Gjest Sabia Skrevet 9. mars 2006 #721 Skrevet 9. mars 2006 Idag er det handledag, så jeg har handla. Dessuten tenkte jeg at jeg skulle sy knappen i vinterkåpa mi så jeg kan begynne å bruke den - det er så inni h***** kaldt ute!!!!!!! Fryser jo livskiten ut av meg... Og sy i den knappen har stått på anti-procrastination-lista mi en hel liten evighet, så det hadde vært veeldig godt å få gjort det!!
Gjest Gjest med sko Skrevet 9. mars 2006 #722 Skrevet 9. mars 2006 OK, Nivea, bare en ting å gjøre! Logg deg ut fra KG for 10 minutter og sy i knapp! (Det tar sikkert bare fem minutter). Jeg har fått bestilt time til bilen på verksted idag (lenge utsatt!) Støvsuget gulvet etter håndverkere (utsatt fra mandag) og nå skal jeg gå og vaske opp (holdt på å bli utsatt til imorgen, men så tappet jeg i vann i oppvaskkummen så nå ligger det ferdig oppbløtt og venter på meg.) OK så går jeg selv, da!
Hu i Svingen Skrevet 9. mars 2006 #723 Skrevet 9. mars 2006 Huff, jeg er såå giddalaus om dagen. Får ikke gjort en skit verken hjemme eller på jobb. Men jeg vasker vasken min og det er fremdeles ryddig her. Så da kan jeg jo ikke egentlig klage... Minimumsrutinene kommer godt med gitt, jeg vet hvordan det hadde sett ut her uten dem (altså sånn det så ut her før Flylady). :hår: Kom på at jeg må hive en vask i tørketrommelen og sette på en ny - det skal jeg gjøre med en gang, ellers glemmer jeg det. *løper*
Gjest Sabia Skrevet 9. mars 2006 #724 Skrevet 9. mars 2006 Ha! Kom på da at jeg har en vask i trøketrommelen som er ferdig, som jeg kan gå ned å brette sammen og ta med opp - og i samme slengen ta med vinterkåpa opp! Du skal se det var det som skulle til for at knappen kanskje blir sydd i i kveld!! Thanx for inspirasjonen Hu
Hu i Svingen Skrevet 9. mars 2006 #725 Skrevet 9. mars 2006 He he, bare hyggelig det. Vask er satt på. Men knappen i min kåpe må vente altså...
Gjest Sabia Skrevet 9. mars 2006 #726 Skrevet 9. mars 2006 Knappen er isydd - mission accomplished!!!!!!!!!!!!!!!! :bukke: Etter hele vinteren på onsdagslista mi kan jeg ENDELIG stryke det ut!!! Go me!!
Gjest Qlio Skrevet 10. mars 2006 #727 Skrevet 10. mars 2006 Er alle onsdager Anti utsettelsesdager? Dette er gjort: - Har satt på en vask, brettet sammen og lagt i skap en vask fra i går. - Vasket vask og toalett, skiftet håndklær på gjestetoalett. - Ryddet kjøkkenet. - Redd opp alle senger. Dette gjenstår: - støvsuge og vaske gulver - forberede kveldens middag (svin indrefilet og selskapspoteter) som skal nytes etter at ungene er i seng -> Date Night - vaske fronter på kjøkkenet (Kelly's Mission)
Fakse Skrevet 10. mars 2006 #728 Skrevet 10. mars 2006 I går var det torsdag, så da var det handledag. Fikk handla inn for middag til hele neste uke (reiser bort på morgenen neste fredag), fikk besøkt bestemor, og fikk vaska i skapet under vasken. Det trengtes, for det er der vi har både matsøppel og vanlig søppel, så da blir det fort litt søl. I dag skal jeg passe niese, så det som eventuelt blir gjort på kjøkkenet blir gjort etter at hun har lagt seg. Kanskje få tørket støv inni koppeskapene hadde vært noe?
Nilma Skrevet 10. mars 2006 #729 Skrevet 10. mars 2006 Hva med å montere noen knagger under utslagsvasken? ←Ved nærmere inspeksjon fant jeg ut at vi har litt bedre plass under vasken enn jeg trodde; det er faktisk plass til et par knagger over kurven der jeg har vaskemiddel o.l. *montere* Vi gjorde litt homeblessing i går, jeg støvsuget teppet og skiftet duker og sambo moppet gulvene. Jeg liker å ha det rent til helga (litt gammeldags ), så jeg synes det er bedre å ha homeblessing i slutten enn i begynnelsen av uka. I dag skal vi (les: sambo ) skifte på senga, dessuten gjennomføre dagens mission. Føler at basicrutinene begynner å sitte brukbart - vaskene skinner og hotspoten på stuebordet er (stort sett) ryddig. Ikke allverdens, men babysteps er en fin ting. GOD HELG ALLE FLYBABIES!
Gjest Qlio Skrevet 10. mars 2006 #730 Skrevet 10. mars 2006 Dette er gjort: - Har satt på en vask og hengt opp, brettet sammen og lagt i skap en vask fra i går. - Vasket vask og toalett, skiftet håndklær på gjestetoalett. - Ryddet kjøkkenet. - Redd opp alle senger. - støvsugd og vasket gulver - vasket fronter på kjøkkenet (Kelly's Mission) - kjørt en runde med oppvaskmaskin og ryddet ut av den - støvsugd sofaen og snudd puter samt flekkfjerning (huske å bli strengere med å spise ved kjøkkenbordet) - båret inn ved for kvelden. - vasket baderomsinnredning i 2.etg - ryddet i papirer og lagt i hjemmearkivet (utsettelsesting... DONE!) - båret opp TV og blader fra 1.etg til 2.etg (utsettelsesting... DONE!) Dette gjenstår: - forberede kveldens middag (svin indrefilet og selskapspoteter) som skal nytes etter at ungene er i seng -> Date Night
Gjest Sabia Skrevet 10. mars 2006 #731 Skrevet 10. mars 2006 Er alle onsdager Anti utsettelsesdager? ← Jepp! Jeg har en liste med ting jeg har utsatt leenge (feks sy i knsppen på vinterkåpa som jeg nå endelig har gjort) og så er målet å gjøre en ting på lista hver onsdag! Veldig greit syns jeg.. Selv om jeg ikke får gjort det hver eneste onsdag, så går det unna uansett alså! Anbefales!
Gjest gjest med sko ii Skrevet 10. mars 2006 #732 Skrevet 10. mars 2006 Drister meg til en liten saksing fra en testemonial jeg sparte på... Den het: "I don't need to go shopping to find myself" og det syntes jeg var veldig bra sagt. Sikkert fordi jeg kjente meg igjen i det utsagnet... "You have shown me that the most important thing is what I can BE, not what I have. I wouldn't matter if I threw out all my possessions, they don't make me who I am. " Og med det ønsker jeg dere alle en riktig trivelig helg!
Gjest Sabia Skrevet 10. mars 2006 #733 Skrevet 10. mars 2006 Slutter altså ikke å la meg overraske over "the power" i fly-prinsippene.. Jeg har baka kake, og kjøkkenet og stua var ... ikke akkurat strøkne.. Jeg stønna for meg selv og tenkte "dette gidder jeg bare ikke..." Men så satte jeg motvillig timeren på 5 minutter. Og merket jeg nesten ble ivrig, det ble konkurranse med meg selv for å se hvor mye jeg fikk gjort på de få minuttene.. Totalt tre femminuttere hadde plutselig gått, og kjøkkenet og stua mi skinner... Og jeg stod bare å gapte egentlig! Hiver meg på de kloke ordene til forrigeman over her, og ønsker riktig god helg! (Og utrolig så mye deiligere det skal bli å stå opp til strøken stue og kjøkken imorra!! )
Gjest Qlio Skrevet 11. mars 2006 #734 Skrevet 11. mars 2006 Vi hadde folk til å passe huset da vi var i Spania, jeg synes det var litt festlig at både mannen og hans frue syntes huset var så fint og ryddig. Tenk! En mann som ser at det e rryddig! I dag er det familiedag! Vi skal ut å se på bil!
Gjest Gjest med sko Skrevet 12. mars 2006 #735 Skrevet 12. mars 2006 Jepp! Begynner å se varige resultater ja! (I hovedsak mye flinkere til å la være å rote nytt, og litt flinkere til å ta et oppgjør med gammelt rot...) I går kastet jeg de sure joggeskoene mine som "skulle kunne brukes hvis jeg skal male huset utvendig". Noe jeg faktisk ikke har planer om på et par år. Snakk om å skulle spare på feil ting
Gjest Qlio Skrevet 12. mars 2006 #736 Skrevet 12. mars 2006 Kjenner til det der. Har begynt å ta tak i ting oftere, tenker "det tar jeg senere" til "nei, det blir ikke noe enklere senere". Bortsett fra forsikringspapirer, da...
Gjest Gjest med sko Skrevet 12. mars 2006 #737 Skrevet 12. mars 2006 Du får sette opp forsikringspapirer på anti-procrastination-listen til onsdag da, Qlio! Nå vet jeg ikke hva du skal gjøre med det, men forsikringer er skummelt viktig å ha i orden! *Sparker Qlio vennlig bak* Del det opp i flere trinn, dersom det lar seg gjøre. Første trinn er kanskje bare å finne papirene? (Eller ring/mail forsikringsselskapet og få tilsendt ny kopi, det er en smal sak!)
Gjest Gjest med sko Skrevet 13. mars 2006 #738 Skrevet 13. mars 2006 Mandag igjen og tid for ukesrengjøring! Når det gjelder stjerner i kalenderen min, så har jeg glemt av det. Hele mars har ikke en stjerne... Nå må jeg si at å ha på sko gjør jeg hver dag, men shine vasken og spesielt 15. minutter fling får jeg ikke til ennå hver dag. Men jeg driver fortsatt på da, har ikke gitt opp i det hele tatt! Jeg har en hotspot jeg må ta kverken på idag, for der ligger det et viktig papir jeg må gjøre noe med idag. Jepp, det var dagens mission for meg.
Gjest Qlio Skrevet 13. mars 2006 #739 Skrevet 13. mars 2006 (endret) Du får sette opp forsikringspapirer på anti-procrastination-listen til onsdag da, Qlio! Nå vet jeg ikke hva du skal gjøre med det, men forsikringer er skummelt viktig å ha i orden! *Sparker Qlio vennlig bak* Del det opp i flere trinn, dersom det lar seg gjøre. Første trinn er kanskje bare å finne papirene? (Eller ring/mail forsikringsselskapet og få tilsendt ny kopi, det er en smal sak!) ← Den står på lista! Problemet vårt er at vi har FOR MANGE forsikringer, og egentlig vil jeg ikke si opp noen... Jeg har for 4 uker siden ringt forsikringsselskapet ang. ny kopi (ville ha de aller siste), så alle papirene ligger på ett sted og venter pent på meg. Det er egentlig bare å sette seg ned, på onsdag.... I dag har jeg - støvsugd 1. og 2. etg, sofaputer - tømt aske fra vedovnen - vasket 3 maskiner med klær som henges opp, tørkes i trommel og pakkes vekk fortløpende - vært på foreldresamtale i barnehagen - tømt oppvaskmaskinen - skrubbet plastmatten som skoene tørker på - renset støvsugerfilt (æsj) Dette skal jeg gjøre i løpet av uken: - skifte på vår seng - skifte på ungenes senger - rydde i leker - rydde i jentene sine klær - vaske baderomsinnredning (inkl. lysarmatur) - sjekke sluk på badet - vaske 2.etg - lage handleliste (fredag) Utsettelseslisten: - forsikringspapirer (hvordan vite hvem man kan kvitte seg med?) - sy i knapper i jentenes strikkede jakker - bytte støvsugeren på Elkjøp - pusse vinduer i 1.etg (liker ikke sol) - bestille "Julens minner" til Vilde (bok er utsolgt overalt!) - bytte popcorn- maskin fra jul Endret 14. mars 2006 av Qlio
Gjest Gjest med sko Skrevet 13. mars 2006 #740 Skrevet 13. mars 2006 Du har vært kjempeflink i huset idag, Qlio! Jeg har akkurat gnidd søvnen ut av øynene og skal ta ukesrengjøringen først idag for å være sikker på at jeg får gjort den. Når det gjelder forsikringene dine, Qlio: Mener du at du er dobbeltforsikret på en måte? Har dere f.eks forsikringer fra fagforeninger i tillegg til privat forsikring? Jeg ville ha prøvd å skrive en tråd om dette til Det Store Orakel; KG, og se hva du fikk av svar. Ellers kan du ringe forsikringsselskapet og få en kundebehandler til å gå igjennom og forklare deg om alle forsikringene dine, slik at du vet mer hva det dreier seg om (sier jeg som egentlig ikke har peiling på forsikringsspørsmål, men som har få forsikringer og dermed tålelig oversikt siden jeg selv har bestilt forsikringene mine).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå