Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag jobber jeg virkelig etter Flylady!

Spiser, jobber, pusser ett par vinduer, jobber, vasker klær, jobber... dette kan jeg bli vant til! Hvorfor kan man ikke ha det slik hver dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endte opp med:

- pusset vinduene på kjøkkenet, stua og vårt soverom innvendig og utvendig

- skiftet på vår seng, luftet sengetøyet etter at de ble sprayet med Febreeze Antibacteriel, vasket, tørket og lagt på sengetøyet og redd opp senga med sengeteppe og puter

- vasket 4 maskiner med klær

- laget fra bunnen av (fredag er pizzadag!)

- vannet blomst, ryddet inngangsparti, vasket inngangstrappa og ytterdøra (Flylady, Kellys Mission på torsdag)

- ryddet gangen, hengt opp ett par ekstra kroker (Flylady, Kellys Mission på onsdag)

- vasket den lille paraplytrillen (full av byggestøv etter naboens siste prosjekt)

- lagt frem morgendagens klær til barna

- støvsuget begge etasjene

- vasket gulvet i 1.etg

- ristet alle matter

Hvordan jeg fikk til alt det?

BABYSTEPS!

Det tar ikke lang tid å pusse ett par vinduer innvendig... det tar ikke lang tid å sette på en vaskemaskin... når du tar det litt etter litt!

:) En fin dag!

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Wow, ja det var rått, Qlio! Enkelte dager er bare morsomme når man får den flyten!

Gjest Gjest med sko
Skrevet

I dag har jeg vært flink å drikke vann, testet ut FlyLady & Leannes uttalelser om søplemat som man bare får mer appetitt av (8 stk ispinner...), har vært ute en tur, laget middag fra bunnen av, og ellers fått studert en masse. Et kvarter med lesing, og så gå og tenke på det mens jeg har gjort noe annet. Ikke verst dag, bortsett fra den isen da. :sjenert:

Skrevet

I dag har vi i ekte Flylady ånd vært "familie- dag".

Under frokosten ble det bestemt at vi skulle ut i skogen og opp i trærne.

Vi smurte matpakker, ordnet drikke og bokser. For turen hadde ett lite mål også. Vi skulle sanke bær. Vi fikk to store bokser fulle med bringebær, blåbær og noen markjordbær, disse står i kjøleskapet og blir syltetøy på mandag som skal fryses og gis bort i julegaver.

Før turen startet ble oppvaskmaskinen og vaskemaskinen satt på, så når vi kom tilbake var det bare å rydde ut og bort og huset var ryddig og rent. Mens ungene badet swisjet jeg litt på badet. Nå er de i seng, oppvaskmaskinen durer nok en gang og morgendagens vaskemaskin er klar til å settes på i morgen.

Gjest med sko: is er godt og skal nytes!!!

God kveld, ladies!

Gjest Gjest med sko
Skrevet (endret)

Hørtes ut som en super dag, Qlio! For ikke å snakke om at dere har funnet en fantastisk julegaveidé!

(jepp, is er godt! ;) Men det holder for en stund nå...)

Endret av Gjest med sko
Skrevet

Merkelappen skal være bilde av barna og på lokket skal være trekt med stoff og ha en sløyfe rundt. Det kommer til å bli så koselig.

Jeg er glad i is, og har funnet ut at man kan ikke spise for mye is.

Skrevet

For en super dafg dere har hatt :)

Jeg er ikke så flink he ri huset. Pakka ned elektriske kjøkkensaker, sånn vaffeljern og denslags, men ikke noe anna i dag. Vi kjørte tur med kasser til nyehuste, pakket ut og vfikk i skapet innholdet i to av dem(det som skulle på kjøkkenet, de andre kassene vi har fraktet står uåpnede pga at skapene det skal iknn i ikke er flyttet)

Vaska et par maskner med klær hjemme da, men ellers ikke noe særlig.

Vi grilla middag i dag også, og slappa litt av i nyehuset, søkte frem tv kanaler og min kjære så en forballkamp mens jeg elste i boka jg fikk i bursdagsgave av ham

Egentlig en deilig, rolig dag. Og det bør vi jo ikke ha når det er en uke til flytting...

Men, jeg er flink jente, tar oppvasken, shiner kjøkkenvasken, og rydder i nyhuset før vi drar hjem.

Og i morgen er det en ny dag, og nye muligheter for videre pakking.

Gjest Gjest med sko ii
Skrevet

Babysteps, Malama!

Selv har jeg tatt på meg sjumilsstøvlene, har eksamen om få dager. DUVERDEN så mye...annet... jeg får gjort nå :rodme:

Skrevet

Jepp, babysteps.

Dog, ettersom vi altså flytter om en uke, så må jeg nok til med litt sjumilsstøvler jeg også dersom vi skal komme i mål. Men det er MINDRE å stresse med den siste uken, fordi vi har jobba med babysteps i de siste ukene. Vi har da flyttet noen kasser. Og pakket enda flere.

Og jeg er så flink så, og gjennomfører mine babystep-rutiner i nyehuset hver gang vi er der. Ikke noe oppvask får stå til neste gang vi kommer, bordet ryddes og smuler fjernes. Kasser som er tømt tas med hjem.

Det begynner å bygge seg opp med kasser i nyehuset. Men der er rent og ryddig i alle fall.

Gjest Gjest med sko ii
Skrevet

Vel, det SKAL jo fylles opp med esker i det nye huset da! ;)

Ikke bry dere med utpakking nå. Bruk innspurtstiden til å flytte ut av gamlehuset!

(Skulle ønske jeg hadde vært flinkere med babysteps i studiet mitt, jeg :rodme:)

Skrevet

Jo, vi pakker ut litt. Med vilje.

Ikke mye, men litt. Det tar ikke lang tid, de tinga vi pakker ut, men det er ting vi bruker der.

For vi har tatt i bruk nyehuset, og nyter det. Har spist middag der to ganger. Og da trengte vi jo fat og glass og bestikk og sånn. Så den kassa pakka vi ut. Og kobla opp den lille tv'n.

Ettersom vi kjører en halvtime hver vei, så tar vi en liten pause der, og nyter det :)

Men i hovedsak bruker vi tida på å flytte ut altså. Men det er så deilig å kunne koble av en liten stund i nyehuset, før vi kjører hjem og fortsetter.

Men, nå har vi pakka ut det vi trenger til sånne ting da, så nå blir det nok bare frakting av kasser den siste uka. Vi pakker jo ikke ut kasser med ting som ikke har fått noen plass å være enda (altså at møblene ikke har flyttet enda)

Men jeg får jo bruke noen klasser 2-3 ganger på denne måten, og det er positivt, ettersom det trengs sykt mange kasser for en flytting. Da er det godå å kunne bruke de beste, mest stabile, gode kassene (eplekasser er fantastiske, enda bedre enn banankasser synes jeg) mer enn en gang.

Men nå er det slutt på å pakke ut på noen dager, nå blir det å pakke ned, ned, ned.

Skrevet

Nå ser jeg at den forrige meldingen min nok var litt utenksomt skrevet og mangler et par smilefjes eller tre - det var ikke ment som hverken kritikk av FlyLady eller klaging på kjæresten min! :sjenert:

Jeg fortsetter jevnt og trutt gjennom de "31 Beginner BabySteps". Det er virkelig babysteps - fordelen med det er at gjøremålene faktisk rekker å bli rutiner før man er ferdig med de 31 dagene. Men jeg må innrømme at jeg ikke helt er tålmodig nok til å ta kun ett steg om dagen, så det kan vel hende jeg blir ferdig bittelitt før de 31 dagene. ;)

Jeg tror det største hinderet for meg er (og vil fortsette å være en stund til) det å bare gjøre noe i stedet for å utsette det. Men jeg merker allerede hvor mye enklere verden blir om man bare lar være å utsette alt mulig rart. Et par HotSpots rydder seg jo omtrent selv når jeg bare er flink til å rydde bort ting så fort jeg er ferdig med dem.

Gjest Gjest med sko
Skrevet
(...) Jeg tror det største hinderet for meg er (og vil fortsette å være en stund til) det å bare gjøre noe i stedet for å utsette det.

Hehe, velkommen i klubben! ;) På et drøyt år har jeg klart å redusere dette fra å være et stort hinder til å bli et bittelite hinder. Jevnt fokus på "You're not behind! Jump back in where you are".

Men jeg merker allerede hvor mye enklere verden blir om man bare lar være å utsette alt mulig rart. (...)

Livets enkle sannheter er... :sjenert: både sanne OG enkle. Egentlig!

