Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
:gape: En grovsortering i 2 undertøysskuffer og posen er fylt og kastet....
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg Qlio.

I går hengte jeg opp post-it lapper på speilet på badet, med det som skal gjøres på badet i løpet av uken. Han har lovet å skrubbe dusjen innen midnatt søndag.

Så får vi se hvordan det går.

Kjenner selv at energien begynner å komme litt tilbake. Så jeg får satse på at jeg greier å holde den oppe fremover sommeren.

Skrevet

:klem: til Qlio. Hold ut! Det er så tåpelig å trasse på feil ting her i livet. Så mannen din gjør det vanskelig for deg fordi han selv ikke vil endre oppførsel i huset og hjelpe deg når kroppen din svikter? Jeg synes det er skremmende. Du får minne han på at "...i gode og vonde dager..." gjelder særlig nå. Når det gjelder døren som sperrer soveromsskapet ditt, så be han flytte den så du kommer inn i skapet ditt! Eller jeg kommer og flytter den for deg, bare send en PM.

Fikk swiffet hele huset på mandag, og det trengtes. Og jeg må huske på å drikke nok vann.

Skrevet

Jeg streiker fortsatt, vasker og støvsuger rundt der det går.

Badet er strøkent, sengene er redd opp, jeg tråkker over klærne på soveromsgulvet, jeg bare dytter litt på oppvaska i oppvaskkummen så jeg får skylt det jeg roter til, skyver på ting (men legger de tilbake) så jeg får smurt mat osv. Det funker så fint, atte!

Det handler om å fullføre sine prosjekter, egentlig:

Har du tatt av deg skoene kan du sette dem på plass.

Har du kokt kaffe kan du tømme filter og skylle utstyr og sette på plass.

Har du smurt mat kan du rydde vekk rester/søppel/utstyr.

Har du lest posten, og det bare er søppel, kast det med en gang!

Har du badet, tapper du ut vannet.

Om alle rydder etter seg er det litt enklere!

Og jeg er innmari blid.

Han er en mann, har han sagt han skal gjøre noe er det ikke mitt ansvar å følge han opp som våre barnehagebarn (ref. bokhylle og dør fra 2.etg som skal bæres ned og ut). Det drøyer sjeldent mer enn 24 timer fra ett plagg er sluppet i skittentøyskurven til det er rent og til tørk/i skap. Oppvaskmaskinen er alltid klar og beredt for oppvask (kjører denne etter middagen så hver dag starter med tom oppvaskmaskin).

Men nå har han faktisk fjernet klærne fra stuen, andre dag på rad.

Noe søppel er kastet.

Brødfjøla er ryddet.

Og noe oppvask er i maskinen.

Jeg har ikke rørt noe som han har brukt, kastet eller lagt vekk siden søndag.

Skrevet

Flott, fortsett slik!

Han lærer nok at han må gjøre det, når det ikke blir gjort! :)

Skrevet (endret)
Han er en mann, har han sagt han skal gjøre noe er det ikke mitt ansvar å følge han opp som våre barnehagebarn (ref. bokhylle og dør fra 2.etg som skal bæres ned og ut).

Nei, du er definitivt ikke mammaen hans. HAn må lære seg å leve uten en som henne hjemme hos seg selv.

Men nå har han faktisk fjernet klærne fra stuen, andre dag på rad.

Noe søppel er kastet.

Brødfjøla er ryddet.

Og noe oppvask er i maskinen.

HOHOHO - veldig bra! Han lærer kanskje først å rydde skittentøy, for det er vel det han går tom for først. Rene kjøkkenting er det jo du som sørger for (bortsett fra den andelen som han setter igjen).

HEIAHEIAHEIA QLIO! Vi har levd med rot før og har utrolig tålegrense når det gjelder! (For rot altså).

Idag morges tok jeg ti minutter ukesrengjøring før jeg løp til bussen. Morgenfrisk og uten barn...

Endret av Dunilla
Skrevet

Hvordan står det til med selvangivelsen da, jenter?

Min er allerede levert. Nå har jeg opprettet en flat eske til alt som har relevans til selvangivelsen neste år. En "office in a bag" hadde kanskje vært noe?

Er det forresten noen som har handlet noe fra FlyShop?

Skrevet

Baksmell, 3000 kr, ikke levert.

Har hjemmearkiv, egen "fane" til skattepapirer, office in a box kanskje?

Slik ser den ut: Hjemmearkivet

Forsikringspapirer, attester, skatt, lønn, alt får plass der!

Skrevet

Selvangivelsen ligger og koser seg...

Får igjen penger, men den er feil, og må endres på (min forlovede har fått hee rentefradaraget og hele gjelden, men husets verdi er delt mellom oss) Det er nok ikke en stor jobb, og relaitvt fort gjort, kanskje vi får det unna i helga? Eller kanskje neste helg...

Til tross for at jeg bor sammen med en som jobber på ligningskontoret har vi en tendens til å levere den sent. Men alle papirene er pent samlet i en arkivskuff da, så det skal nok gå greit å sjekke den.

Skrevet

Forøvrig er nesten hele 1.etg strøkent.

Jeg ba Qliomannen rydde kjøkkenet i går mens jeg stelte barna.

Og det gjorde han!

Skrevet

Selvangivelsen blir nok helges sure prosjekt.

10000 i baksmell, men må se på det med fradrag.

Har ikke vært hjemme hele uken, så helgen må brukes til å få litt orden på leiligheten. Kanskje like godt at det er meldt drittvær....

Skrevet
Forøvrig er nesten hele 1.etg strøkent.

Jeg ba Qliomannen rydde kjøkkenet i går mens jeg stelte barna.

Og det gjorde han!

Tydelig at aksjonen virker - stå på!

Gjest Tigerjente
Skrevet

Selvangivelsen er levert for lenge siden. Den gikk i 0 i år. Men jeg gjorde noen endringer så jeg vet ikke hvordan det går da.

Skrevet

Idag skal jeg skjerpe meg og ta oppvasken fra de siste fire dagene. Og ellers har jeg bare planer om 15 minutter decluttering. Resten av dagen skal sløves bort og nytes!

Skrevet

I dag skal jeg ta meg av vaskemaskinen som durer og går nå, lage mat samt sikkert kjøre en oppvaskmaskin også.

En vaskemaskin er ryddet vekk, sengene er redd opp, kjøkkenet og badet skinner mens stuen bærer preg av at to barn og to voksne er sperret inne grunnet regnvær. Og vi må jo få lov til å leve inne også?

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

I dag har jeg ryddet hele leiligheten, fikset sykkelkjedet, ordnet dørhengslene som knirket, planlagt uka, bakt boller og løpt en tur i regnet. En bra dag :tommel:

Skrevet

Denne uken er det Master bedroom.

Noen planer, folkens?

Skrevet
Denne uken er det Master bedroom.

Noen planer, folkens?

Mannen har i alle fall tatt av senga, og jeg har kasta det skittne sengesettet i vaskemaskinen som står og snurrer nå (er hjemme med eksamenslesedag), også tar han sikkert en runde med støvmoppen i kveld. Ellers tror jeg vi prioriterer andre deler av huset, for soverommet er ganske så ryddig, mens kjøkkenet og badet kunne trenge litt ekstra oppmerksomhet.

Skrevet

Forrige ukes planer og status

Denne helgen har det blitt litt bedre hos oss.

HVGT delvis

Skrubbe dusjen OK Sambo

5*15 min i boden OK Sambo, boden er strøken

Rydde i skapet med vaskemidler OK

Få unna haugen med rene klær OK Sambo

I tillegg fikk jeg ryddet oppå hånkleskapet i alle toalettsaker der.

Jeg har hatt en fryktelig travel uke, men min kjære har vært suveren.

Denne ukens planer:

HVGT

Rydde skrivebordet

Rydde oppå kommoder

Rydde kleshaugen min

Skifte dekk på bilen

Pakke til langhelg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...