Litt Lost Skrevet 26. februar 2007 #2121 Skrevet 26. februar 2007 (endret) Pga låsning i ryggen gjorde jeg minimalt sist uke. Men fikk da unna klesvask og oppvaskemaskin og smårydding, ellers lot jeg ting stå til. Kommer sterkt tilbake denne uken og har satt opp mål for dagen: * tøm oppvaskemaskin - ferdig * sett på klesvask og heng opp - ferdig * tørke støv - ferdig * kaste blader og aviser - ferdig * vaske kjøkkengulvet - ferdig + litt stuegulv * rydde sonen i 15 minutter når jeg finner ut hva sonen er - ferdig * kellys mission - ferdig En stjerne i boken til meg i dag Endret 26. februar 2007 av Litt Lost
Litt Lost Skrevet 27. februar 2007 #2122 Skrevet 27. februar 2007 (endret) Dagens mål: - brette sammen klær - ferdig - ny klesvask, henge til tørk - ferdig - vanne blomster - ferdig - rydde i 15 minutter - kellys mission: bli kvitt det som kan kastes i stuen Fikk ikke gjort noe rydding eller kellys mission.... Endret 28. februar 2007 av Litt Lost
abelille Skrevet 27. februar 2007 #2123 Skrevet 27. februar 2007 Det er så kjedelig å rydde sånne ting som ikke helt har et hjem, det krever liksom så mye energi for hver ting siden man må finne et hjem til den. ← Om man ikke finner et hjem til tingen umiddelbart, så lover jo flylady oss at det vil ha et hjem innen vi er ferdige med å decluttere. Og jammen har hun rett også. (Hun har også rett i at man får gjort utrolig mye på 15 minutter...)
Gjest Qlio Skrevet 27. februar 2007 #2124 Skrevet 27. februar 2007 Hengt opp en maskin med klær. Brettet sammen tørre klær fra tørkestativ og tørketrommel. Vasket teppet i gangen. Gjort klar morgendagens maskin. Ryddet og vasket inni og utenpå kjøleskap. Laget middag. Smurt matpakker. Forberedt morgendagens middag (kyllinggryte, bare å varme i morgen). Båret inn ved. Ryddet alle flater tomme i stue + kjøkken og vasket dem. Vasket mikro innvendig og utvendig. Ryddet, vasket og oljet hyllen mikroen står på. Vasket kjøkkengulvet. Vasket begge doene, vaskeservantene og "swish and swipe". Skiftet alle håndklær. Har fått en del produkter fra www.lunehjem.no i dag, så nå brenner ett duftlys på doen i 1.etg og romsprayen med lavendel dufter på badet i 2.etg. Såpen dufter også lavendel, men bare sånn deilig og "ekte". Nå gjenstår det kun og støvsuge sofaen (jentene fikk fjærboa da jeg var på tur) og spraye den med litt tekstilspray. Disse greiene virkelig funker, og jeg er ikke engang litt sliten! Jeg tar pauser hele tiden, jo!
Litt Lost Skrevet 28. februar 2007 #2125 Skrevet 28. februar 2007 (endret) Ny dag, nye muligheter Dagens gjøremål: - Vaske kjøleskapet - ferdig - Skrive meny og handleliste - ferdig - Rydde 15 minutter - Kellys mission - Vaske klær + henge på tørk - ferdig - Tømme oppvaskemaskin - ferdig - Legge på plass tørre klær - ferdig Endret 28. februar 2007 av Litt Lost
Gjest Qlio Skrevet 5. mars 2007 #2126 Skrevet 5. mars 2007 "Å, herregud" sa svigermor. *så helt forundret ut* "Hva har du brukt her"? *peker på vasken* "Jeg har aldri sett en mer skinnende vask, den er som på en reklame"! Jeg gliste, minnet henne om Flylady, og humret. Aldri hadde jeg trodd at min svigermor skulle skryte meg opp i skyene for renhold. Hun er litt mini-Hyacint (fra "Høy på pæra") med støv-på-hjernen-light og har alt strøkent til enhver tid. Hun gikk fra rom til rom, og bare roste, og roste og roste og sa jeg hun roste? Så utrolig rart! Da de skulle legge seg for natten, hørte jeg hun sa til svigerfar. "Ja her, XXX, her er alt virkelig på stell". Jeg har sovet godt i natt!
Malama Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #2127 Skrevet 5. mars 2007 Så deilig da! Det er slikt man liker! Sånn er det ikke hjemme hos meg, men jeg håper det engang kan bli sånn...
Gjest Qlio Skrevet 5. mars 2007 #2128 Skrevet 5. mars 2007 Det ser ikke alltid slik ut hos oss heller...
Gjest Qlio Skrevet 6. mars 2007 #2130 Skrevet 6. mars 2007 WOW!!! *bøyer seg i sitt eget støv* ← Hvilket støv? Jeg fikk nemlig MMS bilder av ett STRØKENT kjøkken i går kveld/natt! Sessa: kjempejobb utført, i dag blir det beina på bordet!
Binke Skrevet 8. mars 2007 #2131 Skrevet 8. mars 2007 Ai-ai-ai-ai!!! Hva gjør denne tråden på SIDE 2? Jeg er back in business. Her skal det vaskes, støvsuges, kostes og ryddes!
Gjest Qlio Skrevet 8. mars 2007 #2132 Skrevet 8. mars 2007 I dag får vi nok pepper i denne tråden, Kvinnekampen har vært helt bortkastet pga kjærringskrell som oss! *ler* Men jeg driter i det og nyter resultatene! Kjøp friske blomster til dagens sone, kjøkkenet, som er hjemmets hjerte!
Fakse Skrevet 8. mars 2007 #2133 Skrevet 8. mars 2007 I dag får vi nok pepper i denne tråden, Kvinnekampen har vært helt bortkastet pga kjærringskrell som oss! *ler* ← Tsk, tsk! Gubbeskrellet mitt er nesten flinkere med Flylady og husarbeid generelt enn jeg er. Men han har ikke vært så systematisk før, så det er bra med noen påminnelser om at det er på tide å vaske bak komfyren, bytte filter i støvsugeren, sjekke om vi har sikringer osv . Og når det er system på sakene får jo et hyggeligere hjem begge to, samt bedre tid til hverandre
Sessa Skrevet 12. mars 2007 #2134 Skrevet 12. mars 2007 I helgen flyttet vi sofaen, salongbordet og gulvteppet Har ikke kommet til under sofaen siden vi fikk den for 1,5 år siden snart. Så denne helgen tok vi en rydde og vaskesjau under der. Det trengtes!!! Vi bestemte oss for at det ikke skulle bli like lenge til sist!
Gjest Qlio Skrevet 12. mars 2007 #2135 Skrevet 12. mars 2007 Vi har fått kolonoalskuffer på kjøkkenet av en nabo, gjett om jeg gleder meg til disse er i bruk!
Gjest Qlio Skrevet 12. mars 2007 #2137 Skrevet 12. mars 2007 Kolonialskuff 1 Kolonialskuff 2 Jeg har ønsket meg slike, men de er jp så dyre. Og nå har vi fått, helt gratis!
Gjest Tigerjente Skrevet 12. mars 2007 #2138 Skrevet 12. mars 2007 grattis Qilo. Jeg har også lyst på sånne!
Gjest Qlio Skrevet 13. mars 2007 #2139 Skrevet 13. mars 2007 Badet er ukens sone. I går vasket jeg dusjforheng, alle badematter og håndklær på både bad og gjestetoalett. I dag skal jeg vaske vask, toalett og gulv på gjestetoalettet samt pusse speilet. Har kjøpt deilig duftlys fra www.lunehjem.no som skal brennes der inne i kveld. Mmm... ingenting sier at jeg elsker deg som en ren do!
Gjest Qlio Skrevet 14. mars 2007 #2140 Skrevet 14. mars 2007 Gårsdagens oppdrag utført. Dagens planer i prioritert rekkefølge: - vaske gulvet på badet i 2.etg - vaske overflater på innredning - vaskesøyle (oppå/inni trommel+kammer til vaskemidler) - rydde inni badeskap (4 kurver, 3 som er mine/barnas)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå