Fakse Skrevet 3. september 2007 #2761 Skrevet 3. september 2007 Har visst tatt en tyvstart på ukens sone denne gangen, med hey'di hvitt rundt døra, ny Erica i pyntepotten, kosting av området rundt inngangspartiet og vasking av ytterdør som ble gjort i helga Tror målet for uka er å få pussa de store speildørene på skyvedørsgarderoben. Det skader nok heller ikke å ta en runde med støvmoppen inne i skapene, der samler det seg fort en del støv og skitt. Ellers fokuserer vi nok mest på å få soverommet ferdig, er ikke mye som mangler der nå.
OsloTwo Skrevet 3. september 2007 #2762 Skrevet 3. september 2007 Jeg fant ut av noe genialt i går da jeg tørket støv. Har irritert meg over at stoffet på høytalerne på stereoanlegget ikke blir skikkelig fritt for støv, det bare krøller seg sammen. Men i går kom jeg på å prøve en klesrulle i stedet for mikrofiberkluten. Det skal jeg si var effektivt. Nå ser høytalerne nesten nye ut.... Klesrulle kan også være lurt å bruke på lampeskjermer, ryggen sofaer, toppen på tekstil sengegavl og andre steder hvor det samler seg støv.
Gjest Elastica Skrevet 3. september 2007 #2763 Skrevet 3. september 2007 Så langt er fridagen benyttet til følgende: Fått unger til skole og barnehage og ryddet etter frokost. Redd fem senger og ryddet litt ekstra på barnerommene, satt i gang vask, lagt sammen en vask, shinet badet og vasket dusjen ekstra, ryddet og båret ut alle typer søppel samt aviser og annet lesestoff som skal til papirinnsamling. Kastet noen triste blomster og tatt ut elgkarbonade til middagen idag. Hurtigfotpleie som består av å file føttene raskt etter, men i dusjen, fjerne neglelakk og file neglene pent. Ny lakk gjenstår, men det tar jeg alltid om kvelden. Snart tur.
Malama Skrevet 3. september 2007 Forfatter #2764 Skrevet 3. september 2007 (endret) Er det fler enn meg som skal lese av strømmåler denne helgen? Jeg kom akkurat på det nå. En glipp å ikke skrive det opp i kalenderen. Nå er det gjort. Oi, ja det tror jeg så sannelig vi skulle ja. Min mann sa noe om det når vi satt i bilen på fredag. Må få gjort det i dag da. (Når vi var dradd på fredag var det liksom for sent å få det gjort denne helga... siden vi ikke kom hjem før i gårkveld) Denne helga har IKKE blitt brukt til hvile, men til FAMILIETID likevel. Bare at vi kjørte totalt 90 mil for å oppleve denne familietida... Noe som i mine øyne ikke er avslappende... (Min mann ble storebror nylig, så vi måtte besøke underet...) Men nå er det mandag og ny uke og nye muligheter, og vi får se om jeg kanskje er litt flink denne uka også. Aller helst vil jeg bare hjem og legge meg, for jeg er trøtt og sliten, men det er vel ikke aktuelt. Oppdelingen av home blessing til dagelige oppgaver (som jeg har funnet hos flylady. anbefalt for dem av oss som jobber, visstnok, så jeg tenkte å prøve den litt) tilsier at jeg skal ta ut søpla i dag. Tror ikke det er så mye, all den tid vi var borte i helga, men greit nok, det skal jeg ta med på planen. *Tømme søpla *Vaske minst en maskin med klær *Shine vasken *Ta vitaminer *fylle maskina med klær til morgendagens vask *15 minutter i sonen *Lese av stømmåler (Kellys misison for denne sonen i dag er inngangsdøra/partiet, noe som minner meg på at jeg burde fjerne ugress i blomsterbeddet/blomsterkassa utenfor nettopp ingangsdøra...) vi får se hvor mye jeg orker, jeg skal hente min mann på flyplassen i løpet av ettermiddagen/kvelden også. Endret 3. september 2007 av Malama
Gjest Asti Skrevet 4. september 2007 #2765 Skrevet 4. september 2007 (endret) ... Endret 11. januar 2018 av Asti
Gjest Qlio Skrevet 4. september 2007 #2766 Skrevet 4. september 2007 God morgen! Hadde store planer om å grunne tak og lister denne uken (gangen, ser veldig kjeller-inngang ut, mørk og trist), men siden vi har overtagelse i det gamle rekkehuset på fredag må jeg prioritere det... POKKER! Jeg hadde virkelig lyst til å male litt.... Men, sengene er oppredd, ungene er i barnehagen, vaskemaskinen durer og går og ekstra tøy til barnehagen blir lagt ut i ettermiddag (ligger i bilen, men jeg har bedre tid på ettermiddagen).
gaja Skrevet 4. september 2007 #2767 Skrevet 4. september 2007 I dag har mannen gjort en skikkelig innsats for å få innganspartiene i orden: bygd vedbod, ryddet bort alle uteleiker og møbler for vinteren, spylt terrassen, og satt ned bagvogna i kjelleren. I tillegg har han vært på taket og byttet en ødelagt takstein :love: Jeg er utslitt etter å ha vært to timer på jobb :kaffe: Forhåpentligvis klarer jeg å shine litt på kjøkkenet og badet om ei lita stund. Det trengs Det siste jeg kunne tenkt meg å gjøre i ukens sone er å olje inngangsdøra. Men da må det vel være noen dager med opphold først så den får tørke, så det må bli til neste år en gang Vi skulle vel egentlig ha lest av strømmen, men glemte det helt. Det gjør vi ofte, men det gjør ingenting. Når vi til slutt husker det pleier vi å få en fin utbetalingsgiro i posten :D
Dunilla Skrevet 7. september 2007 #2768 Skrevet 7. september 2007 Jeg har visst ramlet helt av her, ikke engang søpleposen er kastet på mange dager. Tar den med når jeg går ut døra nå, og hopper på igjen i ettermiddag når jeg har spist middag etter jobb. Skriver mer da. Ha en fin dag!
Fakse Skrevet 7. september 2007 #2769 Skrevet 7. september 2007 Vi har hatt en litt sløv uke, men noe har da blitt gjort. Inngangspartiet ser bra ut både utenfor og på innsiden. Mannen har lovet å vaske speildørene på garderobeskapene i gangen, og jeg ska ta en runde med støvsuger inni skapet. Jeg har også fått rydda gangen i andre etasje, der har det lett for å bli hotspot fordi vi bruker et bord og en benk som står der til å sette ting som skal et annet sted i huset. Så tar man det med når man skal til det stedet (ofte kjelleren). Men når det havner ting der som ikke er så klart hvor de egentlig skal, så har det lett for at det blir stående, og da hoper det seg opp. I går fikk jeg altså ryddet, lagt på ny duk på bordet, og satt frem en hvit novemberkaktus jeg impulskjøpte da vi gikk forbi Mester Grønn. Riktig så trivelig ble det
Dunilla Skrevet 8. september 2007 #2770 Skrevet 8. september 2007 Jeg er i gang med en ukesrengjøring her, og har bestemt meg for at det er forskudd på mandagens "blessing". Jeg vil ikke tenke at jeg er så på etterskudd med forrige ukes oppgaver... Har skiftet sengetøy og lufter på soverommet, har tatt noen hotspots så jeg fikk swiffet gulv. Resten tar jeg nok utover dagen. Jeg fant fram noen ukeblader jeg ikke har rukket å lese som jeg skal kose meg med i helgen + en ny bok, og så skal jeg finne frem bibliotekbøker som må leveres. Kjøtt fra fryseren står til tining for middagslaging senere, og jeg holder på å stålsette meg til å gå ut døren for shopping. Jeg må ha mat, i tillegg BØR jeg finne nye sko pluss en jakke og noen langerma gensere. Hadde ikke kjempelyst å gå i maurtua av et kjøpesenter, så jeg vurderer seriøst å droppe klær og sko-leting.
Fakse Skrevet 8. september 2007 #2771 Skrevet 8. september 2007 Nå har vi flyttet senga inn på det nye soverommet, så i natt blir første natt vi sover der. Dette er den første oppussingen vi har gjort som ikke har vært slitsom. Vi har tatt litt av gangen, og gjort litt nesten hver dag. Sakte men sikkert har rommet blitt ferdig. Nå gjenstår bare å lime på nye pakninger på vinduet (gjør vi i morra), få opp ny lampe i taket (må få kjøpt en først, har ikke klart å bestemme oss for hvilken vi vil ha) og flytte klærne over fra det gamle soverommet (gjør vi i morra, tar en skikkelig gjennomgang i samme slengen). Ikke værst om jeg skal si det selv :D
Dunilla Skrevet 9. september 2007 #2772 Skrevet 9. september 2007 Kjempebra, Fakse! Når jeg en gang skal pusse opp hjemme, så skal jeg gjøre det sakte og pent, i babysteps. Det er vel en av grunnene til at jeg ike har pusset opp noe, jeg orker ikke crash & burn. Jeg er ferdig med nesten hele ukesrengjøringen, jeg fikk handlet mat og kjøpt klær jeg trengte (ikke sko). Idag skal jeg bake kake som skal brukes senere, så den havner i dypfryseren. Kaker stekt i langpanne er praktisk, for da kan man spise smaksprøver
Dunilla Skrevet 10. september 2007 #2773 Skrevet 10. september 2007 Kortversjon: Har fuøgt mine rutiner, tatt 15 minutter på kjøkkenet hvor jeg rakk: Rydde/fjerne hotspot på spisebordet, samle sammen div returplast og sette posen i gangen (tas med neste gang jeg skal kjøre bil i riktig retning), kastet en vissen blomsterbukett og sorterte post/reklame som også ble liggende i en haug. Siden tiden ikke var ute vasket jeg over komfyrtoppen og kranene. Skal sjekke kalenderen for imorgen, stille vekkerklokken og finne frem jobbtøy, og så skal jeg følge med på valgresultater så lenge jeg orker.
kamela Skrevet 11. september 2007 #2774 Skrevet 11. september 2007 Kjøkkenvasken skinner. 27 ting har danset seg ned i posen og ligger i søpla!
Fakse Skrevet 11. september 2007 #2775 Skrevet 11. september 2007 Vi var i bryllup i går, så da var det unntakstilstand, og ingenting ble gjort i heimen. I dag er vi tilbake til hverdagen, brødbaking står for tur, vi må få handlet litt, og det er på tide med en liten runde homeblessing. For å få handlet må vi også få skrevet meny. Dessuten er det kjøkkenet som er sonen, så om det blir tid skal jeg få vasket steikovnen i dag. De vaskbare delene til kjøkkenvifta skal også kjøres en runde gjennom oppvaskmaskinen, lite jobb men lurt å huske på
gaja Skrevet 11. september 2007 #2776 Skrevet 11. september 2007 Jeg har endelig fått kontor, og ungen har fått et eget rom som hun liker å leike på. Vi bytta om slik hun fikk det lille rommet og jeg det store siden hun ikke trivdes på det store. Det er litt lengre fra vårt, men det kan vel være kjekt når den neste kommer så hun ikke våknet av skrikingen om natta. Så nå er leikene ute fra stua, og hotspoten på peishylla er snart borte :jippi: I tillegg har vi flyttet den siste resten av møbler fra stua og laget tv-stue på loftet. Så nå er alt klart til å pusse opp. Det beste er at vi bruker utrolig mye mindre tid på tven nå som man må ta et valg når man vil se på den. Det står fremdeles en liten tv på kjøkkenet slik at vi kan se nyheter mens vi rydder etter middagen, men den er for liten og står slik til at man gidder ikke sitte og glo på den i time etter time Ukens sone: kjøkken tror jeg vi kommer til å ta nokså lett på. Det er slett ikke så verst der, mannen er flink til å vaske inni skapa og på rare steder jevnlig. Det eneste er at vi burde vasket inni kjøleskapet. Jeg kan kanskje tenke meg å gå litt videre med planlegging av kjøkkenoppussingen. Vi har nå fått tilbud og tegninger fra HTH og Norema. Nå vil jeg hente inn tilbud fra et eller to steder til, og så bruke ideer fra de forskjellige til å tegne noen utkast selv hos IKEA og Epoq (Elkjøp). Hva vi ender på til slutt er helt i det blå, jeg ser ingen grunn til å forhaste seg med et så dyrt prosjekt. Rutinene går så som så. Oppussingen av stua tar mye tid, så vi henger etter med klesvasken. Men i motsetning til tidligere er det enkelt å komme ajour siden alt skittentøy er ferdig sortert. Økonomi- og matrutinene er også under kontroll. Jeg gleder meg til å sette igang med regningene og planleggingen av ukesmenyene nå som jeg har et eget sted å holde på
Fakse Skrevet 11. september 2007 #2777 Skrevet 11. september 2007 Så bra gaja! Her har vi fått tatt en kjapp ukesvask, jeg har skrevet handleliste og vært på butikken, en maskin klær henger til tørk, mannen har bakt ut brødeigen jeg satte, og nå holder han på med å demontere et klesskap på det som skal bli biblioteket vårt. Det er neste rom på lista nå som vi er ferdige med soverommet, og det skal selvfølgelig også gjøres uanna i baby-skritt I sonen har jeg fått vaska metallfilterene til kjøkkenvifta, de står og tørker nå. Derimot viste det seg at det er litt vanskelig å vaste steikeovnen samtidig som man baker brød, så det er utsatt til i morgen Nå har jeg gjort nok i dag, så nå skal jeg sette meg ned meg et glas vann og boka som kom i posten i dag. Også tidlig til sengs, for jeg kjenner at halsen ikke er helt god, så da gjelder det å få nok søvn så imumforsvaret har noe å sloss tilbake med
gaja Skrevet 11. september 2007 #2778 Skrevet 11. september 2007 Fakse: jeg har litt lite inspirasjon for tiden, kan du skrive inn din ukemeny så klarer jeg kanskje å finne på noe nytt?
Dunilla Skrevet 11. september 2007 #2779 Skrevet 11. september 2007 OJ, jeg skal ut på reise til uka i jobb... Lite hjemme for tiden og glemmer oppgavene mine. Men det blir lite oppvask og rot av det da. Må gå over tøy og vaske og gjøre klart. Har ikke andre forhåpninger enn at jeg kan holde på morgen- og kveldsrutinen frem til da. Kjøpte forresten blomster til meg selv i dag fordi jeg har nådd et av mine delmål.
Dunilla Skrevet 12. september 2007 #2780 Skrevet 12. september 2007 God morgen. Stueplantene måtte nødvannes igår, da flere hang trist med bladene og nærmest skrek etter vann... Jeg har begynt å rydde litt opp i hagen siden det går mot høst. Plenen burde vært klippet, får ta det en av de nærmeste dagene. Ikke på etterskudd, men jeg må bare henge meg på igjen der jeg er...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå