Gjest Qlio Skrevet 29. mai 2007 #2261 Skrevet 29. mai 2007 Jeg tok feil, det var "Rask lykke" på menyen i dag... Alle håndklær er byttet ut, tørkesnor og trommel er tømt, dagens "Swish and swipe" er unnagjort, oppvaskmaskinen er tømt, morgendagens vaskemaskin er klar, morgendagens middag står i kjøleskapet klar til å tilberedes i morgen (alle ingredienser er dobbeltsjekket og på plass). Ungene sover godt, klærne deres for morgendagen er klare. Vilde, min yngste, har blitt "umulig" å legge. Strammere kveldsrutine håper jeg hjelper... middag, bad, barne-tv, lek, kveldsmat, lese en bok med litt melk, vitaminer, tannpuss og natta. Som "Supernanny" anbefaler, første gang hun står opp "Nå er det natta, opp i seng", andre gang er det "Nå er det natta", tredje gang "Natta" og etter det bare følges i seng uten kos, snakk eller annet tull. Alt i rolige former... men det tok alikevel en halvtime i dag, håper på bedre resultat om litt! Og takket være Sessa sin gave til prinsessene glitrer hele stua. Ekte prinsesser har nemlig glitter på øyne, kinn, armer og nattkjoler! *ler*
Dunilla Skrevet 30. mai 2007 #2262 Skrevet 30. mai 2007 Så hyggelig å se flere her inne igjen! (Eller er det bare jeg som er utålmodig?) Jeg har lurt på hva slags mat "Rask lykke" var, takk for link Qlio! Må prøves! Idag har jeg slettet mesteparten av mailene i e-postboksen som bare brukes til FlyLady. (Jeg har en tendens til å samle mange av dem fordi jeg vil lese dem en gang til...) Som oftest rekker jeg det ikke, og boksen blir fullere og fullere... Har ellers bare laget middag idag og siden jeg tråkket på en pose som lå på stuegulvet og lurte på hva det egentlig var i den, tok jeg dagens decluttering i den. Og der var det masse papirer som jeg stæsjet bort en gang det "skulle ryddes fort". Det fine ved å ta frem slike papirer etter lang tid er at det meste ikke er viktig lengre og kan kastes. Og så fant jeg frimerkene jeg har lurt på hvor ble av...
Gjest Qlio Skrevet 31. mai 2007 #2263 Skrevet 31. mai 2007 I går var jeg "lat" og deppa pga besøk hos legen som endte i ny 100% sykemelding i to nye måneder. Nå er det på tide å løfte blikket opp og frem, dagens planer er: - brette klærne på badegulvet - vaske badekaret (ungene badet før frokost i dag) - tømme tørketrommelen - begynne å fylle morgendagens maskin - rydde flater på kjøkkenet - rydde leker i stua - re opp sengene GO - GO- GO - GO- GO - GO- GO - GO!
Sessa Skrevet 31. mai 2007 #2264 Skrevet 31. mai 2007 Husk å ikke slite deg ut mer enn du må da Qliovennen!
Gjest Qlio Skrevet 31. mai 2007 #2265 Skrevet 31. mai 2007 Husk å ikke slite deg ut mer enn du må da Qliovennen! Det er ikke mye når man tar det over hele dagen, da.
Sessa Skrevet 31. mai 2007 #2266 Skrevet 31. mai 2007 Alle soneoppgavene for denne uken er straks utført!
Gjest Qlio Skrevet 31. mai 2007 #2267 Skrevet 31. mai 2007 Dagens planer er utført! Litt sliten etter bassengtrening og legging av Vilde, men nå er det ro og kubbelys!
Dunilla Skrevet 31. mai 2007 #2268 Skrevet 31. mai 2007 Oj, så flinke dere er! Jeg har det travelt nå, men skal klore meg fast i morgen-og kveldsrutine + shine vasken. Tror det får være store nok ambisjoner. Date night imorgen blir middag med venner.
Gjest Qlio Skrevet 1. juni 2007 #2269 Skrevet 1. juni 2007 (endret) Du ville vel ha økt aktivitet, Dunilla? Nå kommer jeg fra dagens første treningsøkt, har spist 3 knekkebrød, skal ta en kaffe og se resten av Dr.Phil før jeg starter med dagens planer. Dagens planer: - støvsuge 1.etg (utsatt til i morgen) - skifte på senga vår (OK) - tømme vaskemaskinen, tromle tøy, brette og legge i skap (OK) - starte vaskemaskin med sengetøy, tromle og legge på rent i senga, re opp (OK) - lage pizza (OK) - behandling 16:00 (OK) Endret 1. juni 2007 av Qlio
Dunilla Skrevet 1. juni 2007 #2270 Skrevet 1. juni 2007 Hehe, det er bare hyggelig det, Qlio! Idag skal jeg rydde bilen, og ta et kvarter rydding i garasjen før jeg tar helga.
Gjest Qlio Skrevet 1. juni 2007 #2271 Skrevet 1. juni 2007 Jeg orker ikke støvsuge i dag, jeg... men jeg måtte vaske stekeovnen i stedet da pizzaen gikk utover sin gode bunn (eller noe slikt).
Gjest Qlio Skrevet 2. juni 2007 #2272 Skrevet 2. juni 2007 Sto opp meget tidlig i dag med barna (6:00), var egentlig opplagt og i fin form. Laget meg kaffe og nå er kaffetrakteren renset. Har tenkt på det lenge, nå er det gjort. Og i går la vi oss i rene senger, det er deilig det!
Dunilla Skrevet 4. juni 2007 #2273 Skrevet 4. juni 2007 Tok ukesrengjøringen igår og er svært fornøyd med det idag.
Gjest Raptuza Skrevet 4. juni 2007 #2274 Skrevet 4. juni 2007 Også er et tirsdag i dag, så da har jeg litt av hvert å gjøre... Så flinke me er! I dag har eg: -Fjerna gammalt sengetøy på foreldresoverommet -laga middag -trimma litt - bretta og lagt på plass reint tøy - vaska sengetøy på 90 grader kokvask - tatt opp nytt brød av frysen for imorgon - laga frukost - tatt opp mat til morgondagens middag
Bobsi Skrevet 5. juni 2007 #2275 Skrevet 5. juni 2007 (endret) I går hadde jeg stooore planer. Skulle ta Hjemmevelgjøringstimen. Men var helt utslått, denne graviditeten tar helt luven fra meg, er jo helt utslitt for tida. Håpte det skulle bedre seg utover, men det har i grunnen ikke gjort det. Men gode, gode sambo gjorde alt bortsett fra støvtørkingen. Men så oljet han terassegulvet i stedet..... I kveld skal jeg svømme, så da blir det vel ikke gjort så mye annet ann å brette tøy til Frustrerte Fruer.... I løpet av uken må jeg vaske kjøleskapet og pakke til ferietur neste uke, reiser på søndag. Skal bli godt med en uke fri fra jobb. Endret 5. juni 2007 av Bobsi
Gjest Qlio Skrevet 5. juni 2007 #2276 Skrevet 5. juni 2007 (endret) Har gjort alle de "vanlige tingene", i tillegg har pusset stue- og kjøkkenvinduer utvendig (innvendig tok jeg for en/to uker siden). Bilen fikk litt ekstra fokus: den har blitt støvsuget og vasket både innvendig og utvendig, sprayet seter med tekstilspray så nå er den en fryd å kjøre. Har også peilet oljen, fyllt på med kjølevæske (jada, jeg har gradestokk), spylevæske, bensin og peilet oljen. Endret 5. juni 2007 av Qlio
Fakse Skrevet 6. juni 2007 #2277 Skrevet 6. juni 2007 Mannen feirer bursdag til helga, så i dag tok vi en homeblessing. Dermed er det bare å sveipe over gulvene kjappt før gjestene kommer på søndag. Må også få skrevet handleliste og bakt litt, men det blir ikke noe stress når vi gjør det i god tid (ikke bakingen da, den gjør vi lørdag). Må rydde litt småsaker rundomkring, men det er 15 minutter innsats en kveld. Gaven og kort er i hus, og ellers er alt klart
Dunilla Skrevet 6. juni 2007 #2278 Skrevet 6. juni 2007 Jeg får sommerbesøk av en utenlandsk venninne, så nå må jeg virkelig få gjort litt hver dag pluss kanskje et par runder crisis cleaning i uka for at det skal bli hyggelig å få overnattingsgjester! Idag: CC 15 minutter kjøkken (oppvask, skapdører) 15 minutter bad (sortere bort gamle håndkler, swish&swipe, declutter div rundt om kring) 15 minutter entré (kaste et par stygge sko selv om jeg ikke har nykjøpte "erstattere", generell decluttering,hive papir i returcontainer) 15 minutter og mer fornøyd pause. AH, tror jeg skal gjenta denne imorgen.
Gjest Qlio Skrevet 6. juni 2007 #2279 Skrevet 6. juni 2007 Vi skal legge inn bud på hus i morgen, så det er nesten det eneste jeg skal gjøre i morgen.... pluss trening, da... skal over til apparat-trening i morgen! Ikke babystep men MAJORSTEP!
Bobsi Skrevet 7. juni 2007 #2280 Skrevet 7. juni 2007 Vi skal legge inn bud på hus i morgen, så det er nesten det eneste jeg skal gjøre i morgen.... Så utrolig spennende! Nytt, gammelt, oppussing? Hva slags hus er det. I går kveld fikk jeg plutselig en dose energi ramlende i hodet. Jeg vasket vinduer på begge sider på kjøkken og i gang, vasket kjøleskapet, oljet skjærefjøla, vasket klær og vannet uteblomster. Jeg oppdaterte kveldsrutinen på PC'en og printet ut nytt ark, det gamle var tydelig brukt og modifisert over en periode. Jeg begynte på en liste over mat til hytteferien vår neste uke, hva vi må ta med, og hva vi må kjøpe på lørdag før vi reiser. I ettermiddag får jeg en venninne på middagsbesøk, så jeg laget også handleliste for i dag. Så i ettermiddag er det bare for meg å storme hjem fra jobb, svippe innom butikken på veien, hente snuppa i barnehagen og vips så er det nesten middag, for jeg forberdte en del i går kveld. Skal ha fiskesuppe, så ingrediensene er ferdig kuttet i kjøleskapet. Jippi! Det er lenge siden jeg har hatt en kveld der jeg har følt meg så bra. Er formen på bedringens vei mon tro....? Eller er det været?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå