Hu i Svingen Skrevet 19. februar 2006 #621 Skrevet 19. februar 2006 Har da fått gjort noe i helgen. Har markert med fet skrift det som er gjort til nå: - Decluttere ferdig i kjelleren - Organisere det som skal forbli i kjelleren - Henge opp verktøy på veggen i kjelleren, dvs. sette opp kroker og skruer - Kvitte meg med ubrukelige bøker (vanskelig!) - Henge opp kroker i trappegangen til turtøy - Organisere skohylla i garderoberommet (har fått mer plass der etter i går) - Vaske klær - Sortere tegninger og malerier så de kan flyttes opp på loftet - Henge opp nyinnkjøpt hylle i gangen :-D
Gjest Qlio Skrevet 20. februar 2006 #622 Skrevet 20. februar 2006 Soverommet denne uken. Plan: - vaske kappelaken og stryke (2 stk) - vaske teppet - vaske under senga - tørke støv med Swiffer Duster Sist gang pusset jeg vinduer og vasket gardiner og ryddet i klær. Det blir lettere og lettere for hver gang man kommer tilbake til en sone!
Malama Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #623 Skrevet 20. februar 2006 Soverommet denne ukens sone sier du.... Jeg får lage meg en plan for uka da: Skifte på senga Rydde nattbord-skapet (både oppå og inni) Gjennomgang av undertøyskuffa (kaste det som aldri brukes! Enslige sokker og truser med "død" strikk trenger ikke ta opp plass!) Generell rydding der inne..... TRENGS.
Gjest Qlio Skrevet 20. februar 2006 #624 Skrevet 20. februar 2006 Soverommet denne uken. Plan: - vaske kappelaken og stryke (2 stk, har så innmari høy seng) - vaske teppet - vaske under senga - tørke støv med Swiffer Duster - pusse ut det forrige eier skrev på mitt garderobeskap - snu overmadrass Sist gang pusset jeg vinduer og vasket gardiner og ryddet i klær. Det blir lettere og lettere for hver gang man kommer tilbake til en sone! ← Bytte laken er Kelly Mission, men det gjorde jeg i går. Gidder ikke gjøre det hver dag, nei. Men siden jeg vasker kappelaken, skal jeg snu overmadrassen!
Gjest Sabia Skrevet 20. februar 2006 #625 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Min plan for uka i soverommet: - Rydde i nattbordene - Skifte på senga - Vaske kappelaken - Snu overmadrassen - Gå gjennom klesskapet enda en gang - Vaske gardinene Kanskje litt mye men tar en ting om gangen så ser vi hvor langt vi kommer på lista. Kanskje ikke så mye likevel - det gikk jo unna jo!! Endret 20. februar 2006 av Nivea
Lizzie Skrevet 20. februar 2006 #626 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Hmm, soverommet igjen allerede? Tiden flyr virkelig Min plan blir da som følger: Rydde nederste skaphylle. Den rakk jeg ikke sist - i tillegg til at posen med ting til Fretex av en eller annen grunn havnet der.Skifte sengetøy.Prøve å binde sammen og henge opp alle ledningene under skrivebordet tilhørende PC'enVaske vindu. Det er meldt litt plussgrader fremover, så da skulle det faktisk la seg gjøre! Jepp, det er min plan! Endret 20. februar 2006 av Lizzie
Gjest gjest med sko ii Skrevet 20. februar 2006 #627 Skrevet 20. februar 2006 Husk at du ikke trenger å ha dårlig samvittighet Malama. You are not behind! (...) Og hvis du ikke rekker eller orker å gjøre noe på lista di en dag eller uke, så kommer det jo en ny dag og en ny uke, not to worry! ← Signerer her! Det har begynt å emre for meg at FlyLadysystemet ikke er ment for å måtte gjøres hver dag for å være vellykket! Må man hoppe over en dag eller to, så er man fortsatt på rett spor neste gang man gjør noe. Og som Qlio sa; for hver gang man kommer tilbake til en sone, er det lettere og lettere å få det langtidsryddig, fordi man allerede har gjort noe der (for uker siden, og man ikke har rotet tilsvarende mye i mellomtiden). DET er RUTINER det! Har ikke rukket å sjekke mail ennå. Men mine planer for uken er: Måke snø fra garasjetaket (Dagens ukesrengjøring) inkl. skifte sengetøy, støvsuge under senga... Fjerne to hotspots på soveromsgulvet, flytte en pose sommertøy i boden (selv om den skal fram igjen om ikke så alt for lenge, så behøver den ikke stå på soverommet og vente der...) Fjerne spindelvev i taket (inkl kjøpe støvkost) Rydde bokstabler inn i bokhyllen Prøve på, og sortere bort selskapskjoler til Fretex (har aldri brukt, kommer sikkert aldri til å bruke, noen passer sikkert ikke engang) PS: Kan jeg få låne Donnie litt til det garasjetaket?
Malama Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #628 Skrevet 20. februar 2006 Det er deilig at sonene kommer tilbake og tilbake.... for ja, det vi ikke rakk sist, det kan vi gjøre nå. Og om jeg misser en dag, så får jeg alltids en ny
Nilma Skrevet 20. februar 2006 #629 Skrevet 20. februar 2006 Ukens FlySpot (rydde i / kaste klær) passer meg utmerket, klesskapet mitt har lenge trengt en gjennomgang. Ellers kommer jeg nok til å bruke en del tid på kjøkken / spisestue denne uka. Den lenge etterlengtede skjenken vår er endelig kommet , så nå skal jeg få tømt kjøkkenskapene for vinglass, pene fat osv, og da tenkte jeg at jeg foretar litt "decluttering" i skap og skuffer på kjøkkenet i samme slengen. Ukens plan blir dermed: - Montere skjenk (!) og sette inn det som skal være der - "Decluttering" i klesskap og på kjøkken - Kelly's Missions - Hotspot'en på salongbordet - Fortsette med "shiny sinks"
Gjest Gjest med sko Skrevet 20. februar 2006 #630 Skrevet 20. februar 2006 Klesskapet mitt skal få fred en stund nå. Jeg har fjernet/gitt bort så mye siden jul. Skal nok heller fortsette å fokusere på 15 minutter Fling i resten av huset. Har blitt dårlig med stjerner i kalenderen for denne oppgaven til nå, men jeg ser at selv med 1-3 dager i uken så er det forbedringer. (Og holder tritt med kjøkkenvasken!) FlyLady sa et sted at hun brukte 9 mnd på å komme igjennom sitt rot og sitt hus. Hvis jeg regner at jeg startet i august (husker ikke lengre), så er det ikke urealistisk at jeg kan være i mål før sommeren, når jeg legger inn travle eksamensperioder også. (Og i høst hadde jeg jo en overentusiastisk crash & burn med FlyLady, før jeg tok til fornuft og fortsatte med babysteps). For første gang ser jeg en deadline for mitt "rotete liv". Jeg har fått gode rutiner, og bygger på flere ettersom jeg vil og mestrer. Før kunne jeg titte i boden og tenke at "en gang må jeg da få ryddet opp dette" uten å vite når. Og innerst inne visste jeg at det heller ville bli om ti år enn om en månedes tid.
Hu i Svingen Skrevet 20. februar 2006 #631 Skrevet 20. februar 2006 Soverommet ja. Det begynner jo egentlig å bli ganske strøkent, siden jeg har ryddet i de to oppbevaringsskapene de siste ukene. Ikke har jeg klærne mine der heller, siden jeg er så heldig å ha eget garderoberom. Ukens mål for soverommet må derfor bli: Støvtørking Støvsuge under senga Rydde på og i nattbord Banke støv av saueskinnet til hunden Flekke med maling på veggene (har noen 'sår' og avskallede småflekker) Evt. vaske vinduer (gjorde det sist gang, og tror ikke det trengs, men...) Gangen hører delvis med til min soveromssone, så der skal jeg henge opp ny hylle. Sengetøyet ble skiftet på fredag. Gjest med sko: Klart du kan låne Donnie, han må bare bli ferdig med å måke bort snøen som han har kastet fra taket og ned foran inngangen først.
Gjest Qlio Skrevet 20. februar 2006 #632 Skrevet 20. februar 2006 - vaske kappelaken og stryke (2 stk, har så innmari høy seng) - vaske teppet - vaske under senga - tørke støv med Swiffer Duster - pusse ut det forrige eier skrev på mitt garderobeskap - snu overmadrass og mellommadrass
Gjest Sabia Skrevet 20. februar 2006 #633 Skrevet 20. februar 2006 Jeg har fått jobb!! Så nå blir jeg working she eller hva nå flylady kaller det... Blir jo spennende å se hvordan det vil fungere i praksis!! Tror hvertfall det blir mye greiere enn før!! Og så tror jeg Flylady har et eget flyopplegg for kontorplassen, og det skal komme godt med, for er det ei som pleide å gå fra pulten med tusen papirer strødd utover så var det meg!! Nå skal det bli andre boller nå... Måtte bare si det her inne også, for jeg er så gla at det bobler jo helt over... :grine2:
Gjest Qlio Skrevet 20. februar 2006 #634 Skrevet 20. februar 2006 Gratulerer med jobb, Nivea! NBå får vi følge med deg, og se om dette funker i det virkelige liv.
Gjest Sabia Skrevet 20. februar 2006 #635 Skrevet 20. februar 2006 Ja akkurat det er jeg faktisk ganske spent på selv!!
Lizzie Skrevet 20. februar 2006 #636 Skrevet 20. februar 2006 Gratulerer med jobb Nivea! Når begynner du da? Har du litt tid til å omstille deg mentalt eller er det rett på?
Gjest Sabia Skrevet 20. februar 2006 #637 Skrevet 20. februar 2006 Takk Begynner 1. mars så jeg har 10 dager å omstille meg på, hvilket passer meg helt utmerket!!! Gjett om de siste fridagene skal nytes max....!!
Gjest Gjest med sko Skrevet 20. februar 2006 #638 Skrevet 20. februar 2006 Gratulerer, Nivea! Og dagen idag gikk med til alt mulig annet enn husarbeide. Men det kommer en ny dag i morgen!
Hu i Svingen Skrevet 20. februar 2006 #639 Skrevet 20. februar 2006 Grattis Nivea! :-D Har ikke gjort annet i dag enn å støvsuge garderoben og kjøre bort to fretexsekker og en søppelsekk. Men det er heller ikke verst, hehe... Totalt har jeg nå kvittet meg med 8 sekker siden jeg ble med i denne tråden. Ikke rart det er ryddig her!
Gjest Gjest med sko Skrevet 21. februar 2006 #640 Skrevet 21. februar 2006 Det var rått, Hu i Svingen! 8 sekker er mye... Dagens Kelly; rydde/støvsuge under senga. Det er virkelig kult når du allerede har gjort dagens mission (rydde/holdt fri for ting i flere mnd, og støvsugde igår) Check!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå