Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Qlio: jeg er kjempeimponert! Godt jobbet! :tommel:

Jeg flytter til jul og skal virkelig huske å FLY da også, for nå har jo du bevist at det går an!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskeligere med nyoperert Vilde, men det går. Nå skal jeg hive meg rundt, fylle 4 esker, henge opp vasken og re sengene. I'll be back!

Skrevet

- Sengene er redd opp, rullegardiner likeså

- Oppvaskmaskinen durer og går

- Vaskemaskinen durer og går

- Tørre klær ligger i skap

- Alle rom = Ryddet

- Fyllt 6 bananesker (sengetøy og vinterklær)

Etter en liten "time out" bærer det opp på loftet for å få ned flere tomme esker. Jeg må også innom Meny for å hente flere, men det blir nok ikke før i morgen. Juhu, dette går unna, Gunnar!

Skrevet (endret)

Jeg henger meg på litt tempo idag! Besøk i morgen, og igår var jeg litt laidback. Fikk vasket en klesvask og jobbet 15 minutter på stua. Lempet også resten av tidsskrifter og aviser som jeg "snart rekker å lese". Haha.

Og venninnen min flyr minimum 5 minutter om dagen, yey! :tommel:

Endret av Dunilla
Skrevet

11 fyllte esker under trappa!

Må ut og hente enda mere, knall knall knall!

Og dusjforhenget henger nyvasket på badet, klart for visning!

Skrevet

Og jeg er...nesten company ready...

Må nok skrape sammen noen hotspot'er i en pose og hive inn i boden, men ellers trenger jeg bare swiffe over gulv, swish & swipe på badet, skifte håndklær, rydde kjøkkenbordet, rydde bort ren oppvask samt tørke over kjøkkenbenkene.

Du er superflink, Qlio! Hvordan går det med deg da Idril? I helgen sakker vi tempoet og nyter fridagene :sol:

Skrevet (endret)

Dere er virkelig kjempeflinke! :klappe:

I går var jeg og Helten ganske så kjempeflinke, for da ble det 27 Fling Boogie, shining av kjøkken, vask av badegulv og jeg ryddet og sorterte ut av to kommodeskuffer!

I dag har jeg allerede drukket litt for mye alkohol til at jeg har ambisjoner om noe som helst annet enn å shine vasken. :ler: Men i morgen er atter en dag, og da blir det nok mer orden, tenker jeg. Har ennå ikke fått ryddet alle klærne vekk fra gulvet, så det blir hovedmålet for helgen, tror jeg.

Men sengen fortsetter å bli redd opp og jeg har begynt å få kontroll over Hotspot kjøkkenbord.

God helg! :)

Endret av Idril Melwasúl
Skrevet (endret)

Det ble så bra i går, så jeg fikk faktisk ikke sove på et par timer, og jeg måtte opp flere ganger for å titte meg rundt i leiligheten... :ler:

Har fortsatt litt igjen, men det er så overfladisk at jeg fyller en søplesekk med det og dytter det inn i boden midlertidig. (Sommerens prosjekt: Holde det rotfritt inne, og gjennomgå boden pose for pose og decluttere med hard hånd.) Jeg skal greie det!

Så er det bare støvsuging og en swish & swipe som står igjen! Har til og med freshet opp avløpene med litt flytende Plumbo. Og jeg skal vaske/skjære opp grønnsaker og ellers forberede så mye jeg kan av middagen.

Dette føles bare utrolig bra!

Endret av Dunilla
Skrevet

Jeg er bare kjempeflink!

Nå sitter jeg bare stille på en stol og nyter innsikten. Besøket mitt er reist, jeg vasket opp endel underveis mens jeg lagde middag (og tørket over komfyren med fuktig klut mens komfyren var varm), resten av oppvasken er akkurat lagt i bløt, og jeg skal ta den når jeg har skrytt ferdig her :)

Nå kunne jeg hatt visning også. Jeg er egentlig himmelfallen og imponert over meg selv som har greid å holde motet oppe lenge nok til at noen økter med Crisis Cleaning har gjort hele huset presentabelt. Wow, jeg skal holde det slik! Både kottet og boden er blitt fullere siden igår, men i det minste er det ikke i veien der.

Jeg fikk til og med gjort endel ting som strengt tatt hører til den detaljerte sonerengjøringen! http://flylady.net/pages/FlightPlan_Detail.asp

Støvsuge bak sofaen, under lenestoler og inn i alle kroker

Støvtørket vannrørene som går langs gulvet på badet (Hårete!)

Støvsugd krinkelkroker på møbler, lamper og pc

Støvtørket bilderammer

Tatt i bruk pen ny duk og sommerlige dekkeunderlag

Støvtørket vinduskarmer og ting i vinduet

Spylte grønne, støvete planter i dusjen

Jeg har fortsatt en hotspot oppå kjøleskapet og i en hylle i stua, men de er ikke så fremtredende.

Jeg er blitt flink til å ikke dra inn mye nytt hjemme som bare lager rot. Denne sommeren skal jeg være flink 15 minutter om gangen og decluttere bodene. Vaskemaskinen surrer og går.

Ha en fin helg dere andre! :)

Skrevet

Jeg var litt flink i går, 6 esker under trappa, en del bilder o.l klare til å lastes inn i bilen før visning. Jeg var ikke like flink 4:30 da jeg bokstavelig talt danset på bordet på nabofesten...

Skrevet

I dag skal jeg bare slappe av, drikke te og lese en bok som har ligget og ventet lenge. Tror jeg holder hjemme-SPA for meg selv. Fotpleie, peeling, masker, ansiktspleie. Mmmm, det var lurt! :kaffe:

Skrevet

Støvsugd 1.etg, fjernet flekker på gulv, redd opp alle senger, vaskemaskinen durer og går.

Etterpå: starte og tømme oppvaskmaskinen, henge opp klesvasken og bare kose meg. Kanskje jeg følger Dunilla og tar en hjemmeSPA etter at ungene er lagt?

Skrevet

Har fått gjort litt i dag, formen har vært bedre i dag enn på lenge.

Skiftet sengetøy, brettet masser av tøy og vasket 3 maskiner. Kjøkkenet ble ryddet. Sambo har ordnet i papirhaugene våre, arkivert og ordnet, han har ryddet og tørket støv på Skrivebordet. Der håper det seg alltid åopp ting og tang, skikkelig hotspot mao.

Og vi har gått lang tur med is-og-vaffelstopp på veien.

Nå er det snart sengetid, men først må det ryddes etter middagen som jeg og min kjære har hatt etter at snuppa la seg, må sette på brød i brødmaskina og rydde badet etter snuppas kveldsstell.

Skrevet

Helgen ble brukbart effektiv. Fikk dratt på Ikea og endelig kjøpt skittentøyskurver (som ble stappfulle med en gang) og stang til å henge skjorter på. Ergo ble gulvet ryddig og vasket, jeg tørket støv der og tok en swish&swipe på badet. Kjøkkenet har sett pent ut hele helgen bortsett fra i går kveld (da det ble bakt boller :spise: ) og jeg er fortsatt flink til å re opp sengen.

Så. Ny uke. Nye utfordringer. Nå er det jeg som har en utfordring til dere! Jeg har et nært og personlig forhold til nesten alle bøkene mine, men det er enkelte av dem jeg vet jeg aldri kommer til å lese igjen, derfor holder jeg på med bookcrossing. Min utfordring til dere er å finne minst tre bøker i heimen som dere vet dere ikke kommer til å lese igjen og enten slippe dem ut i det fri (se: bookcrossing) eller gi dem bort!

Skrevet

Jeg tør si det til dere, men ikke til andre: Det er faktisk en stor glede å kunne rapportere små og store fremskritt til dere, samtidig som jeg deler gleden og entusiasmen over de fremskritt dere får til, hjemme og i eget hode. :tommel:

Her er et essay fra FlyLadysiden som jeg fant ved å søke på "to find peace". Det er nettopp det jeg har fått nå, fred i sinnet. Jeg var faktisk ikke klar over hvor mye "støy i hodet" som rot skaper!

http://flylady.net/pages/bedroom_graveyard.asp

Jeg har fri idag, og har sovet lenge (det har jeg anledning til sånn ca et par ganger i året). :ler: Frokost, kaffe og internett.

Bodene er fortsatt fulle av "clutter" i bæreposer, men de klarer ikke å lage støy så jeg hører det i leligheten. :) Jeg føler jeg har fått tilbake så mye energi "bare" ved å få det ryddig! (Bra nok - ikke nødvendig med perfekt!)

Av og til blir man kanskje nødt til å ta (f.eks) en times Crisis Cleaning, for å få gjort innhugg hjemme som monner. God informasjon her: http://www.flylady.net/pages/FlyingLessons...siscleaning.asp

Denne uken er det "Zone 5: The Living Room (June 25 - 29)" pluss "Zone 1: The Entrance, Front Porch and Dining Room (June 1)" på søndag. Hyllene mine trenger decluttering. Ingen fare for å mangle jobb. :ler:

Jeg har tatt utfordringen din Idril! Fem bøker er nå lagt til side til en jeg skal besøke i sommer.

Dessuten er det mandag, og da er det Home Blessing. Hver ukedag har sine gjøremål. For eksempel er onsdag "Anti-procrastination Day" - når man gjør en eller flere ting man har utsatt (litt for) lenge. På torsdag prøver man å samle alle ærender og handling. Med huskeliste er det ganske enkelt å få handlet mesteparten av hva man trenger for neste uke, og det reduserer den stadige fartingen til butikken (bortsett fra å supplere brød og melk...)

Jeg synes ikke lengre det er så stas å gå på kjøpesenter bare for å gå og kikke, for jeg synes det er masete og jeg føler jeg kaster bort tiden min på det. Jeg vil gjerne slå flere fluer i et smekk når jeg først må dit.

http://www.flylady.net/pages/FLYingLessons...tines.asp#basic

Nå som det er blitt mye bedre her, ser jeg bedre hva som ikke er så bra, hva jeg trenger å supplere, og hva jeg burde gjort av nye prosjekter.

Male om soverommet, få snekker til å tette listene rundt vinduene (varmetap om vinteren), få elektriker til å lage et par nye stikkontakter + feilsøke og fikse slik at jeg får strøm til en taklampe, kreativ løsning på kjøkkenet slik at jeg har benkeplass til å bake boller (hvor kan jeg sette mikroovnen, som har dørhengselet på "feil" side for mitt kjøkken)?

Roteskapet mitt i gangen må gjennomgås. Jeg vet at jeg finner ting der, men jeg må lete gjennom mange hyller først. På sett og vis "system i rotet" men jeg har ingen oversikt over hva jeg har der.

Sorry, det ble litt langt. Håper dere orker lese hele. :hallo:

Skrevet

:bryllup:

Og gratulerer til trådstarter Malama og mannen

som giftet seg i helgen! :dagens-rose:

Skrevet (endret)

Gratulerer sååå mye til Malama.

I dag er HVGT gjennomført

Jag har ryddet kjøkken, vasket speil, vasket badet, vannet planter og gått med søppel mens sambo støvsugde og vasket gulv.

Jeg har tatt ut mitt første book crossing nummer og skal levere boken til min søster sammen med en jeg har lånt av henne.

Nå sitter jeg og nyter en hjemmelaget smoothie og skal betale noen regninger.

Dette gjenstår før sengetid:

Sette på en tøyvask

Legge på plass ryer etter gulvvasken

Kveldsrutinen

Endret av Bobsi
Skrevet

Jeg er sliten for tiden, så har ikke fått gjort så mye. Men vasken skinner og sengen er redd opp, om ikke annet. Stua og gangen er faktisk ikke noe problem i heimen, men har lett for å bli nedprioritert vaskemessig fordi vi tilbringer mindre tid der. Men mine mål for uka må bli:

- vaske gulv og tørke støv i stua

- rydde i skohylla i gangen

- flytte vinterjakker til boden :sjenert:

- finne minst tre bøker å slippe fri

Så gøy at du har hengt deg på Bookcrossing, Bobsi! Jeg kan ikke akkurat si at jeg er kjempeaktiv som Bookcrosser, men det er en morsom måte å bli kvitt og få seg nye bøker på. Her i byen er det i hvert fall stadig noen som legger igjen på parkbenker og kafeer.

Skrevet

Måtte bare si at det var utrolig deilig å stå opp til nyvasket leilighet og sol i dag morges. Det er en herlig følelse og komme inn på kjøkkenet og stua og alt er strøkent :juhu:

Skrevet
Jeg er sliten for tiden, så har ikke fått gjort så mye. Men vasken skinner og sengen er redd opp, om ikke annet.

Jeg er også sliten. Det ble nok litt for mye på en gang før besøket, men det er definitivt verd det. I går fikk jeg bare redd opp sengen, vasket to maskiner med tøy og swiffet over gulvene. Men det var overraskende mye støv i kluten selv om jeg støvsuget grundig på lørdag. :overrasket:

Må levere bibliotekbøker idag, ellers har jeg ikke større ambisjoner om å ta oppvasken og shine vasken.

Måtte bare si at det var utrolig deilig å stå opp til nyvasket leilighet og sol i dag morges. Det er en herlig følelse og komme inn på kjøkkenet og stua og alt er strøkent :juhu:

Signerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...