Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har visst en tendens til å begynne å skrive uten å være innlogget.......

Jeg trenger heller ikke skifte på sengen, så jeg skal ta en ryddesjau i nattbordskuffen og klesskapet i stedet.

Jeg skal reise bort på mandag, så da håper jeg at jeg i løpet av helgen klarer å overbevise sambo om at han skal ta Hjemmevelgjøringstimen på mandag..... Tror det skal gå bra, men rapport kommer tirsdag.....

Har ikke begynt å tenke på julen ennå, men kanskje jeg i løpet av helgen kan begynne på missions og prøve å ta igjen det tapte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvilken quinnyvogn har du sessa?

*missunner*

Jeg har en navy farget Quinny 3XL Comfort ;)

Skrevet (endret)
:bursdag: Min kjære fyller 36 år! Hurra for han...har kost oss med vaflar, is og brus i kveld i vår lille familie. Endret av cathay
Skrevet
:bursdag: Min kjære fyller 36 år! Hurra for han...har kost oss med vaflar, is og brus i kveld i vår lille familie.

Gratulerer så masse med din kjære 6 åring! :blomst:

Skrevet

Ehh.. forsvant det 30 år en plass der, eller?

Men gratulerer med dagen uansett, selvsagt :)

I dag er det lørdag, og FlyLady mener at vi skal ha fri i helgene, men det er ikke aktuelt denne helga hos oss, det flyter for mye, og vi får besøk av så mange fremvoer, at her er det bare å bruke helga til "kriserydding". Det er ikke rkise, for vi venter ikke gjester før om 2 uker, men det er overnatningsgjester, og vi ha brukt gjesterommet som lager for uåpnede kasser. Ei uke senere får vi igjen besøk, og da trenger vi ikke bare gjesterommet men en soveplass til (ettersom jeg tviler på atr min mor og min forlvoer har så innmari lyst til å dele seng, det forventer jeg at min bror og hans samboer gjør) og da må vi vel frigjøre et rom til, antakelig "mitt rom", som også inneholder en del kasser. I tillegg er det selvsagt behov for generell husrydding da, en kjøkkeninnsats og en runde fra loft til kjeller me en mopp. (DET må jo gjentas før besøkene kommer da, for støv legger seg jo kontinuerlig virker det som, men vi må jo likevel få det unna, og det var nok planen å gjøre i løpet av uka, men.. de blir i helga)

Det skal selvsagt foregå med pauser, 15 minutter her og 15 minutter der, vi skal FLY, ikke Crash and burn.

Skrevet

Jeg pusler litt hjemme mens jeg venter på en telefon som sier at de jeg skal besøke har kommet hjem sånn at jeg kan dra på besøk til dem. Det startet med at jeg stillte meg midt i stua og tenkte "Hva måtte jeg ha ryddet nå om jeg skulle pynte til jul i morra". Fant et opplagt objekt, baren vår, som er dumpeplass for det meste, fra telefoner til post vi ikke har rukket å se på, kokebøker i bruk (som blir liggende etter at de har vært i bruk, og dessuten selvfølgelig tilstrekkelige mengder støv. Nå har jeg fjernet alt som ikke hører til i en bar, og jeg har tatt ut de glassene som ikke står i skap og latt dem få en runde med såpe og vann eller i oppvaskmaskinen. Grundig støvtørk er gjennomført, og jeg har ryddet opp i glass og flasker. Nå ser baren akkurat så stilig ut som den skal gjøre til jul, og ikke minst til nyttårsfesten (det er LITT flaut om noen drar ut et glass som ikke har vært vasket siden forrige nyttår!) vi alltid har her. Nå har jeg pause, skal lage meg en kopp te, og etterpå skal jeg se litt på papirene jeg rydda bort fra baren, for de ligger på spisebordet i stua, og der kunne de jo ikke ha ligget om det skulle pyntes til jul i morra.

Skrevet

Parkdresser må vaskes og være tørre innen mandag, jeg har sjelden helgefri fra vaskemaskinen, men jeg vasker som regel kun en maskin daglig gjennom hele uken istedet for 6 maskiner på lørdager.

I dag driver vi med koserydding.

Skrevet

Planene i stua for neste uke:

Mandag er jeg borte hele dagen.

Tirsdag skal det ryddes i begge vitrineskapa.

Så er det gangen:

Onsdag vinduskarmen og et gammelt skrivebord som står der

Gjest Gjest med sko
Skrevet (endret)

Idag har jeg også utsatt dekkskiftet på bilen, men imorgen MÅ jeg. Men jeg har da funnet jekken og ryddet bilen, det er en begynnelse. Og må kjøpe kobberfett på en bensinstasjon imorgen. Den jeg var på idag var utsolgt.

Så det er stua neste uke. Ja der har jeg fortsatt nok å gjøre! Skal jeg ta meg sammen og huske på månedens oppgave som er "Paper Patrol", så har jeg nok å gjøre. (Men det er vel stue bare frem til månedesskiftet, og så går vi over i ny sone 1.november?)

Jeg tror jeg må fortsette med papirrydding neste månede også jeg. Begynte friskt i begynnelsen av måneden, men det dabbet fort av gitt... :sjenert:

Endret av Gjest med sko
Gjest Gjest med sko
Skrevet

Og da har jeg satt klokkene tilbake her. Har brettet sammen noe tøy og har ryddet det på plass. I morgen skal jeg få ut alt returpapir, for kontaineren tømmes i starten av uka.

Skrevet

Jeg tror vi satser på å utsette dekkskiftet litt til, hr er mildvær. Og vi må få tak i sånne piggdekkoblater før vi kan kjøre lovlig med piggdekk, i alle fall fra onsdag av (tenke rå bestille dem på mandag da (elelr i morgn, men det effektueres jo ikke før på mandag i så fall) og håpe de kommer. Dersom vi overraskes av kaldt vær, så lar vi enkelt og greit bilen stå, og legger om ved første mulighet. (dog, på mandag må vi ha den ut da, skal på verksted, litt dårlig timing det der)

Men stua, neste uke.

Ja, da planlegger jeg 15 minutter i stua, hver dag. Det skal jeg klare uansett andre planer for dagen, ikke sant? Begynte egentlig med en lten innsats på stua allerede i dag, og har planer om å fortsette, jeg var ikke klr over at stua var enste ukes sone da, men det passer jo fint, for stua trenger en opprydding :)

Gjest Gjest med sko
Skrevet (endret)

Jeg henger meg på 15 minutter i stua, Malama!

Tror jeg tar ukesrengjøringen på forskudd idag jeg. Jeg så på kalenderen og kom på at jeg ikke har så god tid imorgen.

Endret av Gjest med sko
Skrevet

Jeg tok stua sist uke mamma var her, så alle glassene er vasket, siden nytt vitrineskap ble kjøpt inn. Passet også på å rydde i gardiner/duker, så mamma fikk en del og jeg beholdt kun de jeg ville ha!

Jeg skal på IKEA og kjøpe sånne oppbevaringsbokser til CD/DVD til det nye TV- bordet og stuebordet og pusse vinduene før kulda setter inn. Og forresten, gardinene skal også vaskes/strykes.

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Av og til er det dritt å være singel og ikke ha noen å dele kjipe oppgaver med. Jeg liker ikke å skifte dekk, og idag har jeg nok en gang greid å skyve det foran meg (og nå er det jo plutselig mørkt og jeg kan da ikke gjøre det i mørket?)

Æsj. Men snøen kommer ikke før imorgen kveld da, i følge værmelding på nett. Forresten har jeg vært på tre bensinstasjoner til for å få tak på kobberfett, men ingen hadde. Spørs om jeg må til ordentlig bilutstyrsbutikk imorgen, ja.

Skrevet

Jeg har fått gjort en god del i helga, både i huset og utenfor. Ikke minst har snøen krevd sin innsats, men det er jo trim i samme slengen, så jeg klager ikke. Vi har fått nytt system for søppelsortering hos oss nå, så nå sorterer vi ut både papp, papir, glass, metall, plast og matavfall. Deilig å se hvor lite det blir igjen i restavfallet da. Fikk kommet ganske langt i å rydde papirbunkene jeg begynte på. Har kasta mye i resirkuleringa, og har en del som skal med på jobben til meg eller mannen for å makuleres. Vil ikke kaste ting som både har personnummer og kontonummer på i vanlig avfall, man vet aldri hvem som finner det. Fikk også tømt ovnen (den har vært veldig god disse dagene med kaldt vær), og vasket glasset sånn at vi ser flammene. Klesvasken går sin gang, men snart har jeg ikke mer å vaske, hvilket passer bra siden jeg reiser for å besøke mannen på torsdag. Da bygger det seg vel opp litt tenker jeg, som det pleier når man er på reise.

Må forresten fortelle om den hyggelige overraskelsen jeg fikk på lørdag. Holdt på å rydde rundt i huset, da jeg plutselig hørte at det ringte på. Så en rød varebil i vinduet og lurte veldig på hvem det kunne være; ingen jeg kjente i alle fall! Åpnet døra, og der sto det en gutt som leverte en pent innpakket blomsterbukett til meg. Den var fra mannen, som hadde husket på at det var den 28. (vår spesielle dato, før feiret vi hver måned, nå har vi blitt litt slappere), og som ville glede meg med en blomst siden han selv var bortreist. Gjett om jeg ble glad!

Skrevet

Så søtt da! :)

Vi har ikke fått snø, eller kulde, så å legge om har jeg slett ikke gjort. Men jeg må skjerpe meg og skaffe en sånn piggdekkoblat, så jeg KAN legge om og kjøre med piggdekk uten å få bot fra onsdag av (piggdekkavgift fom 1. nov) For det blir jo kaldt før eller siden, vil jeg tro.

Hadde i alle fall en liiiten "kriserydding" i går (3*15, pluss en pause som ble litt laaaaaaaang, og en liten sløv rydding etter pausen også) Min kjære var flink og ryddet han også (han får dog rydde etter sitt eget system, så han tok ikke 15 minutter i hvert rom) så jeg synes vi var så flink så :)

Skrevet

I morgen blir jeg kvit barnebilstolen til småtten. Alt som jeg kan bli kvitt er jeg sjeleglad for, selv om jeg selger et verdifullt minne ;) Rart at man kan knytte seg til noe så rart som en bilstol :lol:

Snart står stellekommoden for tur, men ikke helt ennå...

Og stue rydding må jeg komme tilbake til ;)

Skrevet
Jeg har visst en tendens til å begynne å skrive uten å være innlogget.......

Jeg trenger heller ikke skifte på sengen, så jeg skal ta en ryddesjau i nattbordskuffen og klesskapet i stedet.

Jeg skal reise bort på mandag, så da håper jeg at jeg i løpet av helgen klarer å overbevise sambo om at han skal ta Hjemmevelgjøringstimen på mandag..... Tror det skal gå bra, men rapport kommer tirsdag.....

Har ikke begynt å tenke på julen ennå, men kanskje jeg i løpet av helgen kan begynne på missions og prøve å ta igjen det tapte.

Da jeg kom hjem litt over midnatt i går, håpte jeg i det lengste at Hjemmevelgjøringstimen var utført. Men idet jeg åpnet ytterdøren og såg at teppet i gangen hadde minst like mye småstein som da jeg reiste, ble jeg ganske skuffet. Så i kveld må jeg nok ta det. Da blir det lite tid igjen til stua, men sånn er det nå engang....

Skrevet
Da jeg kom hjem litt over midnatt i går, håpte jeg i det lengste at Hjemmevelgjøringstimen var utført. Men idet jeg åpnet ytterdøren og såg at teppet i gangen hadde minst like mye småstein som da jeg reiste, ble jeg ganske skuffet.  Så i kveld må jeg nok ta det. Da blir det lite tid igjen til stua, men sånn er det nå engang....

Husk å ikke være perfeksjonistisk, og husk at du verdsetter det han faktisk har gjort i stede for å være skuffet over det han ikke har gjort ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...