Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest med sko
Skrevet

To hodepinetabletter, masse vann og tilbake til senga. Jeg er blitt syk igjen, sånn går det når man begynner å jobbe igjen for fort før sykdom har sluppet taket.

*etterpåklok* :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ta det med ro når man er syk, og HELT til man er fridk igjen er viktig.

OG sååå lett å være etterpåklok, det pleier jeg også være...

Skrevet
Innkjøpsliste er notert :) Det var ikke så mye jeg trenger, men det ble litt likevel. Nye tannbørster, håndsåpe og toalettpapir. Ellers så har jeg vasket klær og brettet håndklær. Legger dem på plass nå etterpå. Har en maskin med klær som skal til tørk nå. Litt har jeg da fått gjort likevel!

Go girl! :legrine:

Skrevet

Jeg finner ikke ut hva som er neste ukes sone. Hvor finner jeg ut det?

Skrevet

Nå må jeg bare få skryte av meg selv her altså. Kom hjem fra en ukes jobbreise i kveld. Slang meg riktig nok rett ned i sofaen for å se slutten på sesongens siste Formel 1 løp, men når det var slutt satte jeg øyeblikkelig i gang med å pakke ut kofferten. Nå er alt rydda, inklusive poser med skittenklær og ting som ble kjøpt på turen, og kofferten er satt på plass. Deretter fikk jeg tømt oppvaskmaskinen, og nå sist har jeg vært uten en tur med snøfreseren og tatt oppkjørselen. Der lå det 25 cm snø (som naboen hadde tråkka ned med bilen :kjempesinna::frustrert: ), så det var greit å få den bort før det kommer mildvær eller mer snø. Nå skal jeg legge ny duk på kjøkkenbordet (noen har visst sølt på den gamle mens jeg var borte), også skal jeg legge meg i tide sånn at jeg er opplagt til i morra :sove:

Skrevet

Merkelig hvordan slike små "skippertak" gjør i det store regnskapet?

Det viktigste for meg er at jeg ikke utsetter ting når jeg ser dem (ikke kl 7 om morningen, men når jeg har tid).

- Kelly's mission i dag var fort gjort, det var ikke stort å rydde vekk.

- Homeblessing er unnagjort.

- Mamma har vasket glassene og sengetøyet (Ida la seg i senga vår med hundehår i håret, forårsaket heftige astmaanafall gjennom hele natta, så her var det ikke noe valg).

- morgendagens klær er lagt frem

- morgendagens middag er klargjort

Skrevet

Jeg har i alle fall støvsuget gulvene og tatt en runde med støvkostene. Burde strengt tatt handle litt også, har hverken melk eller pålegg i huset. For ikke å snakke om middag til i morra. Har ingenting på soverommet som ikke hører hjemme der, bortsett fra en pose med bryllupsbilder som burde organiseres. Den står nederst i klesskapet, og der skal den få stå i alle fall noen uker til. Ellers skal jeg ikke gjøre så mye mer, for sengene skifta mannen på før han dro, og gulvene gidder jeg ikke vaske i dag

Skrevet

Min bror ringte og inviterte seg selv og sin samboer på besøk til oss om et par uker, så da blir det evl intensivering av husarbeidet her. Finne igjen gjesterommet i alle fall, der vi har stappa alle kassene vi ikke gadd pakke ut etter flyttinga.... Bøker, blader papirer, myyyye papirer bl.a.

Skrevet

Livstegn fra Nivea igjen!! :ler:

Jeg henger med, og vel så det!! Har skjerpet inn og er mer aktiv igjen. Det føles bra!! Idag har jeg hatt home blessing, og jeg har gjort noen av de holiday greiene. Har ikke sjekka Kellys idag, så kanskje jeg skal det før jeg legger meg idag..

Ha en fin kveld alle flybabies!! :)

Skrevet

Jeg har lagt på rent sengetøy og skal nå få lagt på plass et stativ med klær (tørker på soverommet). Ellers tar jeg mer i morgen :) Tok støvsugeoppgave i dag jeg da :sjarmor:

Skrevet

I dag er juleoppgaven å lage en plan over hvilke dekorasjoner man vil ha hvor. Jeg har litt problemer med den, siden det spesifikt står at man ikke skal dra frem alle dekorasjonene. Jeg husker nemlig ikke hva jeg faktisk har! Det er alltid sånn at når vi tar frem julepynten (har en eske som kommer i begynnelsen av desember og tre inklusiv juletrepynt og fot som kommer lille julaften), så blir jeg overrasket over hva vi har. Glemmer liksom fra gang til gang hva som er i de eskene. Underlige greier...

Men det jeg vet sikkert er at vi mangler en dørkrans av noe slag, og at vi burde bytte ut juletreduken. Dessuten vil jeg ha noen jule-aktige pynteputer til senga, for det er så lite jul på soverommet hos oss. Liker best å pynte med tekstiler av typen pute, duk eller til nød gardiner (helst ikke, er så mye jobb) fremfor å fylle huset med nisser og annet nips.

Så jeg tror faktisk jeg må jukse litt, og ta frem de eskene som står i boden for å se hva vi faktisk har, sånn at jeg kan få en oversikt. De er pent pakka og har sin faste plass, så det er ikke noe problem å sette de rett tilbake på plass igjen. For jeg akter IKKE å begynne pyntinga før vi har bikket desember. Sådeså! ;)

Skrevet

Jeg sliter også litt med den der, for vi har flytta.

Vi HAR ikke så mye julepynt, stort sett har vi det jeg har hatt fra jeg var lita, og litt som vi har fått i julegave de senere år, men ettersom vi ikke har pleid å pynte så veldig til jul (dro før jul, kom tilbake over nyttår, hadde orange vegger og alltid rotete leilighet før jul) så har jeg slett ikke oversikt over hva vi har, men jeg vet at vi "mangler" en del.

Og jeg vet slett ikke hva jeg vil ha hvor, og det hadde jeg tenkt å ta litt sånn "prøve meg frem" jeg, for det er første gangen jeg pynter nytt hus. Når ting først har fått en plass får det gjerne en "fast plass", og kommer tilbake samme plass hver gang, så NESTE ÅR kan jeg sikkert gjøre dette på papiret, men jeg synes det blir vanskelig i år. Og jeg ANER ikke hva vi har i alle fall, bortsett fra det jeg har hatt siden jeg var barn. Men jeg vet at vi etterhvert skal kjøpe fine nisser, vi har ikke juletreduk eller juletrefot (for vi har aldri hatt juletre) eller juletrestjerne for den del (men lys og kuler har vi) og vi har ikke noe å henge på døra heller, om det skulle vært aktuelt.

I hovedsak skal vi kjøpe inn en del julepynt i år vi... Men jeg vet jo ikke eksakt hva, så å sette opp liste over hva jeg skal ha hvor er litt vanskelig på det nåværende tidspunkt...

Gjest Gjest med sko
Skrevet (endret)

OK, en jule-mission jeg hopper over.

Jeg har 2 pappesker med juleting, hvorav den ene bare er juletrepynt (ja, jeg samler... :) ) Har så lite julepynt at jeg pleier bruke det meste når jeg tar frem denne esken. Det trenger jeg ingen plan for.

I år har jeg lyst på juletre. Jeg feirer ofte julen hos mine foreldre sammen med resten av familien, og de siste årene har jeg ikke hatt juletre hjemme.

PS: Malama! Dersom du ikke trenger ny julepynt rett før jul, så er den på salg rett etter jul, og det er et gunstig tidspunkt å shoppe på! (Jeg kjøpte julestake med 7 lys til vinduet i januar, og fikk den til halv pris.) Det er kult.

Endret av Gjest med sko
Skrevet

Vi har innmari mye julepynt... og i år skal det kastes en del!

Gjest Gjest med sko
Skrevet
Vi har innmari mye julepynt... og i år skal det kastes en del!

(Pssst: Frelsesarmeen!)

Skrevet

Gjest med sko: I know, julepynt i januar er genialt, men jeg trenger litt før jul også da, for jeg gleder meg til å pynte til jul. Og da trenger vi nok litt mer julepynt...

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Ellers er jeg stor tilhenger av å LAGE sin egen julepynt. Men jeg skjønner jo at man ikke lager sine egne glitterranker f.eks.

Jeg har store planer for hyggelig juleverksted med julepyntlaging og gløgg og julekaker...

Skrevet

Joda, noe man mna lage, men ikke alt, som du sier :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...