Dunilla Skrevet 26. april 2008 #3101 Skrevet 26. april 2008 Idag har jeg vasket klær, ryddet utenfor inngangsdøren, samt levert selvangivelsen på SMS. Det blir nok en sløv ettermiddag med en ny bok etter middagen. Ellers har jeg tatt et par femminuttere med hotspots-rydding, og jeg vil ta 15 minutter decluttering før kvelden kommer. Morgendagen er planlagt med kino. Ellers har jeg tenkt på dypdykk i dypfryseren med tanke på neste ukes middager, 15 minutter decluttering, samt noe mer klesvask for ukens jobbantrekk. Nyt helgen!
Kara W Skrevet 27. april 2008 #3102 Skrevet 27. april 2008 Føler at jeg har falt av litt, men jeg har faktisk redd opp sengen hver eneste dag, hele måneden! Jeg er en av de som aldri helt så vitsen i å re opp sengen, men når det var månedens oppgave bestemte jeg meg for å ta meg sammen og bare gjøre det. Mens vi flyttet har det vært mye kaos overalt, men sengen har liksom alltid vært der og selv om alt annet bare var rot, så var ihvertfall den i orden. Denne helgen har vi fått gjort utrolig mye. Vi inviterte foreldrene våre på frokost og utpakkingshjelp. Nå er kjøkkenet helt ryddig, all klesvasken tatt, bokhyllene satt sammen og fylt med bøker og det står ikke en eneste kasse noe sted! Så utrolig deilig. Det er selvfølgelig mye igjenn å gjøre, og mye er bare blitt satt i boden, men huset ser nå ut som om vi bor her og ikke bare som et oppbevaringssted lenger. Jeg fikk til og med prøvd den nye sentralstøvsugeren. Så nå sitter vi og slapper av litt, før vi skal fylle ut selvangivelsene våre. Og imorgen begynner en ny uke, med nytt forsøk på å få alle de andre rutinene mine på plass.
Dunilla Skrevet 28. april 2008 #3103 Skrevet 28. april 2008 Jeg synes du har vært veldig flink med oppredningsrutine og annet, jeg! Jeg har samme gode følelse som deg om oppredd seng. Utrolig deilig følelse å titte inn på soverommet og så ligger senga der innbydende selv om det er litt uryddig rundt. Og det tar bare 30 sekunder (jeg rer ikke "perfekt" opp), så det er ingen grunn til å la være, annet enn å være lat og ha feil innstilling, og det vil jeg ikke ha lengre. Det viktigste når du tenker "jeg har visst falt av", er å gripe tanken om at det bare er å hoppe på igjen uten å dvele for mye med det man ikke har fått gjort, men heller ta en dag om gangen fremover og plukke opp bra rutiner og rett og slett - fortsette :-) "You are never behind - jump in where you are!" Idag er det 1 time homeblessing, litt usikker på tiden i dag, men om jeg greier en halvtime idag så setter jeg stjerne i kalenderen. Ha en fin uke!
Fakse Skrevet 29. april 2008 #3104 Skrevet 29. april 2008 I går fikk vi tatt homeblessing, og siden stuen var sone ble det støvsuget litt ekstra nøye i sofaen. Dessuten fikk jeg ryddet bort en del nips som har hatt tilhold oppe på et par skap, så nå ble det både ryddigere og lettere å tørke støv
Dunilla Skrevet 7. mai 2008 #3105 Skrevet 7. mai 2008 jeg har stort sett holdt til i hagen siste uken og har også fått gjort masse hagearbeide, men huset innendørs bærer virkelig preg av det. Idag har jeg samlet meg og "hoppet på igjen". Tatt oppvasken, brettet sammen rent tøy, og ryddet på kjøkkenbenkene. Ukens sone er kjøkkenet. Det passet bra!
Gjest Tigerjente Skrevet 7. mai 2008 #3106 Skrevet 7. mai 2008 Mitt hus også bærer preg av hagearbeid. I tillegg har jeg en liten gutt her hjemme med vannkopper. Men, jeg tok kjøleskapet i dag! Hele, innvendig og utvending. Var lite jeg måtte kaste, men det ble så ryddig å fint nå!
Dunilla Skrevet 8. mai 2008 #3107 Skrevet 8. mai 2008 Flott, Tigerjente! Jeg har uavhengig av deg også ryddet opp i kjøleskapet, og jeg tør nesten ikke fortelle at eggene jeg kakket og slapp i do, hadde utløpsdato november... Ikke engang julebakst gjorde kål på dem... Jeg spiser tydeligvis ikke mye egg! Jeg har hoppet over alle rydde i kjøleskapet-oppfordringer lenge, men når noe begynner å lukte uggent, er selv jeg klar for en innsats. Hyllene hadde flekker, og jeg måtte demontere dem for å få vasket alle steder (inni plastkantene på glasshyllene). Nå har jeg kastet endel visne grønnsaker, samlet sammen 6 forskjellige halvspiste syltetøyglass, og fått litt oversikt over resten av hva jeg har. Jeg skal fokusere på å ikke kjøpe matvarer som blir liggende og mugne i kjøleskapet fordi jeg ikke bruker dem likevel. Nå er det på tide å henge ut en ny klesvask. Heldigvis er det supert tørkevær ute her hvor jeg bor Stå på alle Flybabies! Er det forresten noen bunadsbrukere her som trenger å prøve om bunaden fortsatt passer, og vaske og stive skjorten i god tid?
Kara W Skrevet 8. mai 2008 #3108 Skrevet 8. mai 2008 Jeg har vært uten internett i en uke nå. Men litt rutiner har jeg da hatt. Jeg har nå gått ut i permisjon og tenkte jeg skulle bruke denne tiden til å innarbeide litt rutiner før lillegutten kom. Det har ikke helt blitt det store jeg planla, men jeg har isteden lært meg til å være effektiv i de stundene hvor jeg har energi, og å gjøre litt hver dag. Tror nok det har vært mer nyttig enn å prøve å få til de store rutinene som jeg ikke kommer til å være i stand til å følge etterpå. Jeg starter hver dag med å re opp sengen, kle på meg og spise en skikkelig frokost. Etterpå leser jeg litt fag (senere på dagen er jeg alt for sliten og ufokusert). Så er det hundetur og etter det slapper jeg av til jeg har fått igjen energien. Da er det på tide å løpe ærender, ta viktige telefoner og den type ting, før hjernen skrur seg helt av for dagen. Resten av dagen går så med til å lese, sove, sitte helt stille, og å ta 10-15 minutters runder med husarbeid alt etter hvor mye energi jeg har. Siden jeg ikke har kunnet få de daglige oppgavene på mail har jeg bare gjort det som så ut som det trengtes. Føler at jeg ikke har fått gjort noe særlig, men fikk komplement av mannen min for å ha vært flink, så noe forbedring har det vel vært. Home blessing har måttet strekke seg utover hele uken. Idag var jeg kommet til gulvvask. Jeg rakk å ta halve kjøkkenet før jeg måtte inrømme at jordmor hadde et poeng når hun sa at det ikke var noe for høygravide damer å drive med . Klarte å ta halve leiligheten før jeg måtte gi helt opp. Men nå er ihvertfall de verste flekkene borte. Imorgen planlegger jeg å skifte sengetøy.
Fakse Skrevet 10. mai 2008 #3109 Skrevet 10. mai 2008 Så flink du er Kara_W! Vi tar litt homeblessing i dag. Dessuten blir det handling, vanning av planter og baking av brød. Sånn går det når man ikke får tatt rutinene på hverdagene .
Gjest Tigerjente Skrevet 12. mai 2008 #3110 Skrevet 12. mai 2008 Føler liksom at jeg har mistet litt piffen, men prøver å holde det gående likevell. Fokuserer mest på sonearbeid og morgenrutinene, de andre rutinene bare eksisterer i minnet. Tror det har endel med at vi ikke er nødt til å stå opp tidlig om morgenen og få oss i gang. Prinsen er syk og alt henger litt halvveis. I går tok vi en kriserengjøring på bad, stue og kjøkken. Det gjorde virkelig godt, og nå er det levelig her igjen. Så er det bare å holde det. I dag har jeg gått og plukket opp endel og surret litt rundt. Tenkte begynne på WHB, men vi har besøk så jeg venter litt til. Henge ut klær og rydde vaskerommet kan jeg gjøre.
Dunilla Skrevet 15. mai 2008 #3111 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har fått opp motivasjonen. Skal ha 17.maifrokost som sikkert blir lunch også, for vennegjengen, og jeg har kjørt en times Crisis Cleaning hver dag denne uken. Jeg liker egentlig å jobbe sånn, når jeg først er litt motivert er det bra å gjøre innsats tre steder i huset og virkelig se hvordan det hjelper. Man kan ikke alltid være like inspirert, Tigerjente. Og det er helt OK, ikke dvel for mye ved det! Det er viktig å være en tilstedeværende og omsorgsfull mor også for barna sine, og det er du :-) Oppfordrer dere til å skrive huskelapp hvis dere mangler noen matvarer el.l til 17. mai feiringen. Jeg tror ikke butikkene er åpne på lørdag, så siste sjans i morgen! Jeg må ha et nytt lysstoffrør og tenner. Det har vært utsatt en stund, så det blir min mission imorgen!
Gjest Tigerjente Skrevet 17. mai 2008 #3113 Skrevet 17. mai 2008 GRATULERER MED DAGEN ALLE FLYBABYER I TRÅDEN HER..
Dunilla Skrevet 18. mai 2008 #3114 Skrevet 18. mai 2008 (endret) Det er søndag og "Renew your spirit"-dag. Idag har jeg bestemt meg for å gå tur rundt et vann i nærheten, det tar kanskje 1,5 time. Og så har jeg tenkt å jobbe litt i huset selv om vi egentlig skal lade batteriene i helgene og ta husarbeidet i smådeler i uka. Selv om jeg gjør en times Crisis Cleaning, så har jeg 23 ledige timer igjen... Det ødelegger ikke for søndagsfreden idag. Plan: Sette på en klesvask Finne frem bibliotekbøker som skal leveres (settes ved entrédøren) Ut med søppelpose + decluttere magasiner Lete etter posen med sommersko og sandaler i boden. Selv om jeg fant 17.maiflagg og sløyfer med en gang i boden igår, tviler jeg på at jeg er like heldig med skoposen... Jeg gleder meg til boden blir oversiktlig! CC: 15 minutter oppvask fra gårsdagens hyggelige brunch 15 minutter decluttering av en bærepose med div papirer fra boden 15 minutter hagestell (få vekk noen kvister og tørre staudestengler fra et hjørne) 15 minutter pause med kaffelatte og nettsurfing på sommerens feriemål. Hvis jeg fortsatt er arbeidsvillig etter den økten, så tar jeg en runde med 27 fling boogie og en hot spot fire drill :-) Det kan alltids trenges :-) Ha en fin søndag! Endret 18. mai 2008 av Dunilla
Kara W Skrevet 20. mai 2008 #3115 Skrevet 20. mai 2008 Nå har jeg falt litt av igjen, men med en dag igjen til termin, så har jeg ikke alt for dårlig samvittighet Hadde store planer om å ha rutiner på plass før babyen kom, men får heller være fornøyd med at det er mye bedre enn hvis jeg ikke hadde startet med FlyLady i det hele tatt. Vi rer fortsatt opp sengen hver morgen. Mannen er blitt kjempeflink til å ta sin side! Som regel har jeg planlagt hva jeg skal ha på meg, og skittentøyskurven er holdt på et akseptabelt nivå (selv om klærne får henge og tørke litt vell lenge noen ganger ). Det er relativt ryddig her også, men badet ser ikke ut. I helgen skrev jeg en lang liste over ting som måtte ordnes, og jeg fikk faktisk gjort halvparten igår! Resten er ting som ikke haster, men skal prøve å ta det meste av det som er igjen idag.
Fakse Skrevet 20. mai 2008 #3116 Skrevet 20. mai 2008 Synes du er flink jeg, Kara_W! Jeg prøver å få gjort litt, holde det passe ryddig og ikke la noe komme ut av kontroll, selv om vi har vært syke i flere dager og slappe i en god stund før det. Veldig fornøyd når jeg klarer det, så får resten komme når formen er på topp igjen
Dunilla Skrevet 21. mai 2008 #3117 Skrevet 21. mai 2008 Jeg må bare være helt enig med Fakse om at du er flink nå, Kara_W! Så tett på termin er det vel litt begrenset hva du orker og greier? Vær fornøyd over at du har fått til noen rutiner selv om du synes de er ubetydelige. Bare det at du reier å huske at det fantes et før- og etter-liv med FlyLady gjør at du jobber litt annerledes (og bedre) i huset, og det kommer godt med fremover *Spent på FlyBabyBaby*
Dunilla Skrevet 21. mai 2008 #3118 Skrevet 21. mai 2008 (endret) Selv har jeg jobbet alt for mye til å gjøre noe hjemme, både roting og rydding. Men regninger er betalt, bilen har bensin, jeg har kommet igang med trening igjen, drikker mye vann (ny rutine!), jeg har rent tøy på jobb hver dag selv om jeg ikke har rukket å vaske yndlingsplaggene, og en og annen oppvask har jeg fått tatt, men ikke hver dag. Imorgen fortjener jeg nytt sengetøy. Har mer overskudd da. Nå holder jeg meg til å få spist sen middag pluss å ta en klesvask. Endret 21. mai 2008 av Dunilla
Fakse Skrevet 22. mai 2008 #3119 Skrevet 22. mai 2008 Jeg er veldig fornøyd med gårdagens innsats. Da kom nemlig oblatene for betalt årsavgift på bilen i posten. Vanligvis blir de liggende til i siste liten, og klistret på i huj og hast rett før politiet begynner å klippe skilt. Men i år tok jeg dem altså med ut og fikk satt dem på samme dag som de kom i posten. Flink ja!
Dunilla Skrevet 22. mai 2008 #3120 Skrevet 22. mai 2008 Det var bra, Fakse! Jeg er litt mer tilstedeværende idag, og har hatt en passe blanding av husarbeide, hagearbeide og "Holde kontakten med venninner". Nå gjenstår en rask halvtimes gåtur og litt egenpleie før jeg legger meg tidlig i rent sengetøy og leser bok.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå