Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi kunne jo selvfølgelig ha flytta til frustrerte-fruer-forumet, det er jo et eget Flylady-forum, og der kunne det saktens trengs flere aktive medlemmer. Men jeg er i tenkeboksen til jeg har fått lest Hege sin egen versjon av historien som hun visstnok skal poste senere i dag. Jeg kan liksom ikke tenke meg at det hun har gjort er så ille at hun burde miste jobben med øyeblikkelig virkning. Ikke sånn som jeg kjenner Hege.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet
Vi kunne jo selvfølgelig ha flytta til frustrerte-fruer-forumet, det er jo et eget Flylady-forum, og der kunne det saktens trengs flere aktive medlemmer. Men jeg er i tenkeboksen til jeg har fått lest Hege sin egen versjon av historien som hun visstnok skal poste senere i dag. Jeg kan liksom ikke tenke meg at det hun har gjort er så ille at hun burde miste jobben med øyeblikkelig virkning. Ikke sånn som jeg kjenner Hege.

Forklaringen er kommet på Transetreffet.

Skrevet

Hege sin versjon er kommet den ja, og jeg er hoderystende og ute av stand til å fatte dette.

Jeg forholder meg relativt avventende jeg også (registrerte meg dog på det forumet rett og slett litt sånn "why not?" Om jeg blir der, ja det vil tiden vise.

Det er ikke et forum som kan dekke 10% av hva jeg bruker KG til pr i dag i alle fall, så jeg trenger i så fall i uansett et alternativ (som dekker opp ting som flyLady, bryllupsplanlegging og denslags) om Kg ikke lenger dekker det behovet, men det får tiden vise, jeg vil ikke forhaste meg.

Jeg synes bare dette er trist. Det som skjer er dessverre at mange forlater forumet, til forskjellige alternativer, og da mister vi kontakten med mange. Det har jeg opplevd før, i en litt annen sammenheng da. Og ofte har slike alternative forum en meget begrenset levetid og/eller interesse, noe som medfører at vi totalt sett mister noe. Trist, rett og slett.

Skrevet

Hmm jeg har ikke fått med meg mye av det som skjer her, kanskje man må finne et annet forum til slutt ja...

Men når det er sagt... Den EGENTLIGE grunne til at jeg hopper inn i denne tråden jeg er at jeg i dag bestemte meg for å bli en flybaby igjen :)

Fikk baby i august og da gadd jeg ikke følge rutinene, og sakte men sikkert har ting begynt å flyte mer og mer igjen - merkelig :ler:

Hotspotsene kom tilbake for fullt. Tøyet brettet seg ikke lenger og ble hengende på stativet til skittentøyet fløt over alle våre tre kurver. Rot ble liggende fordi jeg rett og slett "glemte" å ta det med meg i farten. Ikke noe decluttering. Det eneste jeg holdt ved var å få ut det som trengtes i stedet for å la det ligge - søppel, resirkting, tomflasker, ting som skal postes osv.

Men mailkontoen min har jo ikke vært i bruk. Så all post har blitt sendt tilbake til Flylady. Lurer på om jeg da må opprette ny mailkonto til dette formålet, eller om jeg vil etterhvert få ny mail fra flylady...

Dette skal skjekkes i morgen - nå skal jeg digge Grey :)

Skrevet

Jeg har laget alle middagene på menyen hittil, det er jo bra siden det er hele to dager... morgendagens gryte er ferdig, så den kan bare varmes opp, vinduene i stua er pusset innvendig. Jeg tok ned gardinene, så får jeg se om de blir vasket i dag eller i morgen.

Skrevet

I går gjorde jeg ingen ting. Jeg var sur og sliten :lol: Men i dag slutter jeg tidlig, så da skal jeg få unne ukeshandlingen og sette i gang med huset. Ha en fin dag så lenge!

Skrevet

Mine mål for uken:

- Trene 3 ganger T

- Hjemmevelgjøringstimen mandag Utført

- 3 av Kellys 5 oppgaver

- Lage handleliste for en uke

- Handle mat for en uke

- Rydde i resten av papirkaoset under stuebordet Utført av sambo

- Rydde minst en skuff i skrivebordet i gangen

- holde vasken skinnende hver kveld M T

- sette på en maskin med klær hver kveld M T

I kveld blir det planlegging av menyer, og i morgen handling.

Skrevet

Ja og så kom det feber da :(

Har bare fått satt på en maskin med klær og ryddet rommet til storebror. Må ha det i orden til bursdagen hans... Ellers orker jeg ikke gjøre stort i dag.

Skrevet

Jeg har fått utført alle mine mål, i dag skal jeg ut med KG-jenter og kose meg. Vaskemaskinen durer, peisen likeså, i går var en aldeles perfekt dag mht til unger, mann, hus og trening.

Skrevet

Mine mål for uken:

- Trene 3 ganger T

- 3 av Kellys 5 oppgaver

- Lage handleliste for en uke Utført

- Handle mat for en uke Utført

- holde vasken skinnende hver kveld M T O

- sette på en maskin med klær hver kveld M T O

I tillegg har Sambo ryddet den overfylte aviskurven i stua.

Skrevet

Så flinke dere er...

Min liste ser sørgelig ut...

*Gå til togstasjonen minst 3 dager hittil: tirsdag og torsdag

*Husvelgjøringstimen tirsdag Ikke det nei. en annen dag?

*Kellys mission minst 3 dager (tja, mulig å ta flere på en dag?)

*"Shine the sink" daglig Ehh... ikke det nei

Vi hadde en shining av stua i går da, støvsuga, rydda og kasta reklamer og sånn. (ikke FlyLady-inspirert, men som jeg skrev om i dagboka mi frykta vi "fremmedbesøk" (som dog ikke har tatt kontakt) etter at jeg idiotisk nok rygga på en bil da jeg rygga ut av garasja i går. La jo igjen navn og telefonnummer og husnummer, så vi tenkte det kanskje ville komme noen for skademelding...) Dekket jo på et vis en del av Kellys Missions for denne uka da.

Vi kasta reklame fra entreen, spisestua og stua. Vi fjerna "ting som ikke hørte hjemme i stua" (om ikke akkurat klesbakjer og sko, så ialle fall kassa som stlvsugeren kom i, og kassa som laptoppen kom i, noe klær etc) Kasta ting som "bare lå der".

Utrolig hva man får gjort på en liten halvtime, to stykker med effektivitet.

Kanskje jeg skal prøve å få unna husvelgjøringstimen i dag. Ville nok vært lurt det.

Eneste vi har kontroll på så langt er dette med å gå til togstasjonen, der er vi ganske flinke (hadde vi bare gått i går også, så hadde vi ikke trengt å styrtrydde stua... Men slik kan man vel ikke tenke...)

Skrevet

I går var det ikke mye husarbeid på meg, var på et økonomiseminar til ganske seint, men fekk ordna vasken og satt på en klesvask.

Mine mål for uken:

- Trene 3 ganger T

- 3 av Kellys 5 oppgaver

- Lage handleliste for en uke Utført

- Handle mat for en uke Utført

- holde vasken skinnende hver kveld M T O T

- sette på en maskin med klær hver kveld M T O T

I tillegg har Sambo ryddet den overfylte aviskurven i stua.

Syns egentlig Kellys oppgaver denne uka var litt vanskelige, det er ikke så mye søppel hverken i stua, gangen eller utenfor. Det jeg henger etter på er trening, får ta det sterkt igjen i helga.

Skrevet

Gikk nok ikke i mål disse målsetnignen mine nei.

Vi kjørte til togstasjonen i dag. Ikke fordi vi var for "late" i morges, men fordi min kjære skal på en butikk (i jobbsammenheng, men etter arbeidstid) i dag, og da er det mye enklere å kjøre fra togstasjonen til butikken, enn å gå hjem forå hente bilen og kjøre til butikken, ettersom vi allerede ER halvveis til butikken når vi er på togstasjonen (men nei, vi kan ikke gå dit, det er "halvveis i kjøretid", men den resterende veien er da motorvei)

Husvelgjøringstimen er heller ikke utført, selv om vi altså har støvsuget "hovedetasjen" og tatt ut søpla i alle fall da.

Shining av vasken er jeg ikke noe flink til, og DIREKTE har vi ikke gjort Kellys missions heller, men vi dekket opp en del av det indirekte i den "kriseryddinga" vi hadde i forgårs.

Vi får se om jeg klarer å ta meg sammen og kanskje klarer å oppnå flere av målene mine neste uke?

Skrevet

Jeg må oppdatere kontrolljournalen min, bruker dere andre det?

Skrevet

Jeg tenker stadig at jeg må oppdatere den...

Av og til gjør jeg det også.

Men somregel oppdager jeg at egentlig så er en helt fin som den er, stort sett, om jeg bare BRUKTE den, og FULGTE de rutinene jeg så pent har skrevet ned (eller pritntet ut, eller rablet ned mindre pent innimellom)

Skrevet

Jeg bruker kun mailene fra FlyLady, men jeg har en notatbok jeg bruker innimellom til å skrive diverse lister ;) Har nok med det tror jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...