Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tigerjente: Jeg må ærlig si at jeg vet ikke hvordan huden min er jeg... den har i alle fall tidvis en del kviser og sånne "plugger", og dumme meg klarer ikke la være å klemme på heller. eneste plassen jeg kan ærlig si at jeg har tørr hud er på albuene (men der er til gjengjeld slett ikke kvise heller da, og teller nok ikke i denne sammenhent) ansiktet mitt har ikke egentlig tørr hud, kanskje litt fet noen steder, men for det meste helt "normal" synes jeg, altså bortsett fra det faktum at der gror kviser :(

Jeg var nå flink jente og rensa med en rensende vask i morges, og smurte på krem etterpå, men jeg må nok innrømme at jeg aldri i livet kan fortelle om den renser eller tørker (vel, jo, ansiktet blir litt tørt etter å ha brukt akkurat den egentlig, så jeg komemr ikke til å kjøpe den igjen, men jeg bruker den jo, men det blir det av de fleste, så egentlig er det kanskje det som er "rensende") og om kremen gir fuktighet eller fett... vel, den gjorde huda mi "normal igjen" etter den litt stive følelsen etter rensevasken i alle fall.

(somregel nøyer jeg meg med clearasil på en bommulsdott jeg, da blir ikke huden tørr eller stram, og trenger ikke fuktighet etterpå, men jeg tenkte jeg skulle være flinkere i dag da, med den rensevasken og krem og greier...)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigerjente
Skrevet
Har du en ryddig arbeidsplass da, Tigerjente? Det er viktig nå som du er begynt på skole igjen og skal følge opp lekser!

Arbeidsplass? hva er det? :sjenert: Jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal ha det. For Pulten i stuen er full i pcer. Og jeg har ikke plass til noen annen pult. Men, på soverommet har jeg en reol, der jeg har bøker i en hylle, og permer med ark i en, også gjør jeg lekser på kjøkkenet/stuen alt etter som.

Malama: min bror var veldig plaga med uren hud, og han brukte clearasil for det skulle jo hjelpe mot kviser ol. Men, den tørka ut huden, sånn at huden ble tørr men sammtidig full i kviser, og han fikk etterhvert enda mer kviser. Jeg snaka med læreren min, og hun sa at clearasil hadde en tendens til å tørke ut normal hud, den funka bare på fet hud. Når huden blir tørka ut produserer den mer fett og det klarer ikke huden å få fort bort fettet, og det blir mer kviser.

Han begynte med dermalogica sin antiback, og nå er huden hans kjempefin igjen.

Skrevet

*pensler inn på hudpleietips*

MD Formulations kombinert med Dermalogica fungerte på min kviseproduserende, hormonbaserte kvisehud da jeg gikk gravid!

Dermalogica Antibac til vask og MD Formulations "ansiktsvannjegikkehusernavnetpåmensomliggerientrådundervelværeforumet og Dermalogica Active Moist etterpå. Gull!

I dag har vi bryllupsdag, og i går gjorde jeg klar kaffetrakteren så når jeg våknet altfor tidlig bare startet jeg den og hadde en avslappende morgen med min mann gjennom 4 år. Gaven var kjøpt, og det er bursdagsgaven også (17.september). Forberedelser gjør dagen lettere!

Skrevet

Malama skjønner at hun må investere i nye aksiktspleiegreier.

Malama er dog såpass sær at hun beslutter å gi de produktene hun har, ved daglig bruk, en sjangse før hun kaster dem, og holder seg derfor til disse i et par uker for å se effekten i alle fall.

(og sånn videre, hvor kjøper dere dermalogica og.. MD?)

Når et gjelder FlyLady så må jeg si at jeg er flink og får smilefjes hver eneste dag. Rent bortsett fra at jeg ikke får smilefjes.... for jeg hsr rotsa bort blyanten og ikke tegna på smilekalendren min på mange dager. DET skal jeg priortere i dag, det er så kekt å se mengden smilefjes vokse :)

Men belønningen min etter ti dager har jeg ikke fått enda, og jeg nærmer meg fort tid for ny belønning. (JEG mente bøkene jeg fikk den 11. dagen kunne være belønninga, men min forlvede mente ikke det da. Jeg tror jeg anser beøkene som belønning jeg (de er utleste nå) og heller planlegger hva jeg skal få som den neste)

Egentlig er rekken av smilefjes egentlig belønning godt nok, følelsen av å vite at jeg er litt flink. Selv om det ikke ser helt slik ut, så ER jeg flink. Jeg trenger ikke være perfekt for å være flink. Nemlig! Litt er bedre enn ingenting!

Skrevet

Du får kjøpt det hos hudpleier og på nett.

Ett kjapt søk under "Velvære" forumet gir deg en dullion linker.

Jeg kaster og kaster, og synes ikke jeg kjøper noenting.

Alikvel blir det aldri tomt!

Gjest Gjest med sko
Skrevet (endret)

Ny uke, nye muligheter (trøster jeg meg med).

Ukens sone er bad og et rom til.

Idag har jeg klippet plenen (mange uker siden sist, og jeg tror jeg har drept gressklipperen på den jobben :grine: ), swish og swipe og klesvask går automatisk. Har en ny svær bunke aviser jeg må kaste ulest for å få litt orden. Prioriterer egenpleie fremfor avislesing nå, det trengs.

Har hentet opp tirsdagens middag fra fryseren, og må virkelig skjerpe inn middagslaging. Har blitt mye brødskiver på kjøkkenbenken siste tiden. Må også gå gjennom bibliotekbøkene og samle sammen de som skal leveres i morgen.

Edit: Har skiftet sengetøy og stormlufter huset i det fine høstværet. Aviskasting og klesbretting neste.

Endret av Gjest med sko
Skrevet

Jeg sliter fortsatt med å komme i gang. Enktelte ting går på automat, og mannen er sannelig ganske flink, så jeg får jo dårlig samvittighet da. Men noe må snart gjøres for å bli kvitt giddesløsheta mi. *Sukk*

Skrevet

Jeg synes jeg har vært svært så flink, utført og utvidet rutinen min regelmessig helt siden vi flyttet inn

Daglig gjør jeg nå:

*Rydde alle ting inn i oppvaskmaskina før leggtid (som skal dit da selvsagt

*Vaske opp (min elskede tørker)

*shine kjøkkenvasken

*Rense/smøre med krem (Jada, flink sant) ansiktet morgen og kveld

*Finne frem klær til neste dag (Bommer av og til på været da...)

*Vasker en maskin med klær hver dag (gitt at der er noe å vaske selvsagt, men vi har enda en del å ta av av ting som ble "flyttet med og må vaskes" innimellom det vanlige)

Det er kanskje ikke så mye, men jeg gjør det i alle fall. I tillegg er det jo smårydding for å sakte få bort kassene, og "å holde den daglige orden", dette varierer fra dag til dag hvor mye jeg gjør noe av, ikke egentlig etter behov, men etter tilgjengelig tid hjemme. Forrige uke jobba vi ofte til klokka seks, men denne uka orker jeg ikke det, og kommer tidligere hjem og får derfor mer tid (og mer overskudd av å ha gitt meg klokka tre enn klokka seks) til denslags.

Passer fint at badet er ukens sone, det er ikke det at der er så ille, men der er litt rotete av ting som havnet der under innflyttingen som ikke har kommet ut igjen, og det blir liksom aldri prioritert. Skal prøve å bruke litt tid på badet denne uka :)

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Du er VELDIG flink, Malama! Rutiner i babysteps er flott! Selv er jeg ikke så flink med å passe alle rutiner nå. Det blir mere slik at jeg gjør hva som passer meg, og så blåser jeg i om jeg ikke gjør alt.

Det er kanskje greit det også, så lenge jeg holder noe i gang, men det blir nå mest vedlikehold, og ingen direkte "fremskritt". :tristbla:

Skrevet

Det er nok mest "vedlikehold" hos oss også, men nettopp fordi jeg legger til en LITEN ting på lista hver mandag (det er tilfeldig at det er en mandag da, det er bare etter 7 "smilefjes" på rad, og jeg begynte på en mandag) så blir det litt fremgang også.

Dette systemet utviklet jeg for meg selv, og det hjelper. Kom akkurat på at jeg faktsik har fortjent en ny belønning nå for et par dager siden. Finne på noe koselig jeg kan unne meg. Sist var det et blad, som jeg faktsik ikke har tatt meg tid til å lese mer enn en artikkel i enda, mulig belønningen min burde være en kopp kakao og en "kosestung" i gostolen med et pledd og bladet mitt. Bare det at det er varmt ute nå, og det ikke frister med hverken kakao eller pledd, men ikke varmt nok til å ta den kosestunda ute heller, så kanskje det blir i badekaret i stedet. JA, der kom jeg på en god ide, jeg har tenkt på at jeg vil ha noen boblebad. Jeg HAR boblebadgreier stående hjemme hos mine foreldre (som jeg typsik har fått i julegave og ikke hatt badekar som student....) men dit skal jeg ikke på lenge, og nå som vi har fått badekar, kan jeg sikkert unne meg noe slik. Med skikkelig bobler. slik jeg husker fra barndommen. Det blir ikke skikkelig bobler selv om man fyller badekaret med dusjhodet på "massasje" oppi såpevann, de forsvinner så fort.

Boblebad skal være min nye belønning, og deretter et bad oppi der, med kaldt isvann på kanten (amerikansk kjøleskap er luksus, kaldt vann er sunt, men kaldt vann med knust is oppi er langt mer fristende så derfor blir det faktsik DRUKKET isvann også :) ) og bladet mitt som lesestoff. God ide, sant?

I morgen skal jeg dessuten gi blod, og etter blodgivning fortjener jeg alltid å slappe av på kvelden synes jeg, og jeg må gå tidelig fra jobb for å få gitt blod, men må tilbake til sentrum for å komme meg hjem, men orker ikke gå på jobb igjen da (når jeg går litt før to, så går jeg ikke på jobb igjen etter tre altså, da er arbeidsdagen over (vi har sommertid tom torsdag, så da ER dagen over klokka tre) men en kjapp shopping (er jo shoppingsenter rett ved togstasjonen, i begge ender (altså der jeg går på og der jeg går av) så boblebad skal jeg finne meg :)

Planen klar :)

Pamper missions er også viktige, ifølge FlyLady, sant?

Gjest Gjest med sko
Skrevet

I går fikk jeg både kjøpt elektrisk gressklipper OG slått enga i hagen :tommel:

I dag blir det mere jobbing inne. Badet er "Company ready", så jeg fokuserer på rot i stua i steden.

Dagens Kelly er å skrubbe/vaske dusjkabinett eller badekar. Det får jeg gjøre i dag.

Skrevet

Jeg vaska badekaret i går jeg!

Før jeg krabba oppi, i mitt nyuinnkjøpte skumbad, koste meg med bladet mitt, og dessverre var der litt for lenge og ble litt uvel og etterhvert svimmel da. (Jeg takler ikke egentlig LANGE, varme bad, og tydeligvis spesielt ikke etter å ha gitt blod, da jeg blir svimmel ganske lett)

Men badet vårt er ikke "company ready". Men GJESTEBADET er det, og det er dit gjestene skal uansett da :P

Vel, jeg jobber meg videre med min lille rutine hver dag, og synes jeg er ganske flink ja. Jeg gjør ikke så mye hver dag, men jeg GJØR det, HVER dag. FlyLady hjelper meg. Det trenger ikke være perfekt. Litt er bedre enn ingenting :)

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Er det noen som blir med på Super Fling Boogie som startet i går? Tre ganger i året setter FlyLady i gang med dette, og alle kan poste hvor mye (i vekt) vi har kastet/kvittet oss med.

Fikk ikke gjort noe i går, men tar for meg gårsdagens "Fly Alert" i hage og utearealer. Dagens "Alert" (hva er det forresten? Varsel? Utfordring?)

er å rydde opp i kjemikalier, vaskemidler etc. Dette hopper jeg glatt over, da jeg ikke samler på kjemikalier, og i steden for å kaste vaskemidler jeg ikke bruker, setter jeg dem frem og bruker dem opp i steden.

Men uansett; Hagen er et fint sted å begynne. Noen som har lyst til å være med å rapportere kilo skrot? På websiden skal man angi pounds, og jeg har lett meg frem til at 2 pounds tilsvarer ca 1 kg for oss.

I januar, da siste Super Fling Boogie var, lot jeg det gå sport i det. Jeg fikk sortert/ryddet/kastet MASSE da jeg fulgte dagstipsene hennes om hvor man kunne finne clutter. Det var morsomt når jeg kunne bidra til økning på Fling-o-meteret :ler:

Noen som blir med? Super Fling'en varer vel en uke tror jeg. Og ALT kan "fling'es"!

Jeg kommer tilbake senere og rapporterer dagens vekt.

Skrevet

Jeg reiser bort i helga, men kanskje vi får ryddet og kastet litt etter helga? Hvor lenge varer den Super Fling'en?

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Tipper den varer en ukes tid. Heng deg på etter helgen!

Skrevet

Vet ikke, men jeg kan prøve.

Vi kastet en god del i forbindelse med flytting da, men der er sikket noe igjen.

Hagen er der null og niks å kaste. I hagen er det ikke noe. I det hele tatt. Ikke gress engang, det vokser 90% mose på "plenen" vår, så den skal vi gjøre noe med til neste år.

Kjemikalier samler ikke jeg på heller, og jeg har ikke vaskemidler jeg ikke bruker. Jeg kan kanskje "fordele" det utover i huset så det er lettere tilgjengelig der jeg trenger det, men det er ikke noe jeg har tenkt å kaste.

Men jeg kan sikkert finne NOE å kaste...

Gjest Gjest med sko
Skrevet (endret)

Dagens oppsummering:

Ca 8 kg skrot fra hagen kastet (inkl en gressklipper). Anslo vekta, da jeg ikke gadd dra det inn i huset for å veie det. Har nå ryddet opp de fleste gamle potter med jord og halvdøde planter. Jord havnet bakerst i buskene mine, pottene er vasket i grønnsåpevann og satt i boden. :tommel:

15 minutter rydding på badet

1 vaskemaskin

Laget ordentlig middag til meg selv. Også nok til en restemiddag en annen dag. :)

Syns jeg var ganske flink idag jeg. Tar oppvasken før jeg legger meg - i tide.

Endret av Gjest med sko

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...