Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag skal vi partere to hele lam, så jeg regner med at tilgjengelig tid etter jobb går med til det. Vi får venner på besøk som skal ha det ene lammet, det andre skal vi ha selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tom for spylevæske på vei til jobb- ikke bra. Men hadde reist i god tid så jeg rakk bensinstasjon på veien.

På vei hjem fra jobb kjøpte jeg julefrimerker på postkontoret. Jeg syntes egentlig ikke de var så fine, dvs ett av to var vinterlandskap og OK, det andre var hellige tre konger, og det likte jeg ikke særlig. Men, men...

Har mange planer for helgen, men idag skal jeg trene samt gjøre litt husarbeide. Skal skru opp et nytt klesskap, og shine vasken og ta gammel oppvask. Ha en fin helg alle flybabies!

Skrevet

I dag skal jeg se over om noe til bunadene trenger å vaskes eller repareres, sånn at de er klare til å ha på når vi skal på kirkegården på julaften.

Jeg skal vaske en maskin med håndklær.

Jeg skal tørke støv i begge stuene, litt grundig sånn at jeg vet at det er i orden til jul.

Dessuten skal jeg på turning med lille niese, så alt dette skjer etter at hun er trygt levert hjemme til hos sin mor til barne-TV.

Skrevet

Det er så herlig når innsatsen vises godt Vanedis! Det er problemet når man har det ryddig hele tiden, da vises det jo aldri forbedringer. Men det tror jeg at jeg kan leve med da :ler:

Nå er jeg ferdig med niese-turing, og hun er levert trygt tilbake til mamma'n. En brødeig er satt og bakt ut (mannen sto for det siste), og to maskiner klær er vasket (ikke håndklær).

Dermed gjenstår støvtørking og bunadinspeksjon. *Sette i gang*

Skrevet

Jeg kom i mål med bunadsjekking og støvtørking i går, og fikk til alt overmål sydd i en knapp i bunadvesten. Greit å ha det gjort før i siste liten :Nikke:. Dessuten brukte jeg fem minutter på å rense pumpa på akvariet, tipper fiskene satte pris på det :)

I dag skal jeg gjøre et ærend på posten etter jobb, og tar samtidig med lista over ting som skal handles/ordnes i sentrum. Skal se om jeg ikke får unna i alle fall noen av tingene.

Hjemme skal jeg se om vi ikke får støvsug sofaer og stoler i begge sofaene. Satser på at om jeg gjør det nå så er det greit til jul.

Dessuten må vi ut en tur med bilen for å levere hjemmelaget fuglemta til svigermor, samt hente noen julestjerner som har blitt levert til jobben til mannen. Vil ha varm bil når vi henter dem, de tåler jo så lite og her er det ganske kaldt om dagen.

Også håper jeg at jeg og mannen kan avslutte kvelden med å gå en liten tur i nabolaget sammen, for det er så koselig :)

Skrevet

Det ble ingen turgåing i går, men ellers kom vi i mål med alt det planlagte. Dessuten fikk mannen tatt en tur over gulvene med moppen, og det trengtes.

I dag tror jeg at jeg skal se over innholdet i glasstøyskapet og fjerne støv der det trengs. Dessuten blir det selvfølgelig mer klesvask, og det siste av rydding for at stua skal være helt rote-fri. Dermed skulle stua være klar til jul, bortsett fra en kjapp gulv- og støvrunde rett før det braker løs. Så da gjelder det bare å holde det ryddig da :)

Skrevet (endret)

Ny uke! Jeg faller av annenhver dag nå, men starter igjen i dag! Må finne en savnet bibliotekbok (hvor #&"/¤%"?¤ kan den være; jeg trodde den allerede var innlevert?).

Sikkert like greit å ta noen 27 fling boogie på leteaksjonen rundt huset. Ukesrengjøring mål: Minst en av oppgavene á 10 minutter.

Ønsker alle en fin uke! Vil oppfordre alle til å finne frem adresselisten for julekort og lete opp nye adresser til dem som har endret adresse i løpet av året.

Endret av Dunilla
Skrevet
Ønsker alle en fin uke! Vil oppfordre alle til å finne frem adresselisten for julekort og lete opp nye adresser til dem som har endret adresse i løpet av året.

Takk for utfordringen, den tar jeg!

Fant frem anvendskassen i går, og fikk hengt opp aventsstjerner. Mannen var flink og fikk kappet ledningen på begge så den ble passe lang (det har vi snakket om hvert år, men aldri fått gjort noe med), skal vi flytte noen gang får vi heller kjøpe nye eller sette påforlenger av ledningen om det trengs. Fant samtidig bunken med julekort vi fikk i fjor. Den hadde vi tatt vare på (og jeg hadde i min vishet lagt den i adventskassen for at den skulle dukke opp på et dertil egna tidspunkt :jepp: ) for å se hvem vi skal sende til i år. Gidder ikke sende til "halve verden" når vi aldri hører noe tilbake. Sådeså!

I morgen reiser mannen bort med jobben et par uker, så jeg tipper at resten av kvelden går med til å forberede/pakke, samt å kose oss med hverandre før han drar.

Skrevet

Jeg laget i alle fall liste for julekort i går, men jeg fikk ikke funnet frem adressene. Får fortsette i dag :)

Skrevet

I dag er det baking som står for tur hos oss. Vi setter deig til peppernøtter, og dersom det ikke blir for seint steker vi kransekaker.

Skrevet

Har skrevet noen få julekort og postet dem, pluss en time crisis cleaning (entré, kjøkken, bad, pluss 15 minutter pause).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...