Gjest Gjest med sko Skrevet 9. august 2006 #1281 Skrevet 9. august 2006 Idag har jeg skiftet to lyspærer til bilen (helt selv, men med instruksjonsboka foran meg), og den tredje måtte både jeg og bensinstasjonmannen gi opp, for braketten satt fast Brukte lengre tid enn jeg hadde regnet med (inkl. å låse nøklene inn i bilen med medfølgende "klatre gjennom bagasjerommet for å få opp dørlåsen") Var heldig som ikke hadde låst bagasjerommet, for det pleier jeg å gjøre. Jammen var det anti-utsettelsesdag i dag også
Gjest Tigerjente Skrevet 10. august 2006 #1282 Skrevet 10. august 2006 Jod, det gikk kjempebra! Fikk kanskje bytta skole, og da går alt i boks for meg dette skoleåret også. Fikk avtale møte på trygdekontoret på mandag, for å søke om barnepass-støtte. Også fikk jeg sakt opp kontantstøtten. Renske rips gjorde jeg, og mala halve stuen med ett strøk gjorde jeg også! Det er deilig med litt pynt på ett bord når man bruker masse tid der. Her har jeg roser på mitt databord! Jaggu har du hatt en hurratur på bensinstasjonen! Det er nesten som da vi låste bilnøklene inne i bilen på fergekaien, og vi sto framst i fergekøen. Da kom det en flink fergebillettør og hjalp oss å bryte seg inn i bilen. Nå har jeg vært i barnehagen med minsten. Det tar litt på å gå så langt (tar minimum 30 minutter hver veg) men, det koster 100 kr med bussen for jeg må ned og opp igjen både når jeg skal hente og levere. Får god trim da! Etterpå tenkte jeg at jeg skulle gjøre kellys oppdrag og extraoppgaver vi har i fly-gruppen vår. Også skal jeg ta 2. strøket på de to veggene her, sånn at jeg kan flytte møblene der på plass, og ta fram møblene på den andre siden av stuen, for å male der etterpå. Men, hvor mye jeg får tid til i dag, det spørs veldig. Er det i morgen du har examen? Hvordan går det på lesinga?
Gjest Qlio Skrevet 10. august 2006 #1283 Skrevet 10. august 2006 I dag skal jeg: 1. pusse sparkel 2. grunne 1 stor bokhylle 3. grunne 2 vegghyller 4. grunne 1 vinduskarm 5. male 1. strøket på Vilde sitt rom (rosa) Om jeg får tid: 6. male 1 stor bokhylle (hvit) 7. male 2 vegghyller (hvit) 8. male 1 vinduskarm (hvit) 9. male 1. strøket på Vilde sitt rom (rosa)
Gjest Gjest med sko ii Skrevet 10. august 2006 #1284 Skrevet 10. august 2006 Eksamen i morgen ja. Så jeg burde nok logge meg av KG Jeg mangler en siste rest FlyLady-visdom når det gjelder det å studere. "Do it now" og "babysteps" har effektivt blitt fortrengt hele året, men jeg har da blitt FLINKERE!
Gjest Qlio Skrevet 10. august 2006 #1285 Skrevet 10. august 2006 (endret) Flinkere er fremgang! Endret 10. august 2006 av Qlio
ceca Skrevet 10. august 2006 #1286 Skrevet 10. august 2006 Hei ! Jeg har ikke lest alle innlegggene, men meldte meg inn i Flyladies idag på den norske siden, da jeg ikke er så stø i engelsk.... Tenkte å være med her og, da jeg fort kan ...sagt rett ut...droppe ut. Så kan jeg hente litt feedback og støtte her hos der..?? Lurer på en ting. Går dere med sko inne? Jeg gjør det ikke, elsker å gå barbent. Så å kle på meg MED sko...neeei.. Ceca
Gjest Gjest med sko Skrevet 10. august 2006 #1287 Skrevet 10. august 2006 Hei Ceca! Heng deg på! Det er aldri for sent i å prøve noe nytt! Jeg går med sko inne. Jeg tråkker mye inn og ut av hagen når jeg er hjemme, og så har jeg ingen samboere som klager over evt. merker på gulvet. Og så vasker jeg selv Men det varierer vel hvor mye vi bryr oss om akkurat den regelen. Jeg vil vel si at det viktigste er å gjøre litt hver eneste dag, for da rekker det aldri å bli helt jævlig! Og det er utrolig hva du kan forandre til det bedre hvis du bare bruker 15 minutter om dagen.
ceca Skrevet 10. august 2006 #1288 Skrevet 10. august 2006 Tenkte meg at det ikke ble tatt såå alvorlig ja ! Når du sier 15 min hver dag, da er det til rydding, ikke vasking/ støvsuging o.l? Ceca
Gjest Tigerjente Skrevet 10. august 2006 #1289 Skrevet 10. august 2006 Jeg bruker sko inne innimellom. Gjorde ikke det i begynnelsen, da tenkte jeg: herlighet så dumt! Men så ble det bare greiere og greiere.
Gjest Qlio Skrevet 10. august 2006 #1290 Skrevet 10. august 2006 Jeg er skikkelig dårlig på sko- biten....
Gjest Qlio Skrevet 10. august 2006 #1291 Skrevet 10. august 2006 (endret) I dag skal jeg: 1. pusse sparkel FERDIG 2. grunne 1 stor bokhylle FERDIG 3. grunne 2 vegghyller UTSATT, HAR IKKE MER GRUNNING 4. grunne 1 vinduskarm FERDIG 5. male 1. strøket på Vilde sitt rom (rosa) FERDIG Om jeg får tid: 6. male 1 stor bokhylle (hvit) FERDIG 7. male 2 vegghyller (hvit) 8. male 1 vinduskarm (hvit) FERDIG 9. male 2. strøket på Vilde sitt rom (rosa) FERDIG ← For meg! Endret 11. august 2006 av Qlio
Malama Skrevet 11. august 2006 Forfatter #1292 Skrevet 11. august 2006 Jeg bruker ikke sko inne. Jeg har gjort det av og til, prøver ettersom Flylady insisterer på at det setter kroppen min i jobb-modus. Men det blir for dumt for meg altså. Jeg foretrekker tøfler inne. (pga at jeg fryser på bena. Og da bruker jeg myek, varme ull"ladder" som farmor strikker.) Og jeg jobber ikke mer om jeg har sko heller. Kroppen min forbinder ikke sko med jobbmodus. Jeg bruker nemlgi ikke sko på bena på jobb heller. Kipper dem av meg så fort jeg kommr inn døra, og tar dem bare på når jeg skal til lunsj, på do, eller av andre grunner gå rundt omkring på kontoret. Men: tilbake til i dag. Det er fredag morgen. Klokka er litt over halv ni. Jeg sitter forran pc'n hjemme, og har akkurat spist et kakestykke til frokost... På en serviett. ALt vi har igjen av fat står nemlig i oppvaskmaskina, og den har je satt igang. Kake fordi jeg skal spise skikkelig frokost sammen med min forlovede når han står opp, men han sover enda, og kaka sto nå her og må spises før eller siden. Jeg har pakka halvannen kasse allerede, en med alle dvd'ene våre (ei stooor ei...) opg ei alv kasse med saker fra badet. Der er plass til mer, men det lar seg nok ordne... Og nå har jeg en velfortjent liten pause. Jeg har fri i dag. Ikke egentlig ferie, jeg har "flyttedag". På mandag begynnr freien min. Så da er det jo ganske godt gjort å stå opp før klokka er åtte og komme igang med pakking, sant? Planen for dagen er å pakke, pakke, rydde, kaste, pakke og pakke. Kjøre en tur eller to med kasser til nyehuset. Min kjære skal på jobb sånn ca "halv dag". Han har også egentogi flyttefri fra jobb da, og frie fra mandag, men... må gjøre litt mer før han kan ta ferie. Planen for morgendagen er mye det samme. Bare at KANSKJE vi skal ta oss fri og ta en tur til en ny brudebutikk som åpner i morgen, med "grand opening" 30% tilbud på alt. Jeg tror ikke akkurat at jeg skal finne KJOLEN første gangen jeg setter min fot i en brudebutikk da, men det kan jo være kjektå ha tatt turen... Nå er de kommet de siste dagene. Disse dagne da jeg må pakke alt de jeg ikke har pakket allerede. Så nå kan jeg glede eg ove hver av de kassene som jeg HAR pakket, babysteps, litt etter litt de siste ukene. For de trenger jeg kke pakke nå. Bare RESTEN. Og det er mer enn nok....
Gjest Gjest med sko Skrevet 11. august 2006 #1293 Skrevet 11. august 2006 Ferdig med eksamen, jippiii!!! Idag tar jeg fri fra alt. Sliten. Sender varme tanker til Malama som flytter. Ceca: Jo jeg tenkte mest på "decluttering", ikke vasking. Husarbeide tar man på mandager når du kommer inn i rutiner. (Decluttering er FlyLadys uttrykk som vi ofte bruker.) Men det er det du gjør når du rydder opp: Still deg følgende spørsmål: -Liker jeg denne? -Har jeg bruk for den? -Passer den (klær)? Hvis svarene er nei, kvitt deg med det. -Har jeg flere stykker (og trenger bare en)? -Er det søppel? Hvis svaret er ja, kvitt deg med det. FlyLady anbefaler å gi bort brukbare ting så andre skal kunne få nytte av det (Fretex, loppis). Søppel kastes. Nå vet jeg ikke hvordan det er hjemme hos deg, men de fleste av oss har vel for mye stæsj rundt om kring, og strever for å holde orden. Jo mer du kvitter deg med, jo lettere er det både å holde orden, finne ting, og holde rent. Og for egen regning kan jeg si at det letter et frustrert sinn når du kvitter deg med ting.
Malama Skrevet 11. august 2006 Forfatter #1294 Skrevet 11. august 2006 Trenger de varme tankene, her e dt kaos. Og mine foreldre kommwr visst ikke på søndag nei, men om en 9 timers tid.... Og min forlovede... han som har fri fra jobb for flytting i dag... haner på jobb. Skulle bare være der i et par timer, men det blir visst i alle fall 7 timer... Og hvem må da plutselig leie en henger? Som ikke har kjørt bil med henger på ti år, og må bak i en trang bakgård med den, og ikke aner hvordan det skal la seg løse å komme seg UT derfra med den? Jo gjett.... det er visst meg. Og utleieplassen stenger om en halvtime, og har stengt i morgen, nemlig. Så jeg må ringe dem og høre om de HAR ledig henger da (kort frist, studenter til byen-tid, tviler nsten jeg...) Og må vente på at papa skullebære ut i bilen og ringe meg tilbake
Gjest gjest med sko ii Skrevet 11. august 2006 #1295 Skrevet 11. august 2006 Få tak i henger først. I verste fall må du bare finne en annen plass å parkere så lenge, inntil noen kan hjelpe deg. Bensinstasjoner har også ofte utleie av hengere. Ring litt rundt hvir du er i beita (eller kan faren din leie der han bor?) Henger kan til nød dyttes på plass dit du vil ha den, og koble til bilen etterpå. Lykke til! Go girl! Du klarer dette!
Malama Skrevet 11. august 2006 Forfatter #1296 Skrevet 11. august 2006 Den plassen ejg ringte til hadde bare hengere uten "tak" og det er ikke aktuelt (det er jo meldt REGN, og senga mi skal flyttes på den! De leir ut til FLYTTING, også har de ikke tak????) Så da ordner vi henger i morgen da, og jad, dt finnes besninstasjoner som har (de skla bare ha en høyere pri opr DØGN enn edne plassen skulle ha pr helg. Men ettersom disse vr utn tak, og de på besninstajsonen er MED, så er nok det forskjellen. Pappa kunne fått LÅNT henger der han bor, null problem, men han skal kjøre i 8 timr med 3 ferger (og like langt tilbake sikkert da med 4 ferger) og med de ekstra fergetakstne det vil utgjøre så lønner det seg nok å leie en her... Jeg skulle nok klart å få hengeren på plass i bakgården her, men vi må ha en som tåler at det regner, for det er meldt regnbyger i helga. (og vi skal jo kjør en distanse som er 30 minutter hver vei (ute henger, på svingete veier) så det er dumt om det begynnerå regne og vi ikke har tak over senga. Eller sofaen. Ellerskapet for den del. Og pappkassene. Så vi ordner det nok på en bensinstajson ja, det er flre av dem som har hengre, så noen har nok noe vi kan leie. Men sidn de tar stort sett pr døgn, ikke "helg", og jeg UANSETT ikke trenger den før på søndag, vt i morgen ettermiddag, så stresser jeg ikke med et nå. Nå skal je sette igang timren min, ta 15 minutter oppvask, 15 minutter "kasting av boss", 15 minutter pakking, 15 minutter pause, og gjenta (vel, når oppvasken bli ferdig erstatter jeg de minuttene med 15 minutter vasking av bad etc) For her er ROTETE, SKITTENT og MASSE Å PAKKE. Og siden jeg ikke skal "crash and burn" så trenger jeg 15 minutter pause med et glass drikke hver time også. Og forhåpentligvis kommr min kjære hjem om en time eller halvannen. Og mamma og pappa beregner å være her klokken tolv, sa pappa. Da skal vi møte dem i nyehuset (de har nemlig bl.a en stol med seg i bilen, som skal settes av der slik at bilen er klar til flytting i morgen) Jeg får bare sette igang. Takk for lykkeønskninger. Jeg trenger det, om enn til noe annt enn hengeroperajon. for pappa sa jeg MÅTTE ha en med tak for å flytte (og det er jo plass til mye mer i dem ute at dte faller av i svingne, i tilegg til at da blir det ikke vått, så det skjønte jeg egentlig av meg selv), og flyttebilutleierfilmaet hadde bare hengre uten tak, raringne.
Gjest Gjest med sko Skrevet 11. august 2006 #1297 Skrevet 11. august 2006 I kveld blir det "date night" med postkortsamlingen min og et glass vin! Den har bare stått bortpakket, og nå skal jeg kikke igjennom og plukke ut kort jeg kan bruke til postcrossing! Har akkurat lest om det her på KG, og det ser kjempemorsomt ut! Har "alltid" samlet på fine/pene/rare (ubrukte) postkort, men da jeg leste om postcrossing fant jeg ut at det er bedre å få brukt noen av dem, enn å la dem støve ned. Min nye samling vil da etter hvert bestå av tilfeldige postkort m frimerker fra hele verden! Spennende idé! God helg!
Malama Skrevet 11. august 2006 Forfatter #1298 Skrevet 11. august 2006 Eneste jeg skal "date" med i kveld er pappkasser, plastposer, og det som skal oppi dem! Vel, for jeg regner ikke det å treffe mine foreldre rundt midnatt som "date" i alle fall...
Gjest Qlio Skrevet 11. august 2006 #1299 Skrevet 11. august 2006 Jeg har hatt 15- minutters vakter i dag. 15 minutter med maling. 15 minutter med rydding (etter oppussing). 15 minutter med pause. Gjentatt inntil jeg var ferdig med maling. 15 minutter med rydding (ungenes leker). 15 minutter med klær i diverse forfatning (arvet en del tøy, kjøpt nye gardiner til Vilde i dag, vasket litt og brettet litt). 15 minutter med rydding osv... Huset er fortsatt ikke Company- ready, men det ser mye bedre ut enn i går ved samme tid!
ceca Skrevet 11. august 2006 #1300 Skrevet 11. august 2006 Gjest med sko : gratulerer med overstått eksamen !! og tusen takk for mange nyttige råd. Jeg har mye å lære ennå. Er sikkertmye jeg ikke trenger her hjemme, og har mer enn nok av. Malama - lykke til med fytting i helgen !! Qlio - skal si du står på jeg !! Ceca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå