Fakse Skrevet 30. april 2006 #901 Skrevet 30. april 2006 Ja, de "resirkulerer" en del av materialet hos Flylady, for det er jo mange nye medlemmer som strømmer til hele tida. Og om du ikke klarte å få en vane med å bevege deg 15 minutter sist, så kanskje du klarer det denne gangen. Jeg er i alle fall sånn, at jeg leser det de sender ut, men jeg innfører bare litt og litt av gangen, i langsomt tempo. Ikke alt passer meg, og noe finner jeg ut at passer meg etterhvert. Noe blir for mye å gape over med en gang, men går fint når noen andre vaner er innarbeidet. Og om det kommer mail der vi blir bedt om å innføre noe jeg allerede har som vane, så klapper jeg meg selv stolt på skuldra fordi jeg er flink og gjør det som det står om allerede.
Malama Skrevet 30. april 2006 Forfatter #902 Skrevet 30. april 2006 Så bra! Men ta en dag fri etter sjukdom, slik at du kommer deg skikkelig. Drikk masse uten alkohol spis og sov. Fortsatt god bedring. ← Not to worry, jeg drikker aldri alkohol. Sambo sørger for at jeg får mat. Og jeg sov godt og lenge i morges, og det er jo fri i morgen også Jeg har ikke jobba masse i dag, men satt på et par vaskemaskiner i alle fall, og i hovedsak sørga for å være frisk nok til å få gå på stadion nå i kveld. (med skjerf for å ikke få trekk i halsen, og vintersko for å ikke bli kald på bena, og halspastiller på innerlomma (vel, i sambos lomme da...) for man kan jo bli sår i halsen av å stå der og rope... Og i morgen, da skal jeg få unna enda mer husarbeide. Vi fikk i det minste rydda litt på stua i dag også da, i tilegg til klesvasken. Klesvasken er hovedfokus uansett. I morgen er det 1. mai, ikke en arbeidsdag, en dag for å nyte årets første softis (tradisjon i min familie) Men å vaske klær kan vi jo i allefall gjøre (vi tørker dessuten klær inne, så det er det ingen som ser engang) og det er det aller viktigste nå. Etter å ha vært på to reiser på kort tid er det samlet seg opp tårn på badet. Og på fredag reiser vi igjen... Da skal vi være borte enda lenger enn noen gang før, ei drøy uke, så da må vi ha masse rene klær. Jeg skal ha buad to av dagene, og han skal ha dress de samme to dagene (heldigvis har mamma fått lånt meg ei ekstra bunadskjorte, for det er to dager på rad...) men vi trenger en god del rene vanlige klær likevel. Så derfor er målet mitt for morgendagen rett og slett masse klesvask. Og de er jo ikke sååå fysisk slitsomt heller, vaskemaskina gjør mestparten av jobben.
abelille Skrevet 1. mai 2006 #903 Skrevet 1. mai 2006 Og om du ikke klarte å få en vane med å bevege deg 15 minutter sist, så kanskje du klarer det denne gangen. ← Du gjennomskuet meg der, Fakse. Ble ikke noen vane av det i fjor, så jeg tror jammen jeg skal fylle opp mp3-spilleren og komme meg ut. I dag har jeg pusse vinduene *stolt*
Gjest Gjest med sko Skrevet 2. mai 2006 #904 Skrevet 2. mai 2006 Månedens missions kommer om igjen ja. Hvorfor stadig finne opp nye missions når vi ikke helt greier å få på plass de som har vært, og når stadig nye mennesker kommer til, så må de også en gang komme til nødvendige vaner å innarbeide? Syns det er lurt jeg. Og etter hvert som vi blir flinkere, kan vi jo bare briske oss litt når det viser seg at månedens mission er noe vi allerede HAR greid å få til! De eneste månedlige missions som jeg har fått innunder huden, er innesko, re sengen og gå i 15 minutter hver dag (den siste enkel, da jeg både i jobb og på fritiden er i farta i minst to timer hver dag, uansett. Så jeg ser frem til å tilfreds slette reminderen med en gang jeg ser den nå i mai, for det er alltid gjort!) Helgen gikk med til jobbing, fikk tatt min versjon av ukesrengjøring igår (frese over gulvene med støvsugeren). Resten av delene i rengjøring gir jeg katten i denne uken, og er fornøyd med mandagens rengjøring. Og forresten så vasket jeg dusjkabinettet med gammel ubrukelig sjampo og svamp idag og skal bytte sengtøy nå, men det er ikke "gjøremål som henger igjen fra igår og som jeg MÅ gjøre". Det er noe jeg bare fikk innfall til å gjøre idag, om dere forstår? Ellers har jeg tenkt til å flate ut etter eksamenen, så resten av dagen blir videofilmer og firkanta øyne (sjelden jeg tar meg tid til å se filmer...)
Fakse Skrevet 2. mai 2006 #905 Skrevet 2. mai 2006 Du gjennomskuet meg der, Fakse. Ble ikke noen vane av det i fjor, så jeg tror jammen jeg skal fylle opp mp3-spilleren og komme meg ut. ← Det er ikke deg jeg har gjennomskuet, det er meg selv
Fakse Skrevet 3. mai 2006 #906 Skrevet 3. mai 2006 Fikk vaska ytterdøra og kosta både trappa og oppkjørselen (vi har asfalt, den var full av grus fra i vinter) i går. Dessuten fikk jeg gjort litt declutter i te/kaffe-skapet. Kaffe utgått på dato for et år siden er ikke verd å samle på! Plukka også litt søppel i hagen, har lovet meg selv å ta 15 minutter i hagen så ofte jeg kan denne sommeren.
Malama Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #907 Skrevet 3. mai 2006 15 minutter bevegelse (vel, langt mer enn det) er den ENESTE jeg har fått inn egentlig, og det kommer av at jeg går til og fra jobb, som er en halvtime hver vei.... Må nok skjerpe meg. Etterhvert... Akkurat nå har jeg mer enn nok med å prøve å få vaska klær til den neste (3. på under en måned!!!!) reisen vår, som vi må pakke til i morgen allerede, og jeg har vel ikke vaska halvparten av det jeg burde... og det GÅR jo bare ikke. Må nok ta med klær som "smugles" inn i mammas klesvask er jeg redd....
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #908 Skrevet 3. mai 2006 Jeg går mesteparten av dagen på jobb, pluss til og fra barnehage ved henting og levering. Så denne kan jeg bare stryke. I tillegg prøver jeg å få noen minutter i friluft før sengetid når jeg kaster søppel om kvelden. Tar en kort runde i nabolaget. Har vurdert å få meg en slik skritteller, tror jeg beveger ganske bra.
Fakse Skrevet 3. mai 2006 #910 Skrevet 3. mai 2006 Glemte å nevne månedens vane i mitt innlegg. Fikk ikke gått tur i går, men regner med at innsatsen med kosting av oppkjørsel teller. Jeg ble i alle fall god og varm av det, og jeg holdt på i over 15 minutter. I dag skal jeg ta bussen til et busstopp som er litt lengre hjemmefra enn det vanlige, og der det er en oppoverbakke på turen. Får opp pulsen skikkelig når jeg gjør det.
Gjest Gjest med sko Skrevet 3. mai 2006 #911 Skrevet 3. mai 2006 Det var en lur måte å gå litt ekstra på, Fakse! Idag er det anti-utsettelsesdagen, og jeg har fått bestilt en legetime jeg skulle bestilt for to måneder siden. Så lenge det ikke er livet om å gjøre, er det ikke så farlig vettu (noen som hørte ekko av "Jeg har ikke tid!", så er nok det riktig... )
Fakse Skrevet 4. mai 2006 #912 Skrevet 4. mai 2006 Og jeg har fått bestillt en frisørtime som jeg har utsatt å bestille alt for lenge. Riktig nok gjorde jeg det i går, men likevel...
Malama Skrevet 4. mai 2006 Forfatter #913 Skrevet 4. mai 2006 Anti-utsettelse, det er jeg ikke noe flink på... får ta tak i det når vi kommer tilbake (seeeee, jeg utsatte selv det jeg...) Men, det handelr om prioriteringer for meg da akkurat nå er det hektisk. Jeg har en ting jeg burde gjort, men jeg velger å utsette det til vi kommer tilbake. Rent av praktiske hensyn. Jeg må nemmelig (IGJEN) ringe til blodbanken (eller, jeg sender nok bare en e-post) og minne dem på at de har glemt å kalle meg inn til blodtapping, atter en gang. Det står at vi skal si fra om det går mr enn 3 måneder, og i disse dager har det snart gått fire, men jeg har ikke sagt fra rett og slett fordi det var påske. Det var begravelse. Og nå er det ferie. Og jeg KAN ikke gi blod i Bergen når jeg er i Ålesund eller på Toten. (dessuten var jeg jo syk i helga, og da kunne jeg ikke gitt blod denne uka heller) Og de gir somregel bare timer ca en ukes tid i forveien, derfor er det greit å utsette det til jeg har anledning til å ta den timen de gir meg, og ikke bare må utsette den også... Jeg er visst ekspert på å finne unnskyldninger for å utsette. Men, blodtappingen gruer jeg meg ikke for eller noe altså, jeg synes det er koselig jeg (får jo en halv dag fri fra jobb jo, med lønn (vel i et par timer i alle fall), i bytte mot et stikk i armen og lettere svimmelhet resten av dagen... Sånn nesten i alle fall. Kommer sent om jeg har morgentime og går tielig og avspasserer resten om jeg har sen time) Og jeg skal kontakte dem med en gang jeg er tilbake. I går fikk jeg i det minste vaska et par maskiner med klær, så vi har i det minste rent undertøy. Og i helga er det bund og dress som teller, og det er i alle fall rent. Rent bortsett fra litt stryking som må gjøres når vi kommer frem, så er den delen i rute. Klær til resten av uka får vi ta det som er rent, ellers så har mamma vaskemaskin også, som vi får låne, helt sikkert! Det har vært hektisk med tre reiser på kort tid. Men når det er over, så skal vi være hjemme, lenge. Sommerferien er ikke før i slutten av august. (Minner meg på, sette meg opp på ferielista ja, ikke utsette mere) Jaja. Det ordner seg nok
Malama Skrevet 4. mai 2006 Forfatter #914 Skrevet 4. mai 2006 (Minner meg på, sette meg opp på ferielista ja, ikke utsette mere) ← gjett hva: Det hadde jeg visst allerede gjort.
Gjest Gjest med sko Skrevet 4. mai 2006 #915 Skrevet 4. mai 2006 Bra, Malama! Da har jeg husket/vært hos tannlegen for sjekk, og fått den halvårlige formaningen om å bruke tanntråd , har fått bestilt ny time for tatoveringsfjerning med laser (og OJ det var visst et helt år siden sist, gitt!) Snakk om utsettelse kombinert med at det er litt vrient for en studine å greie det på mager inntekt... Nå mangler bare frisørtime, så jeg kan komme igang med en selvpålagt fotosession med tanke på bilde til CV. Har bare ett år gamle bilder jeg ikke har lyst til å bruke. Ellers er jeg blitt snøvle forkjøla, og stemmen forsvinner vel om et par dager, om ikke før. Men tviler på at jeg blir sengeliggende. Har hatt et par måneder med noe laber flyge-aktivitet, men støtter meg til dere pluss testemonials på mail, og konkluderer med det samme som en amerikansk flybaby skrev: "Selv om jeg faller av i perioder, blir det lettere og lettere å henge meg på igjen, fordi mange av rutinene holder seg, selv om jeg ellers ikke er så aktiv" (fritt gjengitt) Jeg går og kverner på setninger som treffer meg på en spesiell måte. Den siste jeg fant, er denne: "Just because you miss one day, does not mean you have lost!" Og selv om jeg egenhendig har rappet den, vil jeg dedikere den til Malama. Forøvrig greide jeg å kvitte meg med en nydelig, rådyr kremhvit drakt som ikke passer mer. Dro innom Fretex og leverte den idag, sammen med noe annet smått. Har aldri brukt så mange tusen kroner på klær hverken før eller siden, men når jeg ikke lenger tror jeg vil komme inn i størrelsen, er det bare til irritasjon å se den henge der, nyrenset og i plastomslag. (Jepp, FlyLady har rett.) Noen vil kunne kjøpe seg et nydelig antrekk til 17.mai eller sommerbryllup/konfirmasjon nå . Og jeg har endelig klart å gi slipp på drakten uten å tenke på at jeg "kastet bort" pengene mine. (Og jeg har lykkelige minner om helgen jeg brukte den, selv om jeg ikke har bilder av den...) Har lyst til å sende ut en utfordring til dere alle før 17.mai; Har du et plagg eller en ting du hittils ikke har gitt slipp på fordi den var så dyr i innkjøp, men som du innerst inne bør kvitte deg med? It's time! Let go!
Gjest Qlio Skrevet 4. mai 2006 #916 Skrevet 4. mai 2006 Brudekjolen... ikke verdi i form av penger, men affeksjonsverdi. Men, jeg kan garantere at den vil bli fjernet når mine eldre kvinnelige slektninger dør.
Gjest Gjest med sko Skrevet 4. mai 2006 #917 Skrevet 4. mai 2006 ??? Forstår jeg deg rett i at eldre kvinnelige slektninger holder deg fra å avhende brudekjolen din, Qlio, selv om du ønsker det selv? I så fall, finn noe annet å bli kvitt før 17.mai, så får du håndtere brudekjolen når dens tid er inne! Har fått litt blod på tann her igjen, så nå har jeg gjort Kellys mandagsmission (rydde sko, klær, hotspots fra gangen. )Fikk fjernet vintersko og alt vintertøy, men ser at jeg trenger et ordentlig klesskap å henge bort lange jakker i etc. Alternativt kanskje jeg bare skulle fortsette å gi bort til Fretex inntil jeg ikke trengte klesskap lengre? Det verste er at jeg vet jeg blir nødt til å kjøpe nytt yttertøy til høsten i forbindelse med en generell oppshining av meg selv med tanke på ny jobb, så det vil erstatte det jeg har nå uansett.... Kellys missions er ofte mye mer morsomme å gjøre enn å fortsette med decluttering, selv om jeg vet at det er å ta det i feil rekkefølge. Men jeg koser meg med det jeg får gjort, og forsvarer det med det. Og så vil jeg sende en hilsen til hun som bør døpes om til Hu i hagen på denne tiden.
Gjest Qlio Skrevet 4. mai 2006 #918 Skrevet 4. mai 2006 Men jeg har vært gjennom klesskapet så mange ganger, hver gang vi har hatt soverommet som sone har jeg kikket og "bladd". Men jeg har mange bukser nå. Jeg skal kaste 3 bukser innen 17.mai i stedet!
Gjest Sabia Skrevet 4. mai 2006 #919 Skrevet 4. mai 2006 Kjøpte "Woman" idag, og der stod det jammen en liten notis om Flylady!! Det stod bl.a. at de som hadde prøvd systemet ble hekta.. Skjønner ikke hva de snakker om...
Gjest gjest med sko ii Skrevet 4. mai 2006 #920 Skrevet 4. mai 2006 Vurder Fretex før du kaster, da, Qlio! Jeg har også vært gjennom klesskapet mange ganger, men når jeg er litt streng med meg selv, viser det seg at jeg fortsatt klamrer meg til klær jeg ikke bruker/ikke har brukt. Jeg innser at av og til tar det tid å innse det (krøkkete formulering, men). Hei, Nivea!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå