Gjest Asti Skrevet 6. august 2007 #2561 Skrevet 6. august 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
Gjest Asti Skrevet 6. august 2007 #2562 Skrevet 6. august 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
Dunilla Skrevet 6. august 2007 #2563 Skrevet 6. august 2007 Jeg har fri pga avspasering idag, og jeg nyter dagen alene hjemme :-) Jeg har (hold dere fast!) forsiktig håndvasket bort fuglebæsj fra bilen min! Fuglebæsj etser på billakk, og bilen har stått utenfor garasjen en ukes tid fordi jeg holder på å rydde inni (og da er det selvsagt kaos inntil jeg får kastet nok, kostet og stablet på nytt...) Det bor mange fugler i nærheten tydeligvis. Ellers har jeg satt på vaskemaskin nr.2, brettet sammen og ryddet bort rent tøy, vasket av komfyren, plukket en liter rips som ble renset og bare dypfryst hele, har kastet nok en bærepose med magasiner og annet papir (nå er det slutt på å rive ut artikler for å spare på dem! Jeg får aldri lest dem likevel). Jeg dro frem en bærepose med udefinert papirrot fra boden, og der har jeg tatt 2x5 minutter. Mesteparten har jeg faktisk greid å kaste! Har lagt inn et par regninger i nettbanken og regnet over økonomien frem til lønning, og skal nok en gang prøve meg på forrige ukes anti-utsettelse (som ble utsatt ) Skrive et brev jeg ikke har lyst til å skrive. Nå skal jeg bruke 15 minutter og se hvor langt jeg kommer. Elastica; jeg utfordrer deg til duell! Mitt brev mot din nettbank. *dasker til Elastica med oppvaskhansken*
Dunilla Skrevet 6. august 2007 #2564 Skrevet 6. august 2007 Klippet plenen også. Den var lengre enn det så ut som gitt.
Dunilla Skrevet 6. august 2007 #2565 Skrevet 6. august 2007 Voldomt så mye jeg får gjort av andre ting, når jeg unngår å skrive brev I det minste har jeg sittet 10 minutter med det, men jeg blir helt kvalm av å bare fokusere på brevet, så det er ikke lett å motivere seg.
Gjest gaja ii Skrevet 7. august 2007 #2566 Skrevet 7. august 2007 Jeg trenger litt inspirasjon her. Jeg har bekkenløsning, og mannen klarer ikke å ta unna alt husarbeidet, så huset er fullstendig bombet. Jeg trenger tips til hva jeg kan gjøre for å lette arbeidsmengden hans (han prøver sitt beste, men det er ikke nok timer i døgnet når han skal jobbe også). Jeg kan ikke bøye meg, men kan i noen grad krype rundt på gulvet eller ta dype knebøy, men det sier seg selv at jeg ikke orker å rydde alle lekene eller vaske gulvet på den måten. Foreløpig går det greit å gå rundt, og korte turer går også an. Matlagingen er det jeg som tar meg av, men ryddingen etterpå er litt vanskelig siden oppvaskmaskinen er på gulvet. -Og hvordan ordner dere sammenleggingen av klær når det krabber en liten krabat rundt og "hjelper til"? Takk for tips!
Dunilla Skrevet 7. august 2007 #2567 Skrevet 7. august 2007 Hei Gaja! Inntil mødrene her inne dukker opp for bedre råd enn jeg kan gi, så våger barnløse jeg meg på noen tips likevel. Jo mere ting og leker, jo mere å rydde opp. Fjern mange av lekene for en stund. Det er lite sannsynlig at barnet "lider noen overlast" for det. For å avlaste han må dere enten få hjelp utenfra noen timer i uka, eller dere må redusere husarbeidet og forventningene til hvordan hjemmet skal se ut. Eller dere får hive ut (kaste/gi bort/pakke vekk) så mye "løsøre" at hjemmet blir mye enklere å holde ryddig og rent. Hvis huset er "bombet" (Velkommen i klubben!) så er vel beste løsningen å gå løs på alt stæsj (inkl. klær) som flyter rundt i leiligheten. Kvitt dere med alt dere ikke bruker eller liker. Jo mere jeg klarer å skille meg av med og få ut av leiligheten min, desto lettere er det å holde ryddig og rent blant det som er igjen. Og nå venter jeg på de andre som kan komme og korrigere meg på at "det er ikke så enkelt som dere barnløse tror" Så du får bare henge med i tråden videre!
Idril_M Skrevet 7. august 2007 #2568 Skrevet 7. august 2007 barnløse meg kan også bekrefte at det har hjulpet masse å kaste ut masse stæsj som jeg ikke liker, bruker eller er glad i. særlig blant klærne var det et par fulle søppelsekker jeg ikke har savnet i det hele tatt. i går og i dag har jeg gjort kelly's missions og i dag har jeg også tatt dagens suprise challenge. fra neste uke begynner jeg å jobbe igjen, så da kommer det nok til å se litt verre ut, men nå har jeg lagt et godt grunnlag om ikke annet.
Gjest Asti Skrevet 7. august 2007 #2569 Skrevet 7. august 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
Dunilla Skrevet 7. august 2007 #2570 Skrevet 7. august 2007 Og apropos det Gaja spurte om, jeg kom til å tenke på at jeg har fire bæreposer med klær og ting som skal til Frelsesarmeen eller loppemarked. Det er på tide å finne en dag jeg kan levere det.
Idril_M Skrevet 7. august 2007 #2571 Skrevet 7. august 2007 Og apropos det Gaja spurte om, jeg kom til å tenke på at jeg har fire bæreposer med klær og ting som skal til Frelsesarmeen eller loppemarked. Det er på tide å finne en dag jeg kan levere det. anti-utsettelsesdag i morgen!
Malama Skrevet 7. august 2007 Forfatter #2572 Skrevet 7. august 2007 Kom hjem fra jobb i går til "strøkent kjøkken" (om man ser bort ifra at to av kjøkkenskuffene står på kjøkkenbordet, da skinnene de henger på rett og slett knakk sammen før helga...) Og ettersom vi ikke kom hjem før halv ti, varma pizzarester i ovnen, satte i oppvaskmaskina og krabba til sengs, var det like strøkent i morges. Og etter frkosten i dag, fortsatt. Så da er målet å holde det sånn! (og finne en midlertidig løsning på de skuffene, borre litt hull og skru fast eller noe. For nytt kjøkken blir det ikke sånn med en gang (på sikt ja, men jeg tenkte 2008 eller 2009.... må planlegge først, og spare opp litt penger, bryllupte hadde en negativ effekt på sparekontoen...)
Dunilla Skrevet 7. august 2007 #2573 Skrevet 7. august 2007 Anti-utsettelsesdag i morgen, ja. Da blir det dette dumme brevet som jeg bare er halvveis på, pluss levering av tøy/ting til Frelsesarmeen. Jeg skulle egentlig bare skrevet på brevet for å bli ferdig, men jeg blir fysisk kvalm hver gang jeg setter meg til, så jeg må antageligvis innse at jeg har nesten noe psykelig forhold til akkurat denne oppgaven. Jeg gleder meg virkelig til jeg får decluttered akkurat den "traumen". Ellers har jeg bestilt meg en storbyweekend, og gleder meg veldig til det. Det har vært tøffe uker og jeg vil gjerne nyte livet litt også, og oppleve noe annet. Når jeg kommer hjem skal jeg bruke et kvarter i hagen. Det er fortsatt fin sommer, og hagen trenger også vedlikehold. Ukens hageoppgaver (en om dagen?): - tømme div potter der det ikke vokste opp noe, samle sammen pottene i en krok - vaske de samme pottene i en balje på plenen - rive opp ugress mellom terrassebordene - fjerne brennesle som har tatt over et bed - fylle på torv i bed
Gjest Qlio Skrevet 7. august 2007 #2574 Skrevet 7. august 2007 (endret) Vel, da er flyttingen i gang! Vi overtok huset på onsdag og fredag hadde vi første natt der... med en mikroovn, bilkjøleskap og litt hagemøbler. Det er jo egentlig galskap, når man tenker på at det er to jenter på 2 og 4 år som er med på lasset. Men vi koser oss, det er mye å gjøre men jeg "babystepper" meg inn i det nye huset. Vi tar med litt hver dag fra det gamle huset, så det nye blir ikke kaotisk fordi ting blir lagt i rett etasje/rom/skap med en gang. Men det er alikevel slitsomt... godt man glemmer fort, hvis ikke hadde man bodd på hybel med ett barn for resten av sitt liv. Endret 7. august 2007 av Qlio
Gjest gaja ii Skrevet 7. august 2007 #2575 Skrevet 7. august 2007 Sikkert lurt å rydde unna litt, ja. Ikke minst tror jeg vi skal prøve å få tak i litt flere ting å ha ting i, når ting har sin naturlige plass er det enklere å legge dem tilbake, og vanskeligere for ungen å kaste dem utover gang på gang. Første prosjekt her blir å flytte om på noen skuffereoler slik at jentungen får litt flere skuffer og mannen litt færre. Det bør løse opp litt av den akutte klesituasjonen Andre prosjekt blir å flytte flere kjøkkensaker ned i kjelleren, men det må vente til etter bursdagsfesten i helga I natt fikk jeg orden på noen store regninger, og i dag har jeg og mannen gjort unna ett uteprosjekt og begynt på et annet som har vært utsatt i lengre tid: Vi sagde ned 4 trær (de hadde en diameter på maks 5 cm, men likevel godt å bli kvitt dem) og begynte å male/rustbehandle utelampene. I morgen skal vi være på hytta, men torsdag satser jeg på å bli ferdig med lampene og få lagt opp resten av veden. Det er ganske lite igjen, så jeg tror jeg skal klare det hvis jeg ikke gjør noe annet den dagen
Gjest Elastica Skrevet 7. august 2007 #2576 Skrevet 7. august 2007 Siden vi har besøk, har jeg ikke gjort annet enn det vanlige for å holde det fint her. Det vil si lage mat og opprydning etter diverse måltider, innimellom jobb. Bortsett fra at jeg har vasket to vasker, en skjortevask og en mørkvask. Nå er oppvaskmaskinen tom, vasken skinner etter jif-omgangen, og stålhetta har fått seg en ekstra runde med spesialmiddelet. (Den skal holdes fin, har jeg bestemt meg for.) De siste dagene har vært viet uteområdet - og nå er det omsider snart ferdig. Spyle, vaske, rake osv. Ganske gøy når det blir fint.
Dunilla Skrevet 7. august 2007 #2577 Skrevet 7. august 2007 Jeg har endelig kommet videre medå skrive det brevet Ellers har jeg : - rivd opp ugress mellom terrassebordene - tømt noen (ikke alle) blomsterpotter for gammel jord - tatt en klesvask - ryddet 15 minutter i en diger hotspot av papirer (det meste kunne faktisk kastes!) - ryddet 15 minutter i garasjen - shina vasken og tatt oppvasken Nå er jeg i grunnen klar for å sove.
Gjest Asti Skrevet 8. august 2007 #2578 Skrevet 8. august 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
Dunilla Skrevet 8. august 2007 #2579 Skrevet 8. august 2007 Min plan for dagen: Skifte blekkpatroner til printeren OK - fant endelig ut hvor jeg hadde forlagt dem Skrive ferdig brevet, printe, poste (har frimerker) Levere poser til Fretex Plukke rips og solbær i hagen og rense dem Lage syltetøy 15 minutter decluttering Drikke 2 liter vann "5 Minutes Room Rescue" Morgen- og kveldsrutinen går stort sett automatisk nå. Under gjennomgang av papirer igår fant jeg ark med små klistremerker jeg har spart på siden tenårene(!), i tillegg til fjorårets barne-sommerklistremerker fra Statoil med tegneseriefigurer! De siste hadde jeg tatt med for å gi til de yngre i familien. Jeg kan ikke drive å spare på klistremerker lengre, så de er lagt frem og for hver dag jeg gjør et kvarter decluttering, setter jeg klistremerke i kalenderen. Forrige månede hadde jeg 11 klistremerker på kalenderbladet. Denne måneden skal det bli mer.
Fakse Skrevet 8. august 2007 #2580 Skrevet 8. august 2007 I går fikk vi endelig fuget kantene langs parketten på det nye soverommet vårt. Det tok to timer, og måtte gjøres alt på en gang, siden patronen med fugemasse(sånne som det er silikon på) ikke kunne lukkes. Nå er det gjort, så da gjenstår bare maling av skapdører, maling av nattbord og å henge opp de nye gardinene med spesiallaget skinne. Gardinene har vi ikke fått enda, men planen er å være ferdig med alt det andre til gardinene kommer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå