Gjest Asti Skrevet 30. august 2007 #2741 Skrevet 30. august 2007 (endret) ... Endret 11. januar 2018 av Asti
Dunilla Skrevet 30. august 2007 #2742 Skrevet 30. august 2007 Jeg er ikke flink til å bruke kontrolljournalen daglig, men den er nå der og jeg vet hvor jeg finner yndlingsoppskriftene mine, adresselista, julekort- og julegavelista (sparte på fjorårets så jeg vet hva jeg ga da, til sammenligning.) Da jeg lagde den var jeg ganske fersk flybaby, og jeg printet ut mange av de fineste testimonials og alt om decluttering, sonene osv. Jeg burde nok fjernet/kastet mye av det, for all info står jo på websiden til FlyLady. Det som HAR vært nyttig, er Crisis Cleaning-instruksen. Ellers så synes jeg at jeg har blitt flink til å huske hva slags gjøremål som må til gjennom uken, så noen CJ er ikke veldig savnet. Nå husker jeg hva som må gjøres, og om jeg ikke gjør det så er det et valg, ikke en forglemmelse. Og det er en stor forbedring :-) Litt gule post-it-lapper hjelper også på hvis det er noe spesielt som må trenes på. Alt i alt er jeg godt fornøyd, selv om jeg er langt fra perfekt. Jeg fikk tilslutt ryddet 15 minutter i stua i går, og tok halve oppvasken. Jeg tenkte at halve tross alt er bedre enn ingenting (jfr. Malama) Idag skal jeg vaske en maskin med sommerjakker og annet tøy som det er blirr for kjølig til å bruke mer. Jeg skal ikke pakke det bort helt ennå (optimist) men jeg vil ha det vekk fra skittentøyskurven og kleshengere i gangen.
Regine. Skrevet 30. august 2007 #2743 Skrevet 30. august 2007 (endret) God morgen jenter! I dag skal jeg etter morgenrutinene (kle på barn, re alle senger/rydde soverom, rydde/vaske over bad, lage frokost, rydde frokost, sette på vaskemaskin og oppvaskmaskin osv): Lage middagsmeny for uken som kommer Skrive handleliste Vaske gulvet i sonen GRUNDIG Handle mat for uken Stryke Støvsuge alle gulv i huset Vaske dukkestuen i hagen Endret 30. august 2007 av Regine.
Gjest Asti Skrevet 30. august 2007 #2744 Skrevet 30. august 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
gaja Skrevet 30. august 2007 #2745 Skrevet 30. august 2007 (endret) Kveldens rutiner går greit. Alle dynene er nå rene og to klesbunker er klare til å gå i vaskemaskina. Hotspoten i gangen er helt borte. Ellers tror jeg det blir en rolig kveld. Litt riving av tapet, men ellers må jeg ta meg av en liten forkjølt stakkar. Siden vi har begynt på et av de store langtidsprosjektene, er det på tide å oppdatere langtidslista: Male lamper på terassen (ca 2/3 ferdig, må maskere for å få tatt resten) Legge noe over veden så den får tørket Sjekke farge på huset Kjøpe maling og male verandaen (ferdig grunnet) Lage gelender til loftstrappa Lage hylle i trappa og hente bøkene som står lagret hos andre Lage pocketbokhyller og sette på plass bøkene Sette opp BBB-hyller og sette på plass musikken Få gitt bort noen av staudene i hagen Flytte trær Lage til kontor på gjesterommet nede. Legge terassegolv Male gangen oppe Pusse opp stua (se detaljer under) Pusse opp kjøkkenet (holder på å få laget tegninger) Pusse opp vaskerommet (som har mugg på veggene ) Lage bad nede Pusse opp badet oppe Rive ut teppet i kjelleren Henge opp krok til vogge Montere peisinnsatsen ----------------------------------------------- Pusse opp stue: Rive av tapet Skru ned speilet Ta av listene Sparkle og pusse Grunne Vaske Male Male vinduskarmer? Slipe ned gulvet Endret 20. september 2007 av gaja
Fakse Skrevet 30. august 2007 #2746 Skrevet 30. august 2007 Har fått gjort litt mer i sonen, oppdaterer på lista fra mandag. Fikk gjort en ting som ikke sto på lista, nemlig å olje teak-bordet. Mannen har kuttet noen trådkurvstativer vi skal ha i klesskapet på det nye soverommet, de var litt for lange til å passe inn. Han setter dem sammen i morgen, det måtte visst dunkes litt for å få alt på plass. Har shinet kjøkkenet og vasket en maskin klær, samt fått bestillt meg en trenings-bh, knevarmere, sykkelhansker og treningsklokke. Har tenkt på det leeeenge, men typisk bare utsatt det. Gleder meg til det kommer i posten
Gjest Asti Skrevet 31. august 2007 #2747 Skrevet 31. august 2007 (endret) .. Endret 11. januar 2018 av Asti
Dunilla Skrevet 31. august 2007 #2748 Skrevet 31. august 2007 "It's time to boogie your car and purse". Jaggu det er det. Den uka gikk fort. Synes ikke det er lenge siden jeg gjorde det. Ha en god helg, jenter! Fly pent!
Gjest Elastica Skrevet 31. august 2007 #2749 Skrevet 31. august 2007 Takk, Dunilla Når vi har fått de møblene som er i bestilling, har jeg følgende ting på listen over litt større ting som skal gjøres: Rydde inn i bokhylla Rydde inn i kommoden Rydde i gangen med de nye møblene Kjøre vekk møbler som vi skal stable andre steder Rydde alle rom som midlertidig er oppbevaringsrom for det som skal være ovennevnte plasser Vaske ett og ett rom virkelig nøye, alle lister, gardiner, vegger, etc. Gleder meg.
Gjest Asti Skrevet 1. september 2007 #2750 Skrevet 1. september 2007 (endret) .. Endret 11. januar 2018 av Asti
Dunilla Skrevet 1. september 2007 #2751 Skrevet 1. september 2007 God formiddag! Jeg får si som Vanedis; Det er viktig å ta helgen fri og koble av sammen med venner/familie eller i hyggelig selskap med seg selv. Hverdagene er så travle, og jeg kjenner jeg trenger å gjøre andre ting i helgene for å være skjerpet nok og gjøre en god jobb i arbeidsuken. Jeg kan høre meg selv syte om at "jeg ikke har tid", og så ler jeg litt av at jeg er så dum, og setter meg ned og finner tid hvis det er viktig. Og de fleste arbeidsoppgaver tar ikke lang tid bare man gjør dem uten flere utsettelser. Jeg gjør fortsatt rutiner, og er nok mer flink i helgene enn ellers med å få gjort punktene mine. Men jeg tillater meg å akseptere at det står igjen ugjorte oppgaver en dag. Jeg har vært alt for "slem" og krevd det umulige av meg selv før, og har ikke vært så glad inni meg. Nå blomstrer jeg opp takket være FlyLady og min særlige stahet, som endelig kommer til nytte! Idag har jeg shoppet et par ting til huset som var strengt nødvendig men som har stått på huskelisten ganske lenge, jeg har kjøpt meg nye jeans, og har handlet inn litt ekstra god mat for middag senere. Sitter og nipper til et glass vin og har ikke tenkt meg andre steder idag enn på "Dunillas hjemmeSPA" for å pleie ansikt og hender. Hendene er tørre og neglbåndene fliser opp og blør, så nå må jeg faktisk skjerpe meg litt og ta bedre vare på dem. Det handler ikke engang om å være forfengelig slik jeg innbilte meg før, men å være glad i seg selv som man er.
Gjest Asti Skrevet 1. september 2007 #2752 Skrevet 1. september 2007 (endret) .. Endret 11. januar 2018 av Asti
Gjest Elastica Skrevet 1. september 2007 #2753 Skrevet 1. september 2007 Hei jenter! Jeg får så arbeidslyst av å klikke meg inn her av og til! Takk skal dere ha. Idag skal jeg kose meg med guttene mine, mannen min og hundene. Heldigvis går det an å gjøre ting innimellom. Jeg har derfor spylt terrassen og trappen, og plantet noen høstplanter i potter utenfor huset. Dessuten fyllte jeg bare en potte med hvit dekorstein som jeg kjøpte på hagesenter. Det var både lettvint og pent. Nå får vi snart ekstra overnattingsbesøk (igjen!) og resten av dagen blir nok viet guttene i alle aldre. Imidlertid er planen at jeg skal snike inn en liten rask tur for mitt eget velværes skyld.
Fakse Skrevet 1. september 2007 #2754 Skrevet 1. september 2007 Ja, det er fint man får gjort husarbeidet i uka så man kan gjøre andre ting i helgene. For oss betyr "andre ting" oppussing eller hagearbeid for tida, så avslapping blir det lite tid til. Men det er deilg å se at vi får unna det som skal gjøres både ute og inne I dag har været vært nydelig, så vi har brukt tida ute. Mannen fikk tatt hey'di hvitt rundt døra (den har ventet halvannet år på det...) og jeg fikk flyttet på plass en kompostbinge og klippet ned noen greiner som var i veien. Greinene ble et fint grunnlag i den ene kompostbingen vi starter på nå, pluss litt som "luft-lomme-skaper" i varmkomposten. Brukte litt tid på å klippe greinene i småbiter med hagesaksa, men det var greit å ha det gjort med en gang.
Gjest Asti Skrevet 2. september 2007 #2755 Skrevet 2. september 2007 (endret) .... Endret 11. januar 2018 av Asti
Dunilla Skrevet 2. september 2007 #2756 Skrevet 2. september 2007 Takk det samme, Vanedis! Idag skal jeg ut og gå tur i det nydelige høstværet (solen tittet frem etter en grå morgen), og jeg skal ta fotbad foran pcen og lese FlyLady-mailer fra mailboksen. Det surrer en klesvask i maskinen nå, og jeg har redd opp senga og lufter på soverommet. Jeg har planer om å skrive et par brev eller postkort til venner som bor langt unna, noe jeg ikke greier å sette meg ned med i uka sånn ellers. Jeg synes selv at private brev eller kort er kjempekoselig å finne i postkassa, som ellers bare huser aviser og reklame samt en og annen regning. Hvis jeg skal utfordre dere andre med en liten oppgave i neste uke, så må det bli å sende et postkort til en eller annen som dere ikke treffer/snakker med til vanlig.
Gjest Dunilla ii Skrevet 2. september 2007 #2757 Skrevet 2. september 2007 Er det fler enn meg som skal lese av strømmåler denne helgen? Jeg kom akkurat på det nå. En glipp å ikke skrive det opp i kalenderen. Nå er det gjort.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #2758 Skrevet 2. september 2007 Er det fler enn meg som skal lese av strømmåler denne helgen? Jeg kom akkurat på det nå. En glipp å ikke skrive det opp i kalenderen. Nå er det gjort. Ehh.. her jeg bor skal strømmåleren leses av hver 3. måned. Neste gang er 1. oktober.
Gjest Qlio Skrevet 2. september 2007 #2759 Skrevet 2. september 2007 Vært ute i hele dag med ungene, har gjort litt hagearbeid, hatt ett par besøk og kost oss i solen!
Gjest Asti Skrevet 3. september 2007 #2760 Skrevet 3. september 2007 (endret) .. Endret 11. januar 2018 av Asti
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå