Gå til innhold

FlyLady

Malama

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest med sko

Hei becca, hvordan er formen din idag? :)

Er du i rute med flyttegreier?

Jeg har ingen tørketrommel. Men kan tømme lofilteret i vaskemaskinen i steden. Pleier å bli litt hår og grå gugge der. (Noen som vet hva gugga er for noe? Billig vaskepulver, fett og flass, eller er det der midden havner :overrasket: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleier å bli litt hår og grå gugge der. (Noen som vet hva gugga er for noe? Billig vaskepulver, fett og flass, eller er det der midden havner :overrasket: )

Det tror jeg faktisk ikke at jeg vil vite. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med å ta kjøkkenviftefilteret i oppvaskmaskinen når kjøkkenet er sone tror jeg at jeg adopterer. Skal se om jeg ikke får sneket det inn i kveld også forresten, det er på høy tid å gjøre det. Veldig høy tid...

Tuuuusen takk for tipset Malama!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er det så som så med. Bedre i halsen, men tettere og mere feber...

Ang flytting: I dag har vi vært i leiligheten. Pakket ut klær, hengt opp gardinstenger/gardiner og satt sammen resten av komoden.

Skal pakke litt mer i kveld, tror vi er litt mer i rute enn vi fryktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest med sko

Får håpe du blir bedre imorgen da, becca.

Må dere flytte ut alt i helgen, eller har dere resten av måneden på dere? Sender gode tanker til dere som driver med flytting. Det er ofte slitsomt. Men det er bra å høre at du tror dere ligger litt foran skjema! (Det har aldri jeg gjort ved flytting noengang). Her jeg bor nå har jeg ingen planer om å flytte fra, så jeg kan FlyLady-rydde meg til et (fremtidig?) LITE flyttelass i fred og ro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk tatt kjøkkenviftefilteret i oppvaskmaskinen - genialt!

Lofilterene i vaskemaskinen og i tørketromlen ble det værre med. Det var lissom så innmari langt ned i vaskekjelleren i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det utrolig hektisk, både på jobb og privat, og FlyLady har forsvunnet heeeelt bort. Så i går gikk jeg tilbake til før-jeg-legger-meg rutinen. Fikk ikke gjort alt, men mye, og leiligheten så mye bedre ut. Så nå er mitt fokus fremover:

Gå tilbake til rutinene:

Før jeg legger meg

Morgenrutine

Evnt. ukerutiner

Så får jeg begynne der. Tror jeg kan få en ny start med baby steps ENDA en gang... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å begynne på nytt. Og på nytt. Og på nytt. Så mange ganger vi vil. Det gjør jeg også, Imax, og det fine er jo at vi gjene HAR rutinene, vi bare gjennomfører dem ikke hver dag, så når vi begynner på nytt er det litt lettere for hver gang :)

Og kankje, kanskje er dette den gangen det holder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Gjest med sko! Er mye bedere i dag. MEN vi forsov oss fryktelig masse.. Så i dag må vi få henta mere esker pakke ferdig den innerste stua (der skal vi settemammas flytte lass) og kjøkkenet. Regner med at det tar ca 3 timer...

Ellers er det gigjen 1 times arbeid på 2 av rommene oppe (tilsammen) så dette skal gå bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min liste over oppgaver jeg nå skal gjøre:

*starte vaskemasina

*Legge sammen klær i 15 minutter

*Fylle inn i oppvaskmaskina OG satt den igang!

*sonearbeide på badet i 15minutter

*Henge opp klesvasken når maskina er ferdig (vel, de er i trommelen da, det er håndklær)

Også må jeg lage middag og spise da, jeg er akkurat kommet hjem fra jobb. Sambo skal antakelig jobbe overtid, så jeg venter litt på svar om han skal ha middag eller ei (for å vite om jeg skal lage middag til bare meg nå, eller spise noe annet selv og lage middag til oss begge om noen timer)

Jeg får gå og starte vaskemaskina.

Når teksten er blå, da er oppgaven utført.

Ser ut som om sonearbeidet på badet kanskje ikke blir... for jeg har ikke spist skikkelig enda, og nå er jeg SULTEN! (jeg har jo småspist da, men bare sjokolade og sånn smågreier, ikke middag)

Flink? Gjort alt :)

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet inn i en ny rutine!

Jeg starter ikke en maskin før neste er lagt i skap/på plass.

Ingen Mount Washmore her i gården, nei!

I dag har jeg vasket to maskiner, en med klær og en med sengetøy.

Gleder meg til å legge meg i ren seng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet inn i en ny rutine!

Jeg starter ikke en maskin før neste er lagt i skap/på plass.

Ingen Mount Washmore her i gården, nei!

I dag har jeg vasket to maskiner, en med klær og en med sengetøy.

Gleder meg til å legge meg i ren seng!

Det hørtes kjempe lurt ut! *skriver det opp bak øret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i gang med decluttering i det øverste soveromsskapet (har pause nå). Ingenting som får bli der, bare masse totalt ubrukelig rot, bortsett fra et par tykke gensere som jeg skal ta med på hytta. Og så fant jeg innerst fem (!) lakener og en fin hvit duk som skal få flytte inn i lintøyskapet. Dette blir bra! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på IKEA og kjøpt esker. Det finnes jo tross alt enkelte ting man må oppbevare, så nå skal det bli orden i sakene her. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest med sko

Da har jeg shina vasken og vasket opp. Kjøkkenbenkene er fri for stæsj og er lette å holde sånn. Komfyren tørker jeg over med det samme jeg har laget mat. Når komfyren er varm løsner flekker lett, og jeg trenger ikke vaskemiddel på kluten engang.

Kanskje jeg trenger to mnd på rutinene? Decluttering er vanskeligere, men jeg hopper stadigvekk på igjen, så jeg henger da med. Litt er bedre enn ikkenoe.

Forøvrig har jeg gått løs på litt garasjerydding. Siden det er en dames "garasjeskrot" som ligger der, så er det faktisk lettere å skille seg av med enn om jeg hadde en samboers skrot der :sjarmor: Garasjen har også vært oppbevaringsplass for en bekjents bjørkeved, nå har jeg ringt og avtalt henting av den. Snart blir det god plass der inne.

Gleder meg til helgen jeg. Da skal jeg hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny sekk til Fretex er klar. Har laget en eske til stoff/ klær som skal syes om, en eske til klær jeg skal ta vare på (som f.eks. den kumønstrede buksa jeg brukte i '96 :ler:) og en egen eske til lånte ting (så er det bare å huske å levere det tilbake hehe). Alt av bilder, kort og gamle brev i esker og album har flyttet inn i overskapet på soverommet, det samme med gamle skoledagbøker. Tegneseriene til Donnie skal også få esker, så kan de bo i det lave skapet på soverommet. Jeg begynner å få så god plass! :hoppe:

Neste prosjekt er å organisere tingene som skal få bli i kjelleren, samt å få kjørt vekk et lass med skrot.

De få rutinene jeg har begynner å sitte ganske så bra nå. Jeg klarer til og med å kontrollere den verste hotspoten som er kjøkkenbordet. Vaskene er fortsatt rene, og det flyter ikke rot noe sted for tiden. Deilig! :-D

Har belønnet meg selv med to grønne planter i dag. En til badet, og en til entreen. Håper bare de trives der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal gjøres i løpet av uken:

- vaske under badekar DONE

- vaske over tørketrommel DONE

- rydde skap i gangen (der jeg har vaskepulver, håndklær o.l.) DONE

- vaske do (inni, utenpå) DONE

- vaske over speil, samt pusse DONE

- ta ut kurvene i skapet og vaske inni DONE

- vaske badegulvet DONE

Siden jeg ikke har vaskerom tok jeg veggene ved trappa istedet... alt hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!

Min gode erfaring med min liste i går (jeg fikk jo gjort ALT jo, fordi jeg tenkte at dere ville se det om jeg IKKE fikk endra fargen på all teskten, sett hvort lite flink jeg var) så tror jeg sannelig at jeg må fortsette med slike lister. Dette er jo en RAPPORTERINGSTRÅD, så :)

På min knallorange post-it lapp som egentlig er rosa (jeg har tenga på hele med gul markeringstusj såden ble knallorange, merkelig nok synes jeg visst det er gøy å fargelegge lappene slik når jeg sitter i telefonen...) står det nå:

* 15 minutters innsats på badet (som også er vårt vaskerom)

*legge sammen klær i 15 minutter (no problem, jeg har nok klesvask til å legge sammen i en time, så denne kommer til å gå igjen noen uker fremover...)

* sette på vaskemaskina

* Henge opp klesvasken/putte i trommel (avhengig av hva jeg vasker)

*Tømme oppvaskmaskina

Grei liste for en fredag det vel?

Rapporterer her i kveld hva jeg har fått unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...