Fakse Skrevet 2. oktober 2006 #1441 Skrevet 2. oktober 2006 Denne uka er vi i sone 1, og jeg skal forsøke å komme i gang med litt sonearbeid. Det er nemlig problemet hos meg, at de hverdagslige rutinene flyter bra, men at det ikke blir gjort så mye sonearbeid. Og siden det er sonearbeidet som gjør at det blir ryddigere så ser jeg at det trengs. Derfor skal jeg i dag gjøre Kelly's mission, som er å bruke 10 minutter på hotspoter i inngangsområdet og rundt spisebordet i stua (definerer det som spisestua, siden vi har et mindre spisebord på kjøkkenet). Om Kelly's mission ikke passer de andre dagene, skal jeg prøe å få gjort andre ting som trengs i området, for det er helt sikkert noe som trengs å gjøres der nok til at jeg får fyllt opp uka. Klar til innsats
Gjest Gjest med sko Skrevet 4. oktober 2006 #1442 Skrevet 4. oktober 2006 Da er jeg med igjen! Ukesrengjøring i går. I dag vanlige rutiner, pluss klesvask av det siste jeg skal ha med i helgen samt pakking (skal reise bort). Det jeg ikke pakker ned i dag blir skrevet opp på en liste slik at jeg ikke glemmer det før jeg reiser. Gleder meg til å reise bort!
Gjest Gjest med sko Skrevet 4. oktober 2006 #1443 Skrevet 4. oktober 2006 NEW HABIT FOR OCTOBER; PAPER PATROL Okay, her kom den! Antageligvis den viktigste nye vanen å innarbeide for meg... Jeg har 7 hotspots på soveromsgulvet. Den ene forsvinner i dag.
Fakse Skrevet 4. oktober 2006 #1444 Skrevet 4. oktober 2006 NEW HABIT FOR OCTOBER; PAPER PATROL Okay, her kom den! Antageligvis den viktigste nye vanen å innarbeide for meg... Jeg har 7 hotspots på soveromsgulvet. Den ene forsvinner i dag. ← Usj da, jeg visste den måtte komme...
Gjest Gjest med sko Skrevet 5. oktober 2006 #1445 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg fikk gjort det jeg skulle igår. I dag må jeg rydde og vaske bilen, fylle bensin, pakke ferdig, skifte og vaske sengetøy, ta neste hotspot med papir på soverommet, pluss oppvask og shine vasken.
Gjest Qlio Skrevet 8. oktober 2006 #1446 Skrevet 8. oktober 2006 Yess! Hvor lenge må man ta vare på betalte regninger, forresten?
Fakse Skrevet 8. oktober 2006 #1447 Skrevet 8. oktober 2006 Yess! Hvor lenge må man ta vare på betalte regninger, forresten? ← Jeg tar vare på dem i alle fall et år. Etter det er det lite som får bli værende. Kan dog aldri huske at jeg faktisk har hatt behov for en betalt regning noen sinne (bortsett fra kvitteringer på gjenstander som skulle reklameres på), annet enn til budsjetter, og det hjelper jo nettbanken til med nå, så da er det behovet også borte. Vi har fått ryddet en del i dag, både ute og inne. Nærmer oss klare for vinteren, selv om det gjenstår en del omorganisering og vedstabling (har vedlager innerst i garasjen) før vi får bilen i hus. Inne har jeg fått satt opp en hylle som jeg forhåpentlivis skal kunne ha brett med spirende frø på til våren, bare jeg får skikkelig lyssetting på plass. Av plante-ting må jeg også få satt amaryllisene mine i jord før det er for sent, vil jo gjerne ha blomster på dem til jul. Blir forhåpentligvis tid til alle sånne ting onsdag og torsdag, for mandag spiser vi hos svigermor og svigerfar, mens tirsdag er jeg på jobbtur.
Malama Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #1448 Skrevet 8. oktober 2006 Til... eh... til de er betalt? Jeg tar vare på dem mye lenger da, for å kunne se tilbake på dem om de er betalt (skriver åp dem dato for betaling når jeg legger dem inn i nettbanken) dersom det kommer en situasjon da jeg begynner å lure, men strengt tatt, hva ska vi med dem? Lurer man, kan man jo alltids sjekke nettopp nettbanken. Om det kommer en purring og du mene rå ha betalt, ja så er det jo en kvittering fra nettopp nettbanken som kan bevise dette ovenfor krditor, ikke ens egen lille krusedull som sier "bet 12/8"... Om man bruker regningene som grunnlag for å lage budsjett for neste år, så bør man vel spare på dem til man lager budsjett for neste år, men igjen, kontoutskrifter fra nettbanken er vel et vel så godt utgangspunkt? Egentlig ser jeg ingen grunn til å ta vare på regninger. Jeg printer ikke ut og tar vare på de som kommer som e-faktura og ha rikke noe kopi av de som bare trekkes på avtalegiro, så... hvorfor jeg egentlig holder fast på papirkopiene av de som kommer i posten etter at de er betalt er jeg noe usikker på. De fungerer jo ikke som kvittering, slik de gjorde i gamle dager...
Gjest Qlio Skrevet 8. oktober 2006 #1449 Skrevet 8. oktober 2006 Er veldig sliten etter forrige ukes strabaser, men prøver å henge med så godt jeg kan.
Fakse Skrevet 9. oktober 2006 #1450 Skrevet 9. oktober 2006 Mandag er vanligvis dagen for homeblessing her i huset. I dag skulle vi på middagsbesøk til svigers, så da ble det ikke tid til det. Da vi kom hjem tenkte jeg at det var for sent og jeg var for sliten. Men så slo det meg at jeg kunne jo gjøre litt, selv om vi ikke rakk hele runden (mannen har kink i ryggen, så han er til liten hjelp i dag). Som tenkt så gjort. Har nå dratt raskt over badet, for det var der det trengtes mest. Skal også ta opp støvsugeren og ta raskt over gulvene, så er i alle fall noe gjort. Bedre enn ingenting. Mye bedre!
Gjest Gjest med sko Skrevet 11. oktober 2006 #1451 Skrevet 11. oktober 2006 *karrer meg innom* Det fine med FlyLadysystemet er at alt kommer igjen. Ingen grunn til å plage seg selv over manglende ukesrengjøring, jeg tar den neste mandag. Ellers er jeg i rute med andre småting minus hotspots og papirer.
Gjest Tigerjente Skrevet 11. oktober 2006 #1452 Skrevet 11. oktober 2006 Hvordan går det med dere? Jeg har totalt falt av lasset siden jeg begynte på skolen. Hatet skolen, hatet det det ble av meg, hatet alt. Men, nå har jeg slutta, orket ikke følelsen av å råtne innvendig avå gjøre noe jeg absolutt ikke hadde lyst til, så nå kommer sikkert motivasjonen tilbake snart håper jeg. Tenkte jeg skulle ta kellys oppdrag nå, og også rydde 15 min i sonen, hvis det er såpass mye å gjøre der. Også skal jeg hente prinsen i barnehagen.
Gjest Gjest med sko Skrevet 11. oktober 2006 #1453 Skrevet 11. oktober 2006 Hei, Tigerjente! Har nok delvis falt av lasset, i alle fall er jeg ikke like ivrig for tiden. Men visse rutiner sitter, og det håper jeg det gjør med deg også? Her vasker jeg jevnlig opp, klesvask nesten hver dag, rydder litt hver dag, er flinkere å planlegge dagene, er mer økonomisk, drikker mye vann. Så helt håpløs er jeg ikke! Men jeg kommer ingen vei med flere rom, og jeg må nok ta meg sammen og fokusere litt på "Super Fling". Hadde store planer om å herje nådeløst i papirbunkene, men foreløpig har det vært labert. MEN: "You are never behind! Jump in where you are!" *hopp* Idag: Henge opp klesvask Ta oppvask Beskjære busker i hagen og rydde bort
Gjest Tigerjente Skrevet 11. oktober 2006 #1454 Skrevet 11. oktober 2006 Hei! Joda, noen rutiner sitter heldigvis! Nå fikk jeg meg vaskemaskin igjen på mandag, etter over en måned uten, så vaske klær rutinen min som jeg var så godt i gang med har jeg startet opp igjen med. Og det tror jeg skal gå greit, for det var en viktig rutine. Ellers tenker jeg at jeg skal begynne på`an igjen med de 31 dagene, bare for å ta det med babysteg.
Fakse Skrevet 11. oktober 2006 #1455 Skrevet 11. oktober 2006 Dagen min i dag ble snudd litt på hodet. Kom hjem og fant en syk undulat. Prøvde å gjøre det jeg kunne for å hjelpe han, men ingenting nytta, og nå er han død :cry:
Gjest Tigerjente Skrevet 11. oktober 2006 #1456 Skrevet 11. oktober 2006 Ånei!! Så utrolig dumt Fakse!
Hu i Svingen Skrevet 11. oktober 2006 #1457 Skrevet 11. oktober 2006 Jump in where you are! Jeg er tilbake. :-D
Fakse Skrevet 12. oktober 2006 #1458 Skrevet 12. oktober 2006 Jump in where you are! Jeg er tilbake. :-D ← Bra! Velkommen skal du være
Malama Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #1459 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg er nok falt av lasset jeg også. Men, jeg kan hoppe rett inn der jeg var, og det kommer alltids en ny sjangs, så jeg er jo ikke helt fortapt likevel da. Jeg var vågal nok til å si til mamma at "det går jo alltids et fly, du er blitt flink til å fly nå (hun har egentlig flyskrekk) så du kan jo bare komme om du vil... (Fortalte henne at jeg hadde begynt å se på brudekjole, og hun hadde hatt lyst til å være med...) og OM hun tar meg på ordet må jeg styrtrydde, OG finne igjen gjesterommet som vi har brukt til å rydde alt mulig inn på... Men de skal i barnedåp på østlandet i helga, så jeg tror ikke hun kommer sånn helt med en gang i alle fall, så det går nok bra... I helga begynner Branncup, så da kan jeg enten flytte inn på stadion, eller være alene hjemme mellom levering (ca klokka 8 om morgenen) og henting (ca klokka ni om kvelden) så da har jeg jo teoretsik sett meget god tid til husarbeide... (eller sløving, eller bryllupsplanlegging, eller brudekjolesikling på nett, eller i butikker....)
Fakse Skrevet 12. oktober 2006 #1460 Skrevet 12. oktober 2006 I dag er Kelly's mission å tørke over kjøleskap, oppvaskmaskin og vaskemaskin utvendig. Det skal jeg prøve å få gjor når jeg kommer hjem, selv om vi skal i barnebursdag først. Også skal jeg begrave min lille undulat-venn, og plante noen liljer der jeg begraver han. Han hadde gule fjær og jeg planter gule liljer så det passer fint. Det er rart med det, han var jo bare en undulat, men jeg har vært sørgmodig både i går og i dag. Også er det tomt og stille der det pleide å være en glad liten sak som kvitra mot meg. Ikke blir det noen ny med det første heller, for vi skal være mye borte i høst og det passer ikke med å ha en undulat-baby i hus. *Sukk*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå