Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

FlyLady sitt flytteopplegg er noe jeg har i bakhodet...

Vi skal flytte i løpet av året (må jo det, ettersom huset vi nå bor i etter planen skal rives i 2007) men jeg vet ikke hvor eller når enda.

Men jeg har lest hennes flytte-oppskrift, og er meget klar til å tilpasse denne min egen flytting. Og, jeg sier det flere ganger i måneden til min elskede, når vi flytter skal vi bare flytte med oss de tinga vi vil ha, og kaste resten før vi drar! Jeg ser på min decluttering nå som tidelige flytteforberedelser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig fornøyd med den nye starten i går! :-D Ga vaskene på bad og kjøkken en grundig overhaling, samt utførte dagens Mission (dovask, hadde orden i vaskepulver osv). Dessuten ble jeg så inspirert da jeg holdt på med kjøkkenvasken at jeg likegodt pusset vannkoker og brødrister i samme slengen.

Sambo slo til med minst en times decluttering av gjesterommet og vårt eget soverom, der han endelig fikk fjernet de eskene med saker og ting som har stått på toppen av klesskapene. *fornøyd*

Gjest Gjest med sko
Skrevet

:kose: Så mange vi var nå! becca, Qlio, Lizzie!

Fikk ikke gjort noe rengjøring igår. Har tid idag. I stedet for å plage meg med hva jeg ikke rakk igår, vet jeg at jeg hopper på og tar det idag i steden. Har fått et avslappet forhold til gjøremål, som resulterer at jeg i snitt får gjort mye mer nyttig hjemme enn jeg fikk før med crash and burn. :)

Skrevet

Her går vaskemaskiner, tørketromler, gulvet er Swiffet i 1.etg og nå skal jeg ta badet. Alt skal være klart om en time, da skal jeg hente lille storesøster i barnehagen.

Skrevet

Kellys mission for i går og i dag utført i en og samme operasjon. Med verdens minste bad går det ut på å spraye ned doen, rørene bak do og gulvet med jif, og spyle ned hele greia med hånddusjen. Tørke med et håndkle, og vips er alt skinnende rent. :-D Håndklevasken er i gang.

Skrevet

Siden jeg har kranglet med mannen og ikke får sove, har jeg vært veldig flink. Veggene på badet er vasket, doen er ren, skrubbet den delen av taket som er over badekaret (flekker i taket som har irritert meg en stund), har vasket innredning og oppå tørketrommel samt døra og gulv (ja, også under badekaret). Nå har jeg tatt vinduer og karmer i stua innvendig og utvendig. Jeg er fortsatt sint og lei meg, så jeg går ut på kjøkkenet...

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Håper du fikk lagt deg til å sove etterhvert da, Qlio!

Idag skal jeg vaske kjøleskapet, for nå er det ryddig der inne og ikke så mye overflødig mat (har endelig greid å spise den opp). Ingen grunn til å tine hele kjøleskapet. Jeg bruker bare en klut med såpevann, og tørker over med ren klut etterpå. Jammen godt å se bakveggen i kjøleskapet igjen!

Skrevet

Huff da, Qlio, krangle og ikke få sove høres ikke bra ut, slett ikke! Håper det ordner seg, og at du har fått sove etterhvert!

Skrevet

Huff da Qlio, det hørtes ikke det minste koselig ut. Jeg håper du fikk sove litt etterhvert og at dere har blitt venner igjen på morgenkvisten.

Men en ting er nå sikkert: Sinne er gir et enormt adrenalinkick som får energien til å sprute og effektiviteten til å gå i taket. Så nå har du ihvertfall et skinnende rent baderom!

Skrevet

Bra utnyttelse av aggresjon da :klappe: Selv om det ikke er så hyggelig :klem:

Men er det noen som skjønner Kellys Mission for vaskerommet idag? Orker ikke hente frem ordbok, så lat er jeg... :sjenert: Hva er lint filter og vent house? Tipper støvfilter og såpedispenser, but you never know...

De siste dagene har vært så intense med jobbsøking og oppussing at jeg er på vei av lasset her.. Har greid å holde følge sånn tålelig med daglige rutiner men kjenner jeg orker hverken Home Blessing eller å rydde alt nå.. Jeg reiser bort et par dager - -kanskje like greit så kommer jeg opplagt tilbake til ny innsats!

Skrevet

Your Laundry Room Mission is to clean out your lint filter and double check your vent hose. Lint build up in the filer and in the vent hose is a leading cause of house fires. Something so easy for us to check but something that we just don't remember to do. Also look underneath your dryer as well, lint has a tendency to fly around and then get caught up under the dryer.

lint er støv ja, så det blir støvfilter, men vent hose er ikke noen såpedispenser men ventilatorslange. (hvordan kan en såpedispenser ha støv i seg som lager brann?)

Tipper dette er for sånne tørketromler som frakter den varme, våte lufta ut... det gjør ikke vår, og vi har ingen annen slange ut fra vaskerommet heller (vi har ikke vaskerom, vi har vaskemaski på badet)

Skrevet
lint er støv ja, så det blir støvfilter, men vent hose er ikke noen såpedispenser men ventilatorslange. (hvordan kan en såpedispenser ha støv i seg som lager brann?)

:ler: Leste ikke SÅÅ nøye da.. :ler:

Takk for hjelpa ;)

Skrevet

Tipper dette er for sånne tørketromler som frakter den varme, våte lufta ut... det gjør ikke vår, og vi har ingen annen slange ut fra vaskerommet heller (vi har ikke vaskerom, vi har vaskemaski på badet)

Lint er vel strengt tatt lo. ;) Men selv om man har kondenstrommel uten slange, så er det jo et lofilter i tillegg til det i døra (som jeg tømmer hver gang trommelen er brukt), på vår tørketrommel er det bak et panel under døra. Dette bør jo også tømmes regelmessig.
Skrevet

Ja, det er nok lo... jeg tenkte lo, men skrev støv (mest fordi jeg ikke skriver oret lo så ofte...)

Ok LOFILTER og LO i langen ut.

Jada, vårt har et ekstra støvgreier i kondensfilteret eller noe sånn (og ingen i døra, det er på en annen plass det "vanlige") og det ekstragreiene anbefalte selgeren å skylle i dusjen hver 3. måned. tenker vi setter det som noe jeg gjør hver gang vi har badet som sone jeg, det skader neppe :) For det er nok mer enn 3 måneder siden sist vi dusja den....

Skrevet
tenker vi setter det som noe jeg gjør hver gang vi har badet som sone jeg, det skader neppe :)

God idé! :) Den har litt lett for å bli avglemt hos oss også.....
Skrevet

Hmm, kanskje jeg må sjekke om vi har filter andre steder enn i døra?? Og skal sjekke under tørketrommelen.. Greit å bli påminna om sånne ting her nede, er ikke sånt jeg går og tenker på selv bestandig...

Skrevet

Mannen min og jeg snakket om det filteret senest i forgårs. Nå er tørketrommelen vår snart rukket å bli tre måneder, så da er det kanskje på tide å finne ut av hvordan dette renses også! Det der skal jeg nok klare å få gjort i løpet av kvelden!

Skrevet

JEg har satt opp det å putte de filtergreiene fra kjøkkenvifta i oppvaskmaskina som noe vi gjør hver gang kjøkkenet er sone, så hvorfor ikke dusje kondenstingen når det er på badet, synes det var logisk ja. Da husker vi på det :)

Skrevet

I går pakket vi ferdig "roteromme" og pakket 2-3 esker ellers. Pluss at gubben pakket bilen full. (skal kjøre opp et lass til leiligheten i dag) ingen rengjøring her i huset pga febr, halsbetennelse og tettnese/rennede øyer)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...