Bobsi Skrevet 11. juli 2007 #2421 Skrevet 11. juli 2007 Gårsdagen var heller laber, formen var ikke spesielt bra, men det er vel slik med voksende mage. Dagene er litt opp og ned. Fikk kun vasket en maskin klær, gått en 40 min tur og sett Frustrerte Fruer. Men jeg fikk også snakket med sambo om at vi trenger en bedre kalender enn den vi har, så jeg kommer til å bestille en på nettet. Surfet litt rundt og fant en fin på www.ExtraFilm.no. Kan legge inn bilder av oss, samt at det er notatfelt for hver måned.
Dunilla Skrevet 11. juli 2007 #2422 Skrevet 11. juli 2007 Vel, du gjorde da babysteps igår likevel, Bobsi! Litt hver dag så blir det fremgang! Idag har jeg levert bøkene på biblioteket, vekslet valuta, levert noen bøker og klær til Elevator, og kjøpt gode sko som skal brukes på jobb. Har vasket en maskin tøy, og rukket å ombestemme meg for hva jeg vil ha med av ferieklær , lagt inn regninger i nettbanken, og prøver å planlegge de siste middagene slik at jeg får spist opp ferskvarene i kjøleskapet. Det siste blir verst...
Gjest Elastica Skrevet 11. juli 2007 #2423 Skrevet 11. juli 2007 Dette har vært en utrolig laber dag på husarbeidsfronten. Jeg har ikke engang ryddet opp i andre etasje etter at vi sto opp. Det er ferietid, og vi bare koser oss. Nå burde jeg rydde oppe legge sammen tøy re opp alle senger ta ut av oppvaskmaskin betale regninger i nettbank skrive huskeliste til ferien rake litt på plenen dusje Go!
Dunilla Skrevet 11. juli 2007 #2424 Skrevet 11. juli 2007 Jeg er ganske fornøyd med meg selv for tiden, men det skyldes kanskje også at jeg ikke alltid er så nøye med sonene, men gyver løs på diverse utsatte oppgaver rundt om kring som jeg tilfeldigvis fikk lyst å gjøre. Men alt hjelper . Idag har jeg revet bort "kratt og småskog" (=årets fullvokste brennesler + annet ugress) i et bed med hovedsaklig busker. Jeg fant noen stauder inni der som ikke hadde gitt opp konkurransen også. Vasket en klesvask Laget middag til meg selv Sortert magasiner og lagt av en haug som en venninne skal få (og resten i returpapircontaineren) Det er tre uker siden jeg fikk det ryddig inne, og jammen har jeg vært flink til å holde det sånn. Jeg har klart å la være å kjøpe nye ting som ikke får noen ordentlig plass men bare "fyller opp". Og jeg har på sett og vis tatt noen "5 Minutes Room Rescues" slik at papirer og plastposer ikke har fått hevd på gulvplassen. Jo mer åpent, teppefritt gulv, jo enklere å swiffe over og få bort "sommerrusk" og støv. Skal ta oppvasken før kvelden, drikke mer vann og legge meg tidlig. Har sittet oppe alt for lenge de siste dagene, selv om jeg har ferie. Jeg trenger å lade opp batteriene.
Gjest Elastica Skrevet 11. juli 2007 #2425 Skrevet 11. juli 2007 rydde oppe legge sammen tøy re opp alle senger ta ut av oppvaskmaskin betale regninger i nettbank skrive huskeliste til ferien rake litt på plenen dusje Raking gjenstår, ellers ganske fornøyd. Middagen i ovnen.
Gjest Elastica Skrevet 11. juli 2007 #2427 Skrevet 11. juli 2007 Godt gjort, Elastica! Takk, men det tok jo sin tid. Har sittet litt på kg innimellom.
Idril_M Skrevet 11. juli 2007 #2428 Skrevet 11. juli 2007 Dere er kjempeflinke alle sammen! Selv prøver jeg fremdeles å komme i gang etter ferien, men i dag har jeg i hvert fall redd senger, meldt meg på FlyLadymailer igjen, tatt en 27 Fling Boogie (men jeg talte ikke), fått endel oppvask fra soverommet og til oppvaskmaskinen og shinet kjøkkenet. Soverommet flyter over av klær fordi det enda er et halvt år igjen til vi har mer regelmessig tilgang på vaskemaskin. Kjenner også at terskelen for å sette i gang med daglig swish&swipe er litt høy, for ikke har jeg noe gammel såpe liggende og ikke har jeg lyst til å bruke masse penger på baderomsspraysåpe. Badet vårt trenger det, for all del. Bor med to mannfolk. Need I say more?
Bobsi Skrevet 11. juli 2007 #2429 Skrevet 11. juli 2007 Idag har jeg levert bøkene på biblioteket, vekslet valuta, levert noen bøker og klær til Elevator, og kjøpt gode sko som skal brukes på jobb. Der fikk du jo kjøpt deg sko, Dunilla!! Hurra! Jeg har donert min første Bookcrossing bok i kantina på jobb i dag, så da gjenstår det bare å se hvordan det går med den..... Ellers er formen elendig, så jeg har kun gjort litt research på nytt kjøleskap og laget middag. Sambo må rydde opp, for jeg tenkte å legge meg snart og lese litt psykologi.... Skal bli tøft å begynne å studere igjen til høsten, selv om det bare blir deltid. Men leiligheten var strøken da jeg gikk i dag morges, klær hengt opp, badet swisjet, senga redd og kjøkkenet ryddig. Får se det som positivt og håpe på bedre form i morgen....
Dunilla Skrevet 12. juli 2007 #2430 Skrevet 12. juli 2007 DU kan jo kjøpe en liter grønnsåpe eller bare bruke litt flytende gulvvaskemiddel, Idril? Ellers synes jeg du var godt igang, jeg! Pyton å ikke ha vaskemaskin hjemme! Har du vurdert å kvitte deg med /pakke bort endel tøy, slik at det ikke samler seg i så store hauger før det må vaskes? På den måten må du likevel vaske oftere, men det blir ikke like overveldende? Hvorfor ikke egle deg innpå en nabo som skal på ferie, love å vanne plantene og ta inn posten, og få lånt vaskemaskinen der i samme slengen? Så ble det endelig sko på meg. "File opp ekstranøkkel til leiligheten Kjøpe gode sko OK Svare på et brev." OK Når det gjelder gjøremål til ferien, så var det deilig å få vekslet valuta igår, for det pleier jeg nemig å stresse med siste dagen før avreise, og det er ikke noe gøy. Jeg skal fortsette med babysteps inntil jeg reiser. Det er fælt å komme hjem fra ferie til et rotete hus som skulle vært støvsugd. I år skal det bli hyggelig og komme hjem fra ferie Slik ser slutten av feriehuskelisten min ut: Skriv lapp til naboene Lås alle dører og vinduer Steng av vannet med hovedstoppkranen (+ evt utevann i hagen) Trekk ut stikkontakter til mikro, kaffetrakter, div. ladere, pc og vaskemaskin. Kaste alt som kan mugne/råtne i kjøleskapet (eller fryse ned) Kaste ut søpleposen Sjekke sjekklisten en gang til
Dunilla Skrevet 12. juli 2007 #2431 Skrevet 12. juli 2007 Er det noen som tar utfordringen med dagens Kelly's Mission sammen med meg? "We are in Kitchen this week and we are ready to go!! Today your mission is to clean out under your sink! All the almost empty containers, the old nasty sponges,the grocery bags, the cleaners that you don't use,the empty jars,the clutter that just seems to pile up under the sink! You all know exactly what I am talking about! Grab a trash bag and start flinging!"
Idril_M Skrevet 12. juli 2007 #2432 Skrevet 12. juli 2007 Er det noen som tar utfordringen med dagens Kelly's Mission sammen med meg? "We are in Kitchen this week and we are ready to go!! Today your mission is to clean out under your sink! All the almost empty containers, the old nasty sponges,the grocery bags, the cleaners that you don't use,the empty jars,the clutter that just seems to pile up under the sink! You all know exactly what I am talking about! Grab a trash bag and start flinging!" Jeg er med! Gjorde akkurat det forrige gang det var kjøkkensone, så nå trengs det bare å kaste noen søppelposer og vaske over!
Dunilla Skrevet 12. juli 2007 #2433 Skrevet 12. juli 2007 Bra! Jeg er akkurat ferdig! Jeg har gjort denne oppgaven flere ganger, så det var ikke så ille. Det er støvete i bunnen og jeg hater kluter der støvet klistrer seg. Derfor flyttet jeg bare alt ut på gulvet, sprutet litt vaskemiddel i bunnen og tørket over med kjøkkenpapir. Kjøkkenskapet mitt inneholder nå: Vaskemidler, plantegjødsel, liten vaskebøtte (3 liter?), svamp, kjøleelementer for kjølebag, søpleposer og noen flasker vin. Ut gikk lysestumper, gamle skurefiller og diverse telysestaker. Lysestakene vasker jeg opp og gir bort.
Idril_M Skrevet 12. juli 2007 #2434 Skrevet 12. juli 2007 (endret) DU kan jo kjøpe en liter grønnsåpe eller bare bruke litt flytende gulvvaskemiddel, Idril? Ellers synes jeg du var godt igang, jeg! Pyton å ikke ha vaskemaskin hjemme! Har du vurdert å kvitte deg med /pakke bort endel tøy, slik at det ikke samler seg i så store hauger før det må vaskes? På den måten må du likevel vaske oftere, men det blir ikke like overveldende? Hvorfor ikke egle deg innpå en nabo som skal på ferie, love å vanne plantene og ta inn posten, og få lånt vaskemaskinen der i samme slengen? Grønnsåpe har jeg selvfølgelig, men føles det egentlig rent i vasken da? må det ikke skuremiddel til? og hvis jeg bruker skuremiddel så blir det en større jobb enn det swish&swipe skal være.... Jeg har kvittet meg med flere søppelsekker med tøy, så nå har jeg bare det jeg bruker og trenger. Ganske stolt av det, egentlig. Men min kjære har ikke fullt så streng med seg selv, dessverre. Det er nettopp en nabo vi pleier å utnytte, men det er dessverre en stund siden de har dratt på ferie. Og det er så tiltak å dra på et vaskeri. Ja, nå bortforklarer jeg. Skal uansett få unna litt i helgen, på den ene eller den andre måten. Endret 12. juli 2007 av Idril
Dunilla Skrevet 12. juli 2007 #2435 Skrevet 12. juli 2007 Hva med å bruke litt Zalo på badet? Det funker bra, og oppvaskmiddel har du jo alltid.
Idril_M Skrevet 12. juli 2007 #2436 Skrevet 12. juli 2007 Hva med å bruke litt Zalo på badet? Det funker bra, og oppvaskmiddel har du jo alltid. God ide. Keep It Simple, Stupid!
Bobsi Skrevet 12. juli 2007 #2437 Skrevet 12. juli 2007 Skal ta under vasken i ettermiddag, der er det ikke noe rot, bare to søppelbøtter i sånn IKEA-dra-ut-sak med bio og restavfall, en sånn plastposeoppsamler fra IKEA og en vannkanne til plantene. Men det trengs nok å vaskes der. Når det gjelder badet, så har jeg alltid en mikrofiberklut hengende på en krok ved siden av vasken. Bruker den uten såpe, og det blir skinnende rent, enkelt og greit. Jeg har også en glassklut på kjøkkenet til vinduer og stuebordet og stekeovnsdøra. Små barnefingre setter merker overalt, og vi har mange vinduer som går til gulvet. Den er utrolig effektiv, og det er så greit at man trenger kun litt vann på den. Når det gjelder formen, så er nok den bedre i dag, fikk sovet godt og lenge i natt.
Gjest Elastica Skrevet 12. juli 2007 #2438 Skrevet 12. juli 2007 Når det gjelder badet, så har jeg alltid en mikrofiberklut hengende på en krok ved siden av vasken. Bruker den uten såpe, og det blir skinnende rent, enkelt og greit. Jeg har også en glassklut på kjøkkenet til vinduer og stuebordet og stekeovnsdøra. Små barnefingre setter merker overalt, og vi har mange vinduer som går til gulvet. Den er utrolig effektiv, og det er så greit at man trenger kun litt vann på den. Jeg også. Jeg har en gassklut hengende på kjøkken og bad og toalett. Disse brukes til daglig rengjøring av vask og andre ting som fort blir stygt med små barn. Heldigvis har jeg tilgang på vaskemaskin, og det gjør ingenting om disse slenges til vask litt ofte. Da trenger jeg heller ikke bruke så mye såpe, selv om det går en del ajax eller jif sprutesåpe hos oss. En flaske i hvert rom (kjøkken, bad og toalett). Ellers prøver jeg ofte (hver gang jeg kaster engangskjøkkenkluten) å vaske over gulvet i kjøkkenskapet, så der ser det ganske greit ut.
Dunilla Skrevet 12. juli 2007 #2439 Skrevet 12. juli 2007 (endret) Ellers prøver jeg ofte (hver gang jeg kaster engangskjøkkenkluten) å vaske over gulvet i kjøkkenskapet, så der ser det ganske greit ut. Kjempelurt! Jeg har funnet frem eldgamle betalte bankgirokvitteringer, og brent dem i ovnen. Sånt liker jeg ikke å slenge til papirretur. Ellers surrer vaskemaskinen, og jeg oppdaget en pakke engangs-JIF-kluter i bunnen av kjøkkenskapet. Så de skal brukes opp i sommer, før de tørker inn av seg selv. 5 minutter luking i hagen har jeg også rukket. Endret 12. juli 2007 av Dunilla
Gjest Elastica Skrevet 12. juli 2007 #2440 Skrevet 12. juli 2007 Å brenne er et fint alternativ til å gå til anskaffelse av en makuleringsmaskin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå