Gå til innhold

FlyLady

Malama

Anbefalte innlegg

Gårsdagens planer:

I dag skal nederste halvdel av høyskapet på badet tas, sengetøy og håndklær og kluter brettes og legges på plass. Må gå ut med papirsøpla.

Så er det Frustrerte Fruer kombinert med fotbad.

I går ble det ikke gjort mye annet enn belysningsplanlagging for husprosjektet vårt..... :sjenert: Kun kleshaugen ble tatt, så må ta skapet på badet i dag. Papirsøpla tok jeg på vei ut i dag morges.

Har nå laget middagsliste for de neste dagene og handleliste som sambo skal få med seg ut i kveld.

Av ukesns oppgaver gjenstår følgende

- sortert ut for små klær i skapet til storesøster.

- legge ut 2 bøker for BookCrossing

- sende inn ferjekort for refusjon.

- lese ut bok og levere på biblioteket

Endret av Bobsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte dagen med en swish&swipe (tredje dagen på rad) og har nå kommet godt på vei på kontoret. Der har jeg sortert papir, tørket støv, støvsugd og ristet teppet. Da er det bare et hotspot fullt av ting jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med igjen.

Badet er det ikke så mye styr med, egentlig, særlig etter at ejg begynte med swish&swipe. Men jeg lurer på om jeg skal vaske skapet igjen. Gjorde det forrige gang det var badesone og nå som det er så mye bedre må jeg jo nesten fortsette å holde det slik!

:klappe: for oss alle! Vi er flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny FlyLady her :D

Begynte i forigårs, så dette blir spennende... :D

Velkommen! Har bare holdt på ca måned selv og leiligheten ser bedre ut enn på lenge! Bare husk babysteps og at det er lov å ta ting litt sånn som det passer deg. Litt hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt av dette for så lenge siden, at her tar jeg helt forsiktige små skritt, babysteps, som om jeg var helt fersk omtrent... (nesten i alle fall)

Planer for dagen:

*Sette på ei (eller to) maskiner med klesvask. (to dersom min mann ikke har startet den jeg laga til i morges. Det er ull, og tar bare en halvtime, så jeg rekker fint to)

*Henge opp klærene når de er rene

*Rydde av bordet før vi legger oss (lett for å bli stående igjen glass og sånn)

*shine kjøkkenvasken

Det blir nok min midlertidige lille liste.

Jeg har altså redusert kveldsrutinen min til å være "rydde av bordet og shine vasken". Klarer jeg å gjennomføre dette, så øker jeg på, med babysteps :)

Gjenninnføre smilefjeskalenderen min, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får besøk av familie fredag, så jeg må ta litt i idag og imorgen for å få alt klart :D

Idag skal vi:

* rydde gjesterom for pappesker, siste rest fra flyttelasset

* henge opp speil på gjesterom

* rydde soverom

* sette over finvask og henge dette til tørk

* lage handleliste for helgen

Huffameg, blir en fin kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med å være FlyBaby er at man kan drømme om den dagen man har fått litt bedre kontroll, og IKKE trenger den stress-ryddinga før besøk...

Vi hadde besøk i helga, og hadde helt kaosrydding før det. Vi får besøk igjen første helga i august, men satser på å ta det sånn "litt etter litt" og HOLDE det ryddig frem til det, sånn ca...

Lov å håpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med å være FlyBaby er at man kan drømme om den dagen man har fått litt bedre kontroll, og IKKE trenger den stress-ryddinga før besøk...

Vi hadde besøk i helga, og hadde helt kaosrydding før det. Vi får besøk igjen første helga i august, men satser på å ta det sånn "litt etter litt" og HOLDE det ryddig frem til det, sånn ca...

Lov å håpe?

Jeg skal krysse fingra for oss begge når det gjelder det der, Malama :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg ryddet nederste del av høyskapet på badet mens jentungen satt i balja. Nå gjenstår bare å skrubbe dusjen og vaske takventilen, noe sambo har sagt han skal gjøre begge deler.

Jeg fikk ryddet kjøkkenet og satt på oppvaskmaskina etter middag mens sambo var ute på handlerunde.

To poser med fretexklær ble pakket i går kveld og levert på vei ut i dag morges.

En maskin klær ble vasket og lagt i tørketrommelen, en til satt på da jeg la meg, den havnet i trommelen i dag morges. Så i ettermiddag er det klesbretting som står på programmet, og så bør jeg få gått meg en tur. Og så må leiligheten støvsuges....

En venninne kom over i går kveld og det var deilig å føle at alt var "på G", så jeg med god samvittighet kunne sette meg med og snakke med henne.

Endret av Bobsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer for dagen:

*Sette på ei (eller to) maskiner med klesvask. (to dersom min mann ikke har startet den jeg laga til i morges. Det er ull, og tar bare en halvtime, så jeg rekker fint to) Vel, han vaska ullvasken, jeg vaska ikke noe mer

*Henge opp klærene når de er rene Jeg vaska jo ikke noe... men jeg tok ikk det han hadde hengt ut da...

*Rydde av bordet før vi legger oss (lett for å bli stående igjen glass og sånn) Jeg rydda av bordet etter middag, men "merkelig nok" var der fortsatt noen glass når jeg to opp i dag. (rydda dem vekk før jeg gikk på jobb da)

*shine kjøkkenvasken DET gjorde jeg. Etter at jeg hadde vaska opp!

Tror jeg prøver meg på ca samme liste for i dag jeg:

*vaske ei maskin med klær

*Henge ut klesvasken

*Legge sammen det som ble vasket i går

*Rydde av bordet før vi legger oss

*Shine vasken

Også skal jeg prøve å få bakt boller. Min syke mann orker ikke ta seg bryet med å skjære brød og spise skive, men hadde kanskje spist om der var boller i hus... (for tiden spiser han bar epler og apelsiner (og sjokolade...))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår skulle vi:

* rydde gjesterom for pappesker, siste rest fra flyttelasset Gjort! Alt som ikke skulle spares, ble kastet, og det som ikke skal brukes med det første ble plassert i boden.

* henge opp speil på gjesterom Vel, vi fant plassering og fikk merket opp til skruehull, men det viste seg at vi ikke har skruer som passet, så det skal sambo kjøpe idag og gjøre ferdig...

* rydde soverom Gjort delvis, litt igjen til idag..

* sette over finvask og henge dette til tørk Ikke gjort....

* lage handleliste for helgen Gjort!

I tillegg ryddet jeg i kjøleskapet og kastet alt gammelt, og vasket hyller og skuffer!

Idag skal vi:

* handle inn til helgen

* henge opp speil på gjesterom og Rosendahl vinstativ i stue

* vaske leiligheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et anfall av vaskedilla i går kveld, så tidligere rapporterte kontorvasking ble supplert med shining av kjøkkenoverflater, tømming av oppvaskmaskin, rydding av rent tøy, 27 fling boogie på soverommet, tømming av alle søppelbøtter, vasket og ryddet to skap på kjøkkenet og etterpå dro jeg på joggetur! Er ikke sunt dette her! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går skulle jeg:

Støvsuge OK

Gå tur 40minutter gjennomført

Brette to maskiner med klær OK, sambo la på plass den ene da det var mest hans klær

Lese ut bok OK, klar for biblioteket

I tillegg:

Laget jeg middag

Ryddet bort etter middagen satte på oppvaskmaskina

Satte på brød til i dag morges

Tok ut av oppvaskmaskina etter gåturen min.

Dagens planer:

Lage middag

Sette på en maskin med klær

Legge klart bøker som skal på biblioteket i morgen

Endret av Bobsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår skulle vi:

* handle inn til helgen Gjort

* henge opp speil på gjesterom og Rosendahl vinstativ i stue Gjort, hang også opp en lampe på veggen

* vaske leiligheten Gjort, 1,5 time på bad, 1 t på kjøkken, støvsugd/vasket gulv hele veien, tørket støv og vasket vinduer *puh*

I tillegg vasket jeg 3 maskiner med tøy!

Så idag kommer familien, så da står det bare igjen for dagen å:

* handle inn ett par flasker hvitvin

* hente pakke på posten

* rydde siste småting fra igår kveld :) (hihi ja klarte jo selvsagt å rote bittelitt før jeg la meg igjen..)

* brette sammen tøyet som ble vasket sist igår

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går skulle jeg:

*vaske ei maskin med klær Gjort

*Henge ut klesvasken Putta det i trommel...

*Legge sammen det som ble vasket i går Obs....

*Rydde av bordet før vi legger oss Ehhhh...

*Shine vasken Ikke helt det heller nei....

Jeg var ikke så veldig flink nei. Men jeg bakte da! Det ble ikke boller, det ble hvetestang. Kjempegodt!

Ogås var jeg flink og gjorde en innsats før jobb i dag i stedet da. Tok sammen sat og sånn etter at vi hadde spist hvetestang i går, og tok oppvasken. gjorde klar oppvaskmaskina, min hjemmeværende syke mann starter den når han står opp.

Planen for i dag blir igrunnen bare å kopiere den fra i går:

*Vaske ei maskin med klær

*Henge ut/putte i trommel

*Legge sammen det som ble vasket i går og i forgårs

*Rydde av bordet før vi legger oss

*shine vasken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom hjem fra jobb i går, var formen elendig. Av og til er det ikke noe gøy å være gravid, føler meg fullstendig utladet. Gårsdagens planer var følgende

Lage middag Det gjorde sambo

Sette på en maskin med klær Nei

Legge klart bøker som skal på biblioteket lørdag Ja

At jeg ikke gjorde noe i går, har resultert i at leiligheten såg ut som et bombenedslag da jeg stod opp i dag. Sambo har nemlig problemer med å gjøre husarbeid hvis ikke jeg tar initiativet. Han sa mandag at han skulle vaske dusjen og vifta på badet ila uka. Dette er ikke gjort.

Så nå er det bare å brette opp ermene og sete i gang mens han og jentungen er ute.

Skrubbe dusjen

Vaske badevifta

Swisje badet generelt

Sette på bolledeig

Rydde kjøkkenet etter frokost og gårsdagens middag

Rydde hotspoten på stuebordet

Moppe kjøkkengulvet

Drikke 1/2 liter vann

Lage lunsj

Endret av Bobsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjenstår

Vaske badevifta

Sette på bolledeig, må vente til i ettermiddag

Lage lunsj

Forberede middag.

Til byen til frisøren.

I tillegg skal jeg

Ta hotspoten på kjøkkenbordet

Hotspot på kommoden i gangen

Jobbe litt med langsiktig planlegging og mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe flink til å huske kveldsrutinen min, jeg må nok frem med smilefjeskaleder igjen ja.

Jeg har derimot vært flink med klesvasken, vaska og lagt sammen tørt.

I dag er dagens andre maskin godt igang, jeg har tatt inn tørr klesvask fra i går, og lagt sammen en god del klær som var vasket tideligere (og bare ble hengende til "tørk" innendørs i ei uke...) Jeg har handla inn mat for helga, opg tømte oppvaskmaskina før frokost, så jeg er ganske så fornøyd så langt.

Målet må være å faktisk huske å gjøre kveldsrutinen min før jeg legger meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...