Gjest Qlio Skrevet 24. august 2007 #2681 Skrevet 24. august 2007 Alle mål er nådd, Qliomannen har tatt natten mens jeg nyter en energibølge som kom over meg. I morgen er det familiebursdag for stedatter og vår eldste datter. Det er bare å rydde unna litt verktøy og få noe inn i en bod så er det bare å svisje glad igjennom heimen i morgen etter shoppingen. Nytt hus er gøy!
Gjest Elastica Skrevet 25. august 2007 #2682 Skrevet 25. august 2007 (endret) Det ser rimelig strøkent ut på kjøkkenet og ute. Vasken er shinet, og jeg er endelig varm igjen. Terrassefest er fint - men muligens noe kaldt i slutten av august. Endret 25. august 2007 av Elastica
Fakse Skrevet 25. august 2007 #2683 Skrevet 25. august 2007 Rydde bilen var en god ide Dunilla, det tror jeg jammen jeg skal gjøre i formiddag når mannen maler nattbordene til det nye soverommet. Når han er ferdig med første strøk på nattbordene drar vi ut for å se om vi finner taklampe og nattbordlamper vi kan bruke på soverommet. Det er i grunnen det siste som skal på plass før vi begynner å bli klare til å flytte inn der. Gleder meg
Dunilla Skrevet 25. august 2007 #2684 Skrevet 25. august 2007 Det er på tide å pusse et vindu eller to til. Må bare vente på solnedgang så det ikke blir skjoldete. *lager ettermiddagskaffe* :kaffe:
Gjest Elastica Skrevet 25. august 2007 #2685 Skrevet 25. august 2007 Der fikk du meg til å tenke på noe, Dunilla! *sette på kaffe* Idag har det vært en rolig dag i hjemmet til Elastica og Herr Utrolig. Det er likevel ryddet etter festen igår, og jeg venter på å finne inspirasjon til å bestemme menyen til seks gutter.
Idril_M Skrevet 25. august 2007 #2686 Skrevet 25. august 2007 Jeg hadde nettopp stikke innom-besøk og jeg fikk ikke panikk, men lagde kaffe og slappet av! Hjemmet mitt er ikke perfekt, men nå er det i hvert fall koselig og rent nok!
Gjest gaja ii Skrevet 25. august 2007 #2687 Skrevet 25. august 2007 Jeg har fått plukket ut de klærne som ikke passer til magen, sortert babyklærne som er for små til litjtausa og pakket dem ned, og merket de siste klærne til barnehagen. Nå skal jeg legge sammen en maskin og få mannen til å sette på en til. Neste trinn nå blir å få satt opp noen skuffer på soverommet slik at kommoden i gangen kan brukes til yttertøy. Menyen til neste uke er sånn noenlunde planlagt, de fleste av ingrediensene er kjøpt inn. Matbudsjettet fikk en liten smell da jeg ble med inn på butikken i dag, men jeg klarer forhåpentligvis å innpasse alt i menyen på et vis. Shine-rutinene på kjøkken og stue er unnagjort, badet ser noenlunde ut... Men det føles som om det er noe mer jeg burde gjort. Kanskje jeg skal planlegge litt i forhold til noen av de store langtidsprosjektene. Oppussing av stua hadde f.eks. vært greit å få unna før ungen blir født. Eller kanskje jeg skal ta en tur innom flylady.net og få litt inspirasjon
Gjest Qlio Skrevet 26. august 2007 #2688 Skrevet 26. august 2007 Det er på tide å pusse et vindu eller to til. Må bare vente på solnedgang så det ikke blir skjoldete. Har du forsøkt salmiakk, zalo og pusse tørt med aviser? Jeg har hørt det i mange år, men har for første gang prøvd selv og blitt frelst!
Gjest Qlio Skrevet 26. august 2007 #2689 Skrevet 26. august 2007 Jeg hadde nettopp stikke innom-besøk og jeg fikk ikke panikk, men lagde kaffe og slappet av! Hjemmet mitt er ikke perfekt, men nå er det i hvert fall koselig og rent nok! Fantastisk! Vi begynner å nærme oss noe slikt vi også nå... men har fortsatt en vei å gå! You go, Idril!
Gjest Qlio Skrevet 26. august 2007 #2690 Skrevet 26. august 2007 Har satt på en vaskemaskin, da jeg ble vekket av Vilde som var innsmurt i Inotyol (skikkelig fet rumpesalve). Den må henges opp. Vaska fra i går henger på snora, tørr, må selvsagt brettes og inn i skap. Jeg har fått støvsuget hele huset, pakket ut ungenes bager, klargjort barnehagesekkene og startet oppvaskmaskinen. Nå får vi snart besøk. så skal menyen for neste uke planlegges!
Gjest Elastica Skrevet 26. august 2007 #2691 Skrevet 26. august 2007 Med enkelte korte avbrudd på pc'en, har jeg idag servert seks gutter frokost, ryddet og stablet i maskinen - og tatt ut av den igjen. Jeg har skiftet på seks senger, og vasket og lagt på tre av dem igjen. Kjøkken, bad, stue og soverom er ryddig, hagen ser fin ut. Det eneste som ikke er som det skal er rommet til den eldste sønnen min - men han har fremdeles besøk.
Gjest Asti Skrevet 26. august 2007 #2692 Skrevet 26. august 2007 (endret) ... Endret 11. januar 2018 av Asti
Dunilla Skrevet 26. august 2007 #2693 Skrevet 26. august 2007 Jeg følger også FlyLadys råd om å "ta fri" i helgene bortsett fra å holde morgen- og kveldsrutinen ved like. Det er lettere å jobbe godt noen økter i uka når jeg vet at jeg tar fri i helgen. Og jeg stresser ikke i helgen med "alt jeg skulle ha gjort". Jeg vet at det kommer til uken. Men om jeg har veldig lyst, så gjør jeg ett og annet, men siden jeg har lyst så blir det ikke noe som ødelegger helgefreden! Jeg synes jeg får hentet meg mye bedre inn nå "etter FlyLady", nettopp fordi jeg ikke går med konstant dårlig samvittighet i helgene "for alt jeg burde ha gjort". Og ellers har jeg skiftet på sengen idag, hatt "mini-SPA" for meg selv og skal lage en sunn og fristende middag til meg selv med masse deilige grønnsaker i. Plenen ble klippet i går, bilen er ryddig og hyggelig å bruke, jeg har fylt full tank bensin, jeg har drukket vann og snopet sjokolade. Litt luksus skal man nyte i mellom :-) Når det gjelder vindusvask, så foretrekker jeg Jif-spray og tørkepapir. Jeg trenger å ha en lettvint løsning, ellers gjør jeg det ikke. Vaskevann som renner nedover armene og gjør meg våt mens jeg jobber, hører ikke innunder "lettvint". Men takk for tipset, Qlio! Her er det også nærmest Company Ready nå. Det er en deilig følelse.
Gjest gaja ii Skrevet 26. august 2007 #2694 Skrevet 26. august 2007 Jeg blir stressa hvis jeg ikke har noe jeg skulle ha gjort. Derfor liker jeg så sette meg noen små mål som jeg vil ha gjennomført i løpet av helga også. Det trenger ikke være store greiene, det kan være nok å henge opp noen knagger eller vaske et speil. Jeg føler meg klar til å legge til et punkt eller to på rutinelista nå. Det ene punktet begynte jeg på i dag; å gjøre øvelsene fra fysioterapeuten tre ganger daglig. Til hjelp for å huske dette har jeg hengt ei liste på kjøleskapet hvor jeg krysser av etterhvert som jeg gjør dem. Det andre punktet skal involvere hotspotene våre. Jeg har identifisert 7 stk: peishylla, stuebordet, spisebordet, kjøkkenbordet, ved vasken på badet, skjenken og kommoden i gangen. Jeg skal prøve å få dem inn i shining-rutinene på kveldene. De er sånn halvveis med, men det ligger alltid noen småting igjen. Det skal det bli slutt på nå
Gjest Elastica Skrevet 26. august 2007 #2695 Skrevet 26. august 2007 Jeg trenger litt oppdatering på Flylady-uttrykk. Hva ligger det i hotspot, homeblessing og declutting? Anyone?
Dunilla Skrevet 26. august 2007 #2696 Skrevet 26. august 2007 (endret) Hotspot: http://www.flylady.net/pages/FLYFaq.asp#hotspot Home Blessing: http://www.flylady.net/pages/FLYFaq.asp#whbh Decluttering: http://www.flylady.net/pages/FlyingLessons_Declutter.asp Endret 26. august 2007 av Dunilla
Gjest gaja ii Skrevet 26. august 2007 #2698 Skrevet 26. august 2007 Jeg trenger litt oppdatering på Flylady-uttrykk. Hva ligger det i hotspot, homeblessing og declutting? Anyone? hotspot: http://www.flylady.net/pages/FLYFaq.asp#hotspot homeblessing: http://www.flylady.net/pages/FLYFaq.asp#whbh declutting: http://www.flylady.net/pages/FLYingLessons_Declutter.asp
Dunilla Skrevet 26. august 2007 #2699 Skrevet 26. august 2007 Slo deg på målstreken, gaja Ønsker dere en fin ny uke! Weekly Home Blessing Hour er på mandager, eller oppdelt i 10-minutters-økter når det måtte passe.
Gjest Gjest_Regine_* Skrevet 26. august 2007 #2700 Skrevet 26. august 2007 Jeg trenger litt oppdatering på Flylady-uttrykk. Hva ligger det i hotspot, homeblessing og declutting? Anyone? Hotspot = steder der du samler automatisk opp rot. Hos meg er det typisk kjøkken øya, der bilnøkler, aviser, lommebøker, skruer, fjernkontroller osv fort samler seg opp. andre kan ha ett gjesterom der klær blir lagt eller en gang der man legger fra seg ting som "ikke har noe hjem". Du bør bruke 2-5min på å rydde Hotspotten(e) dine 1-2 ganger pr dag. Homeblessing = velg en dag i uken (Flylady velger mandag) der du raskt vasker over hele huset. Følger du Flylady prinsippene til vanlig, vil det holde med en rask generell vask av huset i uka. Du bruker ca 10 min på hver av oppgavene: støvsuging, tørkestøv, tømme søppel, vaske gulv, vaske speil og dører, kaste aviser og magasiner. Poenget er å kun ta overflatearbeid og sette klokken på å ringe etter 10 min, da begynner du på ny oppgave. Jeg har stort hus og må minimum bruke 15-20min på å feks støvsuge overflaten i alle rom. Decluttering = Hver uke skal du bruke 15 min daglig (sett på klokke) å rydde/vaske/kaste noe i "sonen du jobber i. På denne måten trenger du etter en stund å aldri mer foreta årsvask av huset. Jeg har stor nytte av denne. Denne uken var det hovedsoverommet som var sonen, og jeg fikk kastet mange gamle truser/BH/strømpebukser og gensere som har samlet seg opp. Neste uke er det stuen som er sonen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå