Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så flinke dere er her, motiverende å se at dere er i så godt driv :)

Vi kom hjem fra ferie natt til i går, og jeg fikk pakket ut av begge kofferten i går formiddag (mannen måtte på jobb). Har også vasket litt klær, så mye som det er plass til på snora på en gang. Føler behov for å ta litt tak i rutinene igjen, de har flytt ut litt i det siste pga diverse unntakssituasjoner. Så for å få en god start ryddet vi kjøkkenet i går, og mens mannen gjorde unna litt kveldsjobbing tok jeg en runde over alle gulvene i huset. Hadde også et par hot-spot-runder, så nå er de fleste overflater i huset ryddige. Om vi da får gjeninnført de rutinene som har sklidd ut så blir huset bra etterhvert. Har mye som skriker etter oppmerksomhet, som oppussing, hagen og en haug med stryketøy (nå igjen!), men synes huset må være ryddig og på stell først, for da går alt annet så mye enklere.

I dag skal jeg få bakt brød, rydde skikkelig etter brødbaking og middag, samt tatt en runde med støvkosten i hele huset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I går fant jeg fem bøker som jeg registrerte på bookcrossing.com og som jeg må vri hjernen min for å finne ut hvor jeg best kan plassere for at tilfeldige forbipasserende kan plukke dem opp. Fikk også tatt en 27 Fling Boogie og ellers holder jeg meg til min nå snart veldig innarbeidete rutine med skinnende vask om kvelden og re opp sengen om morgenen.

Skrevet

Hei Fakse! :vinke:

Idag har jeg decluttered pose nr 2 fra boden. Noen papirer er ikke så vanskelige å kaste som jeg tror. Heldigvis! Men så har jeg blitt "flywashed" i to år nå (tre år???). Gradvis tilvenning er det eneste mulige, gitt :ler:

Skrevet

Jeg skal ikke si hva jeg har ggjort, de som er nysjerrige kan lese dagboken min (link under). Men jeg er klar for visning, eller huset er, bedre enn dette klarer jeg ikke. Og da skal man stoppe der?

Skrevet

I går gjorde jeg ikke en døyt husarbeid. Tok ikke ut av oppvaskmaskinen, en gang. Og i morges fikk jeg ikke tid til å re sengen. :sjenert: Men jeg bare hopper inn igjen. Er sta som f, så det skal mer til enn dette for å få meg til å gi opp! :ler:

Skrevet

Fikk gjort alt som planlagt i går, til og med brødformer ble vaska, de bli til vanlig stående til dagen etter fordi brødene er ferdig så seint. Fikk også rydda bort alt og tatt vasken en runde med universalstein, så nå skinner den fint. Litt mer motiverende i shine den hver kveld når den ser sånn ut :)

I dag skal vi gjøre klart på ekstrarommet til en som skal leie rom hos oss i to måneder. Hun kommer hjem fra en lang utenlandsreise i natt, så det er greit at alt står klart til henne. Dessuten skal jeg få vasket en maskin med klær, og tatt over badet oppe. Gulvet der ble tatt på tirsdag, men resten trenger litt oppmerksomhet.

Skrevet

Fakse, Idril, Qlio: :tommel:

Senger kan også res opp når man kommer hjem fra jobb, man må ikke vente til en ny dag for å henge seg på igjen.

Ferien min begynner imorgen! Da skal jeg ikke flate helt ut, men være flink med morgen- og kveldsrutinene så de er i boks til jeg begynner i ny jobb!

I dag skal jeg vaske opp, 15 minutter i stua, og planlegge neste ukes middager med råvarer fra fryseren. (Har ikke greid å tømme fryseren helt, selv om jeg påbegynte oppgaven for et år siden... )

Skrevet

En snartur innom.

Jeg har nok ikke "flydd" i klassisk forstand på en stund, men babysteps har hjulpet meg gjennom såmangt. Ja, bryllupsplanlegginga ble litt stress på slutten, men stort sett gikk det etter planen. Og nå er vi om få timer klare for bryllupsreise. Når vi kommer tilbake derfra skal jeg definitivt FLY. Litt kriserydding først da, vi ankommer hjem torsdags kveld, ehh, natt, det er blitt fredag vil jeg tro, og lørdag kommer min svigerfar med samboer på besøk... Tre uker senere kommer mine foreldre, med farmor som "haiker", så det er bare å finne frem mer enn ett gjesterom også...

Det meste er pakket til turen, bortsett fra håndbaggasje, så jeg kan jo bruke en liten time på å rydde litt før vi drar også, for huset bærer litt preg av at vi stresset og pakket ned før vi dro oppover til bryllupet, deretter kom hjem med to kofferter, og to pappkasser med gaver (bare en brøkdel av det vi fikk.... vi trenger nye skap før det er vits i å pakke ut alt dette...) og deretter dro på shopping og kjøpte masse greier til turen, og nå har et aldri så lite kaos underveis i pakkingen. Men pakkelistene mine forsikrer meg om at vi får med det vi skal ha :)

Skrevet

:hallo: Malama!

God tur! Det blir hyggelig å se deg tilbake i denne tråden etter hvert, da! Det høres ut som om du har brukt FlyLady til å planlegge bryllupet, selv om man ofte får det travelt uansett på slutten; tenk hvor stress det ELLERS hadde vært om man utsatte alt til siste øyeblikk også der. ;)

Kos dere!

Skrevet

Dagens oppgaver er utført, og ryddet opp i en ny hotspot i gangen. Den tok to minutter...

Skrevet

Ferdig med visning, og det er så vakkert her at jeg bare nyter synet!

Skrevet

Hjemme hos meg er det stort behov for bæreposen som fylles med noenogtyve ting som kan kastes, kan ta flere runder :hoppe:

Skrevet

Etter å ha logget meg av KG tok jeg en runde i huset og en pose ble fylt og kastet.

Deilig!

Skrevet
Etter å ha logget meg av KG tok jeg en runde i huset og en pose ble fylt og kastet.

Deilig!

God idé, Kamela! Jeg bruker alt for mye tid på internett! På tide med en "hvit" uke med sterk begrensning på internettbruk. Så hadde jeg kanskje fått gjort litt mer hjemme når ikke "magneten" står på :sprettoy:

Jeg følger Kamelas eksempel i ettermiddag, skrur av pcen og tar en 27 Fling Boogie gjennom alle rom før jeg kan fortsette surfingen. :tommel:

Skrevet
God idé, Kamela! Jeg bruker alt for mye tid på internett! På tide med en "hvit" uke med sterk begrensning på internettbruk. Så hadde jeg kanskje fått gjort litt mer hjemme når ikke "magneten" står på :sprettoy:

Jeg følger Kamelas eksempel i ettermiddag, skrur av pcen og tar en 27 Fling Boogie gjennom alle rom før jeg kan fortsette surfingen. :tommel:

Det er det det heter ja, ikke så godt inne i terminologien.

PC tar for mye tid, vi får sette i gang husarbeidsøkter hvor alle skrur av/logger seg ut 1 time og så kan vi rapportere etterpå, istedenfor å sitte å følge med på hva alle andre gjør uten å få utrettet noe selv :hoho:

Ikke sikkert så mange synes det er en god ide kanskje :klø:

Gjest Elastica
Skrevet

Hva i huleste er 27 fling boogie?

Jeg har ivrig gjort husarbeid i snart en mannsalder men har ikke begrep om disse ordene som brukes i denne tråden. :sjenert:

Er det kun for innvidde?

Skrevet
Hva i huleste er 27 fling boogie?

Jeg har ivrig gjort husarbeid i snart en mannsalder men har ikke begrep om disse ordene som brukes i denne tråden. :sjenert:

Er det kun for innvidde?

En 27 Fling Boogie er å ta en pose og resolutt og uten å tenke kaste 27 ting, enten det er søppel eller nips du ikke liker. Og det er ikke "lov" å gi seg før du har funnet 27 ting.

FLYlady har noen litt egne uttrykk som jeg har måttet slå opp noen ganger, ja...

Gjest Elastica
Skrevet

Takk for svar. Da blir det en 27 fling boogie på meg som fredagsunderholdning nå som gullrekka har sommerpause. Hva med Hot spot? Og hva er egentlig en FlyLady? Flyr man gjennom alle rom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...