Dunilla Skrevet 27. april 2007 #2221 Skrevet 27. april 2007 Statusrapport: Soverommet er blitt bra etter å ha gjort 15 minutter decluttering hele denne uken. Badet er også veldig bra, og det blir ikke lett å finne noe der til en 27 Fling Boogie neste gang som badet er ukens sone. Kjøkkenet har mange hotspots. Stua har FLEST hotspots. Gangen trenger bare 15 minutter rydding så er den "Company Ready". 2 boder er stappfulle, men de plager meg ikke så mye ennå siden jeg ikke er der så ofte. Jeg har såvidt begynt å ta for meg en og en pose og rydde/kaste. Garasjen også ganske OK, men neste gang jeg får badet som sone kan jeg kanskje overføre innsatsen til garasjen? Hagen: Ingen kommentar, hehe, men det er sannsynligvis ikke mer enn 15 minutter der før den ser OK ut (litt skrot som skal bort). Alt i alt; Nå begynner jeg å føle at denne måten å bestyre et hus på virkelig nytter, selv om det er vanskelig å kvitte seg med "Skippertak-tvangstanken". Den eneste fornuftige måten å holde et hus i orden på, er å redusere antall ting man skal ha plass til og holde orden på, og gjøre litt husarbeide hver dag. Jeg VET at jeg har kvittet meg med en masse ting, noe møbler, masse bøker, pynt, for ikke å snakke om klær, sengetøy, duker og gardiner. Likevel savner jeg ingenting, for jeg husker ikke lengre hva jeg har gitt bort/kastet. Og det betyr i utgangspunktet at jeg sparte på alt for mye. Garderoben er liten i forhold til før, men jeg har bare klær jeg liker, og det er lett å kombinere fine antrekk. Go me!
Dunilla Skrevet 27. april 2007 #2222 Skrevet 27. april 2007 Neste uke: Zone 5: The Living Room (April 30) Zone 1: The Entrance, Front Porch and Dining Room (April 2 - 6) Da bør jeg greie å få gangen og inngangspartiet ferdig decluttered og ryddig i løpet av neste uke. Tror jeg slenger på litt hageopprydning på 1.mai også, siden det er så lite som egentlig skal til der. Og så slipper jeg stresse til 17.mai for å få hagen akseptabel.
Gjest Qlio Skrevet 27. april 2007 #2223 Skrevet 27. april 2007 Dunilla, det er virkelig fyrverkri rundt deg nå! '*GO, DUNILLA* Knallbra jobbing, innstilling og inspirasjon!
Dunilla Skrevet 27. april 2007 #2224 Skrevet 27. april 2007 *Avfyrer noen raketter mot Qlio* Vel, folk som kommer på besøk vil kanskje fortsatt synes det er rotete, men det har skjedd masse i hodet mitt som gir meg driv. Ellers; Takk for oppmuntring og skryt! Du inspirerer meg også!
Gjest Qlio Skrevet 27. april 2007 #2225 Skrevet 27. april 2007 Er det ikke derfor vi har denne tråden? I går fikk jeg ryddet meg gjennom klesskapet mitt. Det var på tide! En halv pose med kast og en pose til Freetex.
Dunilla Skrevet 30. april 2007 #2226 Skrevet 30. april 2007 Idag: Declutter 15 minutter i stua 1 klesvask Home Blessing 1 time Luke et blomsterbed Skrive et brev (anti-utsettelsesoppgave)
Fakse Skrevet 30. april 2007 #2227 Skrevet 30. april 2007 Vi fikk ryddet skohylene i går. Tok ut alle utesko vi eier, så over, kasta ett par, fant et par sko som må til skomaker, pussa eller impregnerte de parene som trengte det (gikk tom for impregneringsspray, må kjøpe i dag), satte bort vintersko, fant ut at vi trenger å kjøpe nye sko til et par typer bruk både til meg og mannen, støvsugde under skohyllene og satte alt på plass. Tok ikke mer enn en time, og nå er vi sikker på at vi kjøper det vi faktisk trenger i stede for å kjøpe sko til type bruk der vi allerede har nok
Dunilla Skrevet 30. april 2007 #2228 Skrevet 30. april 2007 Veldig bra, Fakse! *Låner Fakses sko-mission*
Gjest Qlio Skrevet 3. mai 2007 #2229 Skrevet 3. mai 2007 Inngangsparti, gang og spisestue.... gangen ryddet jeg i går, mattene henger til tørk, spisebord ser bra ut men spisestolene skal få seg en runde med kluten. Døren likeså. Trappa er feiet og klar for å ta i mot besøk. Når jeg får tatt vinduene i spisekroken i tillegg er alle KM unnagjort. I tillegg maler jeg to kolonialskuffer, i går ble de grunnet og malt første strøk. Tok en homeblessing i går grunnet fravær, begge etasjene støvsuget, ryddet og klare for besøk!
Fakse Skrevet 3. mai 2007 #2230 Skrevet 3. mai 2007 Vi fikk tatt en skikkelig homeblessing i går. Deilig å ha gjort det nå, for på lørdag reiser vi på ferie, så da kommer vi hjem til ryddig og rent hus Ellers har jeg vasket mye klær, siste maskin av det som skal være med på ferie henger på snora nå, og jeg har en liten liste med andre ting som må gjøres før vi forlater. Rydde kjøleskapet, sette plantene sånn at det overlever osv...
Bobsi Skrevet 3. mai 2007 #2231 Skrevet 3. mai 2007 Jeg er mektig imponert over dere alle sammen. I går fikk jeg kun funnet fram den gamle barnevogna som et vennepar skulle låne, støvsugd og vasket gulv, skrubbet badebaljen til lillesnuppa og vasket et par maskiner med klær. I dag må vi nok på ukens handlerunde.
Dunilla Skrevet 3. mai 2007 #2232 Skrevet 3. mai 2007 Bra, Fakse og Bobsi! Jeg har ikke vært i nærheten av å flakse engang siste to dagene, med mindre man kan regne med å ikke tilføye mer rot. Jeg hopper på igjen imorgen jeg
Gjest Qlio Skrevet 4. mai 2007 #2233 Skrevet 4. mai 2007 (endret) JUMP IN WERE YOU ARE! Kolonialskuffene er malt ferdig, siste strøk i dag før jobb. Knotter ble bestilt i går. Tok også en liten "touch up" på kjøpmannsdisken som hadde blitt litt smågul i fargen, nå har den fått ett strøk med hvitmaling på toppen og siden ut mot gangen (det vi ser, med andre ord). Senga vår er redd opp og badet er swipet. I dag kommer barna hjem etter 6 dager ferie hos mormor/Besta (de har hatt en hver). Så da kommer vel kaoset med dem? Endret 4. mai 2007 av Qlio
Dunilla Skrevet 4. mai 2007 #2234 Skrevet 4. mai 2007 *HOPP* Fikk ryddet i 15 minutter og swishet & swipet over badet i morges.
Dunilla Skrevet 5. mai 2007 #2235 Skrevet 5. mai 2007 Jeg er flink med kveldsrutinen. Jeg gjør det helt automatisk uten å tenke på det. Det eneste jeg ikke får til ennå, er å ta hotspots samtidig. Ellers følger jeg FlyLadys kveldsrutine.
Imax Skrevet 7. mai 2007 #2236 Skrevet 7. mai 2007 Tror jeg må melde meg inn med bitte-bitte-små baby-steps igjen. Hadde visning i går, og brukte timesvis på å rydde og vaske, fordi jeg ikke har orket å gjort noe de siste ukene. Har fått nytt hus også, med mye større plass, som betyr mye mer å rydde/rengjøre. Har store planer om å fly der med en gang, sånn at jeg kan holde det i orden. Min erfaring er at jo større plass, desto større grunn til å ha struktur og planer i bakkant. Små barn gjør jo ikke ting mye enklere heller, så det er bare gode grunner til å fly! Så etter mye om og men: Jeg er tilbake med babysteps!
Bobsi Skrevet 8. mai 2007 #2237 Skrevet 8. mai 2007 Mandag er alltid dagen jeg får gjort noe Skiftet sengetøy Handlet mat Vasket kjøleskapet Oljet skjærefjølen Sambo vasket gulv og vasket badet Søndag fikk vi en skikkelig opprydning på soverommet og i gangen, så nå ser det greit ut hos oss. Denne uke skal følgende gjøres: Rense kaffetrakter Rydde fryseren Rydde tørrvareskapet Vaske oppå kjøkkenskapene.
Dunilla Skrevet 9. mai 2007 #2238 Skrevet 9. mai 2007 (endret) Velkommen tilbake, Imax! Babysteps fungerer, selv om de er bittesmå! Har hatt en litt slapp uke til nå, men har fokusert på egenpleie, og det har jeg trengt etter en hektisk periode. Jeg må begynne å drikke nok vann igjen. Rart hvor enkelte (u)vaner er vonde å endre på. Jeg henger opp en ny liste på kjøleskapet (inspirert av Body Clutter Control Journal), men jeg setter bare et kryss for hvert glass vann jeg drikker i løpet av dagen. Fikk forresten hengt opp en ferdig klesvask som har ligget i vaskemaskinen over natten. Endret 9. mai 2007 av Dunilla
Gjest Qlio Skrevet 11. mai 2007 #2239 Skrevet 11. mai 2007 (endret) Har glemt rapportering, hopper inn der jeg er nå: Har gjort (oppdatert 18:50): - vekket, stelt og levert to barn i barnehagen - redd opp alle senger - startet en vaskemaskin - ryddet alle flater på kjøkkenet - trent gruppefysio 1,5 timer - støvsuget 1.etg og 2.etg - støvsuget, snudd og sprayet tekstilduft på sofaen - ny runde med klær i trommel - brette klærne i tørketrommel og tørkestativ *2 - lage pizza - behandling 13:30 - hente barn Nå gjenstår kun det viktigste kroppslig sett: - bade Endret 11. mai 2007 av Qlio
Dunilla Skrevet 11. mai 2007 #2240 Skrevet 11. mai 2007 Det var masse på en dag, Qlio! Snakk om effektiv! Jeg har opphevet fjorårets forbud mot å kjøpe sommerblomster som bare sto og døde fordi jeg aldri fikk plantet dem, fordi jeg har rutiner nå slik at det samme ikke skjer iår. Nå står stemor, primula og rød-hvite petunia (ser ut som det er røde hjerter på hvit bunn ) og venter på at jeg skal få tømt potter, fylt ny jord og plantet til 17.mai. Og gressplenen er omsider klippet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå