Dunilla Skrevet 12. juni 2007 #2301 Skrevet 12. juni 2007 (endret) God morgen/dag! I morgen blir en pyton dag, og det er selvsagt derfor jeg er så flink i hus og hage for tiden. (=Utsette det man aller helst skulle gjort...) I det minste får det meg til å fokusere, men jeg må flytte fokuset i dag... Jeg har vært litt slapp med å shine vasken i det siste, og utfordrer herved alle flybabies til å gjøre det i kveld/ettermiddag. You are not behind, jump right in where you are Endret 14. juni 2007 av Dunilla
Imax Skrevet 13. juni 2007 #2302 Skrevet 13. juni 2007 Takk for den siste påminnelsen Dunilla. Lett å glemme! Tror jeg nemlig må begynne helt på nytt, er helt svett av å ha nytt hus med alt på halv tolv, samtidig som vi ikke har fått solgt leiligheten og skal holde orden der. Ikke akkurat motiverende. Må ta noen små babysteps tror jeg...
Dunilla Skrevet 14. juni 2007 #2303 Skrevet 14. juni 2007 Husket å re opp sengen før jeg dro idag. Har vært litt mindre flink med å drikke vann de siste dagene, men idag er jeg back on track. Jeg skal lage en liten plan for resten av ukens middager og ting jeg vil/skal gjøre fordi de har vært utsatt litt lenge. Og så skal jeg pønske ut noe hyggelig å gjøre for helgen. Det er jo ikke så vanskelig, med det fine været!
Imax Skrevet 14. juni 2007 #2304 Skrevet 14. juni 2007 Det der med ukesmeny er genialt! Har faktisk laget en skikkelig lekker meny som henger på kjøleskapet, ligner litt (i all beskjedenhet, he he) på en restaurantmeny, der jeg har skrevet opp alt vi pleier å lage. Lett å ta frem når man skal bestemme hva man skal lage til uken. Overraskende hvor lett det er å glemme ting, jeg får ofte noen aha-opplevelser når jeg blar.
Idril_M Skrevet 14. juni 2007 #2305 Skrevet 14. juni 2007 (endret) Etter å ha vært kjempeflink på mandag har det bare dovnet av hos meg. I går kveld shinet jeg ikke en gang vasken (men så var jeg også litt full). Sånn er det med en travel livsstil. I morges vurderte jeg ett sekund å re opp sengen, men også det falt i fisk. Ja ja. Det er helt greit å ikke være superduperflink hver dag. *si til seg selv* Men, on the bright side, jeg er flink til å drikke vann! drikker minst et par liter på jobb hver dag! Endret 14. juni 2007 av Idril Melwasúl
Dunilla Skrevet 14. juni 2007 #2306 Skrevet 14. juni 2007 På den tiden det tok deg å vurdere å re opp senga, Idril, så hadde allerede redd opp min! Du vet; 4 sekunder riste/re opp dyne, og 4 sekunder banke/riste pute. Så hvorfor la være? *puffe i ryggen*
Gjest Qlio Skrevet 14. juni 2007 #2307 Skrevet 14. juni 2007 Fotograf kommer i morgen, de skal ta bilder for å legge rekkehuset ut for salg. Vi stresser litt, men jeg ser at mye er gjort allerede i mange måneder...
Idril_M Skrevet 15. juni 2007 #2308 Skrevet 15. juni 2007 Takk for dytting, Dunilla, men det har visst ikke hjulpet. *bittelitt håpløs* og så jeg som nettopp har begynt
Dunilla Skrevet 17. juni 2007 #2309 Skrevet 17. juni 2007 Fikk ikke gjort så mye i slutten av uken jeg heller. Men nå kommer det en helt ny uke, og denne ukens sone er soverommet. Å gjøre noe er bedre enn ingenting! Håper alle har hatt en fin og avslappende helg!
Gjest Gjest_Qlio_* Skrevet 18. juni 2007 #2310 Skrevet 18. juni 2007 I dag kommer takstmannen, huset er ryddig og "under kontroll". Det blir litt miniflytting denne uken, kommer til å fylle bilen ett lass per dag i en periode før vi reiser på ferie. Babysteps, også i flyttingen, der det er mulig!
Bobsi Skrevet 18. juni 2007 #2311 Skrevet 18. juni 2007 Så spennede med flytting, Qlio! Vi kom hjem på fredag fra en uke på hyttetur. Har fått vasket alle klær og pakket ut i løpet av helgen. Men jeg begynner å merke graviditeten nå. Ting er mye tyngre enn første gang. Badet såg ikke ut da vi kom hjem, men nå er det i ok stand. Denne uka er det soverommet som står for tur. - Skrivebordet - Oppå kommoden - Lage plass i kommoden til babytøy Ellers er det nok å gjøre på jobb og med husbyggeprosjektet vårt....
Idril_M Skrevet 18. juni 2007 #2312 Skrevet 18. juni 2007 Ah. Soverommet. Mitt gigaHotspot. Hovedgrunnen til dets triste tilstand er at vi har skikkelig dårlig med klesoppbevaring= to kommoder. Thats it. Og ingen kleskurv. Ergo er det klær over alt. Skittent og rent om hverandre. Har tatt noen skikkelige sjauer av og til, men som regel er det en såpass stor jobb at det tar lang tid før bedriften gjentas. Klassisk FLYbabysyndrom, altså. Så denne uken skal jeg: - får alle klær opp fra gulvet - få kjøpt den kleskurven, kanskje til og med to (vi har ikke egen vaksemaskin, så det hoper seg opp) - begynne å ta daglig ansvar for Hotspotene på bordene. Så må jeg bare fortsette å prøve å komme i gang med rutinene. Er egentlig det som går dårligst for tiden. Men i helgen ble badet, kjøkkengulvet og alle vinduer vasket. Noe som hjelper veldig.
Dunilla Skrevet 20. juni 2007 #2313 Skrevet 20. juni 2007 Falt visst helt av her igjen, men idag er jeg tilbake! Hva er det da som fortsatt fungerte av rutiner denne gangen? Ikke stort, kun klesvask, re opp sengen, levere bibliotekbøker (=mandagsoppgave), planlegge/lage middag og rydde opp etter meg når jeg kommer inn døra med bæreposer og annet. Nåvel, det var da litt... Må stramme meg inn med decluttering og dagens 15 minutter, men først og fremst nå blir det noen økter med Crisis Cleaning, for jeg får besøk på lørdag! Nå er jeg ikke mer perfeksjonistisk enn at jeg sikkert kan lempe en søplesekk med div. inn i boden for å få den rette finishen hjemme, men jeg vet jo veldig godt at det er en dum måte å gjøre det på, og at jeg heller må decluttere for å få det VEKK en gang for alle. Men jeg får se hva jeg får tid til. Og hvis det havner en sekk i boden, skal den hentes frem på søndag og gjennomgås, i steden for å forsvinne i boden med det jeg skulle trenge siden en gang men ikke klarer å finne da... Ellers status i heimen: Kjøkken: Ganske bra. Må ta oppvask + hotspot på kjøkkenbordet Stue: Evig forferdelig! Bad: Kun noe overflaterydding. Max 15 minutter inkl. sammenbretting av siste klesvask. Go Me! Soverom: Stor hotspot i et hjørne, ellers OK. Her har jeg jobbet jevnt hver gang det har vært ukens sone, og det merkes. Den søplesekken med ubrukte, fine klær jeg nettopp har arvet, flytter jeg diskret ut i boden med det samme, så får jeg bruke plass og tid på å vaske det opp ETTER at besøket mitt har reist. Gang/inngangsparti: 15 minutter unna presentabelt. Jobbeplan ble laget igår. Action idag
Dunilla Skrevet 20. juni 2007 #2314 Skrevet 20. juni 2007 Surfet innom FlyLady-sidene, og ble minnet på at det er "Anti Procrastination Day" idag. Når jeg kommer hjem skal jeg skifte lyspærer på badet og i gangen. Riktignok er det lyst og sommer, men jeg kan ikke akkurat utsette det til høsten for det Jeg utfordrer dere andre å gjøre en ting dere har utsatt, uansett hva
Idril_M Skrevet 20. juni 2007 #2315 Skrevet 20. juni 2007 Surfet innom FlyLady-sidene, og ble minnet på at det er "Anti Procrastination Day" idag. Når jeg kommer hjem skal jeg skifte lyspærer på badet og i gangen. Riktignok er det lyst og sommer, men jeg kan ikke akkurat utsette det til høsten for det Jeg utfordrer dere andre å gjøre en ting dere har utsatt, uansett hva Den utfordringen tar jeg og skal få vekk posene til Fretex som har stått i gangen i noen måneder!
Dunilla Skrevet 20. juni 2007 #2316 Skrevet 20. juni 2007 (endret) Det skal ikke så mye til, for å få ny inspirasjon Jeg har laget middag, tatt opp kjøtt fra fryseren til morgendagens middag, skiftet 2 lyspærer, tatt oppvasken og shina vasken (tok 2x15 minutter siden jeg hadde utsatt den så mange dager), og har decluttered 2x15 minutter i stua. Jeg har lempet ut 6 kilo gamle aviser og blader etter å ha tatt en realitetssjekk for meg selv, hvor jobbing og deilig sommervær var med i vurderingen. Jeg har ikke lyst til å lese gjennom masse gammelt bare "av plikt". Søren heller, jeg vil heller gå glipp av noen nyheter! Det er sommer og jeg vil nyte finværet ute når jeg har fri! Endret 20. juni 2007 av Dunilla
Idril_M Skrevet 20. juni 2007 #2317 Skrevet 20. juni 2007 Fretexposene er nå i Fretexcontaineren, papirkurven er tømt, vasken er shinet og i morges redde jeg sengen for tredje morgen på rad!
Dunilla Skrevet 20. juni 2007 #2318 Skrevet 20. juni 2007 Det er kjempebra, Idril! I kveld tok jeg dagens lille oppvask, og fikk bløtlagt/skrubbet en fæl stekeovnsplate i samme oppvaskvann etterpå. Har ennå tre stekeplater som også trenger en omgang, men de har jeg bestemt meg for å ta en pr. oppvaskvann utover. Idag har jeg peppet opp en venninne som også trenger FlyLady-systemet, viste det seg. Hun startet hjemme med 5 minutter decluttering av et klesskap. Det er viktigere å komme over terskelen, enn å bli paralysert av forventningene. Og babysteps funker mye bedre enn skippertak, men det tar tid til å innse det
Gjest Qlio Skrevet 20. juni 2007 #2319 Skrevet 20. juni 2007 Skal vi se, 7 billass er fjernet og bilen er fyllt opp på ny. Alle matter er vasket og klare til visning. Bedet bak er luket, klippet gress rundt tujahekk (både hos oss og singel smålat nabo). Ryddet og fjernet/kastet rot og løvetann mellom husene (både hos oss og singel smålat nabo) Skitttentøyskurven er tom, morgendagens maskin er klar. Oppvaskmaskinen durer og går. Om en uke er det visning, og jeg kommer til å være klar som ett egg. Planer for neste uke: - pusse vinduer (mandag til onsdag) - tømme, og helst kaste masse, fra boden på loftet (mandag til onsdag) - stryke duker (onsdag kveld) - kjøpe krydderurter og frisk frukt (torsdag) FLYLADY RULER!
Dunilla Skrevet 21. juni 2007 #2320 Skrevet 21. juni 2007 Qlio, du er kjempeflink som har begynt i tide og tar dette litt og litt i babysteps, slik at du slipper unna hele den traumatiske flyttegalskapen! Ha en strålende dag alle sammen, og vær fornøyd med det dere får gjort idag! Jeg swiffer over gulvene i tråkksonene nå, mens kaffen traktes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå