Malama Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #1461 Skrevet 12. oktober 2006 Så trist. Jeg glemte visst å skrive det i mitt forrige innlegg. Så trist med død undulat. Jeg er oppvokst med undulater selv, og savner en i hverdagen, men det passer ikke helt å ha en undulat når vi ikke har noen til å passe den når vi reier bort
Gjest Tigerjente Skrevet 12. oktober 2006 #1462 Skrevet 12. oktober 2006 I dag har jeg begynnt med den første av de 31.dagene. Og i dag skal jeg shine vasken min. I går tjuvstarta jeg litt, og shinet vasken da også, og til frokost gjorde jeg også det. Så gjennstår det å se om jeg klarer det resten av dagen. Er ikke lenge siden jeg vaska grundig over kjøleskap, oppvaskemaskin, mikro, komfyr, og alle skap, så kellys mission sier jeg at jeg har gjort. Velger heller å prøve å få ned litt tapet. Tenkte ta 15 minutter nå med det.
Gjest Qlio Skrevet 12. oktober 2006 #1463 Skrevet 12. oktober 2006 Dagen min i dag ble snudd litt på hodet. Kom hjem og fant en syk undulat. Prøvde å gjøre det jeg kunne for å hjelpe han, men ingenting nytta, og nå er han død :cry: ← Kondolerer! Mamma er hos oss, kom på mandag og reiser fredag. Hun tar over huset mitt litt, og jeg lar henne gjøre det med glede. Nå kommer jeg hjem til ferdig middag, klærne er hengt opp (jeg sorterer, stiller inn o.l.) og tørre klær ligger klare til å legges i skap. Matpakkene blir laget mens jeg steller barna og hun styrer litt med sitt. Men det skal alikevel bli deilig når hun reiser, selvom hun er tilbake på søndag for en ny uke.... men snart, snart er det bare vårt hus igjen!
Hu i Svingen Skrevet 12. oktober 2006 #1464 Skrevet 12. oktober 2006 I dag er Kelly's mission å tørke over kjøleskap, oppvaskmaskin og vaskemaskin utvendig. Det skal jeg prøve å få gjor når jeg kommer hjem, selv om vi skal i barnebursdag først. Også skal jeg begrave min lille undulat-venn, og plante noen liljer der jeg begraver han. Han hadde gule fjær og jeg planter gule liljer så det passer fint. Det er rart med det, han var jo bare en undulat, men jeg har vært sørgmodig både i går og i dag. Også er det tomt og stille der det pleide å være en glad liten sak som kvitra mot meg. Ikke blir det noen ny med det første heller, for vi skal være mye borte i høst og det passer ikke med å ha en undulat-baby i hus. *Sukk* ← Uff, det er triste greier. Min mormors undulat Pippipen ble tatt av en katt for tre år siden, og vi sørger over ham enda. Særlig mormor da, hun ble fryktelig ensom etterpå. De pleide å spise frokost sammen (han satt ved siden av henne med sin egen brødskive) og han fløy rundt i huset og pratet dagen lang. Undulater er sosiale vesner, og det er utrolig mye selskap i dem. Føler med deg! Og det blir kjempefint med gule liljer der du begraver ham. Skal hive meg på Kellys i dag, så langt er det bare smårutinene som sitter. Men selv om jeg ikke har fløyet på lenge, så ER det faktisk en del som sitter: Vasken, hotspotsene og oppvasken spesielt - og bare det hjelper faktisk mye.
Fakse Skrevet 12. oktober 2006 #1465 Skrevet 12. oktober 2006 Takk skal dere ha alle sammen. Nå har jeg begravet min lille gule venn sammen med blomsterløker som forhåpentligvis titter opp til våren. La for sikker hets skyld en stein oppå sånn at ingen katter eller noe sånn skal komme og grave opp igjen. Godt å få det gjort. Har også ryddet vekk utstyr, sånn at jeg ikke skal måtte se på et tomt bur og leker som ikke blir brukt. Har en uåpnet pose med fuglemat, skal gi den bort til en jeg kjenner som har undulat tror jeg. Har fått vasket kjøleskap, komfyr og mikrobølgeovnen også, nå mens mannen laget mat. Fikk "nytt" (vårt gamle) kjøleskap i hus da leieboeren flytta, og fikk vaska den sida som ble inn mot benken da vi fikk det i hus. Men nå har jeg fått tatt resten også, skikkelig med jiff sånn at alle gamle flekker er borte. Det skinner og ser nesten nytt ut nå Har også satt på en maskin klær, og tørker det som ble vasket i går i tørkeskapet sånn at det skal bli plass til å henge opp mer. Vil ha unna så mye som mulig før jeg reiser bort i morra kveld. Også må jeg vel begynne å pakke, for det blir aldri noe bra når jeg pakker i siste liten. *Dytter meg selv i gang*
Gjest Gjest med sko Skrevet 13. oktober 2006 #1466 Skrevet 13. oktober 2006 Det er alltid trist å miste et kjæledyr... Inspirert av at juleforumet forhåndsvarsler jula, så skal jeg ha et decluttered hjem til jul. Jeg vil jeg vil. Jeg er sikkert ikke langt unna company ready, det er bare det at uvirksomheten er svært nærværende... *strammer seg opp* *prøver å stramme seg opp* Starter nok en gang med oppvasken
Gjest Tigerjente Skrevet 13. oktober 2006 #1467 Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Flyladys Julecruise begynner på mandag. *innformerer* Endret 13. oktober 2006 av Tigerjente
Gjest Gjest med sko Skrevet 14. oktober 2006 #1468 Skrevet 14. oktober 2006 Da skal jeg henge meg på Cruisin' through the Holidays med FlyLady. Jeg har begynt å glede meg til julen, og det er mer motiverende å jobbe i huset med julen som mål. (Hvis dere skjønner hva jeg mener).
Gjest Sabia Skrevet 14. oktober 2006 #1469 Skrevet 14. oktober 2006 Savner å ha tid til masse flylady jeg, det var så koselig!! Henger fortsatt med jeg da, men det skjer så mye på alle fronter at det blir ikke sånn alt som før!! Men - alt er bedre enn ingenting, og nå har jeg strammet opp litt på morgen og kvelds rutinene også, så det er bra!!
Gjest Qlio Skrevet 14. oktober 2006 #1470 Skrevet 14. oktober 2006 I dag har jeg kastet hverdagsserviset, som består av diverse deler fra forskjellige sett. Samme med vinglass og andre glass på stett av den billige varianten. Gamle brødformer er kastet (jeg trenger ikke mer enn 2 stk) og diverse annet som bare tar opp plass i kjøkkenskapene. Det kjennes så deilig ut! Jeg har 4 lasagne former kom jeg på nå. Trenger vel strengt tatt ikke mer enn 1? Egentlig trenger jeg ikke den heller, siden jeg har leirgryte som jeg nå elsker å bruke... Kanskje jeg rydder vekk enda en hylle før dagen er over? Men: Heretter blir middagen inntatt på servise fra Porsgrunn, og vinen blir drukket av de pene glassene. Det er vi jammen i meg verdt!
Malama Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #1471 Skrevet 14. oktober 2006 Så fint, det er dere verd ja Julecruise allerede på mandag, hmm, ja, min elskede har lovet meg at vi kan begynne å "leve" igjen fra neste uke av, så kanskje jeg klarer det.
Gjest Gjest med sko Skrevet 15. oktober 2006 #1472 Skrevet 15. oktober 2006 Hu i Svingen! Hyggelig å se deg igjen. Har du ryddet bort støvlene og hageredskapene for i år? Jeg er blitt fryktelig forkjølet og i dårlig form, så i dag skal jeg gjøre bare litt husarbeide for den mentale helses skyld (det har hopet seg opp her i det siste), og ellers prøve å ta det rolig. Skjønner foreløpig ikke hvordan jeg skal greie å jobbe på mandag, men får håpe formen bedrer seg utover kvelden.
Gjest Qlio Skrevet 15. oktober 2006 #1473 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg skjønner ikke hva som foregår her! Vi har en container utenfor huset (borettslaget har hatt dugnad), den gjør at jeg snart har kastet halve kjøkkenet vårt! I dag har jeg ryddet i to skuffer, så det synes jo ikke utenpå, men du verden så deilig det kjennes ut inni meg!
Gjest Gjest med sko Skrevet 17. oktober 2006 #1474 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg er syk og hjemme fra jobb, og det eneste jeg har gjort er å sette i gang vaskemaskinen. Men jeg henger meg på juleforberedelsene når jeg er oppegående igjen. (Dvs jeg har forstått at man starter med en "Crisis Cleaning")
Hu i Svingen Skrevet 17. oktober 2006 #1475 Skrevet 17. oktober 2006 Hu i Svingen! Hyggelig å se deg igjen. Har du ryddet bort støvlene og hageredskapene for i år? ← Jepp, og god bedring til deg. Kom brått på at det er papirinnsamlig i dag, og rakk akkurat å slepe ut fire fulle sekker pluss en pose med papir før de kom og hentet. Puh! Ellers blir det husarbeid på meg i dag ja, men hos mormor. Jeg skal hjelpe henne med å vaske vinduer.
Sessa Skrevet 17. oktober 2006 #1476 Skrevet 17. oktober 2006 Så morsomt å komme over denne tråden da Tror jammen jeg må slenge meg med her. Jeg har vært dårlig på å Fly de siste mnd, men nå tror jeg at jeg må ta meg i nakken og begynne igjen. Om jeg ikke går med sko inne, kan jeg i alle fall ha på gode varme tøfler synes jeg!
Gjest Gjest med sko Skrevet 17. oktober 2006 #1477 Skrevet 17. oktober 2006 En ny FlyBaby i tråden! Vi er fler som sliter litt med å Fly - jevnt. Det går flott en stund, og så faller jeg sammen. Bli med på Holiday Cruisin' frem til jul! (Får du mailene?) Idag har jeg vært flinkest til å lese og rydde i FlyLady-mailboksen min... Kommer sterkere tilbake når jeg er blitt frisk igjen.
Gjest Tigerjente Skrevet 17. oktober 2006 #1478 Skrevet 17. oktober 2006 I dag er jeg på babysteps dag 6, og alt går bra!! her er oppgaven for i dag: http://www.flylady.net/pages/bbd6.asp Jeg tok 2 minutter med hot spot rydding på kommoden i gangen. Jeg er med på holiday Crusin oppgavene. I dag har jeg funnet fram julejournalen igjen, har hatt den framme flere ganger i år allerede, men nå håper jeg den blir, og ikke blir gjemt igjen.
Gjest Qlio Skrevet 17. oktober 2006 #1479 Skrevet 17. oktober 2006 Hei, Sessa! Damen som introdusert meg for dette, Flyladys tapte får, er tilbake! Velkommen! Nå er kjøkkenet shinet, mamma kjeder seg, så jeg har fått hengt opp rene gardiner og duker, kjøpt en bukett med liljer og kastet 7 bæreposer med stæsj. I tillegg er min skjulte skuff ryddet for papirer og hjemmearkivet er oppdatert (samt lett tilgjengelig). Koser meg!
Gjest Gjest med sko Skrevet 17. oktober 2006 #1480 Skrevet 17. oktober 2006 Så flott, Tigerjente! Jeg har også kverka en hotspot idag. Kjøkkenbordet mitt er gjenerobret, og det har nå bare en blomsterbukett, kladdepapir og kalenderen min på. Go me! *atsjo*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå