Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stønn! En venninne har declutteret klesskapet sitt, og jeg har fått to fulle søplesekker med klær, deriblant tredve singleter og minst tjue hettejakker. :overrasket: Velkomment det altså, men for å få plass til dette må jeg decluttere mitt eget skap på nytt. Ja ja, det trengs vel uansett. Trenger vel strengt tatt ikke tjue hettejakker heller, så jeg får sortere hva jeg vil ha med hard hånd og gi noe videre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også erobret hotspots i dag :) Jeg har faktisk også et spisebord, samt at jeg har funnet igjen kjøkkenbenken min ;) Hva man får til når man er hjemme fra jobb med et sykt barn :lol: Men i morgen kaller altså jobben igjen!

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Og dette er innlegg nr 1500 i FlyLadytråden!

Formen er noe bedre idag. Jeg skal ta oppvasken for et par dager tilbake, vaske klær og gjøre Kellys jule-missions for i går og idag. (Plan & Play - lage jule-kontrolljournal, og finne julepapir/bånd).

Mangler blekk i skriveren min, men tror ikke jeg trenger printe ut kontrolljournalen. Jeg er single og har liten familie, og jeg skal ikke holde juleselskap hjemme. Skriver ned det jeg trenger på et ark eller to. Det eneste jeg har fra ifjor, er julekortlisten med adresser (nyttig!), julegavelisten samt div. oppskrifter. Jeg har samlet alle gode oppskrifter jeg har funnet igjen i div. hotspots, og inntil jeg lager oppskriftsbok, så finner jeg dem i hvert fall igjen i kontrolljournalen!

Det er veldig fint å ha adresselisten lagret her. Det største peset før jul er å få sendt julekortene i tide og du mangler adresser(vel- søkefunksjonen på Internett har forenklet dette nå!)

Julepapir og bånd er ikke vanskelig. Alt ligger i et kott, så det er fort gjort. Får finne frem en stor plastpose så jeg kan henge opp julepapiret. Alt det andre ligger allerede i en liten eske. Jeg har holdt på et par år å "bruke opp" det jeg har... Så jeg er i en frivillig kjøpestopp på sånt.

Skrevet

Jeg må nok innrømme at jeg ikke egentlig vet hvor det ble av julepapiret da vi flytta, så jeg kan alltids ta en jakt og finne ut hvor det er. Jeg vet at det er SAMLA da i det minste. Selv om jeg er et rotehode, så har jeg i det minste alt papiret samlet, og bånd og merkelapper samlet sammen med papiret.

Kontrolljournalen skrev jeg ut (jeg har den ferdittilpasset i et word-dokument på jobb (av alle sære ting, men ja, jeg stjeler fra jobb da, for jeg printer den på jobb. Jeg har ikke printer hjemme pr. i dag) fra i fjor. Lagt til noen lister (der var jo ikke julekortliste der!) og fjerna noen sider som ikke er aktuelle for meg.) i går, men glemte å ta den med hjem da. Sånn går det når jeg ikke gjør det hjemme, men jeg limte faktsik på en konvolutt på baksida. Lurte på om jeg skulle "gjøre det pent" men fastslo at dette ikke handler om perfeksjonisme, så jeg tok en konvolutt som bare lå og slang på pulten min, fant en limstift i skuffa, det lukta jo nesten "jul" bare av den, og limte den fast, på høykant, for det var ikke plass rett vei. (det var derfor jeg hadde lurt på å lage en mindre konvolutt selv, men bestemte meg for at en konvolutt sideveis gjorde nytten!)

Skal ta den med hjem og putte inn noen datoer og oppskrifter, finne julegavelista og julekort lista fra i fjor (Jeg har ikke kastet julejournalen fra i fjor enda, men jeg lager en ny i år, fordi gavelister, reiseplaner, bakeplaner, pynteplaner, alt er annerledes).

Bare gikk litt fort fra jobb i går, og glemte den igjen.

Gleder meg til jul!

Den FØRSTE julemissionen fikk jeg ikke gjort på mandag, for jeg glemte av hele jule-mission-opplegget jeg på mandag, og tenkte å ta den i går, men ble visst ikke det, så jeg har den litt "hengende over meg". Hadde planlagt en 101 i går (kriserydding) men kanskje det blir i dag i stedet?

Skrevet

Jeg er på jobb-reise og får ikke gjort mye hverken med jul eller annet før jeg er hjemme igjen på søndag. Etter det er jeg gressenke til 1. desember (skal reise og besøke han et par ganger da), så da blir det nok bedre tid til å forberede jul. Har dokumentene fra i fjor lagra, og har begynt å tenke på hva de forskjellige kan få i gave i år. Samler ideer når jeg er på besøk, men enkelte i familien er utrolig vanskelige å finne på gode gaver til. Håper jeg kommer på noe genialt etterhvert. Clutter-free forhåpentligvis :)

Skrevet

Gjett hvem som kom hjem, fant frem FlyLady-permen, kom på at, nei der er kke julepapirne fra i fjor, jeg tok dem ut, men jeg beholdt dem... Jeg visste EKSKT hvor de var. Jeg vet fortsatt hvor de var. Jeg vet bare ikke hvor vi gjorde av dem da vi pakka ned og flytta...

Jeg håper jeg finner dem, ellers må jeg lage julegaveliste og julekortliste på nytt, og julegaveliste er greit nok, men å komme på alle min elskedes tanter og onkler for julekortlista er kke like greit, SÆRLIG ikke ettersom jeg ved påske oppdaga at det var et par som ikke hadde fått kort før, han hadde flere enn han hadde flere enn han hadde ramsa opp til meg.

Kanskje like grit at jeg lager ny liste, basert på dn relativt oppdaterte adresseboka mi, eller muligens den tentative gjestelista til bryllupet...

Gjest Gjest med sko
Skrevet (endret)

Er akkurat ferdig med en times Crisis Cleaning. http://www.flylady.net/pages/FlyingLessons...siscleaning.asp

15 minutter kjøkken, 15 minutter stue, 15 minutter kjøkken igjen. Og nå har jeg pause. Den blir lengre enn 15 minutter, for jeg skal skravle med en venninne på telefonen. Jeg satser på å fortsette en time til etterpå. Da på bad, kjøkken og stue. 45 minutter decluttering og oppvask/kjøkkenbenker har gjort synlig forskjell.

Burde kanskje "krisemaksimert" oftere for dette var effektivt uten å bli kjedelig.

(Erkjennelsen sitter langt inne) :ler:

Endret av Gjest med sko
Skrevet

Jeg har akkurat begynt mine 15 minutters pause nå, etter nettopp kjøkken, stue, kjøkken.

Og skal også fortsett med bad, kjøkken, stue etterpå. Deretter gir jeg meg, tar meg en dusj, og slapper av forran tv'n (apestrker er koooselig) frem til jeg skal hente min klære på stasjonen.

Synes ikke jeg har fått gjort sååååå masse på disse 45 minuttene jeg da, jeg har ikke kommet lenger enn oppvasken på mine 2*15 på kjøkkenet. Det BLIR jo langt ryddigere, når jeg vasker opp selvsagt, men jeg ville så gjeren komme lenger...

Også synder je da, for egj vasker klær. Jg vet at kriseryddinga sier at ejg ikke skal vaske klær, men altså: Hadde det v'rt en reel 2kriserydding" så hadde jeg ikke vasket klær, men som deg bruker jeg denne rett og slett bare for å få GJORT noe, relativt effetkivt, og når det jeg trenger alle mest å få gjort er klesvask (og tydeligvis oppvask...) Ja så VASKER jeg klær samtidig som jeg ellers driver kriserydding :)

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Vi er flinke, Malama!

Jeg ble ferdig med oppvasken på 2x15 minutter (rakk akkurat å tørke over benkene også). Men det er da en stor forbedring fra før den ble tatt! (min oppvask må ha stått i flere dager, når jeg tenker meg om).

Og jeg vasker også klær samtidig nå. Men som du sier(og som jeg er enig i) dette er jo ikke en reell kriserydding. :)

Nå begynner jeg på økt 2. Først: Bad.

Skrevet

Jeg trengte faktsik 3*15 minutter for å bli ferdig med oppvasken jeg. Noe av det har stått LENGE.

Og nå dropper jeg de siste 15 av de andre timen, rett og slett fordi det er på tde å komme meg i dusjen.

Jeg har da jobbet i 3*15 på kjøkkenet, 15 på stua, 15 på badet, vaska et par maskiner med klær, og hatt 15 minutters pause. Nå trenger jeg en dusj.

Det ER da bedre her enn når jeg begynte.

Og jeg kan jo fortsette i morgen :)

Gjest Gjest med sko
Skrevet (endret)

Ferdig jeg også!

Definitivt forbedring fra tidligere idag! Jeg tror jeg skal fortsette på samme måte i morgen.

*tilfreds*

Kos deg resten av kvelden, Malama, og vær fornøyd med deg selv!

Endret av Gjest med sko
Gjest Gjest med sko
Skrevet
Gjett hvem som kom hjem, fant frem FlyLady-permen, kom på at, nei der er kke julepapirne fra i fjor, jeg tok dem ut, men jeg beholdt dem... Jeg visste EKSKT hvor de var. Jeg vet fortsatt hvor de var. Jeg vet bare ikke hvor vi gjorde av dem da vi pakka ned og flytta...

*knis*

Jeg vet akkurat hvordan det er... ;)

Men bruk adresselisten for bryllupet, så får forloveden din spørre foreldrene om adresser til perifere onkler og tanter senere.

Skrevet

Har ikke adresseliste for bryllupet, den er bare til å ha NAVNENE slik at vi ikke glemmer noen. Adressen dere finner vi på nettet, eller dvs, bare sjekker at de ikke er endret, vi HAR vel de fleste fra påske. (Alle våre tanter og onkler står på gjestelista, men det finnes jo noen vi sender julekort til som ikke står på den tror jeg, typisk fjerntboende studievenner etc)

Men det ordner seg nok. Bare så irriterende når jeg var så overbevist om at jeg hadde den.

Skrevet

I dag har jeg vært ute og kjøpt en nydelig perm til kontrolljournalen min, den gamle fortjente en oppgradering kan man trygt si! Den er pen å se på, med hvite roser. Tok også og printet ut kontrolljournalen min på nytt, og gleder meg til å komme hjem til å sette de i rekke med nye skilleark.

Juleforberedelsene har begynt, jeg har samlet sammen alle pakkepapirer, lapper og bånd og begynt handlingen forsiktig for å spre kostnadene utover månedene. For de som har tilgang til Galtung, kan jeg anbefale en nyyyydelig veggklokke som jeg skal ha på kjøkkenet til 175 kr (stemor får sin til jul). Billig og lekker!

I dag har jeg også kjøpt knallgrønne lysmansjetter og en knall grønn duk til kjøkkenet. Det har blitt så pent og rent, at jeg ville pynte litt ekstra (liljene mine springer nok ut i helgen, og skal fylle hele 1.etg med en nydelig duft)!

Mamma er hjemme enda, og hun bare peser meg etter oppgaver som hun kan gjøre på dagtid. Det betyr at jeg kan gjøre mye "usynlig" på kvelden, men som gjør godt inni meg (skjult skrot i skuffer og skap). Jeg er bare så innmari fornøyd, altså!

Flylady er en velsignelse, selv for en som ikke tror på Gud.

Skrevet

Det hørtes ut som en fin perm :)

(har du A4? Jeg har min flylady i A5, og synes ikke jeg finner fine permer, finner nesten INGEN permer, i den størreslen.

Den blir litt full, og av og til angrer jeg på at jeg ikke tok den i A4, men jeg syntes det ble så stort, og A5 var mye mer håndterbart og koselig...)

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Jeg vil også ha roseperm! Hvor kjøpte du den, Qlio?

Ellers er jeg fortsatt fornøyd med hvor mye jeg fikk tatt med Crisis Cleaning. Tar en time med det idag også. Men da blir det 15 minutter soverom, 15 minutter gang og 15 minutter stue (og da går jeg løs på en hylle som er en eneste stor hot spot.)

Noen som ser på FlyLadys videosnutter for Holiday Cruisin'? Synes hun er litt søt jeg da. Og helt enig Qlio: Hun er en velsignelse, også for ateister. :)

Skrevet

Jeg kjøpte A4 permen på Tanum for 129 kr.

Skal se om jeg får tatt bilde av den.

Jeg printer ut alle mine dokumenter, men er enig i at A5 er mye koseligere (og jeg er så lat at jeg ikke orker å klippe arkene etterpå eller skrive for hånd).

Skrevet

Jeg klipper ingen ting, jeg har laget en fin mat for et liggende A4 ark som ved printing i to kolonner i word gor perfekte A5 sider når man bare bretter det i to :)

Jeg bretter i to, tar hull i den siden der de to "kantene" er, og i front er da arkene bare doble på et vis. Funker glatt. Synes dette er et triveligere format, lettere å dra med meg litt rundt omkring, og rett og slett mer kos.

Skrevet

Rart med det, jeg har også A5 fordi jeg synes det er så koselig. Hvorfor er en størrelse koseligere enn en annen tro? Min er i en mellomblå farge, ikke fin men ikke stygg heller. Kunne kanskje ha limt noe pent på forsiden for å pynte litt?

Gjest Tigerjente
Skrevet

Min kontroll journal er en helt vanlig a4perm, kjøpt for rundt 20 kr på en bokhandler. Men, jeg leter etter en litt mer anderledes, gjerne en med glydelås rundt, i a4 sånn at jeg kan ha alt inni ett sted, og ha mapper til kviteringer, mm. Men, jeg finner ikke det noen steder. Noen som vet om noen butikker som selger det? Det må selvsagt også være ringperm i den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...