Gå til innhold

FlyLady

Malama

Anbefalte innlegg

Har oljet en gammel treskjært seksjon, den ble så fin!

Og det på tross av at jeg egentlig ikke liker den, men nå er den vakker der den skinner! Nok en gang må jeg innrømme at Flylady har rett. Og nok en gang har jeg tenkt at det skal jeg gjøre senere, men før jeg har fullført tanken har jeg begynt på oppgaven. Noe har skjedd i hodet mitt, jeg bryr meg ikke om hva det er, det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest med sko

Jeg fikk unna ca fire kilo med blader, årsrapporter og kataloger igår! De var etterlevninger etter mitt store raid i januar, men siden jeg ikke har kastet et eneste blikk på dem nå i mellomtiden, og ikke har lyst til å sitte i påsken og lese dem heller, gikk de i papircontaineren.

Ellers har jeg lest litt i linkene Vanedis la ved, interessant hvordan Feng Shui og FlyLady sammenfaller på mange måter.

Nå reiser jeg bort, leiligheten er på det meste OK å komme tilbake til, oppvasken er tatt, vask og benk er skinnende rene, plantene er grundig vannet, og siste klesvasken er hengt opp til tørk. Rent sengetøy venter på meg i senga, og kjøleskapet er grovryddet for det som kan få "pels" på mens jeg er borte...

Riktig god påske ønskes alle sammen! Husk babysteps, bare litt om gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en runde med "Home blessing" i dag.

Qliomannen fikk kniven på strupen, eller i hvertfall kjempehjelpetvang, til å rydde i sine papirer på kjøkkenet i dag. Han har vært hjemme siden 23.mars, og papir- hotspot'en har vokst seg fra varm til brennheit! Nå hadde han nesten tatt over kjøkkenet, og jeg tok papir for papir og sa "kaste, arkivere eller svare"? Så nå er kjøkkenbenkene tomme, "the sink is shining", gulvene er vasket, teppene er støvsugd, oppvasken er tatt og vaskemaskinene er planlagt.

Hadde noen naboer over i dag som var helt sjokkert over hvor ryddig og rent det var her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest med sko ii

Kom hjem fra feriebesøk idag, til ryddig hus uten påskehybelkaniner... Det var fint! Vaskemaskinen surrer og går, skal på annet påskebesøk imorgen. Det føles så fredelig :) . Ikke noe stress med å komme hjem, og skulle avgårde igjen imorgen. Jeg rusler litt rundt i huset og pusler med noen hotspots. Jeg var forresten nødt til akkurat det, da jeg hadde forlagt et medlemskort som skal være med på neste utflukt imorgen. Men nå har jeg ryddet gjennom to hotspots (før jeg fant det jeg lette etter i en plastpose i boden etter hurtigrydding da håndverkerne kom i februar...) :rodme:

Vel - uansett, selv hotspotsene minker i antall og utbredelse, noe som "makes me smile" både nå og på lengre sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest med sko ii

Hei, Malama!

Flink og flink... det er fortsatt ikke ryddig her, men jeg er mye mer fornøyd over å ha en plan som virker og som jeg (stort sett) følger... og så er jeg blitt flinkere til å sette realistisk standard, ikke "interiørmagasin-standard"...

Har dere funnet ny bolig dere liker da? Og så tenker jeg på deg og håper du rekker litt fling & pakk, du som vet du skal flytte i fremtiden. Ønsker deg en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi har nok ikke funnet bolig enda. Ikke etter den som glapp på forkjøpretten, rett ut av fingrene på oss...

Vi skal gå igang igjen etter påskeferien, nå skal vi reise bort (i morge, så snart min kjære er ferig på jobb) og nyte noen feriedager, s åbir det full fres igjen etter påske.

Og jada, jeg er forberedt p åat vi skal flytte, så jeg tnker en del på dette med at vi ikke skal flytte med oss ting vi ikke vil HA, og derfor blir det en "rydde/pakke" prosess ja. Kaster en god del, i alle fall. Pakke-delen får vente, enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått lapp at jeg kan hente Flyladys støvkoster på postkontoret.. Bare at det er 150 kr i toll og mva på toppen av det jeg betalte til Flylady og da ble det plutselig veeldig dyrt for et par støvkvaster!! :sur: De bør værsågod stå til forventningene - og helst overgå de!!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den neste som skal bestile fra flylady.net, send mail og spør om de kan skrive ned verdien til under 200 NOK, da slipper du toll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så noe sånt i en postordre katalog her om dagen, norgeskatalogen eller hva den nå heter. Der var det noe man putta oppi "vanntanken" på doen, og det skulle visstnok holde for 5 år...? Hvis ikke jeg vasker doen hver eneste dag, kommer det belegg oppi doen og det er jo litt kjipt. Praktisk hvis en sånn tablett løser saken! Hvertfall inntil vi får kjøpt ny do, -da regner jeg med problemet avtar noe. Men har kasta katalogen, pleier ikke bestille fra sånt.. Søk etter på internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset ser virkelig bra ut!

Bare man klarer å holde det ryddig, er mye gjort!

Og så mye lettere å dra frem støvsugeren, tørrmoppe og "klatte- vaske"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått så mange gode vaner, at jeg bare må skryte litt!

Når jeg tømmer underskapet for flasker (under oppvaskbenken), tørker jeg alltid over bunnen av skapet. Det er derfor aldri mer søppel som flyter der, og flaskene blir pantet jevnlig.

Når jeg er "ferdig for kvelden" med unger, vasker jeg over vask, såpedispenser og toaletter. Bruker dagens håndkle til å "svisje" over slikt at det blir blankt og fint og henger opp rene håndklær til neste dag.

Tørker av brødfjæl, bord og kjøkkenbenker etter hvert måltid.

Tørrmopper gulvene når ungene er lagt, og tar matta i stua med en liten håndstøvsuger med skaft (og roterende munnstykke) før jeg legger på duk på sutebordet og tenner lys (har en 1-åring som river den ned på dagtid, når duken er på er det "voksentid").

Og det går jo så fort!

Hva skjer'a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har fått så mange gode vaner, at jeg bare må skryte litt!

Du har god grunn til å skryte. Flink du er!

Må skryte litt jeg også - er veldig stolt:

Har nå kommet godt i gang med å innføre morgen- og kveldsrutiner.

Jeg og gemalen har delt huset i to - jeg tar kjelleretasjen (tre soverom, kontor, peisstue, hovedbad, vaskerom, bod, ganger og trapp). På badet gjør jeg det samme som deg, men etter å ha dusjet om morgenen. Ellers går jeg over alle rommene morgen- og kveld og rydder rot som har kommet i løpet av dagen/kvelden. Er overrasket over hvor lite arbeid det egentlig er, og hvor fort gjort det er å støvsuge, vaske, tørke støv osv. når alt er ryddig.

Er også blitt flink til å ta meg tid til å trene.

Har lært at det er mye man får gjort på 10 minutter.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest med sko

Hjemme igjen! Siste påskeferiedag må starte med dekkskifte her, jeg oppdaget at jeg har punktert på ett vinterdekk så da blir det tidlig omlegging til sommerdekk. Jeg VET det ikke tar lang tid, men i dag passet det :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...