Nilma Skrevet 17. februar 2006 #601 Skrevet 17. februar 2006 Rapport på ukens mål: Mål for uka: - Shiny sink - jepp - 15 minutters decluttering daglig - jepp, og vel så det, sambo har særlig gjort en stor innsats her - Kelly's Missions - jepp, hver dag (men har ikke tid til noen laaang dusj i dag, og bilder på vaskerommet (les: badet) er uansett uaktuelt ← Så alt i alt er jeg ganske fornøyd med ukens innsats. Tror jeg beholder de samme målene til neste uke (babysteps, som kjent ), kanskje jobbe litt med vår største hotspot, salongbordet. Akkurat nå er den faktisk veldig ryddig, men det skyldes hovedsaklig at vi venter gjester i helga, så vi får satse på å beholde det slik etter at de har dratt på tirsdag.
Malama Skrevet 17. februar 2006 Forfatter #602 Skrevet 17. februar 2006 Bilder på badet er særlig lite aktuelt her også (det ville jo bli fort ødelagt ettersom det blir fuktig der inne når jeg tar den lange dusjen hun har foreskrevet for i dag....) men hadde jeg hatt et eget vaskerom hvor jeg vasket, tørket, strøk og la sammen klær, så synes jeg det hadde vært en knallide, så jeg lagrer den i bakhodet om jeg noen gang får et vaskerom...) Men en lang dusj er uansett planen for dagen, eller muliges i morgen, så det skal jeg få til. Noen 3-minutters dusj tar jeg ALDRI. Jeg dusjer lenge. Jeg dusjer av den grunn ikke om morgenen før jobb...
Nilma Skrevet 17. februar 2006 #603 Skrevet 17. februar 2006 Noen 3-minutters dusj tar jeg ALDRI. Jeg dusjer lenge. Jeg dusjer av den grunn ikke om morgenen før jobb...←Enig med du, det er deilig å stå leeenge i dusjen, så jeg liker også å dusje om kvelden, og da føler jeg meg ekstra avslappet etterpå. Særlig på fredag er det deilig med en lang dusj, da er liksom helga "offisielt" begynt. Men i dag har jeg dessverre ikke tid, vi får som sagt besøk til helga, så jeg har tenkt å lage litt god mat til gjestene kommer, samt rydde / finpusse litt ekstra. Synes forresten fredagslisten din så veldig bra ut Malama, du er flink som gidder gjøre såpass mye på en fredag.
Malama Skrevet 17. februar 2006 Forfatter #604 Skrevet 17. februar 2006 Det er mest rett og slett fordi det TRENGS. Og jeg renger med å være alene hjemme et par timer, min samboer jobber overtid for tiden... enten kan jeg sige ned forran pc'n og bli der til jeg skal på jobb på mandag, eller så kan jeg være flink. Og jeg kan vel likegjerne være flink? Prøve i alle fall. Når jeg bare blir ferdig med lista mi for JOBBdagen sånn at jeg kan gå hjem! Må være effektiv nå. (bare innom her en snartur for å puste (siden jeg ikke røyker men likevel trenger små pustepauser...))
Gjest Qlio Skrevet 17. februar 2006 #605 Skrevet 17. februar 2006 Klesvask er det hver eneste dag, minst en maskin når det er to voksne og 2 snupper... og JA til lange dusjer på kveldstid!
Hu i Svingen Skrevet 17. februar 2006 #606 Skrevet 17. februar 2006 Har tenkt å være flink i helgen, så jeg får prøve å sette meg noen mål: - Decluttere ferdig i kjelleren - Organisere det som skal forbli i kjelleren - Henge opp verktøy på veggen i kjelleren, dvs. sette opp kroker og skruer - Kvitte meg med ubrukelige bøker (vanskelig!) - Henge opp kroker i trappegangen til turtøy - Organisere skohylla i garderoberommet (har fått mer plass der etter i går) - Vaske klær - Sortere tegninger og malerier så de kan flyttes opp på loftet - Henge opp nyinnkjøpt hylle i gangen Planen er ikke å gjøre alt dette (Crash & Burn!) men begynne på lista, så får vi se hvor langt jeg kommer... Litt avhengig av om vi skal bort i morgen eller ikke. Jeg setter på timeren på en halv time NÅ!
Hu i Svingen Skrevet 17. februar 2006 #608 Skrevet 17. februar 2006 Ja jeg vet det. Har pause fra kjelleren akkurat nå, og må innrømme at det som slår meg er: Hva i huleste skal jeg med så mye ledig hylleplass??? :klø:
Malama Skrevet 17. februar 2006 Forfatter #609 Skrevet 17. februar 2006 JEg må innrømme at jeg ikke har gjort spesielt mye av det som sto på lista for i dag. Det er fredg, og det gjør noe med meg. Jeg var så sliten når jeg kom hjem at jeg ikke vet hva jeg gjorde fremt il min kjære kom hjem nå for en halvtime siden. Jeg har spist. Og tømt halve oppvaskmaskina. Men ikke vaska klær. Jeg får ta igjen den lista i morgen, jeg er rett og slett for slitn. Vi har lagt oss for sent hele uka, og jeg har måttet stå op ptidelig, og sliter med søvnunderskudd i tillegg til generell mangel på energi som jg har slitt med i et par år, så akkurat i dag orka jeg rett og slett ikke. Jeg kunne gjort det nå, men jeg vil heller legge meg!
Hu i Svingen Skrevet 17. februar 2006 #610 Skrevet 17. februar 2006 Husk at du ikke trenger å ha dårlig samvittighet Malama. You are not behind! Det er jo noe av poenget med hele greia. Ikke får man gjort noe særlig når man er sliten heller, så jeg synes du skal legge deg hvis du vil det. Og hvis du ikke rekker eller orker å gjøre noe på lista di en dag eller uke, så kommer det jo en ny dag og en ny uke, not to worry! Kanskje du rekker den lange dusjen før sengetid?
Malama Skrevet 17. februar 2006 Forfatter #611 Skrevet 17. februar 2006 Inge lang dusj før leggetid, jeg lufttørker håret (alternativet er nemlig elektriks hår til alle kanter) og vil ikke legge meg med vått hår, det blir i alle fall ikke pent. Men i morgen er det lørdag, da kan jeg ta lang dusj på formiddagen da For nå... nå skal jeg rett og slett SOVE!
Gjest Gjest med sko Skrevet 17. februar 2006 #612 Skrevet 17. februar 2006 Har lagt merke til at jeg har fått lagt en del ting der hvor det hører hjemme. Merkelige greier, det der! ←Samme her! Kult! Har pause fra kjelleren akkurat nå, og må innrømme at det som slår meg er: Hva i huleste skal jeg med så mye ledig hylleplass??? :klø: ← Ledig hylleplass er sikkert kjekt å ha! Om ikke annet kan du gjøre svarte penger på å leie ut lagerplass til ikke-flybabies? Husk at du skal holde hviledagen hellig, da! Gi deg belønning ved å skrinlegge husarbeidet i helgen...Du er nok flink i uka Hei IMAX! Velkommen tilbake! Har ryddet bilen idag, så den er strøken inni og baki. Har satt inn esken med spylervæske, frostveske(sånn til bensinen), snøspaden, ekstra motorolje, sjekket at varseltrekanten er der, har peila olje, sjekket mønsterdybden i dekkene og fylt spylervæske og oljet dørlåsene og garasjedørlåsen. Har også kastet et par poser søppel fra garasjen. Det er i grunnen det jeg får gjort idag, har sovet hele ettermiddagen og er fortsatt gørtrøtt. Døgnrytmen er helt skrudd og jeg har søvnunderskudd. Så idag prioriterer jeg "Go to bed at a decent hour"
Hu i Svingen Skrevet 17. februar 2006 #613 Skrevet 17. februar 2006 Flink du er. Har ikke kommet til rutinen med bilen enda, jeg. Nå for tiden har jeg nok med å få gravd den ut av snøen før jeg får kjørt noe sted. Den verste kjellerryddingen er over, og i morgen skal det støvsuges der. Har ikke sett så mye av gulvet siden jeg flyttet inn... Nå skal jeg spise middag, så blir det en kort økt med å legge sengeklær på rene gjestedyner, putte dem i poser og legge dem i det nyryddede skapet på soverommet. Så blir det lang dusj og senga. :-D God helg alle sammen!
Gjest Gjest med sko Skrevet 17. februar 2006 #614 Skrevet 17. februar 2006 Takk, Hu i Svingen (håper ingen bemerker at jeg ikke har lagt meg ennå, skal gå og legge meg nå!) Bilen er nødvendig å holde i orden, da jeg bruker den i jobb. Jeg er så heldig å ha garasje, og sparer meg masse ekstrajobbing med å skrape ruter/børste av snø ved å parkere den innendørs. Det beste med Fly-rutinene for meg, er at jeg blir bevisst på at jeg setter mer pris på det jeg har, og tar bedre vare på det. Har man for mange ting greier man ikke det. Ikke jeg i hvert fall. Og jeg greier å låse inn bilen i garasjen etter hver bruk. Minste motstands vei er å parkere på parkeringsplassen (bortsett fra om vinteren når man har store snøfall). Men i mitt område er det biltyverier, og for hver dag jeg parkerer i garasjen, sikrer jeg at bilen står der dagen etter også. Ingen ubehagelige overraskelser når man har det travelt.. Men jeg har ikke vært noe "flink til å ta vare på bilen"-menneske, så det er viktige rutiner å innarbeide for meg. At jeg ryddet bil/garasje idag skyldtes nok mer at jeg ikke hadde lyst til å rydde i huset idag. Når valget står mellom å jobbe i garasjen eller å gjøre ikkeno, så velger jeg det første. Forresten fikk jeg hengt opp en klesvask og ryddet veska også. Det var derfor jeg ikke fikk lagt meg med en gang i sted. Men NÅ går jeg. *overbevise seg selv*
Gjest Qlio Skrevet 18. februar 2006 #615 Skrevet 18. februar 2006 Bilen min er alltid ryddig, det er sånn jeg er. Slik har jeg alltid vært. Skrot kastes umiddelbartl, gamle parkeringsbevis o.l. Med unger i bilen blir det alltid litt ekstra, Ida vil alltid bære en ekstra spade til bilen osv.... Men den trenger en vask, kanskje jeg skal prøve å gjøre det i morgen?
Hu i Svingen Skrevet 18. februar 2006 #616 Skrevet 18. februar 2006 I dag ble visst fridag, gitt. Men det er vel sånn det skal være...
Gjest Gjest med sko Skrevet 18. februar 2006 #617 Skrevet 18. februar 2006 Ble fridag her også. Videokveld med venninner, det er lenge mellom hver gang. Satte på en klesvask da jeg kom hjem, skal ta en kopp te og så gå og legge meg. Håper dere andre har vett på å ta litt fri i helgen så dere er opplagte til en ny uke. Håper det gikk greit med flytting idag, Becca.
Gjest gjest1 Skrevet 19. februar 2006 #618 Skrevet 19. februar 2006 Joda, det gikk greit i går. Men måtte fylle vår egen bil da vi hadde levert varebilen (resten av tingen mamma ikke har fått med seg) Så vi var ikke hjemme før i 10 tiden.. I dag skal vi bare tømme bilen, sitte på rompa og se på tv..
Hu i Svingen Skrevet 19. februar 2006 #619 Skrevet 19. februar 2006 Er ferdig med decluttering og organisering i kjelleren. Dette er noe jeg har gruet meg til i årevis, og nå er jeg ferdig! Hurra! Nok en fretex-sekk og en full søppelsekk. Med tid og stunder håper jeg å få gjort om rommet til et kombinert vaskerom/ gjesterom, men det betyr at jeg må gjøre noe med gulvet (malt murgulv) og bytte ut den digre innebygde hylla + male. Så jeg får si meg fornøyd for denne gang. Nå skal jeg omorganisere skohylla før vi drar på søndagsmiddag til mamma og pappa. Donnie er Mann i dag, og måker taket, så vi får ikke dratt før han er ferdig der oppe. :-D
Gjest Sabia Skrevet 19. februar 2006 #620 Skrevet 19. februar 2006 Ferdig med kjeller ja, så bra!!! Inspirerer meg om jeg faktisk blir ferdig en dag jeg også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå