Gjest Sabia Skrevet 4. mai 2006 #922 Skrevet 4. mai 2006 Hei gjest med sko ii Woman anbefales uansett, stod mye gøy i dette bladet...!
iss Skrevet 4. mai 2006 #923 Skrevet 4. mai 2006 Har ikke fått fulgt kellys mission denne uka da jeg har vært beredskapshjem.. Men jeg har vært flink og holdt det ryddig og fint da!! Det er jeg stolt over! for første gang jeg er småbarnsmor og trodde det skulle bli kaos
Gjest gjest med sko ii Skrevet 4. mai 2006 #924 Skrevet 4. mai 2006 *Kanskje på tide å finne seg et annet navn?*
Gjest Qlio Skrevet 4. mai 2006 #925 Skrevet 4. mai 2006 Når jeg kaster, havner de hos Fretex. Har nemlig en slik container- sak rett nedi gata. Hektet? Skjønner ikke hva de snakker om.... Men; hvor mange er klare for å gi hverandre oppgaver i tilegg til Kelly? Steder som er "håpløse" som man ikke tenker på.
Fakse Skrevet 4. mai 2006 #926 Skrevet 4. mai 2006 Jammen ble det ikke gjort litt i dag også. Fikk satt en brødeig med en gang jeg kom hjem. På grunn av diverse forsinkelser er ikke brødene ferdige før nå. Men det er i alle fall gjort Hadde dessuten middag klart til mannen da han kom hjem etter overtid, og oppvaskmaskinen var tom, så det var lett å rydde etter middag. Etter en liten avslapping på sofaen tok mannen fatt på det som var igjen av ukens husvask, mens jeg strøk og bretta noen klær. Vi fikk til og med vaska steikovnen. Den har vært ille en stund nå, men jeg har tenkt at det måtte settes av masse tid til å ta den "skikkelig". Det er selvfølgelig bare tull, litt er bedre enn ingenting, så selv om den ikke ble perfekt ble den myyye bedre. Som kveldens finale fikk vi hengt opp ene stanga på tørkestativet. Det har stenger som henger i snorer og kan heises opp under taket, og den ene snora hadde røket. Har hatt de nye snorene liggende en stund uten å fått gjort noe med det, men i dag ble det endelig gjort. Alt i alt synes jeg vi har vært flinke, tatt i betrakning at vi egentlig skulle slappe av i kveld
Malama Skrevet 4. mai 2006 Forfatter #927 Skrevet 4. mai 2006 Men; hvor mange er klare for å gi hverandre oppgaver i tilegg til Kelly? Steder som er "håpløse" som man ikke tenker på. ← Kanskje om en drøy uke, når jeg er tilbake. Det passer liksom ikke helt å begynne å rydde påde plassene MAMMa evt ikke tenker på (det er ikke halvparten så mange av dem hos henne som hos meg da, men likevel.... Jeg rydder ikke klesskapet hennes, eller vasker det nederste i klesvasken (tror ikke hun har et s dypt "bunnlag som man aldri vasker" som meg da, jeg har et TYKT slikt lag...) Nei.. men når jeg kommer tilbake til eget hjem igjen.... da nærmer det seg faretruende 17.mai (følgelig bunadskjortestryking, og enda mer dressbruk for min kjære...) men når det der er over, DA er jeg klar. (dersom dere utfordrer meg til å vaske masse klær, så har jeg nok å ta tak i i alle fall )
Gjest Qlio Skrevet 5. mai 2006 #928 Skrevet 5. mai 2006 Knallbra, Fakse! Og det var ikke engang onsdag! Dere er flinke til å dele oppgaver i hjemmet, skjønner jeg. *rister av misunnelse* Stryke skjorter til 17.mai, ja. Mon tro om man skulle startet på det før den 16.mai i år?
Nilma Skrevet 5. mai 2006 #929 Skrevet 5. mai 2006 Kellys missions er ofte mye mer morsomme å gjøre enn å fortsette med decluttering, selv om jeg vet at det er å ta det i feil rekkefølge. Men jeg koser meg med det jeg får gjort, og forsvarer det med det.← Jamen, det spiller vel ingen rolle hvilken rekkefølge det gjøres i? Jeg satser på Kelly's Missions i utgangspunktet, og det fine er at jeg da blir inspirert til å "decluttere" i den sonen jeg likevel holder på i. Men jeg må innrømme at det ikke blir gjort mye av noen av delene for tiden, vet ikke helt hva jeg driver med (bortsett fra å være mye ute i finværet), husarbeid er det i hvert fall ikke. Skal bruke helga til å redusere haugen med klesvask (som jeg vanligvis har god kontroll på), og så skal jeg prøve å komme i gang med missions igjen over helga. Trøsten får være at det tross alt ser bedre ut hjemme enn i pre-FlyLady-perioden.
Gjest gjest med sko ii Skrevet 5. mai 2006 #930 Skrevet 5. mai 2006 Jeg kan godt være med på noen ekstra utfordringer imellom, bare det ikke ligner den andre tråden her. Har nå satt på en vask med vinterjakker, gangen min er fortsatt full av vintertøy, men denne helgen skal det vekk!
Gjest Gjest med sko Skrevet 6. mai 2006 #931 Skrevet 6. mai 2006 Og idag har jeg foretatt utgravninger fra nederst i skittentøyskurven (les: tatt ned alle klær som henger på knaggene på badet). De har bare hengt og hengt... Vaskemaskinen går; hel- eller halvfull (vasker fortsatt opp vintertøy som skal legges bort + det fra baderomsknaggene.) Jeg fikk en bitteliten aha-opplevelse idag. En penjakke i suspekt "ullblanding" som har hengt i flere måneder i påvente av å bli renset (vaskesymbol: Må ikke vaskes), ble kjørt på ullvask i maskinen for første gang. Har hverken lyst eller råd til å få den renset nå, men perfeksjonisten i meg, som steller tøyet sitt pent, har nektet for å prøve den i vaskemaskin. Guess what: Den tålte vask i maskinen! Ellers skal jeg konsentrere meg mer om hotspot'er og 27 Fling Boogies fremover.
Gjest Qlio Skrevet 7. mai 2006 #932 Skrevet 7. mai 2006 Det var bare det at jeg stadig oppdager nye steder hvor jeg ikke har tenkt på å vaske. Jeg har vasket kjøkkenet i 2 år, men jeg oppdaget at den listen som er mellom innredning og gulv, den har vært glemt! Samme med stolbeina (oppdaget ved rengjøring til selskap sist lørdag). Så om kanskje flere har steder det er lette å glemme, så hadde det vært fint og fått tips. Om dere ikke vil legge det i denne tråden tar jeg de i mot per PM.
Gjest Gjest med sko Skrevet 7. mai 2006 #933 Skrevet 7. mai 2006 Tror du ligger litt foran meg i løypa, Qlio, men kan gjerne tipse om nyoppdagede steder (om jeg kommer dit...) Jeg fikk skikkelig dilla idag. Så nå har jeg halvert hotspotene i stua, vasket opp alt som var vintertøy som har vært i bruk, har funnet frem sommersko fra boden, pakket alt rent vintertøy i ren søplesekk (venter på siste plagg som skal tørke). Jeg har fått bort alt unødvendig som har dynget ned hattehyllen i gangen, og erstattet det med noe sommertøy og sommervesker. Har plukket litt her og der, og declutteringen har virkelig hjulpet! Nå får jeg vel snart igjen ekkoet i leiligheten! (Vel, neppe på en stund ennå, men det nærmer seg!) Har hatt flere 27 Fling Boogies (uten å telle, og uten timer). Og så bakte jeg sjokoladekake i morges siden jeg var tidlig oppe, og den har jeg kost meg med i pauser. Dørene har stått på vid vegg så sommerluften har feid gjennom huset uten å forverre forkjølelsen. Plantene har fått seg en vårpuss også. Jeg trenger en støvkost. Skikkelige uggne støvete spindelvevrester i krokene og i lampefestene i taket (Yækk!) *kjøpe støvkost imorgen*
Fakse Skrevet 7. mai 2006 #934 Skrevet 7. mai 2006 I dag har det ikke blitt gjort så mye annet enn å holde ved like. Men det må jo være noen sånne dager også. Nå skal jeg være flink jente og komme meg til sengs i riktig tid. Også er det kjøkkenuke i morra, og det skal bli bra!
Gjest Qlio Skrevet 8. mai 2006 #935 Skrevet 8. mai 2006 Kåken ser helt forjævelig ut, bomba, rotete, æsj og fuck! Etter en tur borte i helgen, flyter det nå med klær, bøker, leker og alt på en gang. Mamma hadde pakket ned 7 bæreposer med bøker, en med klær og en med leker. I tillegg hadde jeg med meg en reisetrille og koffert med klær. Og alt ligger som ett teppe i hele 1.etg. I dag blir det klesvask og rydding!
Fakse Skrevet 8. mai 2006 #936 Skrevet 8. mai 2006 Sett timeren på 15 minutter og se hvor mye du klarer å rydde på den tida Qlio! Å legge klærne til vask i skittentøyskurven teller også, selv om de selvfølgelig må vaskes senere. You go girl!
Gjest Qlio Skrevet 8. mai 2006 #937 Skrevet 8. mai 2006 Hakke ti', for jeg må hjem å vaske! *nynner til Putti Plutti Pott*
iss Skrevet 8. mai 2006 #938 Skrevet 8. mai 2006 Det er rart hvordan det blir seende ut når man skal forte seg til noe!! Her har det sett ganske ok ut i ett par uker, og deilig er det! Men så var det konfirmasjon i går, og utrolig hvor rotete det kan bli de få timene en stresser og forbereder seg til det!!! Så jeg skal ta kjøkken ikveld, på dagen idag er klesvask og klargjøring av blomsterbedd til blomster det første på lista! Og kanskje stjele litt brunfarge innimellom
Nilma Skrevet 8. mai 2006 #939 Skrevet 8. mai 2006 I helga er jeg kommet noenlunde tilbake til normalen, klesvasken og hotspotene er under kontroll og vaskene skinner igjen. Har en hektisk uke foran meg, men satser på å få gjort noen Missions, i tillegg til vedlikehold, i det minste. Når det gjelder Missions, av og til begynner jeg å lure litt på hva de driver med "over there"; sitat dagens Mission: Your mission for today is to look UP! Now I am only 5 Ft 4 and I have a tendency to only see what is at my eye level. Today we are going to look up, set your timer for 10 minutes and take a broom or a Swiffer and get those dusties and cobwebs that are hanging on the upper walls that are taller than you, the corners of the ceilings and the ceilingNå er jeg riktignok ingen premiehusmor, men ærlig talt, har man spindelvev og støvnett på kjøkkenet, da er det gått mange hakk for langt. Dette kan da vel ikke være seriøst? :klø:
Gjest Qlio Skrevet 8. mai 2006 #940 Skrevet 8. mai 2006 Vet ikke hvordan "faunaen" er der, jeg? Men jeg har oppdaget spindelvev i min gang (i nytt hus og med en husmor som har litt småstøv på hjernen).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå