Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag har vi fått tatt et skikkelig tak i papir-rotet vårt. Mengder av gamle regninger og andre "viktige" papirer er lagt til makulering (må bort på jobben til mannen for å få tatt dem), og det som var igjen er sortert pent i hver sine kategorier i arkivskapet. Har litt igjen, men jeg ser at det er overkommelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk tatt en økt i går også. Brukte 15 minutter eller kanskje litt mer på å få gjort unna noe regnskapsgreier som har gnaget på meg. Det er så delig når man blir kvitt sin dårlige samvittighet. Nå har jeg vært flink med papirgreier fire (eller er det fem) dager på rad. Håper jeg klarer å holde måneden ut, da tror jeg det værste skal være unnagjort.

Skrevet

Flink Fakse!! :kose: Det er så godt når man er ajour med sånt, og så er det så mye lettere å holde styr på det etterpå. Jeg betalte regningene igår, førte de inn i regnskapet OG satte de på plass i permen!! Alt på en gang! Har aldri skjedd før.. :ler:

Idag skal jeg prøve å få gjort Home Blessing, men motivasjonen er ikke helt på topp idag, litt slapp idag ja:-) Får ta et punkt på lista av gangen og se hvor langt jeg kommer. Alt hjelper jo!

Skrevet

Ja, jeg er ikke ajour enda altså. Men jeg er på tur til å bli det. Med babysteps :)

Skrevet

Jepp, kom meg på sett og vis gjennom home blessing idag også, selv om jeg ikke gadd å vaske kjøkkengulvet, får holde med støvsugeren idag! Fikk til og med gjort litt på soverommet, rydda klærne som lå der, og tørka støv. Godt fornøyd! :klappe:

Skrevet

Fikk ikke gjort noe som helst i går, siden jeg satt og jobba til det var leggetid. Men i dag er det nye muligheter.

Skrevet

I går jobba jeg lenge, gikk innom clas Ohlson og kjøpte den varmeflaska jeg innså for en måned siden at jeg definitvit burde hatt (men jeg har ikke hatt bruk for den før, p-piller er vennlige i smerteveien) og vel hjemme satte jeg meg i sofaen med et pledd og denne varmeflaska, så litt tv (presidenten) og spiste middag, før jeg tok med meg flaska mi, putta i meg to paracet og krabba under dyna.

Jeg håper det verste er over nå, så jeg kanskje kan få gjort noe husarbeide når jeg kommer hjem, det trengs. Men jeg er nødt til å jobbe effektivt og litt lenge på jobb først. Så vi får se hva jeg får unna i dag.

Skrevet

En ting jeg har utsatt lenge, find dag å gjøre det i dag, sant? Jeg aviser fryserdelen av kjøleskapet!

Dessverre har jeg ikke klart å lokalisere kontakta, så det står på. Slik sett sikkert like bra for kjøleskapdelen da, men der er ikke så mye inni der uansett. Jeg har satt vifteovnen på rett forran, og det setter fart på sakene, bare øveste "etasjen" igjen nå.

Skrevet

Jeg har gjort unna dagens mission og rydda/støvtørka nattbord i dag. Ikke så mye å kaste der, men støv var det nok av. Nå skal jeg spise midag, også er det maling av brannmur som står på tur. Ikke akkurat noen flylady-ting, men det må gjøres.

Avising av fryseskap er akkurat en sånn ting som blir utsatt i det uendelige, bra å få gjort det unna tenker jeg :).

Skrevet

Veldig bra å få unna. Døra har nemig stått litt på gløtt, så dre var EKSTRA masse is inni der. Det øverste, der det jo er mest is, er det en god del igjen enda... Men det går jo fremover i alle fall.

Skrevet

Nå er malinga unnagjort, og jeg har tre kvarter på meg til å få ferdig et dokument i forbindelse med jobben. *sukk*

Skrevet

Idag har jeg gjort morra-rutinene mine og det er det.. Har ikke rydda ferdig etter middagen engang! Menjeg har vært mye av gårde idag da. Dessuten er jeg VM i slappfisk for tida :ler: Så målet idag får være å få rydde kjøkkenet (som jeg har UTSATT siden middagen..) og få gjort kveldsrutinene. Kellys mission for idag gjorde jeg på mandag så den slapp jeg billig unna..

Forhåpentligvis er det litt mer fart imeg imorra, ny dag - nye muligheter!

Skrevet

Jeg ble helt overrasket igår over meg selv - hehe - ang kjøkkenet! For det så ikke akkurat ut etter middagen, så jeg bestemte meg for en 5 min room rescue, det skulle jeg klare å holde ut (trøtt som jeg var :overrasket: ) Så jeg satte timeren på mobilen min på 5 min. OG det kule var at jeg var FERDIG føør timeren peip!! Ganz bra - hehe. Så da ble det ryddig kjøkken og shiny sink likevel. DET hadde jeg ikke trodd!!

Idag skal jeg rydde og gjøre klart til helga for vi skal ha selskap/party, det blir gøy. Så må begynne litt tidlig da, i beste Flylady ånd - for ikke å stresse så den siste dagen.. Minnes med gru julaften ifjor, plutselig var det full krise med svidd saus og tørrkokte grønnsaker.. Da kom min kjære og "kastet meg ut" og fikk orden på hele greia! hehe Han er vant til storkjøkken og kjøkkenkriser. Jeg derimot svetter litt med mer enn tre gryter.. hehe Godt å ha en flink hobbykokk til mann!!

Skrevet

Hehe.

Jeg opplever også å bli ferdig før mobilen min piper for sine 5 minutter, men jeg oppdaga at nedtellingsfunksjonen på min mobil ikke funker, det kan gå TJUE minutter før den er ferdig med nedtelling av 5... Så jeg setter alarm på bestmte klokkeslett i stedet, da funker den i alle fall...

Men, du er flink.

Jeg trenger langt mer enn 5 minutter på mitt kjøkken. Det har vært utsatt mer enn siden middag, det har vært utsatt i ... ei uke? Må tømme oppvaskmaskina sånn at jeg kan fylle den igjen...

Meeeeeeget ite flink flybaby jeg.. skal skjerpe meg :)

Skrevet

Jamen Malama, du var jo så flink å avvise frysedelen av kjøleskapet, syns du kan leve litt på den enda jeg!! ;) Det er nemlig litt av et tiltak å få gjort!!

Skrevet

Det var litt av et tiltak ja, det er sikkert. Røk føneren min også... Tenkte jeg skulle "hjelpe til litt", litt mer enn vifteovnen som sto på, men føneren, som jeg ellers bruker ca en gang annethvert år, blåste varm luft i ca 15 sekunder, så bare stoppa den, uten noen grunn. Døde sikkert... Kjedleig, den er jo ikke akkurt MYE brukt....

Skrevet (endret)

MÅ bare gi et tips.. Kok vann i en kasserolle og sett hele kasserolla med varmt vann i inn i frysern! Funker (både med at bunnen er varm og dampen selvsagt) utrolig bra!!! På min fryserdel har jeg tre hyller, og koKer følgelig tre kasseroller med vann :)

Endret av lumina
Skrevet

JEg satte inn varmt vann, men jeg kokte det ikke, det burde jg sikkert prøvd.

Det gikk helt greit bortsett fra den øverste hylla, der fikk jeg ikke bort alt (sikkert i hovedsak fordi jeg ikke fikk skrudd av skapet (da jeg ikke fant kontakta...) og øverst ligger selve "frysesaken" så det frøs til fortere enn jeg klarte smelte det, derfor fikk jeg "istapper"...

Skrevet
og øverst ligger selve "frysesaken" så det frøs til fortere enn jeg klarte smelte det, derfor fikk jeg "istapper"...

:ler: Da slipper du å lage isbiter på en stund... Klarte ikke dy meg med den kommentaren..................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...