Personlig må jeg si jeg synes det er veldig motiverende å lese testemonials på mail. Og mange av dem som skriver har faktisk hatt mye verre ting å stri med enn meg. Synes du babystepsene går litt sakte, kan du vel alltids skjene innom Kellys Mission og henge deg på der en dag! Selv synes jeg det er vanskeligst å decluttere 15 minutter daglig. Men gjør jeg det flere ganger i uka hvertfall, så endrer rommenes karakter seg betraktlig :)

Gjest Tigerjente
Skrevet

I dag har jeg tatt kjøkkenet, og shina det nesten helt. Var noen ting som ikke fikk plass i oppvaskemaskinen, men jeg orka ikke vaske de opp for hånd, så de fikk stå til oppvaskemaskinen er tømt. Jeg har også ommøblert litt i stuen, siden vi har holdt på med det en stund, men ikke gjort oss helt ferdig. Det er enda ikke helt ferdig, fordi jeg rett og slett ikke vet hvor jeg skal gjøre av alle papirene som var i skrivebordet. Jeg må rett og slett finne på en lur løsning der. Da jeg rydda litt, fikk jeg plutselig vinden over meg, og ville male veggen bak tv. Så jeg får se om jeg framdeles har vinden senere i kveld når prinsen har lagt seg.

Middagen står i ovnen, og når vi har spist, tenkte jeg at jeg skulle rydde ferdig stuen, og kanskje soverommet mitt hvis jeg får tid. Også blir det maling, og bretting av klær når prinsen har lagt seg.

Gjest Gjest med sko ii
Skrevet

Så flink du er, Tigerjente!

Bare pass på at du ikke gjør så mye at du ligger utslått en uke etterpå! ;)

Papirer i skrivebordet:

Alt. 1) Du kan legge alle papirene i en pose, og skyve den under senga, ut i boden el.l. slik at du aldri finner den igjen.

Alt. 2) Se på det som en hotspot. Sett av 5-10-15 minutter hver dag, start fra toppen og jobb deg gjennom.

*På plussiden er at du sikkert får kastet endel papirer.

*På minussiden er det at du plutselig har åtte sorterte bunker som tar ennå mer plass...

Jeg startet selv med alternativ 1, men heldigvis rotet jeg den ikke helt bort, så jeg gikk over på alternativ 2. Jeg hadde åtte plastposer merket med sprittusj med papirer i en stund. Tilslutt fikk jeg gjort siste biten.

Gjest Tigerjente
Skrevet

Jeg er nødt til å gjøre noe nå, prinsen min begynte i barnehage på fredag, og jeg begynner snart på skolen, så nå har jeg tid til å gjøre alt det jeg har utsatt.

Papirene som ligger i det ene skapet er viktige greier, kontoutskrifter, fødselsatester, avtaler og greier. Og det må jeg ha en plass til, slik at jeg kan finne det igjen lett. (ikke gjemme det bort under sengen med andre ord) Men, hvor jeg skal gjøre av det, det er det som er det store spørsmålet. Har de i permer nå, så jeg har vurdert å henge opp noen hyller over skrivebordet i stuen, men er redd det blir for rotete. Men viklarer nok alltid å finne en løsning når vi bare har tenkt oss om.

Gjest Tigerjente
Skrevet

Det ble ikke noe maling på meg i går, men jeg fikk vaska ned veggene og gjort klart.

I dag har jeg masse å gjøre. Må snakke med trygdekontoret, inntakskontoret, kjøreskolen, helsestasjonen, og litt av hvert annet. Også må jeg få renset bærene vi plukket i går, og avgjøre hva jeg skal gjøre med de.

Nå drikker jeg te, også skal vi spise litt frokost, og gå i barnehagen for å ta tiden på hvor langt tid vi bruker å gå ut der. Når jeg kommer hjem igjen, får jeg bare settte igang med ordning og rydding.

Gjest Gjest med sko
Skrevet

I dag er det tre dager til eksamen, og jeg har jammen greid å rydde megahotspoten på spisebordet (som jeg bruker som arbeidsbord). Puh!

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Hvordan gikk det med maratonløpet ditt idag, Tigerjente?

Det var mange instanser du skulle snakke med på en dag! Men det er utrolig deilig å få unna slike viktige ting. :)

Her studeres det som aldri før (mangler nok litt lærdom for studiet vs procrastination). Spisebordet er blitt en super arbeids- og spiseplass, kjøpte meg en fin plante som står og pynter opp der nå. Så mye penger som jeg har spart på å ikke kjøpe uteplanter (til blomsterbed som ikke fantes ennå dette året), så spanderte jeg det.

På lørdag er det på tide å komme inn i vanen med middagsplanlegging igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...