Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg prøve å begynne mitt 'litt' bedre liv :)

Jeg skal så godt jeg kan følge FlyLady sine ord og råd (jeg trenger major support!). Jeg skal også slutte å spise godis i uka og begynne å trene en til to ganger i uka på trimsykkelen min, samt ta situps! Selv om jeg drikker sukkerfri cola, skal jeg holde meg unna denne i uka og drikke vann. Så hvis jeg da driver med FlyLady, tenker jeg som så at det vil dra vekk oppmerksomheten fra godis og sofa. I tillegg vil jeg holde meg i stadig aktivitet :) (Håper jeg!)

Hvis dere vil hjelpe meg litt på vei, blir jeg kjempe glad! :klem:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest med sko
Skrevet

Vanedis: Du er kjempeflink som har holdt "ut og gå"-rutinen hver dag! :tommel:

Bobsi: Flink du og! Crisis Cleaning er en super arbeidsform! Ny uke, nye muligheter ja!

Idag har jeg fått stjerne i kalenderen igjen. Mine 3x5 minutter på soverommet er gjort. :smilorange: Har også fått lagt inn regninger i nettbanken, tatt en megaoppvask i flere omganger, og vasket klær.

Uken som kommer blir travel, men om jeg bare greier 5 minutter decluttering hver dag i tillegg til faste rutiner, så skal jeg være fornøyd. Noe er bedre enn ingenting, og til og med "noe" synes!

Skrevet

Hvis dere vil hjelpe meg litt på vei, blir jeg kjempe glad! :klem:

Kanskje vi bør slå oss sammen, Sessa?

Mine mål for neste uke:

- Trene 3 ganger

- Hjemmevelgjøringstimen mandag

- 3 av Kellys 5 oppgaver

- Lage handleliste for en uke

- Handle mat for en uke

- Rydde i resten av papirkaoset under stuebordet

- Rydde minst en skuff i skrivebordet i gangen (jada, jeg vet at det ikke bør stå der....)

- holde vasken skinnende hver kveld

- sette på en maskin med klær hver kveld

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Jeg fant forresten et par sko med lav hæl under skohylla i gangen. Hybelkaninene var ikke fornøyd med å miste redet sitt, men nå har jeg støvsuget dem og fåttnye innesko! Liker ikke helt utseendet, men de er kjempegode å gå i.

Skrevet

Det viktigste er jo å ha noe godt på bena! :)

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Ja, kan nesten ikke gi bort de aller beste skoene mine, selv om jeg ikke vil gå i byen med dem. (Det er egentlig ikke noe galt med dem, jeg synes bare hælen er stygg).

Jeg "burde" slutte å spise godis i uka jeg også, men greier ikke. Men jeg tar utfordringen din Sessa; og skal ikke snope de tre første dagene :-)

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Sessa: Hvis jeg greier å lese FlyLadymailer regelmessig, så får det opp motivasjonen min veldig!

Skrevet

Bobsi og gjest: Vi får slå oss sammen og motivere hverandre. Det er jo det denne tråden er ment for ikke sant? Og så er jo Qlio her og hun er en kløpper på å motoivere, spesielt meg! :) :) :)

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Den er grei! Vi får rapportere en gang om dagen da?

Mine mål for mandag - onsdag (vil ikke ta en uke i slengen, for da er det lettere å sprekke med snoping i hvert fall):

Ikke spise snop

Declutter 5 minutter om dagen minimum

Fortsette med vanlige rutiner som oppvask, klesvask, morgen- og kveldsrutine.

Mer enn det tør jeg ikke tenke på, da jeg har mye å gjøre med en oppgave og det vil kreve mest tid.

Skrevet

Jeg kaster meg på ikke-godis-og-brus-i-uka!

Det funker veldig bra når man skal føle seg bedre og viser faktisk resultater ganske så raskt. Jeg hadde hver lørdag fri etter begge fødslene, da fråtset jeg i godsaker. Til min store forskrekkelse forsvant deler av godtesuget, og når lørdagen kom spiste jeg mindre og mindre godteri. Men jeg trengte å vite at jeg en dag i uken ikke behøvde å tenke "sunt". Jeg tilgir meg selv for at jeg spiste 3 stk "Godt og blandet" til frokost, da jeg ikke visste om denne tråden. Jeg er ikke perfekt, men elsker meg selv!

Menyen for uken er klar:

Mandag: Taco (handledag)

Tirsdag: Vårkylling frikasée (pusse vinduer)

Onsdag: Gryte med svinekjøtt (vaske gardiner)

Torsdag: Pizza (sofaen)

Fredag: Fiskegrateng (skifte på senga)

Lørdag: Blomkålgrateng m/skinke og ost (familiedag)

Søndag: Kjøttkaker, brun saus, poteter og grønnsaker (lage meny og handleliste)

Denne uken er det S T U E N som står på planen.

Den ser slettes ikke ille ut, så mine mål er at jeg skal pusse vinduene utvendig og innvendig om det ikke er frost, og er det frost blir det kun inne. Gardinene skal vaskes, vårsolen lyver ikke... Sofaen skal støvsuges, flekkene skal fjernes før hele deiligheten skal få en omgang med "Febreeze" duftspray. Rommet skal få en omgang med støvkosten min (ikke Flylady sin, men denne damen er nesten sponset av "Swiffer"). Dette burde være overkommelig?

Skrevet
Sessa: Hvis jeg greier å lese FlyLadymailer regelmessig, så får det opp motivasjonen min veldig!

Denne signerer jeg fullstendig på.

Jeg blir rolig og fokusert, merkelige greier...

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Dagen idag:

1 medium stykke sjokoladekake hos deppa venninne

ellers ingenting! Kanskje fordi jeg lagde middag idag?

Har tatt 5 minutter decluttering, og har gjort de vanlige tingene.

Alt i alt godt fornøyd!

Skrevet

Jeg hiver meg med på det med snopingen. Sitter her og koser meg med en appelsin. Riktignok spiste jeg et lite kakestykke på jobb. Kanskje jeg burde sørge for å alltid ha noe sunt liggende til den gnagende følelsen kommer i 15 tiden.

Nå har jeg tatt HVGT, satt på en vask, og vasken skinner. Sambo er på trening og Snupi sover søtt på rommet sitt. Jeg skal prøve å finne en oppskrift med fetaost siden jeg har noe liggende som burde vært spist snart.

Mine mål for uken:

- Trene 3 ganger

- Hjemmevelgjøringstimen mandag Utført

- 3 av Kellys 5 oppgaver

- Lage handleliste for en uke

- Handle mat for en uke

- Rydde i resten av papirkaoset under stuebordet

- Rydde minst en skuff i skrivebordet i gangen

- holde vasken skinnende hver kveld M

- sette på en maskin med klær hver kveld M

Skrevet

Jeg tror jeg skal trene under "Greys anatomy" i dag?

Sykle rolig under sendingen, situps i reklamen, det funker om man bare gjør det... ikke noe godteri i dag (kanskje ikke så rart, klokka er jo bare 9).

Skrevet

Jeg har allerede trent i dag :) Nå skal jeg på jobb. Har spist en sunn frokost, så nå er jeg klar. Ha en god dag! :klem:

Skrevet

Det med null-snop er ikke noe for meg egentlig, jeg spiser det jeg har lyst på, og har ikke det minste dårlig samvittighet for potetgull i går kveld.

Dog, jeg lurer på om min kjære syntes vi hadde vært for sunne med fiskepinner og raspet gulrot (og nudler da, ikke de billige 5-pakkene, men sånne brede "eggnudler") og isvann til middag, for det vart hans forslag med potetgull mens vi sløva i sofaen, delte på tv'n og pc'n (den som ikke hadde pc'n på fanget hadde kontroll over fjernkontrollen, også bytta vi innimellom)

Flinke var vi og gikk til togstasjonen også. Det betyr jo at vi må gå OPP fra togstasjonen også, og totalt sett passerer vi da en time med gange til/fra togstasjonen/hjemme/jobb i løpet av dagen. Ikke så ille det. Selv om jeg VET at jeg kommer til å spise den siste lille resten av potetgullet når jeg kommer hjem.

Jeg vet at jeg bør spise sunt (ikke slanke meg, det må jeg for all del unngå, jeg er på grensen til undervektig) men spise SUNT er jo bra. Likevel, jeg unner meg den potegullposen (en liten pose da, ikke sånn gigapose) som jeg delte med min kjære i går. Og karamella jeg tok tidligere på dagen også.

Men, jeg synes dere er kjempeflinke som klarer sånne ting. Jeg KLARER det jeg også altså, har hatt en flere måneder lang snopestreik et år min kjære sa at det var slutt på snop til Brann vant en fotballkap igjen, og de hadde en ELENDIG periode..... Men det er bare ikke noe for meg, det krever mer enn jeg føler jeg får igjen for det.

Men, mål for uka skal jeg også ha, og inspisert av dere setter jeg opp ei liste her for resten av denne uka.

*Gå til togstasjonen minst 3 dager hittil: tirsdag

*Husvelgjøringstimen tirsdag

*Kellys mission minst 3 dager

*"Shine the sink" daglig

Ja, for å ikke sette for høye mål, dette handker om fremgang, ikke perfeksjon, så tror jeg dette får holde for nå...

Skrevet
Jeg tror jeg skal trene under "Greys anatomy" i dag?

Sykle rolig under sendingen, situps i reklamen, det funker om man bare gjør det...

Jeg bruker nesten alltid Greys Anatomy til å brette klær. Setter meg i sofan med en balje og bretter for harde livet.....

Trene klarer jeg ikke gjøre hjemme i vår lille leilighet, så tenkte jeg skulle på spinning kl 19:30 i dag.

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Jeg takker for all support jeg har fått av dere andre flybabies. Jeg sletter meg fra KG i protest mot ledelsen her, som i mine øyne har utvist en forferdelig dårlig dømmekraft. Fikk idag vite at Hege er avskjediget fra KG med øyeblikkelig virkning. Dette er dråpen som får begeret til å renne over for meg.

KG behøver ikke beskylde andre for å ødelegge omdømmet til KG, for det klarer de utmerket selv!

Jeg flytter hit: http://konkurrenten.diskusjonsforum.no Håper vi kan møtes i en flyladytråd der?

Skrevet

Skjer litt av hvert og mer enn jeg har oversikt over. (men en del har jeg fått oversikt over i løpet av den siste timens mangelfulle jobbinnsats...)

Men om vi kan finne en plass for en FlyLady-tråd på det andre forumet er jeg meget usikker på, det får tiden vise, enn så lenge er der ingen underforum som er i nærheten av å ligne på noe der det ville passe inn, og ikke en stemning som tilsier at denslags kan diskuteres (selv om der er takløshet og derved ALT kan diskuteres)

enn så lenge forholder jeg meg litt avventende....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...