Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

i dag skal jeg

- betale regninger

- vaske kjøkkenskapdører

- vaske over ovnen

morgenrutinen går strålende nå, noen dager til med swish & swipe så sitter nok det helt automatisk også (selv om det blir sabotert hver dag! :frustrert:). kveldsrutine bare utsetter jeg litt til, tror jeg. :sjenert: begynner på jobb igjen neste uke så da blir det lettere å se hva som faktisk må gjøres.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
morgenrutinen går strålende nå, noen dager til med swish & swipe så sitter nok det helt automatisk også (selv om det blir sabotert hver dag! :frustrert:).

Sabotert?

Skrevet
Sabotert?

jepp. jeg og kjæresten bor sammen med en tredje fyr som legger skjegget sitt i vasken kun når den er nyvasket! :sur:

Skrevet
jepp. jeg og kjæresten bor sammen med en tredje fyr som legger skjegget sitt i vasken kun når den er nyvasket! :sur:

Festlig! :rasende:

Skrevet

bare litt :rasende:

før jeg begynte med s&s tenkte jeg at det var en mulighet for at det var tilfeldig at skjegget lå der når vasken var vasket, men nå har det skjedd hver eneste morgen i flere uker, så nå er jeg bare oppgitt. gidder ikke å oppdra en 27åring!

Skrevet

Hadde blitt såpass irritert at jeg hadde samlet det sammen og lagt det en plass det var irriterende for ham jeg...

(ok, kanskje ikke, jeg er litt feig, men det hadde fristet... oppi tannbørsteglasset hans, eller på soverommet hans eller noe.... men jeg hadde vel ikke turt.)

Skrevet
Hadde blitt såpass irritert at jeg hadde samlet det sammen og lagt det en plass det var irriterende for ham jeg...

(ok, kanskje ikke, jeg er litt feig, men det hadde fristet... oppi tannbørsteglasset hans, eller på soverommet hans eller noe.... men jeg hadde vel ikke turt.)

klart jeg har vært fristet til å gjøre sånt, men det hjelper jo egentlig ikke. mannen hadde bare blitt sur og da hadde det blitt enda dårligere stemning. satser heller hardt på å flytte, jeg.

Skrevet
satser heller hardt på å flytte, jeg.

Høres ut som en knakende god løsning. (jeg bare foreslo det ikke ettersom jeg antok det var en litt "radikal" løsning)

Skrevet
Høres ut som en knakende god løsning. (jeg bare foreslo det ikke ettersom jeg antok det var en litt "radikal" løsning)

radikal, men absolutt aktuell. gleder meg voldsomt, faktisk! :glad:

Gjest Tigerjente
Skrevet

Jeg trenger så absolutt å komme inn i rutinene mine igjen!!

Nå flytter vi om ca 3 uker, så på en måte tenker jeg det kanskje bare kan vente til vi har flyttet, for alt kommer til å flyte ut igjen når det værste flyttinga holder på, men samtidig hadde det vært så greit å ha noen rutiner nå før vi flytter...

Skrevet

Det ER greit å ha noen rutiner å holde fast på, midt oppi det kaoset som flytting er...

Skrevet
Jeg trenger så absolutt å komme inn i rutinene mine igjen!!

Nå flytter vi om ca 3 uker, så på en måte tenker jeg det kanskje bare kan vente til vi har flyttet, for alt kommer til å flyte ut igjen når det værste flyttinga holder på, men samtidig hadde det vært så greit å ha noen rutiner nå før vi flytter...

Du kan jo råkjapt etablere decluttering-rutine før flytting, pluss starte nå med babysteps med pakking? Hvordan ligger du an sånn sett, Tigerjente?

Gjest Elastica
Skrevet (endret)

Elasticas rutiner:

Morgenrutiner:

Re opp alle fem senger + riste dynene på vårt rom

Legge sammen tøy som er tromlet i løpet av natten

Shine badet

Opprydning etter frokost

Lufte hunder i hagen

Hjelpe til med påkledning av barna

Dag/kveldsrutiner:

Lage middag og opprydning av denne

I forbindelse med kjøkkenshining gjør jeg alltid følgende:

- forer hundene og fyller på friskt vann

- tømmer søppel

- tørker over benker

- fyller og tømmer oppvaskmaskin

- smører matpakker til dagen etter og ser over at skolesekkene er i orden

- etter altfor gode tips her inne går det hardt utover jifflasken hver eneste dag - og filla får kjørt seg i kjøkkenvasken

Vasker en mørkvask etter at ungene er i seng, og ellers ved behov

Tur med hundene

Legge frem tøy til barna

Edit: Tillegg

Endret av Elastica
Gjest Tigerjente
Skrevet

Tusen takk for at du skrev opp rutinene dine Elastica!!

Skal skrive de opp, og personliggjøre de litt, også teste ut.

Ang.pakking og flyttekaos, så trodde jeg at jeg lå bra ann. Stuen er så og si tømt for ting jeg ikke absolutt trenger, er bare noen leker til prinsen og kontorting igjen. Kjøkkenet holder jeg på med nå, går igjennom alle gamle ting, kaster det jeg absolutt ikke kommer til å bruke og planlegger å bruke opp det vi har i skapene. Kjelleren er så og si tømt.

MEN, jeg trodde vi skulle få huset 1.september. Så ringte nettopp kjæresten og sa at på onsdag fikk vi nøklene og kunne begynne å flytte så smått inn!! Litt av ett sjokk.. Men det vil heldigvis si at vi har litt lengre tid på oss på å flytte ut herfra.

Skrevet

Jeg har akkurat blitt ferdig med dagens decluttering. Nytt klistremerke på kalenderen!

Fikk gjort halvparten av lista fra igår, men brevet er nå ferdig (viktigst!) og skal postes idag. :kaffe:

Skrevet

jeg fikk gjort alt på lista i går. :hoppe:

i dag... skal vi se....

- rydde opp og shine kjøkkenet

- vaske og rydde en kjøkkenskuff

Skrevet

Så bra Dunilla! Det må være en stor lettelse å bli ferdig med noe som har plaget deg så lenge!

Vi brukte gårdagen på å lete etter kurvstativer til kleskapet på det nye soverommet. Det viser seg at bredden på skapene er litt ukurant. Det passer best med 40 cm brede stativer, men Elfa og de fleste andre levere i 35 eller 45. Var innom 6-7 steder før vi gav opp i går. Da var det så sent at vi droppet middagen og dro for å kjøpe pizza i stede. I dag fikk jeg ringt noen kjøkkensenter som hadde stengt i går, og jeg fant til slutt noen som kan selge meg 40 cm brede kurvstativer :hoppe: Skal ut i lunsjen i dag og se på hva de har og bestille det vi trenger. Enda et skritt nærmere ferdig soverom :)

Skrevet

Dunilla: FLOTT!

Da er du ferdig med det, og trenger ikke grue deg for å gjøre det lenger! Gratulerer!

Jeg er sakte men sikkert på sporet med mine enkle rutiner igjen. Men jeg avbrytes stadig av besøk (altså overnatningsbesøk) og da glemmer jeg bort rutinene mine... Konsekvent glemmer jeg å ta vitaminer (som er et av punktene på rutinelista mi, nettopp forå huske dem) når vi har besøk. For da har jeg ryddet, og derved står ikke vitaminene på salongbordet (hvor de sikkert ikke burde stå uansett) og derved glemmer jeg dem!

Klesvasken tar mer eller mindre "ferie" når vi har besøk også. Mandag dro mamma og pappa, i morgen kommer svigermor.

Målet mitt for helga er derfor å HUSKE å ta vitaminer selv om de er satt bort.

Ellers har jeg begynt å få det greit inn dette med å ta av bordet før vi legger oss, og min mann har fått det inn han også. Dessuten har han tatt ansvaret for oppvasken igjen. Den ER jo hans ansvar etter avtalen vår (og klesvasken mitt)

På tide å utvide rutinen litt snart, men jeg venter til over helga pga dette besøket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...