Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Master bedroom denne uken, ja.

Det blir kun støvtørking og en 27 fling boogie i klesskapet. Senga ble skiftet på om fredagen, gulvene rengjort i går. Teppet må forresten vaskes...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest med sko
Skrevet

Alle ærender utført, og jeg har bestilt verkstedtime til bilen.

Husarbeide og tenking gjenstår. ;)

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Nok en dag hvor jeg har fått gjort mange viktige ærender og tatt kontakt med folk for å ordne/avklare forskjellige ting. Har tatt en klesvask, men ellers må jeg passe bedre på så jeg får gjort rutiner og ikke minst; gå og legge meg i tide. :sur: Har plukket masse (nesten overmoden) kirsebær, og står nå og lager syltetøy som skal fryses.

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Upps -

Nå som jeg begynner å få orden på ting er det lett å plutselig glemme babysteps'ene. Boden min har plutselig "kastet opp" pappkasser m innhold utover hele stuegulvet, og nå vet jeg selvsagt ikke hvor jeg skal begynne.

Bra at stuen er neste ukes sone :ler:

I mellomtiden får jeg ta 15 minutter her og der.

Skrevet

I går gikk jeg gjennom alle klærne mine.

En pose til Fretex.

Jeg har jo fått så mange nye klær av vennene mine!

Minst en søplesekk!

Nå er alt, og da mener jeg alt fra sokker til tykke gensere, brettet og sortert etter farger. Ser helt kvalmt ut...

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Hehe, må være en litt merkelig men deilig følelse, Qlio! Tross alt er vi perfeksjonistisk anlagt! Er ikke så langt unna, selv om jeg ikke har sortert etter farger her... :ler: Jeg har nesten ikke mer klær å decluttere, jeg tipper jeg har halvert klesmengden min siden jeg startet md FlyLady. I går brukte jeg en time til å prøve div. kleskombinasjoner og speile meg... Jeg er lite jålete til vanlig, men veldig greit å få gjort det. Fant flere kombinasjoner av nye/eldre klær som fungerte veldig fint sammen, så nå har jeg "funnet" mange jobb-antrekk, komplett med smykker. :)

Plukket forresten ut en del penere tøy som en venninne skal arve. Skal hjelpe henne med flytting snart, så den posen står i gangen på vent.

Skrevet

En helt kjapp snartur innom.

Vi har jo ikke internett i nyehuset.

Vil bare si at jeg holder mine heeeeelt enkle rutiner i hevd i nyehuset også.

Selv om det å putte inn i oppvaskmaskina før leggetid ville vært enklere om vi HADDE en oppvaskmaskin. I påvente av at den skal komme inn på lager, så blir det altså å VASKE OPP de siste restene før leggetid i stedet.

Men det går.

Rutinene ble nedlagt den uka mine foreldre var her (mamma tok jo alltid oppvasken jo... og når hun sier "nei, i kveld lat vi det stå til i morgen, jeg er trøtt" så var jeg også trøtt, og fikk meg ikke til å si "joda, jeg tar det nå". MEn alt i alt, vi hadde det ryddig og bra når mamma var der, og nå holder jeg det hele i gang på et vis med rutiner i nyehuset.

Men akkurat nå er vi i leiligheta og rydder "rester", og det er kjempekjedelig. Dette er saker vi har liggende og må sortere pga mangledne rutiner i tidligere tider...

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Hei, Malama! Så hyggelig å høre fra deg! jeg har lurt på hvordan det gikk med deg i det nye huset! Sånne "rester" vet jeg alt om...Jeg har fortsatt noen sånne "hat"-rester i boden, dvs plutselig nå så havnet noe av det på stuegulvet, og jeg stirrer litt mistrøstig på det nå.

Jeg prøver å muntre meg opp med at når jeg bare får håndtert dem nå, så er jeg kvitt dem for resten av livet. Og mestepartet tror jeg faktisk jeg gir bort eller kaster, alt etter hva det er.

Nå forundrer det meg at jeg ikke har gjort dette mye før, men da var jeg alltid så stresset "at jeg ikke hadde tid". Godt å vite at jeg er i en prosess og får håndtert det etter hvert. Jeg tenker mindre og mindre på at ting skulle vært gjort "i går", og får god motivasjon ved å vite at babysteps funker.

Skrevet

jeg aner ikke engang hva som er ukens sone. Faller litt ut av hele prosjektet. Men holder meg til babysteps der hvor det trengs. Nå vasket jeg nettopp kjøkkengulvet, tok 3 minutter. Ellers blir det med smårydding, vask av klær, oppvaskemaskin. Prøver å få meg til å shine badet hver dag, men det blir med ukentlig rengjøring der også, hmm gi meg et spark bak så det blir gjort hver dag og badet ser rent ut 24/7.

Skrevet

Denne uken er soverommet.

Jeg har gått igjennom alle klærne mine.

Ser helt kvalmt ut nå...

Ellers er det rutiner, hele veien, rutiner.

Skrevet

Tror det kommer til å havne rester i boda og eller loftet hos oss nå.. Vi får ta det frem sånn etterhvert, og takle det i små posjoner. Vi har ikke TID til små posjoner nå, det skal flyttes vekk, vaskes ut og helst skal vi komme i orden i nyehuset også... Og ut herfra må vi i løpet av en uke, så mye er sikkert. Så en del flytter vi med oss, men vi har kastet MASSE i alle fall.

Litt etter litt, vi flytter med oss mindre boss denne gangen enn sist gang, i alle fall. Fremgang bare det :)

Skrevet

7 smilefjes på rad i nyehuset, ny rutine fra i dag. Min kjære rådet meg til å legge til punktet om å finne frem klær til i morgen, og ettersom dette er siste ferieuke, og det med å ha klærne funent frem er fint når man skal på jobb, så synes jeg det var en utmerket ide.

Jeg ha enda svært eeeeenkle rutiner, men jeg gjennomfører dem i det minste :)

Nå er det god tid for noe annet enn babysteps, nemlig UTVASK av leiligheta. Begynne i dag i alle fall

Skrevet

Jeg fikk ekstra i dag, Ida tisset i senga vår... men nå er alt rent, dyner, puter, sengetøy og "you name it"!

Skrevet

Huff da. Det er sånne overraskelser livet gir, antar jeg.

Kommer det med "mammagenet" evnen til å vite hvordan man får ren en madrass, og hvordan man vasker (og tørker) dyna før det er ny leggetid, mon tro?

Tror jeg er glad for at det tross alt "bare" er utvask som er min plan for dagen. Ja, min elskede skal i tillegg få tett en lekk kran, samt på jobb i kved (ferie, javisst, men....)

Skrevet

Hun tisset heldigvis på min dyne, så madrassen klarte seg.

Overmadrass er fint, særlig en tynn en som kan vaskes i maskin (note to self: kjøpe en slik overmadrass). Vår har avtagbart trekk, og madrassen inni får seg en runde med Klorin og vann.

Selvom det ikke er smart, har jeg funnet ut at om jeg skal klare å få ting gjort. så setter jeg på en vaskemaskin hver morgen før jobbstart. Da er den klar til tørketrommel når jeg kommer hjem og sengene er rene og tørre igjen. Tørketrommel er fint med barn. Alternativt dobbelt sett med dyner osv. Jeg har begge deler, for om det skjer noe på natten.... behøver jeg si mer?

Men i går var jeg hjemme med Vilde som har vannkopper, og maskinen gikk runde på runde på runde. Vel, noen fordeler har man når man går hjemme.

Skrevet

Jeg er tilbake igjen etter ferie, og klar til å gå fatt på hus og hjem med Flylady som redskap igjen. Har faktisk flydd litt på ferien også, har både holdt orden i kofferter og gjesterom eller hotellrom vi til en hver tid har disponert. Det blir jo lett kaos når man bor sånn rundt om kring, men ikke denne gangen nei :)

Huset så overraskende bra ut da vi kom hjem, så kanskje det faktisk har smittet litt over på leieboeren at det alltid ellers er ryddig her. Må nok ta noen hybelkaniner veldig snart, men ellers var det ikke mye å sette fingeren på.

I helga er det meldt oppholdsvær, så da skal vi prøve å få gjort litt i hagen. Det trengs, og anledningen har ikke vært for mange på grunn av det elendige været i sommer.

Ellers er jeg flink til å gi kroppen litt fysisk aktivitet, har sykla til og fra jobb tre av fire dager denne uka (avspaserte mandag). Kommer til å fortsette med det, men merker at en eller to dager hver uke må være pause. Ellers blir musklene i lårene rett og slett for sure, og det er ikke godt.

Nå skal jeg hoppe i dusjen, og etterpå skal jeg og mannen ha en rolig hjemme-fredag for en gangs skyld. Tipper det blir date med sofaen, en pizza og kanskje en dvd eller to.

Skrevet (endret)

Vilde har vært syk denne uken, men jeg har nå fått gjort litt.

- pusset vinduene i stua og kjøkkenet

- vasket gardiner og hengt de opp igjen i begge rom

- polert kjøpmannsdisk og kistebord

- rengjort tørketrommelen skikkelig, fy pokker så mye støv og sand!

- lagt opp 6 par bukser (jeg har nå 7 par olabukser, jippi)

- endelig fått sendt tinglysning på pappas hus i Finnmark (skikkelig utsettelsesting... 1,5 år har det tatt)

- pantet flasker og vasket flaskeskapet

- vasket to glasskupler til to lyslykter (jippi, lys er jo så vakkert gjennom rent glass)

- vasket teppene på soverom og do

- vasket to dobbeltdyner, tre puter og sengetøy (takk til Ida som tisset i sengen)

- tatt bilder og lagt ut på nett av ting jeg skal selge

- støvtørket hele 1.etg

- renset sluk på badet og Plumbo i badekar og vask (deilig!)

I tillegg tok jeg med meg 2 ekstra barn fra barnehagen som skulle ha pannekaker og lek. Og da ble det mildt sagt litt heftig rydding etter Barne-TV. Men nå er det duftlys og avslapning som gjelder.

Endret av Qlio
Gjest Gjest med sko
Skrevet

Har fordoblet arbeidsmengde/-tid på jobb og strever med å stabilisere fritiden deretter. Har vært lite flink til å legge meg i tide, og det påvirker dessverre resten av dagen min. Her har det blitt lite flying bortsett fra klesvask, rydde bil og sjekke kalender for morgendagens oppgaver. Det gror litt igjen her, men skal prøve å bruke helgen både til å samle krefter og få ryddet opp litt i 15-minutters-økter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...