Idril_M Skrevet 8. august 2007 #2581 Skrevet 8. august 2007 i dag skal jeg - betale regninger - vaske kjøkkenskapdører - vaske over ovnen morgenrutinen går strålende nå, noen dager til med swish & swipe så sitter nok det helt automatisk også (selv om det blir sabotert hver dag! ). kveldsrutine bare utsetter jeg litt til, tror jeg. begynner på jobb igjen neste uke så da blir det lettere å se hva som faktisk må gjøres.
Fakse Skrevet 8. august 2007 #2582 Skrevet 8. august 2007 morgenrutinen går strålende nå, noen dager til med swish & swipe så sitter nok det helt automatisk også (selv om det blir sabotert hver dag! ). Sabotert?
Idril_M Skrevet 8. august 2007 #2583 Skrevet 8. august 2007 Sabotert? jepp. jeg og kjæresten bor sammen med en tredje fyr som legger skjegget sitt i vasken kun når den er nyvasket!
Fakse Skrevet 8. august 2007 #2584 Skrevet 8. august 2007 jepp. jeg og kjæresten bor sammen med en tredje fyr som legger skjegget sitt i vasken kun når den er nyvasket! Festlig!
Idril_M Skrevet 8. august 2007 #2586 Skrevet 8. august 2007 bare litt før jeg begynte med s&s tenkte jeg at det var en mulighet for at det var tilfeldig at skjegget lå der når vasken var vasket, men nå har det skjedd hver eneste morgen i flere uker, så nå er jeg bare oppgitt. gidder ikke å oppdra en 27åring!
Malama Skrevet 8. august 2007 Forfatter #2587 Skrevet 8. august 2007 Hadde blitt såpass irritert at jeg hadde samlet det sammen og lagt det en plass det var irriterende for ham jeg... (ok, kanskje ikke, jeg er litt feig, men det hadde fristet... oppi tannbørsteglasset hans, eller på soverommet hans eller noe.... men jeg hadde vel ikke turt.)
Idril_M Skrevet 8. august 2007 #2588 Skrevet 8. august 2007 Hadde blitt såpass irritert at jeg hadde samlet det sammen og lagt det en plass det var irriterende for ham jeg... (ok, kanskje ikke, jeg er litt feig, men det hadde fristet... oppi tannbørsteglasset hans, eller på soverommet hans eller noe.... men jeg hadde vel ikke turt.) klart jeg har vært fristet til å gjøre sånt, men det hjelper jo egentlig ikke. mannen hadde bare blitt sur og da hadde det blitt enda dårligere stemning. satser heller hardt på å flytte, jeg.
Malama Skrevet 8. august 2007 Forfatter #2589 Skrevet 8. august 2007 satser heller hardt på å flytte, jeg. Høres ut som en knakende god løsning. (jeg bare foreslo det ikke ettersom jeg antok det var en litt "radikal" løsning)
Idril_M Skrevet 8. august 2007 #2590 Skrevet 8. august 2007 Høres ut som en knakende god løsning. (jeg bare foreslo det ikke ettersom jeg antok det var en litt "radikal" løsning) radikal, men absolutt aktuell. gleder meg voldsomt, faktisk! :glad:
Gjest Tigerjente Skrevet 8. august 2007 #2592 Skrevet 8. august 2007 Jeg trenger så absolutt å komme inn i rutinene mine igjen!! Nå flytter vi om ca 3 uker, så på en måte tenker jeg det kanskje bare kan vente til vi har flyttet, for alt kommer til å flyte ut igjen når det værste flyttinga holder på, men samtidig hadde det vært så greit å ha noen rutiner nå før vi flytter...
Malama Skrevet 8. august 2007 Forfatter #2593 Skrevet 8. august 2007 Det ER greit å ha noen rutiner å holde fast på, midt oppi det kaoset som flytting er...
Dunilla Skrevet 8. august 2007 #2594 Skrevet 8. august 2007 Jeg trenger så absolutt å komme inn i rutinene mine igjen!! Nå flytter vi om ca 3 uker, så på en måte tenker jeg det kanskje bare kan vente til vi har flyttet, for alt kommer til å flyte ut igjen når det værste flyttinga holder på, men samtidig hadde det vært så greit å ha noen rutiner nå før vi flytter... Du kan jo råkjapt etablere decluttering-rutine før flytting, pluss starte nå med babysteps med pakking? Hvordan ligger du an sånn sett, Tigerjente?
Gjest Elastica Skrevet 8. august 2007 #2595 Skrevet 8. august 2007 (endret) Elasticas rutiner: Morgenrutiner: Re opp alle fem senger + riste dynene på vårt rom Legge sammen tøy som er tromlet i løpet av natten Shine badet Opprydning etter frokost Lufte hunder i hagen Hjelpe til med påkledning av barna Dag/kveldsrutiner: Lage middag og opprydning av denne I forbindelse med kjøkkenshining gjør jeg alltid følgende: - forer hundene og fyller på friskt vann - tømmer søppel - tørker over benker - fyller og tømmer oppvaskmaskin - smører matpakker til dagen etter og ser over at skolesekkene er i orden - etter altfor gode tips her inne går det hardt utover jifflasken hver eneste dag - og filla får kjørt seg i kjøkkenvasken Vasker en mørkvask etter at ungene er i seng, og ellers ved behov Tur med hundene Legge frem tøy til barna Edit: Tillegg Endret 8. august 2007 av Elastica
Gjest Tigerjente Skrevet 8. august 2007 #2596 Skrevet 8. august 2007 Tusen takk for at du skrev opp rutinene dine Elastica!! Skal skrive de opp, og personliggjøre de litt, også teste ut. Ang.pakking og flyttekaos, så trodde jeg at jeg lå bra ann. Stuen er så og si tømt for ting jeg ikke absolutt trenger, er bare noen leker til prinsen og kontorting igjen. Kjøkkenet holder jeg på med nå, går igjennom alle gamle ting, kaster det jeg absolutt ikke kommer til å bruke og planlegger å bruke opp det vi har i skapene. Kjelleren er så og si tømt. MEN, jeg trodde vi skulle få huset 1.september. Så ringte nettopp kjæresten og sa at på onsdag fikk vi nøklene og kunne begynne å flytte så smått inn!! Litt av ett sjokk.. Men det vil heldigvis si at vi har litt lengre tid på oss på å flytte ut herfra.
Dunilla Skrevet 9. august 2007 #2597 Skrevet 9. august 2007 Jeg har akkurat blitt ferdig med dagens decluttering. Nytt klistremerke på kalenderen! Fikk gjort halvparten av lista fra igår, men brevet er nå ferdig (viktigst!) og skal postes idag. :kaffe:
Idril_M Skrevet 9. august 2007 #2598 Skrevet 9. august 2007 jeg fikk gjort alt på lista i går. i dag... skal vi se.... - rydde opp og shine kjøkkenet - vaske og rydde en kjøkkenskuff
Fakse Skrevet 9. august 2007 #2599 Skrevet 9. august 2007 Så bra Dunilla! Det må være en stor lettelse å bli ferdig med noe som har plaget deg så lenge! Vi brukte gårdagen på å lete etter kurvstativer til kleskapet på det nye soverommet. Det viser seg at bredden på skapene er litt ukurant. Det passer best med 40 cm brede stativer, men Elfa og de fleste andre levere i 35 eller 45. Var innom 6-7 steder før vi gav opp i går. Da var det så sent at vi droppet middagen og dro for å kjøpe pizza i stede. I dag fikk jeg ringt noen kjøkkensenter som hadde stengt i går, og jeg fant til slutt noen som kan selge meg 40 cm brede kurvstativer Skal ut i lunsjen i dag og se på hva de har og bestille det vi trenger. Enda et skritt nærmere ferdig soverom
Malama Skrevet 9. august 2007 Forfatter #2600 Skrevet 9. august 2007 Dunilla: FLOTT! Da er du ferdig med det, og trenger ikke grue deg for å gjøre det lenger! Gratulerer! Jeg er sakte men sikkert på sporet med mine enkle rutiner igjen. Men jeg avbrytes stadig av besøk (altså overnatningsbesøk) og da glemmer jeg bort rutinene mine... Konsekvent glemmer jeg å ta vitaminer (som er et av punktene på rutinelista mi, nettopp forå huske dem) når vi har besøk. For da har jeg ryddet, og derved står ikke vitaminene på salongbordet (hvor de sikkert ikke burde stå uansett) og derved glemmer jeg dem! Klesvasken tar mer eller mindre "ferie" når vi har besøk også. Mandag dro mamma og pappa, i morgen kommer svigermor. Målet mitt for helga er derfor å HUSKE å ta vitaminer selv om de er satt bort. Ellers har jeg begynt å få det greit inn dette med å ta av bordet før vi legger oss, og min mann har fått det inn han også. Dessuten har han tatt ansvaret for oppvasken igjen. Den ER jo hans ansvar etter avtalen vår (og klesvasken mitt) På tide å utvide rutinen litt snart, men jeg venter til over helga pga dette besøket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå