Dunilla Skrevet 15. januar 2008 #2961 Skrevet 15. januar 2008 Jeg er tilbake! Skal oppdatere meg på hva dere har gjort og på ukens sone og alt det andre. *Hopper på igjen*
Malama Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #2962 Skrevet 23. januar 2008 Har denne dabbet helt av? Nå som jeg er ferdig med stress og kvelds og helgejobbing og klar for å begynne på ny frisk og gjeninnføre rutinene mine?
Gjest Gjest_Hønepøne_* Skrevet 24. januar 2008 #2963 Skrevet 24. januar 2008 - «Shine» bad (2 min.) Hvordan shiner man et bad på to minutter??
Kara W Skrevet 24. januar 2008 #2964 Skrevet 24. januar 2008 Jeg er tilbake igjen nå. Vi fikk endelig somlet oss til å legge leiligheten ut for salg, og vips var det utrolig mye som skulle gjøres! Jeg er glad jeg hadde begynt med FlyLady før vi gjorde dette, tror ikke jeg hadde taklet alt dette hvis jeg ikke hadde begynt med gode rutiner først! De siste to ukene har vi malt, pakket, flyttet, vasket, kastet, og fra tid til annen sovet. Nå er leilgheten nesten ferdig, og de neste to dagene skal brukes til siste finish før visning. Jeg er helt utslitt, men fornøyd med hvor mye vi har fått gjort. Rutinene mine forsvant jo rett ut, da. Men ikveld har jeg begynt med dem igjen. Nå skal jeg lese litt på FlyLady, og se hva neste lille babyStep er, og så skal jeg legge meg tidelig og få mer enn 5 timers søvn!
Gjest Asti Skrevet 25. januar 2008 #2965 Skrevet 25. januar 2008 (endret) ..... Endret 14. desember 2009 av Asti
Gjest Asti Skrevet 25. januar 2008 #2966 Skrevet 25. januar 2008 (endret) ....... Endret 14. desember 2009 av Asti
Gjest Gjest_Hønepøne_* Skrevet 25. januar 2008 #2967 Skrevet 25. januar 2008 Tørker fort over benkene, vaskene og avslutter med toalettet. Rydder evt. rot. Det er "shine bad" og gjort på to min. her i huset. Jeg bruker ti minutter bare på å finne fram kluter (må ha to - en til vask og benker, en separat til doen), bøtte og vaskemiddel, jeg. Bruker ikke microfiber, for den riper, samma pokker hvor dyr klut man kjøper.
Gjest Asti Skrevet 25. januar 2008 #2968 Skrevet 25. januar 2008 (endret) ....... Endret 14. desember 2009 av Asti
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2008 #2969 Skrevet 25. januar 2008 Jeg bruker ti minutter bare på å finne fram kluter (må ha to - en til vask og benker, en separat til doen), bøtte og vaskemiddel, jeg. Bruker ikke microfiber, for den riper, samma pokker hvor dyr klut man kjøper. Det er derfor flylady legger så stor vekt på at man ikke skal bruke forskjellige kluter og vaskemidler. Jeg tar en vanlig vaskeklut, tørker raskt over flatene, og slenger den til vask (kokvask). Ofte bruker jeg bare vann, innimellom tar jeg litt håndsåpe, zalo eller andre vaskemidler som står på badet. Å shine badene er ikke det samme som å ta nedvasken. Den grundige rengjøringen tar man på andre tidspunkt, dette er bare for å hindre at skitten gror fast.
Fakse Skrevet 28. januar 2008 #2970 Skrevet 28. januar 2008 Nå har vi gjort unna ukens homeblessing. I tillegg har jeg strøket klær i 15 minutter, er som vanlig litt på etterskudd med det Siden stuene er sonen nå har vi også tatt en ekstra runde med støvsuger i sofaer og stoler, både oppe og nede. Veldig greit å gjøre det når det ikke er så lenge siden sist merker jeg . Har en liten greie for tida der jeg prøve å bli flinkere til sonearbeidet. Sliter mer med det som er soner enn med de rutinene som gjøres hver dag sånn som å re opp senga, legge frem klær og rydde etter middag. Men det skal det altså bli en forandring på nå håper jeg
Fakse Skrevet 30. januar 2008 #2971 Skrevet 30. januar 2008 I går hadde vi gjester, så da ble det ikke gjort så mye annet enn å være sammen med dem, samt rydde etter middagen etter at de hadde gått. I dag har jeg knapt energi til noe som helst. Har laget middag og ryddet etter den, men ellers føler jeg mest for bare å sitte i sofaen. Men siden jeg har bestemt meg for å være flink med sonen skal jeg se om jeg ikke får gjort 15 minutter på det i dag også. Finne det som ser minst slitsomt ut på lista over stue-gjøremål tenker jeg, også ta meg sammen og gjøre det med en gang. Det skal jeg sannelig! Mannen skriver handleliste ut i fra menyen jeg har laga tidligere, og siden jeg ikke har vært helt presis må jeg assitere litt der. Men heldigvis drar han på butikken, så det slipper jeg. Er det forresten noen som har sonearbeidet inne, og som kan komme med noen tips til hva man gjør for å få det til å bli rutine? Jeg får det liksom ikke helt til, det ender med at jeg gjør sonegreier en eller to dager i uka, og det hjelper jo litt men ikke nok. Det blir liksom ikke hverdagsrutine å gjøre det uansett hva jeg prøver. Noen dager er det bare ikke tid, sånn som i går da vi hadde besøk. Noen dager glemmer jeg det rett og slett, og i helga er det jo ikke sonearbeid. Hjelp!
Fakse Skrevet 30. januar 2008 #2972 Skrevet 30. januar 2008 Nå har jeg i alle fall fått tømt aska ut av ovnen, så da er det klart for flere kalde vinterdager med deilig peisvarme
Gjest Asti Skrevet 31. januar 2008 #2973 Skrevet 31. januar 2008 (endret) ....... Endret 14. desember 2009 av Asti
Malama Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #2974 Skrevet 31. januar 2008 Sonene er ikke min sterke side heller... tror jeg får prøve meg på det... Men mener du seriøst at du kommer gjennom hele den lista der på 15*5 minutter? Eller blir det sånn "noe av lista denne mnånbeden, og noe neste måned"?
Fakse Skrevet 31. januar 2008 #2975 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har faktisk allerede liste over hva som skal gjøres i de forskjellige sonene, og siden jeg ikke har planer om å komme gjennom hele lista hver måned så nytter det jo ikke å sette opp oppgavene på faste dager. Men jeg kan definitivt prøve med med sonearbeid som fokusområde en måned eller gjerne to. Er jo egentlig det jeg har tenkt, at jeg må fokusere mer på det for å få det til å bli rutine. Og fast tidspunkt på dagen er heller ikke dumt. Passer som regel ganske greit å ta det i åtte-tida dersom vi er hjemme. Da har jeg fått slappet litt av etter middagen, og energien er forhåpentligvis stigende. Har forresten liggende noen klistremerker, så kanskje jeg skal "belønne" meg selv med klistremerke på kalenderen hver dag når jeg får gjort rutinen? Det største problemet mitt er vel egentlig at jeg så lett faller ut av vanen med sonearbeid igjen. Jeg kan ha det inne i flere uker, men plutselig "kommer jeg til meg selv" og har ikke gjort det på flere uker uten at jeg egentlig har tenkt over det. Lurer nesten på om underbevisstheten min boikotter det
Gjest Asti Skrevet 31. januar 2008 #2976 Skrevet 31. januar 2008 (endret) ....... Endret 14. desember 2009 av Asti
Malama Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #2977 Skrevet 31. januar 2008 OI! Vasker stuevinduene et par ganger i året jeg... *skjerpe seg* Eller noe.. tror jeg må ta dette i BABYsteps ja...
Gjest Asti Skrevet 31. januar 2008 #2978 Skrevet 31. januar 2008 (endret) ....... Endret 14. desember 2009 av Asti
Malama Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #2979 Skrevet 31. januar 2008 Har jif-sett jeg også, men mangler husmor-gen og synes at "nå på vinteren blir de jo skitten igjen dagen etter at jeg har vaska dem likvel, så jeg venter til våren jeg...."
Fakse Skrevet 31. januar 2008 #2980 Skrevet 31. januar 2008 Nå har vi tatt 15 minutter i sonen her, både mannen og jeg. Jeg vaska inni skapene der vi har penglass og servise. Fikk tatt to av fire skap inni, pluss skapdørene til de samme skapene. Utenpå mangler enda, og dessuten må jeg ta de to andre skapene. Mannen rydda litt forefallende rundt i stua, pluss at han tørka en del støv. Dessuten har jeg satt klistremerke på kalenderen for å ha gjort sonearbeid mandag, onsdag og i dag. Når jeg har samlet 30 klistremerker skal jeg få en premie. Må tenke ut noe fint som jeg kan unne meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå