Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter å ha vasket vasken en gang til kom den ut og luktet friskt og godt og så ikke ut til å ha tatt nevneverdig skade av sitt lange opphold i vaskemaskinen. Heldigvis!

Planen vidre er å vaske og tromle, evt. henge opp, en vask hver kveld. Få den opp igjen og brette og rydde kan jeg ta dagen etter når jeg er i vaskekjelleren for å sette på dagens vask!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hjemme igjen, og kan ta fatt på nytt. Merket da jeg kom tilbak i går kveld, at jeg "måtte" rydde litt på de plane overflatene og få litt orden rundt meg før jeg klarte å sette meg ned. Jeg tok også frem støvsugeren og tok en kjapp runde. Tidligere ville jeg ha iritert meg over kaniner og brødsmuler på gulvene, men latt være å gjøre det fordi jeg ikke hadde tid. Nå tok jeg det "kjappt og gæ'li", så tar jeg det grundigere senere. Deilig!

Skrevet (endret)

Velkommen hjem Fakse!! :klem:

Godt å merke sånne resultater av FLYinga tenker jeg ;)

Endret av Nivea
Gjest Gjest med sko
Skrevet

Travel dag. Det blir nok ikke mer enn å ta oppvask, sette på en klesvask samt kjapp støvsuging idag. Skal feire julaften borte, så da gjør det ikke så mye syns jeg.

Men i år altså; ingen hybelkaniner til å passe på papirene mine mens jeg er borte! :ler:

Riktig god jul til KGs FlyBabies! Hva med å skrive en liten "status" før nyttårsaften over det vi har flakset eller flydd siste år?

Skrevet

Jeg har stått opp, dusja, handlet i butikken, vært på et kjøpesenter og handla inn julegaver, vært på polet, tatt oppvasken, tørket over gulvene, snakket i telefonen, møtt en venn og gjort noe i fellesskap med han (av de nevnte tingene...) :ler::ironi:

Det gjenstår: pakke inn par gaver, vaske klær, besøke en venninne sammen med en kamerat, lage middag eller sørge for å få i meg mer mat...

Det som ikke blir gjort: Jeg skal ikke feire julaften her, så jeg har ikke pyntet til jul, jeg har ikke kjøpt inn julemat (jo, sild), har ikke tørka støv eller stresset mer enn jeg måtte.

Jula kommer likevel. I morn skal jeg sikkert hjelpe til slik at ikke alt faller på vertinnen og eksen min.

Skrevet

Idag har jeg hatt en skikkelig Fling Boogie!! Etter så mange julegaver inn må man kaste litt ut ;) Og så har jeg gjort Kellys mission i stua og rydda litt på hotspotene. Men har ikke vært så flink på morgen og kveldsrutinene i jula, bare gjort de sånn innimellom. Det har likevel holdt seg ganske greit.. :)

Skrevet

Vi holder det ryddig og rent på kjøkkenet, og ryddig i resten av huset. Men ellers er det sløve romjulsdager hos oss, og det er deilig. Er arbeidsledig fra årsskiftet, og tippe jeg får god anledning til å ta tak i Flylady da om jeg ikke er heldig på jobbintervjuet 5. januar.

Skrevet

De rutinene blir mer og mer et ork, jeg utsetter og gjør de senere og senere utover dagen, hvis jeg i det hele tatt får gjort de.. Hmm, må nok bli en skjerpings her.. Meningen er jo at de skal gjøres så automatisk at man ikke tenker over at man gjør det en gang. Rutinene er tydeligvis ikke godt nok innarbeidet enda.. Skjerpings Nivea!! Dessuten er alt jeg gjør bedre enn ingenting, så helt galt er det da slett ikke :ironi:

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Jeg jobber meg ihjel døgnet rundt nå, så her er det stoppet nesten opp. Leser mail og rydder i mailboksen, men ellers er det bare klesvask som går av seg selv, og det har jeg vært flink til i mange år allerede.

Jeg er så trøtt... Må ta oppvasken, og helst støvsuge før nyttårsaften...

Men jeg vet i alle fall at jeg ikke er mislykket, jeg hopper på igjen når som helst uten å stresse meg opp over alt jeg SKULLE ha gjort i mellomtiden. Og jeg har lært at ting tar mye kortere tid enn jeg tror :) Tross alt har jeg forstått masse av psyken min i høst, og erkjent for meg selv at jeg alltid har slitt fordi jeg har vært så innmari perfeksjonistisk. Det er et stort babystep i rett retning :)

Skrevet

En rutine jeg veldig gjerne vil innarbeide - men som jeg aldri liksom helt får taket på, er å legge ut klærne man skal bruke neste dag.. Jeg gjør det innimellom, og nå som jeg er hjemme er det ikke så viktig, men det er en rutine jeg vil ha spikra i 2006. Så det blir mitt Flylady nyttårsforsett!!

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Javel, så var det innmari gøy å dra på salg idag og kjøpe seg noe nytt tøy. :ler2: Så jeg hadde en 27 Fling Boogie i klesskapet da jeg kom hjem. Og så har jeg bestemt meg for å bruke noen av de fine buksene/toppene mine inne i vinter, de jeg likte så godt at jeg "sparte" på dem i sommer (teit).

Kastet en masse stygge gamle t-shirts og joggebukser (minus ett sett som skal brukes til sommer'n når huset skal males), og har pakket mer pent tøy som skal til Fretex. Jeg liker å ikke ha klesskapene proppfulle, da vil jeg heller bytte ut innholdet gradvis og heller ha litt færre plagg, men heller ha en garderobe som kan kombineres på utallige måter (tenker på hva som kan kombineres når jeg shopper).

Er det liv i dere andre, eller er dere sjelden innom KG for tiden (som meg selv)?

Skrevet

Meg er det i alle fall liv i, og jeg venner sakte tilbake til hverdagen og rutinene igjen nå. Håpet for det kommende året er og bli flinkere med Kelly's missions/weekly home blessing. Jeg sliter spesielt med ting som skal gjøres ukentlig, har ganske god dreis på morgenrutine og kveldstrutine etterhvert. Men det blir liksom ikke skikkelig bra før de ukentlige oppgavene er innkjørt synes jeg.

Nå skal jeg stikke ned i gangen og gjøre tirsdagsoppgaven. Vi har jo ny og fin gang, så det er klart den må se bra ut :).

Skrevet

Jeg har funnet en ny hotspot. Det er ved siden av stellebordet og det hoper seg opp med klær som ikke er møkkete, men som er brukt en gang eller to og ikke skal inn i skapet. Når jeg rydder her har det lett for å havne i skittentøyet for jeg vet ikke hvor jeg ellers skal plassere disse klærne.

Her må jeg finne 1) oppbevaringsløsning og 2) rydderutine.

Når det er gjort kan jeg bruke denne plassen til å legge frem de klærne jeg har tenkt til å ha på meg neste dag!

Skrevet

Her er jeg, tuilbake med ny frisk

Nytt år, nye muligheter. Blanke ark. Vi ligger ikke på etterskudd, vi begynner her og nå!

Og jeg begynner fra begynnelsen jeg. Med de 31 beginner steps. Jeg har fakt komplett og totalt av alt. Men jeg er IKKE på etterskudd, jeg bare begynner på nytt. Siden jeg vil innarbeide dette step by step, sakte og grundig og skikkelig og holde meg til det og ikke gå for fort frem, så begynner jeg altså med dette. Leser hvordan rutiner utvikles (http://flylady.net/pages/WhyFly_PersonalTest.asp) og bestemmer at slik skal det utvikle seg for meg også. Det er mitt mål for 2006. (vel, ikke de vanskelige tingene med syk mor og sånn da helst, men altså kontrollen på hjemmet)

Vi skal dessuten i løpet av 2006 flytte, så det blir spennende tider.

I går var jeg flink, og gjorde det første, shinet kjøkkenvasken. Det var step 1.

I dag skal jeg visstnok kle på meg, og med knytesko med en gang jeg styår opp, og fortsette å holde vasken skinnende. Vel, seriøst, da jeg sto opp var det 12 grader i leilgiheta (14 innen jeg gikk på jobb (bare 5 da vi kom hjem i gårkveld...) så jeg var påkledd allerede før jeg gikk ut av senga, men ikke med snøresko da... Jeg kan nok vurdere sko innendørs i kveld rett og slett for å ikke fryse jeg... Og vasken, ja den skal jeg nok holde skinnende.

Dessuten skal jeg komme litt igang med å pakke ut resten og vaske klær evt, vi får se, jeg jobber etter planen LANGE dager de første to ukene i januar nemlig, årsoppgjør...

Men mine 31 små steg mot et mer ryddig liv, de skal jeg i alle fall gjennomføre denne måneden. :)

Skrevet

Det jeg oppnådde i 2005 var:

-90% "decluttering" av huset: Kastet MASSE, ryddet i skap, skuffer, loft, boder, kjeller etc. Fortsatt litt igjen, men det tar vi litt om gangen i 2006!

-Delvis innarbeidet morgen og kveldsrutiner. De sitter ikke helt enda, så må fortsatt jobbe med dette.

-Planlegger mat for neste uke hver onsdag og handler hver torsdag. Dette fungerer utmerket, og deilig å slippe å gjøre det i helga! Bruker halvparten penger på mat også, så dette var en stor suksess!

-Kellys missions klarer jeg som regel å følge.

- Home Blessing klarer jeg å følge, selv om det hender den blir spredd over et par dager.

- Sonevask er bare såvidt innarbeidet, jeg tar som regel et par ting i sonen..

