Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har også tenkt å få ferdig litt blomster til 17.mai, synes "alle andre" har det så fint men i år skal jeg være klar! Hadde tenkt å reise ut å kjøpe noen stemor og lignende i dag (de er jo "gratis"), men grunnet høyt vininntak i går er prosjektet utsatt noget....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt blomsterbed er i gang og jeg har støvsuget 1 etg. Ellers så er jeg falt helt ut av rutiner jeg ikke har klart å komme inn i. Skjønner ikke hvordan flerbarnsmødre med fulltidsjob klarer det lengre jeg!?!

Skrevet

Hei Sessa! Du må innarbeide en rutine om gangen, så greier du det! Flylady vil at vi skal konsentrere oss om en rutine hver månede, og gjennomføre den. (Ikke crash & burn) Denne måneden er det "Moving in May", men hvis du heller vil noe annet så plukker du den rutinen du vil. Hvis du starter på scratch så ville jeg valgt "Shine Your Sink" igjen. Hvis du blir utålmodig og "synes" du "burde" klare mer, så får du selvsagt gjøre andre ting i huset også, bare du har gjort månedens rutine.

For min egen del må jeg si at jeg aldri følte (merk : FØLTE!) at jeg gjorde nok, og derfor plaget meg selv med alt som var ugjort. Jeg hadde ikke tid til alt. Nå ser jeg at det er feil måte å tenke på. Man har 15 minutter imellom, eller 5 minutter, og poenget er at vi må GJØRE noe, ikke bare tenke på det, og de fleste arbeidsoppgaver tar langt mindre tid enn man tror. (Anti_Ting_Tar_Tid :) )

Husk at hjemmet ikke ble rotete på en dag, så ikke tro det skal blir ryddig på en dag!

Vær tålmodig, og imens du venter på resultatene, gjør du litt her og litt der, og før du vet ordet av det så er det lengt bedre enn du hadde forestilt deg!

Skrevet

* Støvsuget 1.etg

* Kjørt oppvaskmaskinen en runde, ryddet ut igjen

* Ryddet flater i 1.etg

Skrevet (endret)

Siste opprop for 17. mai:

Bake kake :tommel:

swiffe alle gulv

15. minutter decluttering i gangen og utenfor inngangsdøra :tommel:

plante to potter med 17. mai-blomster :tommel:

klippe gressplen :tommel:

Endret av Dunilla
Skrevet

Vaskemaskinen og oppvaskmaskinen durer og går.

Brettet to maskiner med klær som ble "oversett" i går.

Ryddet litt generelt.

I morgen er det atter en ny dag!

Gjest Gjest_Sessa_*
Skrevet

OI!!! Her var det blitt nytt design! Så deilig :)

Jeg har gjort en av dagens soneoppgaver. Baderomsvasken min skinner og samme gjør speilet. Må få tatt vasken i 2 etg også ;) (flott med to bad da gitt) Hehehe!!!

God helg alle sammen!

Skrevet

Og nå har jeg logget inn også :)

Skrevet

Har vært hjemme i nesten hele dag.

En utsettelsesting er gjort, nemlig å skaffe "holdere" til garderobeskapets stang.

Nå henger Vilde sine kjoler i hennes skap.

Vasket mange "klønemaskiner" i dag med tøy som skal spesialbehandles.

Ullgensere, finkjoler, penskjorte... og siden jeg var hjemme har jeg kjørt ett par maskiner til med utejakker siden vi alikevel er inne/hjemme.

Begge etasjene er støvsuget, laget arme riddere til koselunch, bakt fyllte horn, hatt besøk ett par timer og oppvaskmaskinen durer og går. Jeg er klar for helg!

Skrevet

Fikk ryddet fullstendig i bilen idag i steden for i går. Fortsatte i garasjen, 2x15 minutter der. Dermed ble jeg kvitt to bæreposer søppel, og det forundrer meg at jeg ikke kaster sånt med en gang. Nå har jeg hengt opp en søplepose i garasjen så jeg har et sted å gjøre av søppel med det samme.

I morgen skal jeg bruke litt tid i hagen. Ha en fortsatt god helg, flybabies!

Skrevet

Planer for uken

Mandag

Qlio: Gruppefysio 9:30 – 11:00

Qlio: Manuell terapi kl. 14:30 - 15:30

Mat: Kassler, grønnsaker og mandelpotet

Tirsdag

Mat: Barnas fiskegrateng

Onsdag

Vilde: Helsestasjonen 9:00 (Qlio følger)

Qlio: Gruppefysio 11:15 – 12:45

Mat: Tandori Chicken

Torsdag

Qlio: Basseng 15:30 – 16:30

Mat: Verdens beste fiskesuppe

Fredag

Qlio: Gruppefysio 9:30 – 11:00

Mat: Pizza

Lørdag

Mat: Rask lykke

Søndag

Mat: Lasagne

Ukens sone: Master bedroom

* vaske gardiner

* pusse vinduer

* støvsuge under sengen

* vaske gulvmatte

* tørke støv

Skrevet

Jeg er hjemme igjen fra ferie, og klar til ny innsats. I dag har vi fått ryddet ut av koffertene. Jeg har gjort det systematisk, skrevet liste over alt vi hadde med, hva vi brukte, hva vi ikke brukte, og hva vi savnet. Det skal være basis til neste reise, og etterhvert til en "ultimat" pakkeliste for reiser. Må vel lage flere varianter tenker jeg, man trenger jo ikke de samme tingene på badeferie med familien som på jobbreise.

Også har vi fått startet på vårt neste oppussingsprosjekt. Det er heldigvis ikke så stort, men det må gjøres likevel. Vi skal bytte om litt på bruk av rom i huset, så det som skal bli vårt nye soverom skal få en ansiktsløfting pluss akryl i sprekkene for å tette trekk som vi fikk avdekket ved en termografiscanning for noen uker siden. I dag fikk vi tatt ut alt som var der inne, skrapet bort lim fra gammel malertape fra vinduet og pusset ned spikerhull i veggene. Sparkling i morra tror jeg. Blir ikke så mye jobb, for det ble gjort grundig sist det rommet ble pusset opp.

Gjest Gjest_Bobsi_*
Skrevet

Kom hjem fra langhelg i går. Fikk pakket ut alt til en forandring. Vi var ikke så systematiske som Fakse, men jeg er fornøyd.

Siden det blir en hektisk uke denne uken, tok vi hjemmevelgjøringstimen etter at snuppa hadde lagt seg i går kveld. Deilig....

I tillegg fikk jeg lagt bunads forkle og skjorte i bløt så det var klart til vasking i dag, fikk vasket tre maskiner.

Denne uken skal jeg på jobbreise tre dager, så det blir ikke så mye gjort. Får prøve å lage dobbel middag i dag, så snuppa og sambo har noe i morgen.

Skrevet

Jeg har begynt å pakke til sommerferien min i juli, et babystep om gangen. Har også tenkt gjennom hva jeg trenger og skrevet liste. Toalettsaker har jeg stort sett dobbelt av, og er allerede pakket. Denne småpakkingen går parallellt med at jeg surfer på internett og planlegger hva jeg skal bruke feriedagene til. En super måte å få dobbelt så mye glede ut av ferien på!

Skrevet

Ukeplan:

onsdag:

declutter 15 minutter soverom OK

30 minutter i hagen - luking og fjerning av tørre staudestengler fra ifjor...

planlegge ukens middager

skrive handleliste

kjøpe noen deler jeg trenger til noe som skal repareres

hjemmelaget middag

Shining the sink/oppvask

torsdag:

Handlerunde

15 minutter decluttering ekstraseng + pakk den bort når den er fri for alt

hjemmelaget middag 2

30 minutter i hagen - kapp opp kvist/greiner til ved og stable tørt

Kellys

Shining the sink/oppvask

fredag:

15 minutter decluttering bokhylle soverom

30 minutter i hagen - rydde/vaske platting

hjemmelaget middag 3

Kellys

klesvask

Shining the sink/oppvask

Date Night: bake kake og se film med venninne

lørdag:

Ut i skogen, opp i trærne (eller noe)

15 minutter decluttering hva som enn ligger på gulvet

grille middag

søndag:

Som lørdag ca.?

Skrevet

Bortsett fra hagearbeide så har jeg vært flink til å gjøre det jeg hadde planlagt. Jeg gjør litt i løpet av pinsen tror jeg, selv om jeg ikke fyrer opp gressklipperen.

Neste uke har dagligstue som sone, og gang/inngangsparti overtar på fredag. OKAY.

God pinse til alle! Husk morgen- og kveldsrutine i helgen!

Skrevet

Vi har hatt barnefri i dag, så vi har vært på Plantasjen og kjøpt planter. Så nå er det fint på balkongen og utenfor inngangsdøren. Sambo var kjempeflink, mens jeg tok store deler av hjemmevelgjøringstimen inne. Tror ikke stua blir prioritert denne uken, må heller ta alt utendørs.

Balkongmøblene må oljes

Tre dekket på balkongen må oljes

Kjøpe nye dørmatter

Os så må jeg ta en oppdatering av rutinene våre, ting har sklidd litt ut i det siste.

Skrevet

Ga bort masse leker etter guttene i dag. I stedet for å begynne å selge på alt, ga jeg det til en venninne som har lyst på flere barn :) Like greit og større giverglede! ;)

Ellers så er gutta sine rom delvis ryddet. Driver og planlegger kjøkkenet (skal pusse opp i løpet av sommeren en gang) ned til siste detalj. Snart gjenstår bare IKEA besøket for å finpusse på alt vi trenger og mål. Ellers så drømmer jeg om å pusse opp resten av huset, hehe! Godt gubbemannen min ikke ser her :P

Skrevet

Jeg fant ut av noe genialt i går da jeg tørket støv. Har irritert meg over at stoffet på høytalerne på stereoanlegget ikke blir skikkelig fritt for støv, det bare krøller seg sammen. Men i går kom jeg på å prøve en klesrulle i stedet for mikrofiberkluten. Det skal jeg si var effektivt. Nå ser høytalerne nesten nye ut....

Skrevet
Jeg fant ut av noe genialt i går da jeg tørket støv. Har irritert meg over at stoffet på høytalerne på stereoanlegget ikke blir skikkelig fritt for støv, det bare krøller seg sammen. Men i går kom jeg på å prøve en klesrulle i stedet for mikrofiberkluten. Det skal jeg si var effektivt. Nå ser høytalerne nesten nye ut....

Smart, vi har slike vi også som skal få samme behandling i dag!

Ellers er jeg godt i gang med stua, tv-benken og kjøpmannsdisken er vasket, vinduene er pusset innvendig, i dag skal jeg vaske gardiner, støvsuge sofa samt flekkfjerning i sofa og stueteppe. Og middagen er marinert kalkunbryst med nypoteter og grønnsaker.

Rutinene sitter godt, og jeg skal nå lese en Fly-mail for å kick-starte motivasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...