Gjest Asti Skrevet 21. desember 2006 #1861 Skrevet 21. desember 2006 (endret) . Endret 27. september 2017 av Asti
Gjest Gjest med sko Skrevet 21. desember 2006 #1862 Skrevet 21. desember 2006 Gratulerer med forfremmelsen, Sessa! Hoppla, Malama! Reservesjokoladekuler var veldig lurt tenkt! Vanedis: Du/dere har vært kjempeflinke som har kvittet dere med 220 kilo "clutter"! Selv har jeg svart belte i sjokoladeshopping på danskebåten, har en 3-kilos and til tining i skapet som ikke blir julemiddag men må stekes på julaften likevel, men pytt! Julekortene fikk jeg skrevet ferdig og sendt i flere porsjoner i forrige uke. Har alltid syntes at julekort MÅ ha julefrimerker på, men i år "kverket jeg perfeksjonisten" og brukte vanlige frimerker på de siste kortene da julefrimerkene tok slutt. Der sparte jeg meg en pyton tur i kjempekø på postkontoret! Jeg skal bort på julaften, så jeg sparer meg selvsagt mye styr ed handling og matlaging. Forsettet mitt om å lage en julekakesort hver uke, kokte bort. Men i år har jeg de 7 slaga i sjokolade
Fakse Skrevet 22. desember 2006 #1863 Skrevet 22. desember 2006 Har alltid syntes at julekort MÅ ha julefrimerker på, men i år "kverket jeg perfeksjonisten" og brukte vanlige frimerker på de siste kortene da julefrimerkene tok slutt. Der sparte jeg meg en pyton tur i kjempekø på postkontoret! ← Jeg har kjøpt inn julefrimerker til neste år allerede jeg. Nå som de kommer i valørløs utgave går de jo ikke ut på dato, så jeg fant ut hvor mange vi trengte, og kjøpte dobbelt opp, altså både til i år og til neste år. Vi har også kjøpt inn (over) dobbelt av papir og konvolutter til julebrevene, så neste år er i alle fall ikke det en unnskyldning for å starte for seint med julebrevene Det er jo helt teit, men vi klarte faktisk ikke å komme i gang med julebrev før midt i desember i år, bare på grunn av at vi manglet papir. Kunne jo ha skrevet dem ferdig, for det gjør vi på PC uansett siden ingen av oss har leselig håndskrift, men neida, det ble brukt som unnskyldning til å utsette. Vi ble riktig nok ferdig på tirsdag, men jeg skulle helst sett at vi var ferdig mye før. Ellers er vi ganske godt i rute med juleforberedelsene, og godt er det, for jeg måtte kaste inn håndkleet og legge meg tidlig i går. Fikk heller ikke gjort mye, for mot slutten av dagen viste termometeret en feber på nesten 39 grader. Ble nesten litt redd for jeg har aldri så høy feber, men i dag er jeg bedre så da var det vel ikke så farlig. Men jeg skal ta det rolig så ikke feberen kommer tilbake igjen, for jeg må jo være frisk til jul. Og når jeg skal ta det rolig er det godt at gaver, baking og julekort er unnagjort. Her gjenstår bare vasking, rydding (det er slett ikke ille i utgangspunktet da) og pynting, så det skal nok gå fint
Gjest Gjest med sko Skrevet 23. desember 2006 #1864 Skrevet 23. desember 2006 Sitter og gruer meg for å dra i butikken i dag, og vurderer for og imot om jeg skal lage Delfiakake i romjula i steden for nå (har spist opp geletoppene og må ha nye...) Dagens oppgaver, etter at jeg har bestemt meg for å bare gjøre det mest nødvendige: En klesvask, rydde bort den forrige vasken som nå er tørr Ta på nytt sengetøy (det gamle er i vaskemaskinen nå) Vanne juletreet 2x pr dag Ut med gamle aviser Rydde spisebordet Henge opp en lysslynge og litt julepynt
Sessa Skrevet 23. desember 2006 #1865 Skrevet 23. desember 2006 Bare igjen å vaske gulv og støvsuge nå!!!
Gjest Asti Skrevet 23. desember 2006 #1866 Skrevet 23. desember 2006 (endret) . Endret 27. september 2017 av Asti
Gjest Qlio Skrevet 25. desember 2006 #1867 Skrevet 25. desember 2006 Alle sov til 9:30 i dag, det var utrolig deilig! Hadde en halvtimes kosestund i sengen, alle fire, med barneTV og godteri. Slikt synes vi er stas! Ida spydde i senga i natt, så vaskemaskinen har gått i ett i dag. Men ved hyppige pauser har alt sengetøyet blitt vasket, juleduker osv blitt rent, all leke-emballasje kastet, 1.etg støvsuget og vasket. Huset er company-ready!
Gjest Qlio Skrevet 27. desember 2006 #1868 Skrevet 27. desember 2006 Jobb i dag, og da er det Flylady tid også. Støvtørking i stua i dag, vi har spist ute i dag så jeg behøver ikke rydde etter middag. Men barnehagesekker må tømmes, morgendagens klær må finnes frem, klær brettes og vaskemaskinen klargjøres.
Fakse Skrevet 27. desember 2006 #1869 Skrevet 27. desember 2006 Nå har vi fått skrudd sammen de nye oppbevaringskassene for magasiner som vi fikk i hus før jul. Det skal bli deilig å ha orden på magasinene, de har hatt en veldig tilfeldig plassering til nå, stablet her og der på toppen av bokhyller, eller aller helst flytende rundt stuebordet og hylla like ved. I prosessen med å rydde inn i de nye kassene har vi også sortert litt, så nå går 20,7 kg gamle magasiner til resirkulering
Gjest Asti Skrevet 28. desember 2006 #1871 Skrevet 28. desember 2006 (endret) . Endret 27. september 2017 av Asti
Gjest Gjest med sko Skrevet 28. desember 2006 #1872 Skrevet 28. desember 2006 (endret) Har hatt en deilig julefeiring så langt, og håper alle friske og syke fortsatt får en fin jul! Jeg jobber hele julen, men det er hyggelig å komme hjem toil en ganske ryddig leilighet. Etter julaften har det riktignok blitt liggende litt både her og der. Jeg har litt tid i kveld så da skal jeg ta et par 15-minuttere for å få det i orden. Så flinke dere har vært med magasiner, Fakse og Vanedis! Det var lurt å gi bort en årgang som er gammel, men ikke "for gammel" og så beholde de nyeste. Har fortsatt et par 80-tallsårganger av et hageblad i garasjen, de skal også vekk, men det må vente til papircontaineren blir tømt i januar, for nå er den fyllt av julegaveinnpakning og papp. Endret 28. desember 2006 av Gjest med sko
Malama Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #1873 Skrevet 28. desember 2006 Så mye som vi styra med å bestille de tannlegetimene. Og nå har jeg akkurat sendt en mail til tannlegen (de tar ikke telefonen, det er romjulsstengt) om at vi ikke kommer. Men jeg ba om at de setter opp nye timer til oss da altså. Det er bare fullstendig utaktuelt å gå til tannlegen den dagen. Den dagen er jeg nemlig i Ålesund. For det er den dagen morfar begraves. På en mer huslig front: Da jeg åpna ei julegave i går (allverdens FlyLady-organisering av juleferien til tross, jeg glemte likevel igjen en julegave i Bergen...) og etterpå "tilfeldig" putta papiret på gulvet for å finne pleddet (det var kaldt i huset da vi kom tilbake...) sa min kjære fra om at "nå har vi begynt et nytt og bedre liv, det der skal ikke dit!" Så nå begynner vi et nytt og bedre liv. Vel og merke litt avbrutt av at vi drar avsted for nyttår og begravelse, enten i morgen eller på lørdag, men et nytt og bedre liv, og atter et forsøk på å gjeninnføre mine rutiner. I et minste var jeg litt flink, jeg satte på vaskemaskina med undertøy nesten med en gang vi kom hjem. (skittentøyet var i en plastpose som ikke var i kofferten, og denne ble satt rett ned i gangen da vi tømte bilen) så har vi i det minste rent undertøy til neste tur. Jeg må fjerne en flekk på kåpa mi, og sjekke om dressen til min kjære klarte seg gjennom jula, og så er vi klar for ny tur. Pakke litt om i koffertene (dvs, klær til begravelsen er allerede pakket, men vi kan ta ut julegavene) og vips, klar til ny tur. Så får vi se om det blir noen overlevering av sjokoladekulene eller ei da, jula er jo nesten over nå egentlig (og selvsagt VET jeg ikke om de kanskje har kjøpt inn også for alt hva jeg vet) men de ligger nå baki bilen i tilfelle. (avglemt helt til i går, jeg lot dem ligge i bilen da vi kom frem, for det var jo ikke der vi "trengte" dem.)
Gjest Gjest med sko Skrevet 28. desember 2006 #1874 Skrevet 28. desember 2006 Så trist å høre at bestefaren din er død, Malama.
Malama Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #1875 Skrevet 28. desember 2006 Takk for det. Det er jo trist, men slik det utviklet seg så visste vi jo at det var uungåelig, så sånnsett er det på et vis like greit at han fikk slippe. Men vondt, vondt er det likevel. Veldig vondt. Så det skal bli godt å komme hjem til familien, vi har akkurat fått klarlagt med alle parter (jobb etc) at vi kan dra på lørdags morgenen (kunne dratt fredag ettermiddag også, men det er bedre å utnytte dagslyset, pluss at fergene går så mye mer regelmessig om man ikke kommer sent på kvelden...) og vi returnerer 4. januar, tilbake på jobb 5. Så da får jeg komme meg avsted og gi blod, og deretter hjem og vaske litt klær og pakke ut resten av det vi hadde med på juleferie (noe er pakket ut, men altså ikke alt) Men FØRST spise lunsj, for det er viktig, når man skal gi blod, å ha spist og drukket skikkelig før man kommer!
Gjest Qlio Skrevet 28. desember 2006 #1876 Skrevet 28. desember 2006 Kondolerer, Malama! Ellers virker det som om alle har kontroll over de små tingene som gjør store forskjeller.
Gjest Gjest med sko Skrevet 28. desember 2006 #1879 Skrevet 28. desember 2006 Jobbejobbejobbejobbe. Mangler dopapir. Skulle/burde vært i butikken, men jeg glemmer å stoppe der når jeg er forbi... Servietter er fint å ha . De hvite går først. Ellers vasker jeg tøy som normalt, men resten er gått i stå.
Sessa Skrevet 28. desember 2006 #1880 Skrevet 28. desember 2006 Begynner ikke med soneoppgaver før etter nyttår jeg nå :le:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå