Malama Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #1981 Skrevet 24. januar 2007 Hmm, her er det noe jeg ikke aner hva dreier seg om. Er det pga karafler i krystall da? (siden jeg antar "krystallsoda" er til krystall? Det har jeg nemlig aldri hørt om, vet ikke hva det er...) Jeg har karafler i glass (og en i plast), og bare vasker dem jeg... Det min benk hoper seg opp med er gjerne slike glass det har vært pastasaus etc i, som må rengjøres skikkelig følr resirkulering... Men nå har vi fått unna det også, så da er denste punkt å finne ut hvor nærmeste lveringsplass er, for vi har samla opp MASSE siden vi flytta...
Gjest Gjest med sko Skrevet 24. januar 2007 #1982 Skrevet 24. januar 2007 Jeg har snart helt frie kjøkkenbenker. Jeg har også langtidsprosjekter stående for lenge... blant annet et kjempefint (slå meg i hodet!) 8-kantet glass med skrulokk som jeg vil spare til emballasje til hjemmelaget julegavesyltetøy... Har problemer med å få av etiketten, selv med olje. Limet sitter, ja; som klistret Når det gjelder pastasausglass til resirklering, så vasker jeg ut av dem når jeg er ferdig med oppvaskvannet. Så hos meg blir drikkekartong og hermetikkglass rengjort forholdsvis samme dag.
Fakse Skrevet 24. januar 2007 #1983 Skrevet 24. januar 2007 Jeg bruker krystallsoda til alt som er av glass eller liknende, og som det er vanskelig å få rengjort. Karaflene kommer jeg ikke nedi med oppvaskbørste og derfor bruker jeg krystallsoda i dem. Jeg bruker det også til å rengjøre tranflasker og oljeflasker før det leveres til resirkulering, for det løser opp fettet. Har også hørt at det kan brukes til ølglass. De skal jo som kjent ikke vaskes i vanlig oppvasksåpe fordi det ødelegger skummet på ølet. Blir visst liggende igjen litt fett fra vanlig oppvasksåpe har jeg hørt. Prøvde også krystallsoda i en glassform det hadde vært lasagne i, og det løsnet fint
Gjest Gjest med sko Skrevet 24. januar 2007 #1984 Skrevet 24. januar 2007 Og dette er innlegg nr 2001 i denne tråden! Det var veldig bra at du startet denne, Malama! En ting jeg har blirr flink til etter FlyLady: Å vaske klær i tide før de skal brukes, og å levere inn tøy til rens med en gang de trenger rens. Slipper da å oppdage fæl flekk på sort kåpe samme dag man skal i begravelse og sånne irriterende ting.
Hu i Svingen Skrevet 24. januar 2007 #1985 Skrevet 24. januar 2007 Jeg organiserer det utroligste. *dåner* I går var det godteskapet.... Øverste hylle: Uåpnet godteri. Midterste hylle: Åpnet godteri i to skåler, en for "I papir/plas" og en for "Eksponert godteri" a'la smågodt uten pose. Nederste hylle: Kjeks, muffins, kaffe, iste, drikkebuljong osv. Merkelapper er flott, jeg skriver til øyet blir stort og vått! ← Har du et eget godteriskap? *imponert*
Gjest Qlio Skrevet 25. januar 2007 #1986 Skrevet 25. januar 2007 Har du et eget godteriskap? *imponert* ← Ja, vi er godtemonser hele gjengen...
Gjest Asti Skrevet 25. januar 2007 #1987 Skrevet 25. januar 2007 (endret) ... Endret 17. oktober 2017 av Asti
Gjest Asti Skrevet 25. januar 2007 #1988 Skrevet 25. januar 2007 (endret) .. Endret 17. oktober 2017 av Asti
Gjest Qlio Skrevet 25. januar 2007 #1989 Skrevet 25. januar 2007 Jaggu får du gjort ting i dag, Vanedis!
Gjest Asti Skrevet 25. januar 2007 #1990 Skrevet 25. januar 2007 (endret) .. Endret 17. oktober 2017 av Asti
Gjest Gjest med sko Skrevet 25. januar 2007 #1991 Skrevet 25. januar 2007 Føler meg ikke så flink, når jeg vet at det er mye bedre å få gjort litt hver dag istedenfor å måtte ta denne runden i dag. Nå er jeg uansett ferdig. CC er en artig måte å jobbe på - føler meg ikke utslitt, selv om jeg har stått på noen timer. ← Enig. Men sålenge CC er en OK måte å jobbe på, bør vi ikke nedvurdere oss selv. Tross alt gjør jeg husatbeide og synes det er helt greit, så jeg har endret innstilling. Før syntes jeg alt var pyton, og selvsagt ble det pyton da. Men jeg har ikke lyst til å plage meg selv med det lengre, og jeg er glad over å ha endret innstilling! En liten realitetssjekk idag: Kjøkken: 30 minutter unna Decluttered Stue (minus bokhylle): 30 minutter unna D Gang, inngangsparti: 15 minutter unna D Bad: 15 minutter unna D Soverom: sikkert 60 minutter unna, siden det er så tungt å gjøre noe der. Boder/garasje: Telles foreløpig ikke med (har nok med det andre og ting i bod/garasje er ikke i veine for noe). Legg på en Ukesrengjøring så er jeg veldig Company Ready. *leser gjennom listen, og ser meg granskende rundt* Det burde være mulig å skjære igjennom her og bruke de minuttene for å få det strøkent (etter min nye FlyLady-standard)
Fakse Skrevet 25. januar 2007 #1992 Skrevet 25. januar 2007 Tross alt gjør jeg husatbeide og synes det er helt greit, så jeg har endret innstilling. Før syntes jeg alt var pyton, og selvsagt ble det pyton da. Hmmm.... Soverom: sikkert 60 minutter unna, siden det er så tungt å gjøre noe der. ← Kanskje du må prøve å endre instilling til rydding på soverommet også
Sessa Skrevet 25. januar 2007 #1993 Skrevet 25. januar 2007 Her har mannen støvsuget og hengt opp og brettet klær før i dag. Jeg er så trøtt etter å ha badet og lagt barn at jeg vet ikke helt om jeg orker så mye... Satt på en oppvaskmaskin i sted da som er ferdig nå, hehe... Får kanskje se om jeg får tatt ut det!
Gjest Qlio Skrevet 25. januar 2007 #1994 Skrevet 25. januar 2007 (endret) Mens Vilde badet, fikk jeg vasket do, filter, tørketrommel, tok ut den dingsen i vaskemaskinen til å ha pulver/skyllemiddel i og skrubbet denne før kamrene igjen ble fylt opp til morgendagens maskin og klær puttet inn. I morgen er det bare å trykke på start. Jeg hadde en halvtime før jeg hentet ungene i dag, så da fikk jeg brettet sammen tørre klær, hengt opp dagens maskin, redd opp alle tre sengene, fyllt opp doruller på begge toalettene, vasket doen i 1.etg, tømt oppvaskmaskinen, tent opp i peisen, ryddet leker fra 1.etg og vasket overflater på kjøkkenet (Qliomannen lager matpakker hver morgen, men han tørker ikke av skjærefjøl o.l, det er fort gjort, men han ser det ikke). Nå sover ungene, det som gjenstår er egentlig bare å gå med søppel, dusje, legge frem morgendagens klær og legge meg i fornuftig tid. AVSPORING: Fortalte forresten mormor om Flylady i dag, og hun syntes at mange burde ta seg innom den siden. Hun mente at jeg var mye lurere enn hun noensinne hadde vært i nærheten av da hun var på min alder. At vi brukte fine håndklær, glass, bestikk og servise, gjorde litt hver dag og ikke stesset.... hun skulle ønsket at hun hadde hatt noe slikt da hun var ung med 4 barn. De presset seg inn på ett pittelite kjøkken, de kunne jo ikke sitte godt i den store spisestuen vegg i vegg? Og tallerknene var sprekte, de fine var til gjester osv. Jeg hørte hun ble rørt da jeg fortalte om dette, det var litt rart.... Endret 25. januar 2007 av Qlio
Sessa Skrevet 25. januar 2007 #1995 Skrevet 25. januar 2007 Så flink du er Qlio! Jeg ommøblerte og vasket litt på badet da jeg bada ungene Så litt har jeg jo gjort! Har tatt ut av oppvaskmaskin nå og så driver jeg å vasker trekket til vippestolen. Skal selge den til ei på søndag (om hun synes den er fin nok). Ellers så prøver jeg å holde flater ryddige. Jeg vasket gulvene på mandag. Soverommet er ikke så ille, men det skal jeg ta i helgen når jeg har roen over meg
Sessa Skrevet 26. januar 2007 #1996 Skrevet 26. januar 2007 Jeg har hengt opp nye panelgardiner og tatt på nye puetrekk på pynteputene i sofaen. Det ble beige og brunt denne gang. Så da tenker jeg som så at inventaret som lys og duker skal gå i fargene svart, beige, brunt og hvitt.
Gjest Gjest med sko Skrevet 27. januar 2007 #1998 Skrevet 27. januar 2007 Ble litt rørt da jeg leste om bestemoren din, Qlio! Det er mye som har forandret seg, selv bare på få tiår. Jeg har ikke gjort noe mere på soverommet eller noen annen plass, men vasker tøy, rer opp seng og har morgen- og kveldsrutine. En av rutinene både morgen og kveld er å sjekke kalenderen og planlegge dagen. Når man holder oversikten, er det mye enklere å få nådd alt selv om gjøremålene hoper seg opp på samme dag.
Gjest Asti Skrevet 27. januar 2007 #1999 Skrevet 27. januar 2007 (endret) .. Endret 17. oktober 2017 av Asti
Bobsi Skrevet 28. januar 2007 #2000 Skrevet 28. januar 2007 I dag får vi gjester til lunsj, en kollega av sambo og frue med sin lille datter på 3 mnd. Det blir koslig,men her måtte det virkelig innsats til. Snupi sover, sambo vasker bilen (som vi prøver å få gjort hver søndag) og jeg er i gang med kriserengjøring (KRG) 15 min kjøkken: ryddet, satt i oppvaskmaskinen og satt på, satt opp noen friske blomster 15 min stue: ryddet i blad og papirkaoset under stuebordet, samt alle leker som lå strødd etter at Sambo og Snupi hadde stått opp tidlig i dag... 15 min soverom: Lagt på plass en balje med klær som ble brettet i går kveld, generell rydding 15 min pause nå med KG og en kopp kaffe. Neste er: Kjøkken: Lage vaffelrøre og dekke bordet Bad: 15 min Generelt: Støvsuge Nå føler jeg at jeg har delvis falt av, så det er bare å ta seg inn igjen, komme på rett spor og følge det. I morgen er det ny uke og nye muligheter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå