Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

:vinke: Hei Frk. Grønn! Er du ny eller har jeg bare ikke fulgt med en stund?

Jeg har nå bare ett soverom jeg da, og der trengs det en økt eller fler... I det siste har det sklidd ut og jeg declutter hvor som helst i huset bare for å greie 15 minutter (nesten) hver dag. Denne uken skal jeg skjerpe meg og jobbe i sonen. Jeg kommer tidsnok til de andre delene av leiligheten.

Idag har jeg handlet, planlagt mitt bidrag til en bursdagsfeiring til helgen + handlet inn et jeg trenger og jeg har vasket en maskin tøy. Før kvelden kommer skal jeg ta 15 minutter på soverommet pluss drikke mere vann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde egentlig ikke noe husarbeid på programmet i dag, men tror jeg skal finne en bærepose og de 27 unødvendighetene.....JEPP

Skrevet

Oppdrag utført - er ganske gøy. Lurer på om det er greit at jeg tar noen sånne runder på mannens enemerker også, det hadde blitt mange poser :hoho:

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
:vinke: Hei Frk. Grønn! Er du ny eller har jeg bare ikke fulgt med en stund?

Hei Dunilla! :vinke: Jeg snek meg inn her i går, og ble så inspirert så jeg måtte bare skrive hvor flink jeg hadde vært.. :sjenert: Kommer nok til å følge med videre, hvis det er ok? ;)

Skrevet
Hei Dunilla! :vinke: Jeg snek meg inn her i går, og ble så inspirert så jeg måtte bare skrive hvor flink jeg hadde vært..  :sjenert: Kommer nok til å følge med videre, hvis det er ok?  ;)

Her er alle velkommen :)

Om du vil vite litt mer om hva "opplegget" går ut på kan du jo kikke på www.flylady.com . Men det viktigste er vel å ta litt hver dag i stede for å ta de store skippertakene :)

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Her er alle velkommen :)

Om du vil vite litt mer om hva "opplegget" går ut på kan du jo kikke på www.flylady.com . Men det viktigste er vel å ta litt hver dag i stede for å ta de store skippertakene :)

Hei Fakse, og takk for link! Skal se på den i morgen når jeg har litt bedre tid :)

I dag har jeg vasket en maskin med tøy og ryddet på badet :tommel:

Skrevet

I går fra 16:00-20:00

- redd alle sengene

- lagt sammen klær fra ett tørkestativ og inn i skap

- hengt opp/tromlet klær (tromlede klær er lagt sammen og i skap)

- swish&swipe på badet

- weekly homeblessing i 1. etg (støvsuget og moppet gulver)

- laget middag, ryddet opp underveis

- kjørt og tømt en oppvaskmaskin

- gjort klar morgendagens vaskemaskin

- shinet kjøkkenet

- arkivert betalte fakturaer

- kastet søppel (må gjøres hver kveld grunnet bæsjebleier fra Vilde og matrester)

- laget morgendagens middag (bakt torsk på purreseng med tomater, fløte og karri)

I tillegg hadde jeg besøk ett par timer på ettermiddagen.

I dag skal jeg pusse vinduene på soverommet og vaske gardinene der.

Mulig jeg også får tatt en runde i klesskapet, jeg har nemlig hatt ett lite påfyll der fra venner som har erstattet sine avlagte med nye klær... :o)

Skrevet

God morgen jenter! Jammen er vi flinke! Hovedpoenget er å gjøre litt hver dag i steden for en helvetesdag hvor alt skal gjøres på en gang og man blir sliten og dritt lei.

Jeg skal dele opp ukesrengjøringen denne uken. Idag blir det sengetøyskift + vask, moppe gulv på 10 minutter + støvsuge grundig under/bak pc-bord. Det er det mest ekle stedet jeg har. Alt for mye ledninger og kontakter, så hybelkaninene trives kjempebra der oppå all sand/rusk som havner der.

15 minutter decluttering er alltid mentalt helt pyton på soverommet. Når ting har havnet på soverommet har de nesten funnet endeholdeplassen fordi jeg ikke vet hvor ellers jeg skal gjøre av dem (i og med at boden fortsatt er ganske full). Nåja, jeg kan i alle fall gå gjennom klesskapet og finne klær til min venninne som jeg treffer i helgen. Tiden er inne for den tøffe delen av decluttering, hvor jeg bør kvitte meg med tøy jeg ellers liker, men likevel aldri bruker.

Man trenger virkelig ikke mye tøy så lenge man har noen antrekk man føler seg veldig bra i.

Skrevet

Jeg burde ta en runde med støvsugeren oppe også, ved nærmere ettertanke... mattene har hengt ute til lufting i natt og det er jo dumt å legge dem på når man har støvete gulv?

Skrevet

Fikk gjort ferdig Hjemmevelgjøringstimen sammen med sambo. Måtte det for i dag får vi middagsgjester.

Litt deilig at leiligheten ser bra ut. :klappe:

Kjenner at den energien som har vært fullstendig fraværende de siste par mnd, er på vei tilbake. Det er lysere og varmere, og jeg kjenner at våren gir meg et løft. på jobben skal vi flytte til et annet lokale og jeg gleder meg som en unge. Der vi er nå, tapper meg fullstendig, der er mørkt trangt og lavt under taket. Jeg føler at alt er et ork..... Skal bli bedre å få litt luft og lys blandt oss. :legrine:

Skrevet

Våren er definitivt her og tiltakslysten øker proporsjonalt med solmengden! I går fikk jeg tatt to runder med decluttering, en på soverommet og en litt over alt (= 2 gullstjerner på kalenderen). Og jeg tok Kellys Mission også. Kjempefornøyd.

I dag har jeg planer om 15 minutter decluttering, swish & swipe, en klesvask og brette/rydde bort rent tøy. Og stueplantene trenger vann.

Skrevet

I går:

7:00

- Jobb

11:30

- La klær fra morgenens maskin i trommel

- Skiftet på senga

12:00

- Manuell terapi

16:00

- Hente barn i barnehage

- Lage middag

- Legge sengetøyet i tørketrommel

- Brette morgenens klesvask

- Gjøre klar neste vaskemaskin

- Starte oppvaskmaskin

- Ryddet og kastet bilder som ikke skal henges opp

18:30

- Lage kveldsmat

- Kveldsstell på barn

- Ergometersykkel (1 time)

- Vasket bad og barn (barn som har sneket til seg en sjokolade inn på badet setter spor på klær, barn, gulv og innredning)

- Tømme oppvaskmaskin

- Tømme søppel

- Kveldstur (20 minutter)

Skrevet (endret)

Jeg har forresten også vært flink til å samle poser med ting som skal ut av huset. En søplesekk klær til en venninne, bibliotekbøker, div verktøy som skal i garasjen osv. Og ellers er ukens viktigste oppgave "å decluttere" vintertøy FØR jeg pakker det bort. Ingen vits i å stue bort 3 søplesekker klær i en allerede overfylt bod, bare fordi jeg vegrer meg for å kaste det utslitte og sortere og gi bort alt jeg har for mye av (eksempel jakker, skjerf, gensere). Kan gå med på 4-5 gensere, men 15? :rodme:

Så flink du var igår, Qlio!

Endret av Dunilla
Skrevet

Smart å sortere før man lagrer, jeg kastet ett par sko for å tvinge meg til å kjøpe nye til neste år... samme har jeg gjort med jakkene... men jeg har noen klær jeg av en eller annen grunn tviholder på!

Inspirert av Dunilla tror jeg at jeg skal ta meg enda en runde.

Takk!

Skrevet

- vasket tre maskiner (en med klær, en med gulvtepper og en med sko)

- ryddet unna 2 runder fra tørketrommelen

- støvsuget 2.etg

- vasket gulvene i begge etasjene "light" og trapp mellom 1. og 2.etg (der vi går, ingen flytting av møbler)

- sydd inn en knapp i Qliomannens skjorte (anti-utsettelse i dag, er det ikke?)

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Må bare snike meg inn her litt, og si at jeg blir virkelig inspirert av dere jenter. Har også stjålet noen tips, som for eksempel å alltid ha en skinnende vask. Det er noe helt annet å komme på kjøkkenet om morgenen når vasken skinner mot meg. Så takk for gode tips alle sammen :)

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

I dag har jeg:

- vasket kjolen som skal brukes i konfirmasjon på søndag

- ryddet i klesskapet og kvittet meg med 2 poser fulle av klær

- lagt sammen og puttet rene klær i klesskapene

- gjort skolearbeid

- gjort 15 min hjemmearbeid

Fornøyd :tommel:

Skrevet
Smart å sortere før man lagrer, jeg kastet ett par sko for å tvinge meg til å kjøpe nye til neste år...

Det gjorde jeg også, og så langt har jeg ikke funnet noen nye jeg liker :hoho: sliter fortsatt på støvlettene (som skal kasseres når jeg har funnet sko)

Skrevet (endret)

Jeg fikk gjort det jeg hadde tenkt igår. Idag skal jeg planlegge neste ukes middager, shine vasken igjen etter to dagers oppvask og declutter 15 minutter på soverommet.

Hvor ble det av alle påminnelsene om "5 Minutes Room Rescue" på mail? Det var en kjempebra måte å gjøre litt uten å bli veldig fedup. Jeg gjorde mange av dem frem til i høst, og forskjellene før og etter syntes godt.

Jeg får innlemme min egen 5 minutters "romredning" i kveldsrutinen.

Kamela: Hvis du ennå ikke har funnet sko du liker, så er du kanskje litt for perfeksjonistisk? Hva med å finne et par OK men billige sko i mellomtiden, slik at du slipper å gå med støvletter helt til du finner de skoene du vil ha? Bare en tanke.

Endret av Dunilla
Skrevet
Kamela: Hvis du ennå ikke har funnet sko du liker, så er du kanskje litt for perfeksjonistisk? Hva med å finne et par OK men billige sko i mellomtiden, slik at du slipper å gå med støvletter helt til du finner de skoene du vil ha? Bare en tanke.

Tror det blir løsningen, bare MÅ finne meg noe i dag, nytter ikke med støvletter i dette været :)

Tar nok en gang frem en pose og skal kaste mine 27 ting, den "øvelsen" er jeg veldig glad i, skuffer og skap begynner å bli litt luftigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...