Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurte på om det kan være interesse for å få noen av Fly Lady's tips, oppgaver, prinsipp eller påminnelser på sms ?

Tanken er å sende ut en eller to sms om dagen til en billig penge (kr. 3 pr. stk. eller noe sånt)

Hyggelig om det blir noen tilbakemeldinger på dette siden jeg har mulighet til å opprette en slik tjeneste

:velkommen:

(Jeg er selv kvinne og kjenner hvordan skoen trykker når det gjelder hus og hjem :roll: )

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest med sko
Skrevet

Hei gjesten.

Bortsett fra at FlyLady har copyright på materialet sitt og ikke tillater kopiering, så skjønner jeg at du synes det hadde vært en grei måte å tjene penger på. Men nei takk, jeg klarer fint å lese mail på internett, og gidder ikke bruke en krone på SMSer.

Poenget med FlyLady er alt som står på websiden, og det som blir sagt i mail. Ikke bare noen reminders.

Nei, jeg tviler på om det fenger.

Du bør nok finne deg en annen potensiell inntekt. Synes du er direkte frekk.

Skrevet
Bortsett fra at FlyLady har copyright på materialet sitt og ikke tillater kopiering

Synes du er direkte frekk.

Du verden ! :forvirret:

Det var da voldsomt !?

Lojalitet er jo i utgangspunktet en god egenskap..... ?

Jeg vil nå si at kopiering er å lage hjemmesider identiske med de som Fly lady har laget, eller så like at andre "produkter" kan bli oppfattet å være hennes.

Hvis man skulle ha enerett på ideer så tror jeg verden ville stått stille.

Det finnes flere hjemmesider skrevet på norsk som har hentet ideene fra Fly Lady og har de på sin egen hjemmeside, og /eller formidler de videre.

Det er ikke kopiering.

Og hvis jeg ønsket å være frekk så ville jeg ikke brukt dette forumet for slik utaggering.

Skrevet

Vasken vår skinner fortsatt :) og oppvaskmaskinen blir tømt så fort den er ferdig !! Kjøkkenbenken blir tatt over sammen med vasken. :klappe:

Er glad for baby-steps. Da er det overkommelig og jeg blir ikke lei.

Men har ikke hengt med så lenge ennå da... ;)

Ceca ;)

Skrevet

Liker best å få mail jeg :) mobilen min kan jeg legge fra meg i et rom og huske en bått lenge etterpå. Så ingen lur ide for meg ivertfall !! Desuten har jeg lagret noen av mailene hennes , og laget en egen "fly-lady" mappe.

Der inne har jeg skrevet opp morgen og kvelds-rutinene mine !

Ceca ;)

Gjest Gjest med sko
Skrevet (endret)

Veldig bra, Ceca! Babysteps er smart! Jeg syntes det hørtes merkelig ut da jeg begynte med dette, men oppvaskkummen er et bra sted å starte! Nå er jeg blitt ganske flink til å ha den ren hver kveld. Det hender jeg går inn på kjøkkenet bare for å titte oppi vasken og bli litt fornøyd med meg selv. Og etterpå så går jeg ofte og gjør ett eller annet i huset som er nødvendig i et kvarter og på den måten går det gradvis fremover.

Huset blir tidsnok ryddig! Poenget er at du underveis lærer å følge rutiner og triks som gjør det enkelt å holde huset "company ready", dvs såpass at du kan få besøk uten å skjemmes...

Tillegg: Jeg har en egen mail bare til FlyLady-mail jeg :ler: Har også laget en mappe der jeg lagrer helt spesielle testemonials som har gitt meg aha-opplevelser. Når jeg kjeder meg eller skal ha en kosepause mens jeg jobber, så åpner jeg den og leser noen om igjen. Etter en stund når jeg syns "det har nådd inn" så rydder jeg opp og sletter.

De daglige mailene prøver jeg å slette en gang om dagen. Og når jeg leser "Husk å drikke vann"-mailen, så går jeg med en gang og drikker et glass vann. Ellers er jeg dårlig på akkurat det...ennå.

Endret av Gjest med sko
Skrevet

Jeg lever, såvidt....

Nå er rommet til Ida ferdig for i dag.

- 2 strøk med rosa

- 1 strøk med grunning på bokhylle, vindu, 2 vegghyller, kassehylle fra IKEA og stellebord

- 1 strøk med hvitt på bokhylle, vindu, 2 vegghyller, kassehylle fra IKEA og stellebord

I tillegg har jeg fått unna masse vasking, nå er Ida sin seng nærmest kjemisk ren som den kan komme, nå skal jeg legge på rene laken, nyvasket dyne og pute skal i nyvasket sengetøy (valgt ut av Ida da hun var på shopping med Besta). Når hun kommer hjem har hun fått "stor jente dyne", ut med juniordyna... min lille jente blir stor

Nå er det en time igjen til Qliomannen kommer.

Den skal jeg benytte til en lang dusj med deilig skrubb og litt rydding.

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Du er en råtass, Qlio! Jeg begynner å tro at du ikke trenger oksygen, som Evelina har sagt (i signaturen din...) Men OK, om du ikke brenner deg ut så...

Idag venter jeg på en veldig viktig jobbtelefon. *rastløs* Har gjort morgenrutinen.

Idag skal jeg:

Ta oppvasken fra igår, rydde kjøkkenbenken

Ta en klesvask + håndvaske en bluse som har ligget i to uker

Kortversjon av ukesrengjøring (funker bra her: 10 min swiffer, 10 min sengetøyskift)

Forberede seg faglig til ny jobb

Etter å ha syndet mot "Ikke dra ut mer enn du kan rydde på 1 time"-prinsippet, må jeg bruke 15-minutters økter på å bli kvitt alle hotspots som er spredd utover stua.

Hente pen jakke fra renseriet (levert/fått tilbake i tide takket være planlegging og anti-procrastination-day; skal nå brukes i ny jobb)

Jeg er nå ferdigutdannet og skal ut i ny, relevant jobb :hoppe: og var på maratonshopping i går for å kjøpe pent tøy til jobb.

Verdens søteste ekspeditrise hjalp meg å vurdere "resultatet" pluss fly frem og tilbake og hente/foreslå mer tøy/bytte størrelser, og det lettet i grunnen opplevelsen i butikken betraktelig. En drøy time senere, flere tusen kroner mindre, men med helt ny garderobe. Jeg skrøt masse av hun som hjalp meg og takket smilende for god service og all hjelp. Tror til og med jeg skal skrive brev til sjefen og skryte av henne spesielt. Hun fortjener det!

Jeg ønsker meg et garderobeskap fra Ikea fra samme serie jeg har fra før. Da skal jeg fjerne ennå mer klær slik at jeg bare beholder det beste. Jeg har lagt på meg og må nok ta en prøverunde igjen og få bort bluser som er blitt for trange over bysten. Å bruke bluser som spriker mellom knappene, er IKKE aktuelt!

Åh, hvorfor ringer de ikke snart :sur: *vente*

HVORDAN GÅR DET med dere, Ceca, Tigerjente, Nivea, Fakse?

Skrevet

I går var shoppedag i uttall forskjellige butikker:

Ny prinsesselampe til å ha inni "prinsesseslottet".

To fakkellamper til å ha over "prinsesseslottet".

Meter på meter med prinsessestoff med glitter.

To søte sommerfugler til å pynte opp bokhyllen med.

To omtak i "diamanter" til Ida's gardiner.

To rosa laken til "Prinsesseslottet".

Nye hvite bokser til Ida sin "trappehyllekommode".

To gardinlengder til Vildes trillebord.

I dag skal jeg sette på plass alle møbler, sy gardiner, vaske dem, stryke dem og henge opp på seng, trillebord og vindu... Nok å gjøre, ja!

Gjest Gjest med sko ii
Skrevet
Kan noen av dere forklare meg prinsippet bak FlyLady?

Vet du, av og til har man ikke helt tid til å forklare på en oversiktlig måte.

Sånn har jeg det idag og sannsynligvis dagene fremover.

Jeg vil innstendig oppfordre deg til å gå inn på Flyladys hjemmeside http://www.flylady.net/ og lese første avsnitt på hovedsiden, deretter utforske linkene på venstre side, spesielt

Why Fly med tre underlinker:

-A letter from FlyLady

-FlyLadys Personal Testemonial

og -Testemonials from Members

Andre linker på venstre side (i hovedmenyen):

Flying Lessons (les underlinkene under "GETTING STARTED")

Når du har gjort det, kom tilbake og still spørsmål, så kan jeg heller svare på det du ikke fikk med deg.

:)

Skrevet

MÅ få vanna blomster idag så jeg hvertfall får gjort noe idag - har vært ute i hele dag på jobb og på besøk. Tirsdag er riktignok fridag, men har som mål å hvertfall gjøre litt hver dag. Henger med! :) I en tynn tråd riktignok, men føler den tynne tråden er ganske sterk. Kan ikke forestille meg at jeg kommer til å havne tilbake til der jeg var før, nå vet jeg jo bedre!! :)

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Gøy å høre fra deg igjen Nivea! Hvordan går det med den nye jobben?

Jeg er som deg. Ikke alle dager like aktive, men jeg er kommet opp på et rutinenivå som gjør at "Do it now" virkelig har sunket inn (som jo leder oss tilbake til det vi har hørt siden vi var små... "Ikke utsett til i morgen, det du kan gjøre i dag"). :) Via websiden og e-mail coacher FlyLady oss til å ta et grep om tilværelsen og endre det vi var misfornøyd med. Og jeg er ekstremt imponert hva damen sender ut av signaler og "positivisme" (hva pokker heter det egentlig?)

På en skala på 3, vil jeg si at jeg er kommet godt opp på 1. nivå nedenfra. Og jeg kommer aldri til å havne tilbake der jeg (frustrert) var tidligere! Det er veldig bra! Cluet er jo å trene inn rutiner så alt går unna som en lek (nesten bokstavelig talt).

I dag fortsetter jeg på flere ærender som har stått på huskelisten i kortere eller lengre tid. Spisebordet har fått en hotspot igjen - den skal bort i dag. Hm, tror jeg skal ta en Hot Spot Fire Drill i dag jeg! Mye hotspots rundt omkring. Litt ambisiøs setter jeg opp 10 x 2 minutter på det i dag. Bør være overkommelig!

Og dagens klesvask er i gang på badet.

Heppla!

PS: Det i rødt er vel en begynnende forklaring til gjest som spurte om FlyLady.

Skrevet

I dag skal jeg:

- sy gardiner

- rydde under trappa

- vaske klær

Har gjort:

- tømt oppvaskmaskinen

- levert Vilde i bhg

Så får vi se hva man får gjort, Ida er tross alt min første prioritet (hun er hjemme fra bhg siden hun spydde i går).

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Vet du, Qlio, jeg tror at avataren din beskriver deg veldig godt jeg :ler: Litt virvelvind uten oksygen liksom! Ha en fin dag dere!

Skrevet

Jeg har ikke fulgt opp siden slutten av juli. Sjekket mailen min i går og hadde ikke mindre enn 282 nye mail :overrasket: Slett, slett og slett.

Tok et tak i går med bittesmå babysteps. Med ny baby i hus blir husarbeid noe nedprioritert.

I dag skal jeg

* legge sammen tøy

* gjøre Kellys mission - vaske hele doen, under, bak, oppå

* gå en times tur, må poste noe i dag før posten hentes!

* rydde småting underveis i stedet for å la det ligge

Gjest Gjest med sko
Skrevet

:overrasket: Ny baby i hus, Litt Lost? (Tydeligvis er jeg litt lost selv...)

Gratulerer så mye! Da skjønner jeg at du har en hard prioritering!

Det du ikke får gjort i en sone nå, får du ny anledning til å gjøre neste gang. Ikke noe mer å stresse seg opp med.

Nå har jeg fått en helt annen ro over meg, og skal benytte meg av denne til noen flere fremskritt i huset og større innhugg i hotspots og boder.

Som sagt: Å gjøre litt hver dag, gjør underverker på sikt! (Nå som jeg ikke lenger roter mer enn jeg rydder bort.)

Ukens tre første Kelly's behøvde jeg ikke gjøre. Det var allerede gjort. Jeg kommer aldri mer til å glemme å kaste tomme sjampoflasker og hudkremtuber når jeg får noen, så enkelte vaner er blitt permanente.

Med Flylady-metoder er det gøy å gå på "veien som blir til mens man går".

:smilorange:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...