Gå til innhold

FlyLady

Malama

Anbefalte innlegg

"Elbow grease" betyr direkte oversatt albuefett, altså at man beveger albueleddene.

I går ble det ikke gjort noe spesielt, bare holdt vedlike. Det betyr at det er ryddig over det meste, men at jeg ikke har fått tatt noen flere små katastrofeområder. Jo forresten, jeg fikk tatt en runde med støvkosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flyr da litt for tiden, selv om det av og til føles mest som hønseflaksing. ;)

Hotspoten vår (stuebordet), er og blir en utfordring. Det er til tider dekket med bøker, aviser og blader, men vi er blitt flinkere til å holde det sånn noenlunde i orden, særlig etter at vi kjøpte oss en aviskurv.

Vi er absolutt blitt flinkere til å holde kjøkkenbenken og badet ryddig etter at vi innførte "shine the sink(s)".

Jeg har veldig sansen for Kellys oppdrag, de minner meg gjerne på ting jeg ikke nødvendigvis tenker på så ofte :rodme: , som f.eks. forrige ukes rydde-under-kjøkkenvasken. Egentlig ikke så mye arbeid, men man føler seg så prektig når det er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fører timelister på jobb i dag, og det har vært utsatt en måned tror jeg... Har notater atlså, men det må føres over i de listene administrasjonen vil ha, og må fordeles på riktige oppgaver.

Kanskje jeg skal få malt vinduet på badet hjemme. Det har ventet i alle fall en måned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg utfordrer alle til å gjøre en ting de har utsatt lenge!!!

Det gjorde jeg for så vidt i går; hadde en skikkelig opprydning i sokkeskuffen, og kastet alt som var utvasket eller manglet en partner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er siste dagen vi har min fetter på besøk, og jeg vil heller bruke tida på å snakke litt med ham, noe vi ikke har fått gjort så lenge han ahr vært her ettersom han har vært opptatt med kurs og sånn til sent på kvelden.

Jeg har noe jeg må gjøre som har frist i morgen, og ettersom jeg ikke er hjemme i morgen, så må jeg gjør dt også i dag. Jeg har ikke utsatt det LENGE, bare i en uke, men nå har det altså frist.

Husarbeide prioriterer jeg derfor ikke i dag, sånn veldig, men LITT må jeg nok, ettersom vi skal bort i helga må det... vaskes klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiver meg på denne jeg også..

Idag har jeg

Støvsugd leiligheten

Vaska klær

Tatt oppvask

Har noen faste ruter hver dag da.

- Hver morgen, mens håret tørker, rydder jeg overflatisk

- Sørger for at senga er redd opp

Ønsker å ha disse rutinene hver dag:

- Stå opp 0630 HVER dag

- Vaske vasken på badet/kjøkkenet

- Støvsuge stua hver dag

- Rydde alle hotspots (skål på stuebordet, kommoden i gangen, databenken)

- Mye lekser

Pluss jeg skulle ønske jeg klarte å vaske doen oftere... tror snart noe kommer og tar meg.. ... men hater do-vask.. Prøver å overtale sambo til å gjøre det ;)

Prøvde å lese på fly-lady men synes det hele var noe overveldende... Skal bruke Malama sitt system istedet jeg.. Min første daglige kveldsrutine er vasken på kjøkkenet.

Innlegget er ryddet for nedlastede smilies. Trille (mod)

Endret av Trille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg ikke bruke mine egene smil engang?????? :frustrert:

. . .

Vel, uansett . . . . . . . . . . .

. . . .

Har ryddet alle mine hotspots nå... :)

To stooore skåler som alt har samlet seg i (en på kjøkkenbordet og en på stuebordet) og papirhaugen på kommoden i gangen..

:klappe: stolt av meg selv

I forige uke tok jeg meg sammen og ryddet på boden... den var overfull av papp og gammalt skrot... Fyllte opp hele bilen og sendte sambo avgårde på avfallsanlegget... Deilig.....

Nå er det bare noen få skrekk-spot'er igjen... Fryser'n burde avrimes og vaskes.. Burde rydda i dvd-samlingen.. Og i skapene.

Og så må jeg ta meg sammen og rydde og vaske i kjøkkenskapene.

Å, nå må jeg kjøre og hente sambo på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest med sko

Åh, det har gått treigt her også... Men igår og idag har jeg begynt igjen.

Klesvask går av seg selv uansett om jeg ikke orker å gjøre det andre, og morgen og kveldsrutine er på plass. Kjøkkenvasken er ren (jeg bruker litt Zalo og oppvaskbørsten, så går det på en to tre), og jeg har blitt kvitt en av fem hotspots. De vokser så fort når man ikke gjør noe på noen dager :forvirret:

Jeg har fått gjort hele tre ting som har vært utsatt alt for lenge: Levert bøker på biblioteket, dratt til butikk og reklamert på en bukse som revnet, og samlet sammen en masse saker som en venninne skal få, og satt det klart i entreen til neste gang jeg skal ut i bilen.

Baderommet er fortsatt fint (mitt første rom som ble ferdigryddet), men resten gjenstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapportering: Godt igang med gardinene!! Deilig!! Skal prøve å gjøre de ferdig imorra, de skal hvertfall bli ferdig før helga! Oi så deilig!

Ellers har jeg gjort sonevask - 15 + 15 min på gjesterommet og nå skal jeg igang med å gå gjennom handleliste, meny for neste uke og rydde kjøleskapet.

I kveld skal jeg gjøre jule-mission oppdraget for idag, dvs begynne å skrive adresser på julekortene. Det var igrunn ganske smart, for det er kjedelig å skrive adresser. Ganske greit når det er gjort før man skriver kort:-) MEn gidder ikke ta på alle kortene, bare noen få av gangen.

Og så skal jeg krype opp i sofaen, med teppe, kaffe og en god bok:-))) Man må jo belønne seg selv når man er flink!!

Og forresten fikk jeg reparert en jakke også idag, som jeg har utsatt nesten ett år!!! :ler: Og så var det gjort på fem sekunder... Det er jo nesten flaut at jeg har utsatt det så lenge.. Knis..

Idag er det LOST dere, det blir GØY!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat inne på Flylady, og oppdaget at dagens Mission er en av mine faste rutiner, så det er under kontroll. :sjarmor: *sette seg i sofaen med bok og tekopp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest med sko

Apropos dagens Holiday Cruisin Mission med å samle alle tiloversblevne julekort fra alle tidligere år, så gjorde jeg det i fjor. Og fant ut at jeg har julekort til tre år fremover! Jeg har det nok med å kjøpe mange når jeg først finner et fint motiv, uten å tenke på at jeg allerede har fine kort hjemme. Jeg skal klare å beherske meg iår, og bruke de jeg allerede har.

*setter seg også i sofaen med en bok og en kopp te*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og plutselig, mens jeg egentlig var på tur til å legge meg, fikk jeg gjort en ting som har vært utsatt uten at jeg engang har tenkt på det. Jeg fikk nemlig renska skikkelig opp nedi sluken på badet. Der kommer vann fra både dusj og vask ned, og nå var den tett og med masse guff flytende rundt :spy:

Nå renner det fint igjen, og det meste av "guff" er gått ned i do eller fisket opp og plassert ute i søppla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sluk ja, grøss, der sa du noe.... Kremt, kanskje det er noe for mannen det - hehe!! Jeg utsetter det til mannen kommer hjem, da kan han ta det, det var lurt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluk ja, grøss, der sa du noe.... Kremt, kanskje det er noe for mannen det - hehe!! Jeg utsetter det til mannen kommer hjem, da kan han ta det, det var lurt :ler:

Jeg hadde ikke noe valg jeg, mannen er nemlig bortreist i en måned med jobben (se klagesang i dagboka mi :ler:). Men det er jo greit å klare selv også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet det:-) Gjorde det mange ganger før når jeg bodde alene - og brakk meg like heftig hver gang!! Værste jeg vet... Så jeg tenkte jeg skulle benytte meg av sjansen hehe. Men Fakse, jeg er imponert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så flott! Er det ikke deilig?

Jooo!!!! Jeg smiler hver gang jeg ser de :) Og nå er det snart helg... Fine greier! Håper dere får en strålende helg alle sammen!

Idag skal jeg bare støvsuge fort over gulvene, og ordne litt forskjellig papirarbeid, kanskje et kvarter i sonen, får se. Er jo helg - og fint vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ramla selvfølgelig av papir-oppgaven igjen, men i går og i dag har jeg brukt 15 minutter. Nå er skrivebordet mitt ryddig, og jeg har tre bunker med kviteringer/ting som skal arkiveres/resten å ta fatt i. Tipper de er borte om jeg får brukt 3x15 minutter. Det neste å ta fatt i er arkivskuffen, også er faktisk det værste gjort. Kanskje jeg klarer dette før desember er her?

Ellers har jeg fått tatt av og vaska sengetøyet i morrest. Mannen kommer hjem, og han skal få komme hjem til rent soverom. Skal inn der og støvmoppe gulvet og riste matter nå snart. Har også fått panta en haug flasker, og bytta panten i tøymykner og omo. Alle mine hotspots er ryddige, både stuebordet, spisebordet, baren og postbordet i gangen. Vasken er tom, og den skinner. Tror det er på tide med helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...