Sessa Skrevet 19. februar 2007 #2101 Skrevet 19. februar 2007 I dag har jeg vasket gulvet under badekaret (ENDELIG!) og det trengtes. Takk for spark i baken, Qlio! Jeg har også fått vasket resten av gulvet på badet og bak doen. Hovedsoverommet tok jeg i går. Skiftet på sengen og vasket gulvet. Har planer om å få tørket støv av vinduskarm,rammer og "natthyller". Skal se om jeg får vasket vinduet der også i løpet av uken. UVHT: Støvsug (gjorde i går) Tørk støv Mopp (gjorde i går) Puss speil og dører Bli kvitt magasiner (jeg samler på disse, kanskje dumt?) Skift sengeetøy (gjorde i går) Tøm alle søplebøtter (utført!)
Gjest Qlio Skrevet 20. februar 2007 #2102 Skrevet 20. februar 2007 Takk for spark i baken, Qlio! ← Den stumpen er så søt, at det er ikke problem. Og det var sikkert ikke så ille heller, når du først kom igang? Jeg har vært innelåst siden fredag, så her er det jævelig bra, om jeg får si det selv.
Gjest Asti Skrevet 20. februar 2007 #2103 Skrevet 20. februar 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
Gjest Qlio Skrevet 20. februar 2007 #2104 Skrevet 20. februar 2007 Kaffetrakteren og vannkokeren er renset med edikk. Mikroovn er skrubbet innvendig og utvendig. Treplate under mikroovn er skrubbet og oljet. Håndklær skiftet. Toaletter vasket. Klesvasken under kontroll. Planer videre: - henge opp siste vaskemaskin - tømme tørketrommelen - støvsuge - polere vasken med metallpolish!
Fakse Skrevet 20. februar 2007 #2105 Skrevet 20. februar 2007 Er hjemme og syk, men har satt på en maskin klær sånn at noe blir gjort i alle fall
Bobsi Skrevet 20. februar 2007 #2106 Skrevet 20. februar 2007 Hos oss er det bare lillesnuppa som er i form for tiden. I går lå jeg strekk ut på sofan mens sambo tok deler av Hjemmevelgjøringstimen. Så får jeg prøve å ta resten i dag. Hele helgen har vi vært delvis syke.... så leiligheten flyter, det skal så lite til når man har for liten plass...... Og det flyter med brpsjyrer ifbm husprosjektet vårt. Dagens plan Tørke støv Brette klær Legge på plass klær Kaste søppel Onsdag Rydde skrivebord Rydde klær på soverommet Lage middagsliste Lage handleliste Torsdag Støvsuge Handle Trene
Gjest Asti Skrevet 20. februar 2007 #2107 Skrevet 20. februar 2007 (endret) . Endret 6. juli 2018 av Asti
Gjest Qlio Skrevet 22. februar 2007 #2108 Skrevet 22. februar 2007 KM Foreldresoverommet: Mandag: Skift på senga (gjorde på fredag) Tirsdag: Vask under senga (det er uaktuellt, det er kjelleren vår) Onsdag: Organiser skoene (OK, har en egen boks over skapet til mine sko) Torsdag: Nattbordene skal ryddes og vasket (OK, gjorde på fredag) Det synes enda det raidet jeg hadde i helgen, nå gjelder det og holde det ved like! Er alle friske?
Fakse Skrevet 22. februar 2007 #2109 Skrevet 22. februar 2007 Takk Venedis! Synes forresten dere har vært utrolig flinke her i det siste. Jeg henger også med, selv om jeg er sykemeldt ut uka. Er ikke sengeliggende og kjeder meg veldig, så jeg gjør småting som ikke er fysisk anstrengende. Som å vaske klær eller ta en runde med støvkosten. Litt av gangen så jeg ikke blir sliten. I går fikk jeg rydda bunnen av kleskapene takket være kelly. Mannen skifta på senga og fikk snudd og støvsugd madrasser. I dag kjørte han på fyllinga med en del bølgepapp som hadde hopa seg opp, og vi skal på fretex med tre ekser kjøkkenting fra kjelleren og to nett med klær som har blitt sortert ut. Deilig å få det unna. Har også fått tidligere leieboer til å hente noen ting som var hans, samt gitt bort et kjøleskap som var til overs (tre kjøleskap til to mennesker er litt mye), så nå begynner vaskerom/treningsrom/planterom å ta form. Må nok rydde enda litt mer der, men vi tar det litt av gangen. Gleder meg til å få et sted der jeg kan gro baby-planter
Malama Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #2110 Skrevet 22. februar 2007 Jeg er i alle fall frisk. HEldigvis ha vi begge holdt oss friske så langt! Litt elendig dette med å være flink med rutinene da, men det går nå sånn smått. Min kjære gjorde en fantastsik innsats på kjøkkenet i helga, og det har vi holdt ved like hele helga. Veeel, i går hadde vi besøk, og jeg må nok innrømme at dessverre står derfor oppvasken på benken. Jeg er nok ikke helt flink flyBaby, selvsagt skulle jeg vaska opp når de dro, i stedet gikk jeg og la meg... Men, jeg skal ta det igjen i dag, og nå har jeg laga meg ny "smilefjeskalender" igjen. Kravene for å få smilefjes er for tiden enkle, ettersom jeg falt helt av lasset. Men i det minste ser det ganske rent og ryddig ut i hele huset da, vi var flinke og styra på tirsdag (ettersom vi fikk besøk i går) så det er støvsuga i hele hovedetajen (inkl sofaen, og jeg gikk på jakt bak putene også, fant ikke mer enn en 5'er da...) Moppa fra loft til kjeller og kommet ren og nystrøket duk på bordet. At ialt er det ikke så ille, så nå er målet å holde det sånn. Mine "krav" er da *å shine vasken hver kveld (og da gjerne holde benkene ryddige også) *å rense ansiktet morgen og kveld (rett og slett fordi jeg trenger det) *å fylle vaskemaskina hver kveld (og da kjerne sette den på neste dag, og henge opp klærene, og allerhelst legge sammen de tørre...) Sakte men sikkert, babysteps, så klarer jeg vel å utvikle dette til skikkelige rutiner fremover. jeg har allerede merka av i "smilekalenderen" når vi er bortreist på påskeferie, slik at jeg VET at det er tillatt å ikke få smilefjes da (evt tilpasser jeg rutinene, men det er ikke så lett å shine vasken og vaske klær når man ikke er hjemme) uten at det betyr at jeg har "brutt rekken". Så flink som enkelte av dere er, tviler jeg likevel på at jeg kommer til å bli...
Malama Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #2111 Skrevet 22. februar 2007 og vi skal på fretex med tre ekser...← Tar de imot slike på fretex, og ikke minst hvorfor har du tre av dem hjemme hos deg nå ?
Fakse Skrevet 22. februar 2007 #2112 Skrevet 22. februar 2007 Tar de imot slike på fretex, og ikke minst hvorfor har du tre av dem hjemme hos deg nå ? ← Så ikke den før nå gitt
Malama Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #2113 Skrevet 22. februar 2007 Jeg la nok aller mest merke til den fordi jeg selv har en egen tendens til å skrive det akkurat slik selv....
Gjest Qlio Skrevet 22. februar 2007 #2114 Skrevet 22. februar 2007 Jeg la nok aller mest merke til den fordi jeg selv har en egen tendens til å skrive det akkurat slik selv.... ← Samme her, jeg log godt og tenkte at jammen i meg skulle jeg levere noen selv. Jeg er inne i en superdriv nå, føler meg nesten litt småmanisk. Men det er så gøy og se resultater! Det har jo selvsagt også noe med at jeg var hjemme fra fredag til tirsdag med barn, så da fikk jeg gjort masse. Men jeg må være helt ærlig og si at jeg gruer meg litt til jeg kommer hjem på søndag etter at Qliomannen har vært hjemme med 2-3 barn fra i 2 dager... men jeg vet at det tar kort tid å rydde opp i nytt rot.
Fakse Skrevet 22. februar 2007 #2115 Skrevet 22. februar 2007 Nå har vi gjort en kjempeinnsats på vaskerom/planterom/treningsrom, så nå er det faktisk plass både til å trene der og til å ha baby-planter der. Kjøpte plantelys på nett for en stund siden, og nå har vi fått hengt det opp. Må kjøpe noen reoler som kan stå der, men det får bli etterhvert. Er så deilig å få gjort noe med sånne kaos-områder, det kjennes liksom så produktivt ut!
Malama Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #2116 Skrevet 23. februar 2007 Vi har fått forhåndsvarsel om to bruk av vårt gjesterom, om 2-3 uker, så da er det bare å gå igang... Gjesterommet er dit vi har putta alt det vi ikke helt vet hvor vi skal gjøre av, eller orker å gjøre noe med helt enda... Men med babysteps skal jeg vel klare det i løpet av to uker... om min kjære hjelper meg.. (det er HANS far, og HANS forlover...så han kan i alle fall hjelpe til)
Fakse Skrevet 23. februar 2007 #2117 Skrevet 23. februar 2007 Det er så kjedelig å rydde sånne ting som ikke helt har et hjem, det krever liksom så mye energi for hver ting siden man må finne et hjem til den. Men duverden så deilig det er når man har gjort det. For flylady har rett, rot og ting som ikke har et hjem tynger mentalt, i alle fall på meg! Lykke til med ryddingen, godt at dere har god tid til det, så har dere muligheten til å gjøre det skikkelig og med babysteps i stede for i full fart å stue det et annet sted
Malama Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #2118 Skrevet 23. februar 2007 Det er jo nettopp "full fart og stue det et annet sted" som har ført til at mye av det har havna der i utganspunktet... så nå vil jeg gjerne gjøre det skikkelig ja.
Gjest Qlio Skrevet 25. februar 2007 #2119 Skrevet 25. februar 2007 Lykke til med Babysteps og for å få tilbake roen og ett nytt rom, Malama! Har kommet hjem etter jentetur, og jeg har pakket ut alt fra turen, lagt sammen rent tøy fra snora, gjort klar morgendagens vaskemaskin, satt på en oppvaskmaskin (som er klar for å ryddes ut nå, hører jeg), bært inn ved, kastet søppel, pakket inn gavene til jentene (hver sin fjærboa, glitrehårbøyle og leppepomade), vasket kjøkkengulvet og ryddet jentene sine rom. Nå gjenstår å rydde inn fra oppvaskmaskinen, planlegge meny, skrive handleliste og rense ansiktet før natten kan komme.
Malama Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #2120 Skrevet 26. februar 2007 I det minste klarer jeg å holde min enkle rutine på å få "smilefjes" ved å sørge for at oppvasken tas, vasken shines, og vaskemaskina fylles med klær om kvelden. Dette handler om "vedlikehold" mer enn "forbedring", men det blir ikke verre i alle fall... Og så skal vi nok finne igjen det rommet ja. Det ble ikke prioritert i helga, men vi skal ikke glemme/utsette det for lenge. For det må selvsagt tas. Bedre å ta det litt om litt. Jeg liker Babysteps. Et første step er antakelig å sette opp døra der (sette noe i døra, slik at den ikke lukker seg) og slippe inn litt varme....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå