Gjest Qlio Skrevet 15. mars 2007 #2141 Skrevet 15. mars 2007 Gårsdagens oppdrag utført. Dagens planer i prioritert rekkefølge: - vaske gulvet på badet i 2.etg - vaske overflater på innredning - vaskesøyle (oppå/inni trommel+kammer til vaskemidler) - rydde inni badeskap (4 kurver, 3 som er mine/barnas) ← Skivebom! Men fokuserer på det som ble gjort: - vaskesøyle (inni trommel dvs filter +kammer til vaskemidler)
Malama Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #2142 Skrevet 15. mars 2007 Noen flink FlyBaby har jeg ikke vært i det site, men jeg er så fornøyd med kjøkkenet nå! Jeg har endelig funnet igjen HELE kjøkkenbenken... Jeg beklagde meg en dag for noen uker siden over at kjøkkenbenken min "grodde igjen". Min kollega skjønte ikke hvordan jeg kunne la det skje, hos dem var det alltid ryddige kjøkkenbenker... Jojo, men hos meg var det ikke slik, Jeg forklarte, det begynner ve at det står bare borte hos veggen, et sånt "barsett" (vi bruker isklypa til daglig) og sånne underlag for å sette varme ting på. Og en vannkoker, også kommer der plutselig ei kakaomaskin. Og mikser. Også oljer og krydder, også litt arbeidsredskaper, og.... Da mente min kollega at "jammen, dette er jo ikke rot, slike ting hører hjemme på kjøkkenbenken de..." Vel, NEI! Jeg hadde jo ikke arbeidsplass på benken! Jeg begynte i helga, og kom langt ivei, og fortsatte i går, og nå er jeg fornøyd. Jeg hr fått kakaomaskinen inn i et skap, sammen med vannkoker og og mikseren (sånn liten håndmikser i stativ bare, lett å ta frem) de redskapene som sto og støva nede bel vasket, stativet satt bort, og redskapene havner i skuffa. Jeg har vaska benken, grundig, og putta tilbake bare det jeg mente skulle være der. Og jeg fikk plass til brødboksen (som har stått på kjøkkenbordet (vi spiser ALDRI ved kjøkkenbordet, bare så det er sagt) i det siste) og likevel god arbeidsplass Om jeg kunne bli like fornøyd med stua, der er det også mye "smårot" som i og for seg ikke er ROT, men som roter til... Ja, også vaska over gulvene fra loft til kjeller, og tatt en shining på gjestebadet (det blir jo ikke vaska regelmessig i hverdagen, da ingen bruker det) og redd opp på sovesofaen, så er vi klare for besøk i morgen. (besøket på mandag ble ikke noe av, men i morgen kommer helgebesøk uansett)
Bobsi Skrevet 15. mars 2007 #2143 Skrevet 15. mars 2007 Jeg har falt helt ut etter at jeg var syk, har ikke hatt energi i det hele tatt. Har sovnet på sofaen kl 19:30. Det er IKKE likt meg, bare så det er sagt..... Har ikke matlyst for tida, så middag går det også dårlig med. Lillesnuppa har fått litt for mange middagsglass i det siste, selv spiser jeg helst knekkebrød..... Energien mangler totalt, sambo gjør litt, men ikke alt vi gjorde tilsammen tidligere.... Føler rotet gror og tar over leiligheten..... hauger med post, jeg har ikke helt oversikten. Støv rundtomkring, klesdunken er overfull..... Sukk! Føler jeg må skjerpe meg, men energien er IKKE tilstede. Har mer enn nok med å underholde lillesnuppa fra vi kommer hjem til hun er i seng....
Gjest Qlio Skrevet 16. mars 2007 #2144 Skrevet 16. mars 2007 I går gjorde jeg ingenting annet enn rutinene, deilig!
Fakse Skrevet 16. mars 2007 #2145 Skrevet 16. mars 2007 I dag var jeg i byen en tur i et ærend, og siden jeg hadde sett på kalenderen at det er en bursdag i neste uke kjøpte jeg gave i samme slengen. Vanligvis kommer vi ikke på bursdager før vi får invitasjonen (og den kommer som regel dagen før fra dette holdet...), så da blir dte alltid stress. Men ikke denne gangen
Sessa Skrevet 19. mars 2007 #2146 Skrevet 19. mars 2007 I dag er jeg effektiviteten selv.... Ranse opp? Nei det trenger jeg egentlig ikke. Jeg har i alle fall snart strøkent soverom
Gjest Qlio Skrevet 20. mars 2007 #2147 Skrevet 20. mars 2007 Jeg "flinget" en kjøkkenskuff og ett kjøkkenskap i går (synder mot Sonen). Fra ukens sone kan jeg melde fra om at sengen er gullende ren, alle flater rene, gardiner, sengeteppe, sengetøy, puter, dyner, teppe ble vasket sist gang (ærlig talt, man trenger ikke gjøre alt hver 5.uke, vel?). I dag skal jeg vaske under sengen (der hadde vi bl.a en juniorseng som nå er satt opp på Vilde sitt rom). Tjolahopp og grattis til Sessa!
Dunilla Skrevet 28. mars 2007 #2148 Skrevet 28. mars 2007 *Henter denne frem fra side 3* Hei! Jeg er tilbake for å holde tråden på side 1 Gjest med nytt nick. Siden sist har jeg flydd ganske jevnlig, men pga stort arbeidspress ikke hver dag. Men har stjerner 10 dager i mars for decluttering 15 minutter. Skal gjøre det resten av måneden hver dag. Det er så lite som skal til for å vedlikeholde et "Company Ready"-hus. Fortsatt; Flink til å rote mindre, men det hender "one of those cute little boxes" kaster opp innholdet sitt på stuegulvet. Nå har jeg flyttet fokus ut i hagen. Litt ved som skal kappes opp, litt raking og rydding i bed. Var forresten ute en dag og plukket tilfeldig søppel i nærområdet som har dukket opp etter at snøen forsvant. Ellers søker jeg ny jobb, og har hatt 15-minuttere med CVen og søknader. Og på den måten har jeg sendt avgårde flere søknader alt. Ha en fin dag!
Dunilla Skrevet 30. mars 2007 #2149 Skrevet 30. mars 2007 Hm, her var det liv? Her har jeg fortsatt med 15 minutter decluttering, gjorde det faktisk tidlig imorges. Håper noen flere henger med i påsken! GOD PÅSKE ALLE FLYBABIES!
Fakse Skrevet 31. mars 2007 #2150 Skrevet 31. mars 2007 Vi henger med "ute i virkeligheten". Har stadig hatt gjester, hvorav to runder med overraskende overnattingsgjester, og det har gått strålende fint. Ikke noe stress og styr, takket være at huset allerede var i ganske god stand. Feiret også fødselsdag med 21 gjester til middag og kaker, og huset er allerede tilbake til normalen (nesten, må kjøre en oppvaskmaskin til). Det er akkurat som om vi har blitt så vant med å ha det ryddig at vi ikke klarer å falle til ro før vi har gjenfunnet ordenen. Deilig! Litt lite tid til å være på KG for meg for tida, men jeg kikker da innom i ny og ne
Dunilla Skrevet 1. april 2007 #2151 Skrevet 1. april 2007 Det er kjempeflott, Fakse! Selv fungerer mange rutiner nå; morgen- og kveldsrutine, oppvask (stort sett), klesvask, ukesrengjøring, drikke nok vann, middagsplanlegging, være snill mot meg selv. Jeg strever for å få til 15 minutter decluttering hver dag, for det er det mest effektive for å se videre fremgang hos meg. Har tenkt å ta litt ukesrengjøring "på forskudd" idag, pluss en pose papirer fra kottet som skal gjennomgås. God søndag!
Gjest Qlio Skrevet 2. april 2007 #2152 Skrevet 2. april 2007 Jeg er her i påsken! Og i huset er det sone 2, dvs. inngangspartiet og kjøkkenet. Mål: - vaske trappa ute - vaske utgangsdøra innvendig og utvendig - vaske frontene til garderobeskapet - rydde i bilpleiehyllene til Qliomannen - rydde vekk vintersko - rydde vekk vinterjakker Om vi blir hjemme i påsken skal jeg også forsøke: - male frontene til våre nye kolonialskuffer - rense opp i blomsterbedet - vaske hagemøbler - vaske gulvet på terrassen
Dunilla Skrevet 3. april 2007 #2153 Skrevet 3. april 2007 Planer for påsken: Declutter 15 min hver dag Drikke 2 liter vann hver dag Rutinene går som de skal Pusse vinduer Rydde hotspot på kjøkken og stue Dra frem 3 poser fra boden fra siste panikkrydding som endelig skal gjennomgås og sorteres/kastes Håndvaske endel ulltøy som skal pakkes bort Starte et hobbyprosjekt Lese et par påskeferiebøker Skrive ferdig et par jobbsøknader og sende dem Lese aviser/kaste alt av returpapir - containeren blir tømt rett over påske Det tror jeg holder.
Dunilla Skrevet 4. april 2007 #2155 Skrevet 4. april 2007 Ulltøy, vaske vinduer, drikke vann, decluttering, papircontainer OK. Idag skal jeg planlegge påskens middager, kverke hotspots og ta et par av ukens Kellys (har ikke fått tatt noen).
Gjest Qlio Skrevet 8. april 2007 #2156 Skrevet 8. april 2007 *rydder etter påsketur* - All mat er tatt hånd om, alle ting som skal fra 1.etg og oppover er båret opp i respektive etasjer. - All oppvask er stablet i oppvaskmaskinen. - Vasken skinner som en sol. - Snøen utenfor døren er måket.
Fakse Skrevet 9. april 2007 #2157 Skrevet 9. april 2007 Siste dag av ferien, og vi benytter dagen til å gjøre resten av uka litt lettere. Tar husvasken, baker brød og måker snø. Ellers skal vi slappe av, minst mulig PC og TV er min plan. Kanskje ei god bok og lenestolen er å foretrekke?
Gjest Qlio Skrevet 10. april 2007 #2158 Skrevet 10. april 2007 Jeg var mer effektiv i går enn jeg har vært hele påsken. - Vasket og ryddet bort 4 maskiner med klær. - Tømt hele boden, ryddet og sortert. - Båret ut 3 bokhyller og 1 kommode. - Skrudd sammen dobbel bok/lagerhylle. - Vasket gulvet i boden. - Ryddet inn alt igjen i boden som skal få lov til å bo der. - Ryddet i medisinskapet, fjernet en halv pose med gamle medisiner. - Ryddet i Vilde sine klær (to poser til Freetex). - "Lagt ned" bokhyllen "Magiker" på Vilde sitt rom (mange små rom, nå er det 3 i høyden og 5 i bredden og hun rekker alle sammen). - Ryddet i leker (og kastet ødelagte leker eller gitt bort babyleker). - Ryddet rommet til Ida, ordnet TV-krok i sengen. - Laget alle måltider. - Klargjort klesposene til ungenes barnehagestart - Kjørt oppvaskmaskinen 2 ganger (siste var i natt, så den er ikke ryddet ut). - I tillegg til de daglige rutinene (gjøre klar neste vaskemaskin, legge frem klær, håndkleskift, legge frem til middagen dagen etter osv). Dæven døtte, jeg kan hvis jeg vil!
Sessa Skrevet 10. april 2007 #2159 Skrevet 10. april 2007 Jeg har vasket ca 20 maskiner etter påsken og det som lå fra før påsken... Jeg hater klær!
kamela Skrevet 10. april 2007 #2160 Skrevet 10. april 2007 Hjemme med vond rygg og skal ikke gjøre så mye. Har tatt av sengetøy og skal henge opp det. Ryddet en nattbordsskuff Skal rydde bort vintertøy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå