Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Elastica
Skrevet

Kveldsrutine, ja. Hos meg består den av følgende:

Rydde kjøkkenet så det er blåst. Dette innebærer å ta ut av oppvaskmaskin, tørke alle flater, tømme søppel, fylle kaffetrakteren med vann og kaffe i filteret, lage matpakker til ungene.

Rydde resten av huset for øvrig.

Jeg vasker mørkvask hver kveld. Med tre gutter på 3, 5 og 7 er det helt nødvendig.

Pusse tenner, rense fjeset hvis jeg har sminke.

Kysse mannen god natt. Kanskje mer.

Dunilla; fikk ikke gjort noe i nettbanken i går.... :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får sikkert gjort det i løpet av noen dager nå, Elastica, og da har påminnelsen hatt sin hensikt likevel :-D

Jeg har fått et haste-oppdrag: Bestille legetime og sjekke rar føflekk som er øm å ta på. :tristbla:

Gjest Elastica
Skrevet
Jeg har fått et haste-oppdrag: Bestille legetime og sjekke rar føflekk som er øm å ta på. :tristbla:

Dette må ikke utsettes, hvertfall. :klem:

Lykke til.

Uff, påminnelser om at husarbeid er fullstendig uviktig, trenger vi kanskje, men ikke akkurat av denne typen.

Sa Elastica i en pause fra dra-alt-ut-av-kjøleskapet-og-skrubbe-det-aktivitet.

:klem: til deg, Dunilla. :tristbla:

Skrevet

Best å sjekke det ut med en gang ja! :klem:

Har fått kjøpt akrylmasse og en maskin klær står og går, men ellers ble lite gjort, for vi endte med å gå en impuls-tur på fjellet. Bra for kroppen i alle fall :)

Gjest Elastica
Skrevet

Kjøleskap demontert og skrubbet rent.

Skrubbet hele ovnen og området rundt i tillegg til stålviftene og flisene bak.

Andre vaskemaskin på gang, tredje ligger klar.

Det vanlige; lagt unger, laget middag og ryddet etter denne.

Snart sovetid.

Skrevet

i dag har jeg tatt det rolig, så jeg har "bare" vasket og ryddet i to hyller i kjøkkenskapet. men veldig deilig å se de siste dagenes innsats gjøre forskjell i stua og gangen. :)

Skrevet

jenter

jeg er omtrent 25 min rolig jobbing unna company ready!

Helten skulle egentlig ha med en god venn av også begge hjem, så omtrent 20 min før jeg ventet dem satte jeg i gang og tømte oppvaskmaskin, tørket av stuebordet, fluffet sofaputene, ryddet inn oppvask, shinet alle overflater på kjøkkenet og tatt en runde med kosten over gulvene! vennen endte opp med ikke å komme, men nå vet jeg i det minste hvor lang tid jeg har! :)

Skrevet

Da har jeg fått legetime :)

Hei Vanedis! :vinke: Der ble jeg minnet om bensinfylling og bilrydding.

Har vært plaget med mye hodepine i det siste så nå må jeg bli flinkere til å drikke nok vann for å se om det "bare" er vannmangel. God helg til alle!

Skrevet

Jeg fikk i meg tre glass vann og etter en stund slapp hodepinen. Tankevekker.

Jeg har knapt vært hjemme idag, og husarbeide blir ikke prioritert. Derimot har jeg fylt bensin, peila olje igjen, og vasket og ryddet bilen. Jeg holdt på i garasjen en drøy halvtime og ryddet og sorterte ting som var slengt eller lagret der.

På samme tid sagde jeg opp endel stokker som blir ved til vinteren. Vinterdekkene er hentet frem. I løpet av august skal jeg få kjøpt/skiftet til to nye vinterdekk, i god tid før resten av røkla er ute i samme ærende.

*skriver det opp på anti-utsettelseslisten*

Gjest Elastica
Skrevet

Koseettermiddag med bare to gutter hjemme.

I tillegg til middagslaging, hundemating og rydding, har jeg oljet et utebord, renset en mur/fjellvegg for rask, jord og kaprifolspirer, skiftet dynetrekk og vasket og ryddet vekk dette.

Ganske fornøyd. Kunne ta ut middag fra fryser som var sortert etter matvaretype etter superryddingen igår.

Skrevet

God morgen dere!

Jeg trenger noen dager på "lavnivå" kjenner jeg.

Helgens planer inkluderer bare morgen- og kveldsrutine (inkl. oppvask), re opp seng, drikke to liter vann pr dag, legge seg i tide samt 15 minutter decluttering (som jeg tar i garasjen fordi jeg har mest arbeidslyst der plutselig - dumt å ikke utnytte det) :ler:

Det aller viktigste blir å få lagt seg i tide så jeg får tatt igjen et enormt søvnunderskudd siste uken.

Har allerede romstert i garasjen i 15 minutter+

Der fikk jeg halt frem en stabel gamle aviser pluss tomme pappkasser fra siste flytting, og det er flere år siden! Det passet bra for det er papirinnsamling til uken. Jeg har forresten også en hotspot med aviser på stuen som bør dumpes nå.

Gjest Elastica
Skrevet

Bortsett fra de vanlige aktiviteter med oppredning av senger og rydding etter måltider, har jeg oljet en skjenk (bare toppen). Handlet litt, vært hos frisøren med to av guttene, vasket tre maskiner med nye håndklær innkjøpt på salg til hytta, støvsuget første etasje, pottet om to basilikumplanter. Nå er det blåst her.

Men nettbanken har jeg lurt meg unna idag, igjen.

Skrevet

Wow. Du har kjempebra rutiner, Vandeis! :)

I dag er kjøkken-, bade- og soveromsgulv vasket. Det er også kjøleskapet.

Gjest Elastica
Skrevet

Fly-lady kommer til å føre til min visse undergang.

Jeg ser tegnene allerede: Blikket etter noe å rydde, vaske eller hive. Ønsket om å ha det strøkent. Behov for en vaskefille i hendene.

Rekker ikke skrive mer nå, må skynde meg å støvsuge og vaske gjesterom, legge på dynetrekk og legge frem håndklær.

:ler:

Skrevet

:ler: Jeg får nok aldri behov for å ha vaskefille i hendene, men ellers kjenner jeg igjen ønsket om et strøkent/åpent hus ,og at det er givende å gjøre en innsats hver dag (nesten) for å komme dit.

Idag har jeg ryddet ca 30 minutter i garasjen og forundret meg over hvorfor jeg har lagret på mye som egentlig er skrot og ikke verd å ha. Har fått sortert og kastet det. Mere papirer og papp ble halt frem og kastet også, og avishaugen hjemme er vekk.

Ellers har jeg vært flink å drikke vann idag, og tok oppvasken og shina kummene etterpå. Nå skal jeg legge meg i tide og gi kropp og sjel litt nødvendig hvile.

Fin helg.

Skrevet

Jeg kommer LANGT fra behovet for en fille i hendene, men et øsnke om t ryddig hus har jeg (hatt siden lenge før jeg fant FlyLady...) Har ikke noe dyptfølt behov/ønske om å gjøre en innsats hver dag heller, men føler at jeg må. Plikt, mer enn ønske altså.

Vel og merke ser huset litt rotete ut etter helgas besøk. (Men mamma sa hun skulle ta en "kjøkkentjeneste" før de drar...) Det blir litt rot av å ha tre ekstra folk i huset, mye oppvask, de kom jo med kassevis med gaver som står litt rundtokring og ikke helt alt har fått en plass enda. Også ble det prioritert å snakke heller enn å rydde på kjøkknet i gårkveld. Jeg lukket døra og visste det stred mot FlyLady, men tenkte jeg kunn ta det etter jobb i dag. Mamma sa hun skulle ta det før de dro, selv om jeg protesterte. Jeg begynte i alle fall før jeg dro på jobb i dag da.

Så får vi bare vaske sengetøy og forberede oss på neste ankomst, 4 nye gjester i løpet av denne uka engang...

På søndagsmorgenen fikk jeg gjort min "utsettelsesoppgave" også da... Da jeg skulle bestille shampo på onsdag oppdaga jeg at jg måtte få oppdatert kontoen hos lookfantastic med mitt nye navn, i forhold til bankkortet mitt, så det ble utsatt litt til å påvente av at det gikk i orden, men jeg har jo fortalt mamma om dette (hun kjøper stadig shampo hos frisøren, men for tiden ikke hos dem hun klipper seg hos, pga at de ikke har at merke som har en flaske hun klarer å åpne (leddgikt) og dermed må hun gå til en annen frisør, om stadig tilbyt henne "medlemskap" også, men hun har ikke lyst å bytte frisør) og endte opp med å vise henne hvordan man gjør det... og derved fikk jeg bestilt meg ny shampo og balsam.

Hvor mye planer jeg legger for i dag får vi se litt hvor sent jeg kommer hjem. Vi skal på kino etter jobb sammen med min manns forlover, også er jeg usikkerpå hvordan huset ser ut når jeg kommer hjem, ettersom jeg forlot det md folk inni... Så jg får ta det litt som dte kommer i kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...