Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Elastica
Skrevet
God fornøyelse idag, Elastica!

Takk takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg burde også lett etter både gode sko til jobb og et til privat bruk, men jeg finner sjelden noen som passer de brede føttene mine, så jeg synes skobutikker er pyton.

Jeg har funnet ut at jeg ikke skal se på prislappen på sko. Beina, knærne og rygggen skal vare til jeg dør (forhåpentligvis som gammel) og derfor skal sko være gode. I går måtte jeg gå gjennom "skobutikkgata" for å komme fra bussen til biblioteket, så da var det jo greit. Og så var jeg alene, er fryktelig dårlig på å handle med mann og barn på slep.

Når det gjelder brede føtter har ofte Ecco hatt en del. De er jo tross alt laget for nordiske føtter, ikke smale små italienere....

Skrevet
Når det gjelder brede føtter har ofte Ecco hatt en del. De er jo tross alt laget for nordiske føtter, ikke smale små italienere....

Godt poeng. Tror det var dårlig råd som gjorde at jeg sluttet å kjøpe Ecco. Men de ser ok ut i tillegg til å være gode å gå med. Takk for påminnelsen! Det dumme er at jeg har et par gode sandaler i boden, men langt inne så jeg finner dem ikke med det første :sjenert:

Sitter her med dagens andre kaffekopp, og vaskemaskinen har akkurat signalisert at første klesvask er ferdig. En 60 graders vask blir det neste.

Skrevet

Sålangt har jeg kost meg i skyggen i hagen med isvann, frisk frukt og magasiner som har ligget ulest. Nå kan jeg gi slipp på dem og donere dem til en venninne som ikke kjøper sånt selv.

Jeg har også tatt meg i nakken og fylt opp en søplesekk fra garasjen med kasteting. Hvorfor har jeg spart på det? :sprettoy:

Skrevet

God morgen! Hva som var ukens sone har jeg helt glemt! "Zone 1: The Entrance, Front Porch and Dining Room (July 2 - 6)" Tar en økt der idag. Det er heller ikke så mye som må gjøres. Jeg har ikke rotet mer siden jeg ryddet og vasket fordi jeg fikk besøk for to uker siden. :klappe:

Idag blir det en handlerunde + pante flasker og kaste glass/metall, 15 minutter decluttering i gang/på trappen, rydde bil 15 minutter + forhåpentligvis støvsuge den innvendig også, og en sommeropprydning i kjøleskapet.

Resten av dagen går sikkert bort til feriesløving, men det er veldig OK å gjøre noe fornuftig også, og jeg trives godt med alle små oppgaver som får huset til å skinne og som ikke tar lang tid en gang!

Skrevet

OT: Er det mulig å melde seg på uten å ha en Yahoo-adresse?. Jeg mener at jeg meldte meg på med min gamle e-postadresse i sin tid før jeg sluttet igjen. Noen som vet?

Skrevet

Hei Trille! Kjempesøt avatar du har! :ler:

Det ser ut som om du må ha/lage en yahooadresse. https://edit.yahoo.com/config/eval_register...rp&.intl=us

Hvis det var den registreringen som gjør at du får mailene; jeg husker sannerlig ikke lenger :sjenert:

Jeg opprettet en egen mail bare til FlyLady-mailer jeg. Da har jeg alt på ett sted og kan enkelt slette når jeg ikke får tid til å lese (Og jada det skjer ofte.) Og mailene fyller ikke opp min vanlige mail og gjør den uoversiktlig.

Skrevet

Tusen takk for svar.

Det begynner å bli en stund siden jeg var med sist, men det ser ut som om det kunne være lurt å starte forfra *knegg*

Skrevet

Velkommen tilbake som Flybaby Trille!

Her har det blitt lite i dag, har vært ute på farten hele dagen. Men leiligheten såg ok ut da vi drog, sengene ryddet, og badet swisjet, kjøkkenet ryddet og vasken skinte.

Men jeg har fått fikset brillene, signert lånepapirer og kjøpt nytt batteri til skrittelleren min. Alt sånne småting som bare har blitt glemt. :klappe:

Etter at vi kom hjem, har det bare blitt tid til middag og leggerutinen til Snuppa. På kjøkkenet ligger deler til brødmaskina i vann, så jeg får vasket det skikkelig før jeg setter på brød til i morgen tidlig.

Skal nå begynne kveldsrutinen, så jeg kommer meg i seng, håper å få sove i kveld, i går (les natt) var den halv to og da er det ikke kjekt å bli vekket av en glad barnestemme halv syv..... :sol:

Skrevet

Jeg er imponert, Bobsi! Det du har fått gjort er helt typiske småting som jeg også utsetter, og så glemmer jeg det...

Jeg har en liste over sånne "må gjøres"-ting, så jeg skal skjerpe meg og gjøre minst tre i uka fremover.

Neste ukes anti-utsettelser:

File opp ekstranøkkel til leiligheten

Kjøpe gode sko

Svare på et brev.

Idag regner det jevnt her, og jeg har kost meg inne med film og god mat samt litt DunillaSPA :ler:

Jeg har også ryddet sammen alle tomflasker i garasjen og lagt dem i en søplesekk klar til panting. Underveis fikk jeg dratt frem litt andre ting som har blitt stuet bort der, og jeg bar med meg to fulle bæreposer med "kast" da jeg var ferdig med en økt. (Tok ikke tiden denne gangen, men gjorde ikke mere enn at jeg fikk med meg alt bort til søplestativet på en tur.

Det var en grei måte å rydde garasjen på, så det vil jeg gjøre imorgen også.

Gjest Eplepiken
Skrevet
Hei Trille! Kjempesøt avatar du har! :ler:

Det ser ut som om du må ha/lage en yahooadresse. https://edit.yahoo.com/config/eval_register...rp&.intl=us

Hvis det var den registreringen som gjør at du får mailene; jeg husker sannerlig ikke lenger :sjenert:

Jeg opprettet en egen mail bare til FlyLady-mailer jeg. Da har jeg alt på ett sted og kan enkelt slette når jeg ikke får tid til å lese (Og jada det skjer ofte.) Og mailene fyller ikke opp min vanlige mail og gjør den uoversiktlig.

Heisann

Jeg får mailer fra Flylady til Hotmailen. :)

Skrevet

Søndagen var helt genial. Sambo stod opp med Snupi kl 0630, så jeg fikk sove to timer til. Så dusjet jeg, swisjet badet og spiste frokost. Sambo gikk og la seg igjen, så Snupi og jeg jobbet i perioder. Litt leking, litt jobbing, leke, jobbe osv. Jeg fikk lagt sammen klær, tatt ut av oppvaskmaskina, ryddet etter frokost, og laget nesten klar dagens middag, fiskegrateng, klar til å settes i ovnen.

Da sambo stod opp, reiste i til svigers for å hjelpe dem i den nyen leiligheten, var der nesten hele dagen til vi måtte hejm for vi skulle ha middagsgjester. Mens jeg gjorde ferdig middagen, og ryddet kjøkkenet, tok sambo støvsugeren, og tok hotspoten på stuebordet. Alt klart på en time, UTEN stress :klappe: Det meste var jo klart på forhånd..... Gjestene kom og leiligheten var strøken...... Tralalala!

Da gjestene gikk, var det nesten ingenting å rydde, jeg fikk gjort alle deler av kveldsrutinen og lagt meg med god samvittighet.... :sol:

Skrevet

Sånne dager er en fryd!

Idag har jeg fått ut noen gamle aviser fra garasjen (-ikke spør!) :ler: og hatt en liten boogie gjennom huset etter mer som skal med i returpapirtømmingen i morgen.

Jeg må bestemme meg for hvor mye penger jeg skal ha med på ferie, og veksle endel av det. Og jeg skal hente frem feriepakkelisten min fra kontrolljournalen så jeg husker å få med det som er viktig. Nå synes jeg det er gøy å pakke til ferier (forventningsfull?), men greit å ha noe å gå etter.

Skrevet
Nå synes jeg det er gøy å pakke til ferier (forventningsfull?), men greit å ha noe å gå etter.

Wow, jeg hater å pakke, det er alltid sambo som pakker...... Dermed blir noe alltid glemt.... Kan jeg få litt pakke-inspirasjon??? ;)

Planen i dag er forresten:

Hjemmevelgjøringstimen.

Brette klær i tørketrommelen og på stativet.

Skrubbe stekeovnen og platetoppen.

Skrevet

Jeg gleder meg alltid sånn til en fin ferie, at det er inspirasjonen som starter planleggingen. For planlegging er cluet.

Hvis du lager en basic plan, en sjekkliste, så er det mye lettere å pakke riktig og å få med seg alt. Etter et par ganger får du trening, og det går mye lettere. Jeg har laget min egen utgave av kontrolljournalen, etter inspirasjon fra disse to dokumentene:

http://www.flylady.net/pages/FLYingLessons_PackingList.asp

http://www.flylady.net/images/PackingCJ.pdf

I praksis begynner jeg tidlig å sette opp en liste over hvor mye tøy jeg må ha med, pluss en liste over hva jeg trenger i toilettmappen (hudpleie, sminke, skal jeg ha mensen eller ikke i ferien?).

Deretter spesifiserer jeg hvilke plagg/sko jeg vil ha med, for når jeg er på ferie trenger jeg både tøy for aktiv fritid og pent bruk, og vil nødig mangle noe. På den andre siden vil jeg heller ikke ha med masse klær som jeg ikke får brukt og som irriterer meg når jeg skal drasse med meg bagasje (når jeg reiser uten bil).

For deg som reiser med barn, er det viktig å ha en reiseveske (lett tilgjengelig) til vann el annen tørstedrikk, niste underveis (gjerne fruktbiter og annen mat som ikke griser til bilen dersom dere skal sitte i bilen og spise), et reisekosedyr og andre barneunderholdningsting for en kjedelig reise. Og nok bleier hvis det er aktuelt. Gjerne også dopapir/våtservietter/intimservietter for nødvendige ærender utenfor "do og vask"-rekkevidde.

Hvis du lager en grovkladd av hva dere må ha med, kan du bare kopiere ut den for hver reise, og tilpasse den til reisemål, årstid, hvor lenge dere skal være borte, reisemåte (må alt bæres eller kan du stue det inn i en bil?) og om du kan vaske klær underveis.

Håper det ga litt inspirasjon!

Skrevet (endret)

Jeg hadde ingen plan for dagen, derfor har jeg heller ikke fått gjort noe fornuftig... Å sitte klistret til internett hele dagen er ikke særlig nyttig egentlig. I hvert fall gjør det ikke huset verken renere eller ryddigere.

Ikke for sent ennå, dagen er ennå lang:

Oppvask, shine vasken + vasket opp en vase som har stått under vasken temmelig lenge OK

Ut med søpla OK

Ut med litt mer returpapir OK

Klippe gressplenen OK

Kaste flere gamle magasiner fra garasjen

En klesvask OK

Dra frem en bærepose med div. leftovers fra Crisis Cleaning, og decluttere forhåpentligvis hele. Alternativt ta halve idag og resten imorgen.

Dagens 15 minutter på kjøkkenet: Samle sammen tomme plastbokser til gjenvinning + ett og annet som skal gis bort til loppemarked i løpet av sommeren. OK

Finne frem min versjon av feriepakking,OK

fylle ut listen har begynt

og begynne å legge klart på gjestesengen. OK - begynt

Få vasket skittent tøy som skal med. Det siste er ikke noe stort gjøremål, da jeg 95 % er ajour med klesvask til en hver tid.

Tatt en håndvask med nylonstrømper, bikini og silkeskjerf ++ Klart til ferien! Go me!

Endret av Dunilla
Skrevet
Planen i dag er forresten:

Hjemmevelgjøringstimen.

Brette klær i tørketrommelen og på stativet.

Skrubbe stekeovnen og platetoppen.

Alt dette ble gjort :klappe: pluss at jeg fikk olja skjærefjøla godt og vaska skuffen under stekeovnen der brettene oppbevares.

Så kan si meg fornøyd med gårsdagen.

Jeg er rent imponert over deg Dunilla, får gjort sååå mye. Og ideen med sommerspa er jo genial. :sol:

Dagen i dag vet jeg ikke helt hva slags prosjekt jeg skal ha, men tror det blir en del papirarbeid, skrive kort, bestille bildefremkalling,

Skrevet (endret)

Gårsdagens sommerspa ble opprydning i øyenbryn. Jeg ble kanskje ikke helt ferdig, men nå ser det greit ut en stund til.

Det ble ingen ukesrengjøring igår, så den tar jeg idag. Skulle bare mangle at jeg ikke får gjort litt nå, jeg har jo ferie! Ikke føler jeg at jeg bruker hele dagen heller, det er jo bare intensiv jobbing i et kort tidsrom. Det føles som om "babysteps" endelig begynner å "sitte". Når jeg ser meg rundt, er det jevnt over ryddig og rent. Det er mye lettere å "vedlikeholde" et passe rent/ryddig hjem, enn å vente lenge og måtte ta skippertak.

Planer for dagen:

Weekly Home Blessing Halvveis

Swish & Swipe OK

Brette rent tøy, rydde bort, ta noe tilside til ferien OK

15 minutter ferieplanlegging OK

Regne over hvor mye valuta jeg trenger OK

Samle sammen bibliotekbøker som må leveres før fredag OK

15 minutter decluttering under kjøkkenvasken

Endret av Dunilla
Skrevet

Da er jeg tilbake fra ferie og er allerede oppgitt over hvor skittent det er hjemme! For all del, Helten hadde vasket badet da jeg kom hjem, men vi har bare en grunnleggende skitten leilighet. Tror den var sånn før vi flyttet inn, egentlig. Nå bor vi også midt i sentrum, så det ligger et lag av forureining over alt. Men jeg er så lei av denne konstant skittenheten. Det tar aldri slutt. :sur:

Men nok klaging. I går ble sengen redd og kjøkkenet shinet. I dag ble sengen ikke redd... :sjenert: Dagens antiutsettelse er å sende mail til FlyLady så jeg får mailer igjen. Vet ikke engang hvilken sone vi er i.

*bretter opp ermene*

Skrevet (endret)

Vi er på kjøkkenet denne uken.

Velkommen hjem fra ferie! Jeg kjenner igjen forurensningen fra sentrumsstrøk, selv om jeg var mye flinkere til å "lukke øynene" da jeg bodde der. Men det ER deprimerende å alltid titte ut gjennom grå vinduer der du bor, uansett om du nettopp har vasket dem.

Når det er sagt så synes jeg det er verre med en "feit" leilighet (der kjøkkenavtrekket ikke virker, og stekosen setter seg i veggene og alle andre steder...)

"Jump in where you are"

(og sniker meg tilbake og rer opp sengen)

Endret av Dunilla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...