Gjest Gjest med sko Skrevet 19. oktober 2006 #1501 Skrevet 19. oktober 2006 (endret) A5 er et "nettere" og mer kvinnelig format? Jeg liker også A5. Har ikke sett noe lik det du vil ha i bokhandelen, Tigerjente (men det høres ut som Office in a Bag som selges på FlyLady-siden på nett.) Jeg har hatt 15 minutter på hodet i kottet idag (kombinert finne julepakketing og decluttering). Ellers blir det bare oppvask og en klesvask, men jobbingen hjalp veldig igår. Burde hatt en crisis cleaning hver uke, den er nesten mer effektiv enn det jeg faktisk gjør i en gjennomsnittsuke. Og så måtte jeg kverke en hotspot i gangen + støvsuge, da internettoppkoblingen plutselig forsvant, og jeg måtte krabbe rundt og sjekke ledninger og koblinger... Endret 19. oktober 2006 av Gjest med sko
Sessa Skrevet 19. oktober 2006 #1502 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har tatt fatt på badet/vaskrommet mitt. Det flyter over av skittentøy og rene håndklær som ligger der pent brettet. Nå skal ting på plass i skapet! Holder på å vaske trekket på bilstolen som yngstemann har vokst ut av. Det skal selges, så da holder jeg på å vaske det opp så jeg får bort mer babyutstyr. Har også to babygymer og en bleiebøtte om noen er interessert?
Gjest Gjest med sko Skrevet 19. oktober 2006 #1503 Skrevet 19. oktober 2006 Så flink du er, Sessa! Og første bud for å få solgt, er at det er klargjort og rent! Hvor lenge er det siden du kom over FlyLady, og på hvilken måte fant du frem?
Sessa Skrevet 19. oktober 2006 #1504 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg husker ikke helt når jeg kom over Flylady, men det nærmer seg vel snart 3 år siden. La det helt på is en stund, men anbefalte det til Qlio Hun ble bitt av bassillen og det smitter såklart tilbake igjen på meg Da er det bare å brette opp ermene å sette i gang! Siden jeg jobber fulltid blir det ikke alt jeg rekker, men jeg skal gjøre et forsøk i alle fall! Det gjør godt på innsiden når man har det rent rundt seg
Gjest Qlio Skrevet 20. oktober 2006 #1505 Skrevet 20. oktober 2006 Neste uke er det hovedsoverommet sin tur. Noen som har noen planer allerede? Jeg skal: - enda en runde i klesskapet - vaske sengeteppet og pynteputetrekkene - vaske gardinene - pusse soveromsvinduet - vaske gulvteppet - ta en kikk under senga (også kalt kjelleren) Sengene ble skiftet på i går, men jeg tar en vurdering på fredag om det trengs å byttes igjen.
Malama Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #1506 Skrevet 20. oktober 2006 Tror jeg foretrekker litt A5 rett og slett fordi A4 er det som er vanlig i "seriøse sammenhenger". Jeg har A4-ark på jobb. Jeg hadde A4-blokker da jeg studerte. Min søte, kosleige likke A5 er mye mer... "fritid". Jeg vil ikke forbinde FlyLady med "jobb". Derfor liker jeg A5. Dessuten er den enklere å dra med seg da. (Jeg liker å ha den med meg på ferie. Der har jeg adresser og frimerker, så det er greit om jeg skal sende brev, og det er grunnen til at vi kunne sende penger til PLAN med referanse til vårt faddernummer da tsunamien rammet (vi valgte å gi pengene dit siden vi har et forhold til dem, og merket det med at det var til tsunami-ofrene som de ba om, og faddernummer (fordi de da kunne få det på rett rapport i forhold til skattemyndighetene enklets mulig, om vi bare oppga navn ville de måtte jobbe mer)) Dessuten, jeg kjøpte en relativt TYNN A5 perm. Min er også blå. Mest fordi det var det de hadde på bokhandleren, men fargen er helt grei den. Har tenkt på å lime noe på den, men ikke kommet så langt. Poenget med at den er tynn er at den blir full. Derfor MÅ jeg rett og slett rydde i den, ta ut unødvendige ark ikke bare fylle den mer og mer og mer. I en A4-perm, som jeg kunne funnet i skapet, ville jeg fått plass til mange flere ark. (om ikke annet fordi det er plass til dobbelt så mye tekst pr ark) Og da ville jeg ikke blitt like tvunget til å rydde i den
Gjest Gjest_sam_* Skrevet 20. oktober 2006 #1507 Skrevet 20. oktober 2006 Dette er første gang jeg er inne på denne siden. Jeg håper inderlig jeg har misforstått tema totalt.... Ikke si at dette er en side der man skryter av hvor mye husarbeid man gjør og faktisk er stolt av det....Pliiiiz. Er jeg havnet 100 år tilbak i tid?
Malama Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #1508 Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Nei, du er ikke havna 100 år bak i tid, du har bare misforstått komplett hva dette handler om. Endret 20. oktober 2006 av Malama
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #1509 Skrevet 20. oktober 2006 Har man havnet 100 år tilbake i tid dersom kvinner gjør husarbeide? Idag har jeg vært 10 år forut min tid og ryddet bilen. Burde tatt en økt i garasjen også.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #1510 Skrevet 20. oktober 2006 Og det var meg over. Gjest med sko
Malama Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #1511 Skrevet 20. oktober 2006 Lurer på hvilket årtusen jeg har havna i da, som har en mann i huset som faktsik også gjør husarbeide
Gjest Gjest med sko Skrevet 20. oktober 2006 #1512 Skrevet 20. oktober 2006 Har ikke tenkt å hvile på mine laurbær pga en vellykket crisis cleaning, men i dag blir det bare oppvask og klesvask og så skal jeg kose meg og se DVD-filmer resten av kvelden. Det gjør jeg sjelden Ekstra hyggelig å sitte inne i varmen og titte ut på regnet og vite at du ikke skal ut...
Hu i Svingen Skrevet 20. oktober 2006 #1513 Skrevet 20. oktober 2006 Har det siste døgnet handlet mat for en måned (for et styr!), aviset to frysere, polert kjøkkenvasken med metallpolish beregnet på bil og vasket puter og håndklær. Begynner å se gulvet i vaskekjelleren... Noen som har Kellys Mission for i dag?
Gjest Gjest med sko Skrevet 20. oktober 2006 #1514 Skrevet 20. oktober 2006 Wow, du er flink! Hvor gjorde du av maten fra fryserene? Jeg har hatt planer om å rime av min dypfryser lenge, men jeg "kommer aldri til bunns". Jeg har sletta dagens Kelly's, men tror det rett og slett var å sjekke om du har alt du trenger på badet (type: sjampo, såpe, dopapir etc.), og skrive opp det du trenger å kjøpe på handlelisten. Enkelt; jeg trenger ingenting. Jeg kjøper inn i tide nå.
Hu i Svingen Skrevet 20. oktober 2006 #1515 Skrevet 20. oktober 2006 Takk. Altså, det med fryserne var ikke planlagt eller frivillig. Fant ikke ut at det måtte gjøres før vi kom hjem med flere bæreposer med frysevarer etter storhandelen. Den ene fryseren stinket og måtte vaskes, så da begynte vi med den. Litt senere fant jeg ut at den andre har stått med døra på gløtt, og var full av is. Varene i denne var ødelagt. Fikk ut tre store bøtter med snø/is fra den, og nå har den stått og tørket over natten. Men på gladsiden så har vi nå to rene og isfrie frysere. Maten sto under en dyne i sofaen til den første fryseren var ferdig aviset og kunne settes på igjen. Hvis du har mye mat som allerede er frossent så taler det å stå sånn en stund. Eller du kan vente til det blir frost ute.
Gjest Gjest med sko Skrevet 20. oktober 2006 #1516 Skrevet 20. oktober 2006 OJ! Denslags overraskelser er ikke morsomme! Min taktikk er i grunnen å spise fryseren tom før jeg avrimer. Men det er nok å lure seg selv, jeg har bl.a så mye bær og sopp som skal "vare" helt til neste sesong, så da får jeg aldri gjort det. Men jeg venter nok på vinteren, så jeg kan sette alt ut i snøen. *sjekker at lokket på fryseren er ordentlig lukket*
Hu i Svingen Skrevet 20. oktober 2006 #1517 Skrevet 20. oktober 2006 *sjekker at lokket på fryseren er ordentlig lukket* ← Lurt!
Sessa Skrevet 20. oktober 2006 #1518 Skrevet 20. oktober 2006 Innkjøpsliste er notert Det var ikke så mye jeg trenger, men det ble litt likevel. Nye tannbørster, håndsåpe og toalettpapir. Ellers så har jeg vasket klær og brettet håndklær. Legger dem på plass nå etterpå. Har en maskin med klær som skal til tørk nå. Litt har jeg da fått gjort likevel!
Hu i Svingen Skrevet 20. oktober 2006 #1519 Skrevet 20. oktober 2006 Donnie er på badet og vasker. Han har med seg en bøtte, og jeg lurer på hvorfor? Best å holde seg unna...
Malama Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #1520 Skrevet 21. oktober 2006 Hehe, ja det kan man lure på. Men det blir sikkert rent og pent
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå