Gå til innhold

FlyLady

Malama

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest med sko

Selvsagt kan du ta dag 9 en gang til, Malama! Du styrer tempoet! Du kan forsåvidt ta den om igjen så mange ganger du vil :klem: Lov å være sliten!

Hei igjen Imax! Så hyggelig å se deg igjen da! Bra verste kvalmen har gitt seg, jeg har full forståelse av at ting må vike da, ja!

Jeg synes du i grunnen har oppsummert hovedprinsippene veldig bra jeg! Man trenger i grunnen ikke si mer, dersom man skal fortelle noen om FlyLady-prinsippene.

Har allerede utført min oppgave som har vært utsatt leeenge. Levert tøy, ting og bøker på Frelsesarmeen (2 poser) og levert et ødelagt tastatur til gjenvinning hos en elektrobutikk. Tastaturet har ligget i gangen i...en månede tror jeg.

Noen som har hørt på talkshowene hennes på web-radio? Stort sett veldig amerikansk i talemåte/omgangstone (sært for meg), men OK de ER jo amerikanske og middelaldrende fruer, såh... (dessuten er FlyLady 50 år idag).

Siste radioprogrammet spurte en av innringerne om studier, og jeg spisset ørene. Jeg er blitt mye flinkere i huset, men har en masse clutter i hodet vedr. studiene. Mye stemmer i hodet som sier "jeg har ikke tid..." og "det er så vanskelig, jeg vet ikke hvor jeg skal begynne".

Rådet? "You can do anything for 15 minutes"

:sjenert: OK, som om jeg ikke visste det liksom. Min største utfordring for neste halvår er akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er altså på dag 4, og i dag skal jeg skrive ned disse tingene og henge lapper på kjøkken og bad:

- Getting Dressed to lace up shoes

- Keeping our sink shining

- Reading 2 minutes of Reminders

Tror vel ikke jeg har lyst til å henge opp post-its rundt om kring, så noterer mentalt. ;)

Har sneket meg litt lenger i rutinene, begynte i går med å sveipe do, speil og vask på badet om morgenen. Trengte ikke gjøre det i dag. Og så har jeg ryddet av spisebord og stuebord hver kveld, i tillegg til å holde vasken ren.

Skal ikke snike meg lenger foreløpig, men akkurat disse tingene er så fort gjort og jeg blir faktisk glad av det. :-D

Vannet og dusjet alle plantene mine i går (på tide), vasket potteskjulerne og tørket vinduskarmene på kjøkkenet. Og selv om jeg ikke skal gjøre dagens oppgave enda, så ble jeg glad for at det var å rydde i kjøleskapet, det gjorde jeg nemlig i forrige uke. :Hehe: Og jeg skal gjøre noe jeg har utsatt i dag; nemlig å vaske klær - det MÅ jeg bare, ellers må jeg gå naken de neste dagene.

Selv om jeg ikke har gjort stort disse fire dagene synes jeg det ser mye bedre ut her allerede. Merkelig det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

Skal ikke snike meg lenger foreløpig, men akkurat disse tingene er så fort gjort og jeg blir faktisk glad av det. :-D

(...)

Selv om jeg ikke har gjort stort disse fire dagene synes jeg det ser mye bedre ut her allerede. Merkelig det der...

Det er akkurat det jeg syns er så bra med opplegget. Også har dama humor. Og så har jeg veldig sans for "No whining!" selv om jeg kanskje syter litt selv så vet jeg jo at bare jeg kan endre det til det bedre!

Idag har jeg vært utrolig dårlig på eksamensforberedelser :grine: men det er min egen dumhet. Ekstra teit er det at jeg allerede begynner å lage meg utsettelser ("Kan jo konte til sommeren").

Som flybaby har jeg vært desto flinkere. Tok med de beste magasinene mine til legesenteret og la dem fra meg der, i beste FlyLady-stil. Jeg fant et ark med gullstjerner i julepyntkassa, så nå skal jeg gi meg selv stjerner slik Malama gjorde i høst (da skjønte jeg ikke helt vitsen...) :rodme: Jeg skal ha en stjerne for hver dag jeg shiner vasken, hverken mer eller mindre. Det har jeg gjort siden helga, så idag får jeg min tredje stjerne. Noen som henger seg på?

Hei igjen Isabellas! God bedring! :smilyblomst:

Hu i Svingen: :husarbeid: HEPP avgårde! (FlyLady sitter i innboksen og venter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest med sko

OK, så glemte jeg å logge meg inn... :ler: Og så skal jeg slutte med å bruke opp smileyene.

Hotspotsene har minket idag. Og jeg vandrer litt rotløs inn og ut på badet for å titte på badegulvet uten stæsj, en skinnende vask og ren do, rene håndklær opphengt og ikkeno skittent eller halvskittent tøy slengt oppå vaskemaskinen. Yay!

Endret av Gjest med sko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok med de beste magasinene mine til legesenteret og la dem fra meg der, i beste FlyLady-stil.

Så lurt! *mentalnoterer*

Hu i Svingen:  :husarbeid: HEPP avgårde! (FlyLady sitter i innboksen og venter)

Takk, jeg flyyyr! Jeg hadde aldri trodd at den smileyen kunne brukes til noe fornuftig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest med sko

Hehe, ikke jeg heller! Får du bare satt på en maskin så trenger du ikke gjøre mer før den er ferdigvasket, da. Jeg vasket ulltøy for hånd idag. Det er litt tiltak å begynne med, men idag fikk jeg altså gjort det. Fornøyd etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesvask er høyt prioritert hos oss også i dag, for jeg har rett og slett ikke flere rene klær til overkroppen som kan brukes! Men ettersom jeg er på jobb enda, så er det min elskede som har fått denne oppgaven. Det klarer han nok fint :)

Men nå skal jeg gå hjem fra jobb. Få ferdig servert middag. Deretter gjøre mine oppgaver på lappene. Jeg har null problem med å ha postitlapper på kjøkkendøra (men ikke over vasken eller på badet. Det blir på døra. Der ser jeg dem, og følger dem) så der henger de. Rosa og fine.

Og gullstjerner på kalendren er ikke dumt det" Jeg tegnet smilefjes. Poenget var i alle fall for meg at det viste så fint på kalenderen hvor flink jeg hadde vært, og at jeg på et vis presset meg selv til å være flink ved at jeg ikke ville det skulle bli hull i rekka.. Uten at det ble perfeksjonisme klarte jeg å holde meg flink ganske lenge. Når jeg er kommet igang med rutinene mine igjen kommer jeg til å innføre det igjen. Eller, kanskje allerede fra i dag, om jeg gjør det jeg skal, få jeg smilefjes, og om sambo gjør det han skal, kan han få ett også. sist kom hans rutine aldri lenger enn at han skulle få smilefjes dersom han oppfylte det ENE punktet som sto der, å legge seg før jeg sovna. Men nå har han på eget initativ innført at han ikke skal legge seg dersom det er mer rotete enn når han sto opp, så da kan han få smilefjes de dagne han gjennomfører det. Og jeg få smilefjes de dagene jeg gjennomfører mine rutiner.

Se, da kan vi se på kalenderen hvor flinke vi er. Og det er motivasjon for meg i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg ikke gjort noe annet enn å re senga.

Null energi i dag, og surrete i hue.. masse lyd inni der, så jeg har sittet på nett i hele dag... i morgen skal jeg prøve å få gjort det jeg skulle ha gjort i går og i dag.

jeg ser det uansett ikke som noe problem, for de få dagene jeg har gjennomført har fått unna veldig mye. Det er ikke noe som brenner her nå.

Vasken blir liksom ikke møkkete så lenge det er bare meg her, så den går jeg lett over med oppvaskkosten og sunlight når jeg ser det trengs.

Vaskemaskinen går nå bare når jeg har noe å vaske. Oppvaskmaskinen går når den er full.

jeg har litt sonearbeid å gjøre, men det er ikke noe som synes.

Nå tusler jeg snart i seng og håper at energien er tilbake i morgen.

Natta damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt vårrengjøring idag!! Deilig vær. Fikk satt opp alle dører og lufta godt og slengt ut alle tepper!

Og Evelina: Jeg har vasket / skrubbet flisene mine over kjøkkenbenken!!!! :hoppe: Med så mye salmiakk at det var bra vinduene sto åpne... :hår: Og de ble virkelig bra! Sinnsykt stolt over akkurat den biten altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av diverse grunner er jeg oppe i natt, og jeg har laget meg en journal. Om jeg kommer til å bruke den er noe annet...

Og nå har jeg nettopp ommøblert i kjelleren etter å ha planlagt det i minst et par år. :overrasket: Jeg skal støvsuge der og skru opp noen kroker, men det må jeg vente med til hybelboerne står opp. Så blir det en superflingboogie der nede - eller flere. :-D

I tillegg har jeg oversatt handlelisten og begynt å legge til ting som manglet. En sånn liste er jo genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deler du den ferdige, oversatte og utvidede versjonen, eller? :icon_smile:

Jeg gjorde oppgavene mine i går, og syntes jeg var flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler du den ferdige, oversatte og utvidede versjonen, eller?  :icon_smile:

Klart jeg kan. Må bli ferdig med den først da, tenkte å sjekke den mot et par kokebøker først, de har jo gjerne sånne "kjekt å ha" lister. Purr gjerne på meg hvis det tar tid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei.

Du skal selvsagt få litt tid på deg.

Husk, 15 minutter nå, og 15 minutter da, så er den ferdig før du vet ordet av det. You can do anything for 15 minutes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...