- Ukesoppgavene dag for dag er litt innarbeidet, men trenger mer fokus.

--------------------------------------------------------------

Fokus for 2006:

- Innarbeide morgen og kveldsrutinene mye bedre

- Klare å legge ut klær til dagen etter

- Få innarbeidet mere sonevask

- Fokusere mere på oppgaver for hver dag, det fungerer så bra hvis jeg bare holder meg til det!! Home Blessing er OK at fordeler seg over flere dager.

- Shine vasken hver dag!! Lett å slurve når den ser bra ut, men plutselig ser den ikke så bra ut likevel.. :ler:

Jepp! Planen er også å holde rutinene enkle, og ikke gjøre alt så komplisert at jeg ikke orker. Sier som Flylady sjøl: Back to basics... Merker jeg at jeg begynner å skli ut, er det bare tilbake til de 31 små skrittene, som Malama :klappe: !!!

Skrevet

Jeg fikk tatt kjøkkenvasken før jeg la meg i går kveld og er riktig så fornøyd med det!

Inspirert av Malama innså jeg at det var behov for en aldri så liten restart, så nå er planen å følge de 31 punktene - og ta det derfra!

Have a nice Flying day girls!

Skrevet

Fikk tatt kjøkkenvasken i går også. Kan ikke si at jeg hadde på meg knytesko hverken i gårkveld eller i morges, jeg var mre enn nok opptatt med å krøke/strekke mg i de posisjoner som medførte minst smerter, samt forsøke så godt som mulig å fokusere på håpet om at smertene forsvinner i løpet av dagen. (Jeg hadde nok fortrengt noe om hvordan mensen føles når man ikke går på p-piller... Likevel tar jeg heller dette enn å ta piller mer altså. Det er bare litt lammende for effektiviteten...) I dag skal jeg altså "gjøre det jeg har gjort". Kjøkkenvasken. Knytesko. Skumlese litt i mailene jeg får fra flylady. Mulig jeg får til det med skoene i kveld, dersom jeg husker rett og disse krampene skal være mulige å kontrollere med paracet i kveld, i motsetning til i går... Joda, jeg får i alle fall en skinnende kjøkkenvask :) Og det medførte at sambo vasket opp etter å ha laget middg i stedet for å bare samle alt mulig i vasken. Og jeg tørka og satte bort for å få shine vasken før jeg la meg. Flink, ja?

Skrevet
Flink, ja?

Flink!

Jeg fikk brukt litt tid ved inngangen i går, og i dag skal jeg ta en helt ny hotspot jeg har laget. Ryddet nemlig ut av kontoret mitt på gamlejobben i går, og tok med bla. alle fagbøkene hjem. Disse ble båret inn fra bilen, men ligger nå like innenfor inngangen i håp om at vi skal sortere ut hvilke som er utdaterte og bare kan kastes. Må ta de i dag, ellers blir de nok liggende der i evigheter. Ellers er det fint lite som ikke hører til ved inngangen vår, det er jo tross alt nyoppusset, så det er ikke mye vi som har rukket og flytte inn der enda.

Skrevet

FlyLady insisterer stadig på at vi skal fjerne jakker og sko fra inngangen, for der hører de ikke hjemme... Men, altså... de gjør kanskje ikke det dersom det stemmer at amerikanere inn har en sånn "entre/inngang" som vi har. Men altså: rett innenfor inngangsdøra mi er der en liten gang. Det er NETTOPP DER sko og jakker hører hjemme. IKKE alle andre steder, så jeg jobber med å få dem til å VÆRE DER, og hun maser på at jeg skal ta dem bort.... Der hører jeg altså ikke på henne nei...

Det er ikke så mye som ikke hører hjemme som er i den vesle gangen. Rett og slett fordi den er liten... så er der ikke så mye. Bare en kommode (der er det kanskje litt rot oppå, tar meg ikke mer enn 5 minutter å rydde i så fall) Med div klær som det sikkert burde vært tatt en gjennomgang av en gang, men ikke akkurat nå. Ei knaggrekke med jakker på, og ei hylle med sko. Og en skotørker. that's it. Nei, den gangen trenger ikke mye rydding. Og det ER der sko og jakker bor!

Skrevet

Jeg tror ikke man skal ta det med jakker og sko så bokstavelig Malma. Det jeg ofte gjør når oppdraget om jakker og sko kommer, er å fjerne noe som ikke hører til i gangen, eller kanskje rydde i de skoene som er der. De står jo gjerne ikke pent på rekke, men er slengt utover i hytt og pine. Det hender jo også at sko eller jakker havner der de ikke hører hjemme, og da kan de fint få litt hjelp tilbake til gangen igjen. Flylady sier jo at man skal tilpasse til sine egne behov, og da tar i alle fall ikke jeg riktig alt helt bokstavlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...